eitaa logo
مفلحون
753 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 جاودانه در نعمت ها؛ این آیه از جمله آیاتی است که خداوند در آن به مومنان وعده جاودانگی در بهشت را می دهد. این جاودانگی در نعمت ها پاداش عظیمی است که خداوند در قبال اعمال انسان ها به ایشان می دهد. پاداشی که به هیچ عنوان با اعمال ما و رنج هایی که در راه خدا تحمل می کنیم، تناسب ندارد. این سختی ها هر چقدر هم زیاد و دشوار باشد، باز هم محدود است، اما پاداش الهی ابدی و نا محدود خواهد بود. واقعا پاداش بزرگی است. 🔷 آیه روز: خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ (توبه / آیه 22) 🔶ترجمه: همواره و تا ابد در اين باغها (و در لابلاي اين نعمتها) خواهند بود زيرا نزد خداوند پاداش عظيم است. 📅 پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۱۸۱ - استاد شجاعی، حجت‌الاسلام علی‌اکبری.mp3
11.39M
🔊 سلسله 📝 ۱۸۱ 👤 استاد 🌱 چرا با اینکه می‌دانم؛ - فلان رفتار اشتباه است، - فلان اخلاق، روح و جسم مرا به نابودی می‌کشاند، - فلان سوء‌نیّت یا سوءظن دائماً آزارم می‌دهد و... باز هم نمی‌توانم از پس خودم برآمده و از آنها رها شوم؟ 🔴 حالا من با این سطح از ضعف و ناتوانی در مدیریت خویشتن، چه کنم؟ 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 به یاد برادر ▫️ گزیده ای از مستند مهر و ماه ـ حدیث سرو ▫️ به مناسبت اولین سالگرد ارتحال مرحوم دکتر اسماعیل واعظ جوادی 🆔 @moflehoon
💠 معلّم اسماء الهی 🔹 آن كس كه امام را به ولی الله، خلیفة الله، و آن كه اطاعتش از سوی خداوند واجب شمرده شده است، بشناسد و بداند كه امام، است و اعمال ما را می‏ بیند و در قیامت است، از بركات و آثار بی‏ نظیر معرفت امام بهره‏ مند می‏ شود... . 🆔 @moflehoon
رحم الله من یقرء الفاتحة مع الصلوات ... در شب جمعه که شب رحمت، مغفرت الهی و شب زیارتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است، یاد می‌کنیم از همه درگذشتگان و کوچ‌کردگان به عالم ابد؛ پدران، مادران، آباء و اجداد، علما و صلحا و اولیا، شهدا و امام شهدا، همه مرحومان بی‌وارث یا بدوارث و یا «تا ابد فراموش‌شدگان» و هر آن کس که دل در گروی محبت محمد و آل محمد صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین داشت! توصیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد که بارها بدان اشاره فرموده‌اند این است که با یاد کردن آنان و قرائت فاتحه و ادای خیرات برای آنان، اسباب خشنودی و رضایت آنان فراهم می‌شود؛ همین امر، اسباب ایجاد گشایش را در امور برای ما فراهم می‌سازد. با به اشتراک‌گذاری این پیام در گروهای دیگر، واسطه خیر باشید 🌹🌻 ‎ 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بازتاب عمل 🔸 ﴿مَنْ عَمِلَ صَالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ أَسَاءَ فَعَلَیهَا﴾؛ ما با خودمان بد می کنیم یا به خودمان احسان می کنیم... . 🆔 @moflehoon
💠 بازتاب عمل 🔸 ﴿مَنْ عَمِلَ صَالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ أَسَاءَ فَعَلَیهَا﴾؛ ما با خودمان بد می کنیم یا به خودمان احسان می کنیم. بیان مطلب این است که اگر کسی شخصی را کُشت _ دیگر بدتر از کشتن که ظلمی نیست _ این یک خطر و یک مار سمّی است که اصلش در درون جانِ او لانه کرده و سایه اش به بیرون رسیده است. این نیشی زده به دیگری ولی اصل این مار در درون او لانه کرده است، چرا؟ برای اینکه این شخص یک لحظه جان او را گرفته، او یک لحظه آسیب دید، بعد هم چون مظلومانه کشته شد مورد عنایت الهی است و جبران می شود؛ اما این شخص در سوخت و سوزِ غیر قابل تحمّل و احصاء است! 🔸 چه اینکه هم همین ‌طور است؛ اگر کسی به دیگری احسان کرده، مِلکی داده، خانه ای داده و زندگی ای داده است، این هزارها برابر برای خودش گرفته، یک هزارم از این خیرات به دیگری رسیده است! در سوره مبارکه «إسراء» دارد: ﴿إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا﴾؛ اگر کار خوبی کردی برای خود شماست و اگر کار بد کردی برای خود شماست. 🔸 اگر کسی در درون منزل خودش بوستانِ پُر گُل و ریحان به پا کند، همه منافع آن برای اوست، البته گاهی نسیم می وزد و مشام آن رهگذر را هم معطّر می کند ولی اساس بهره این بوستان برای صاحب باغ است و اگر یک «کنیف» و یک فاضلاب و یک چاه بدبو در درون منزلش داشته باشد، تمام آسیب آن برای خود اوست، البته گاهی هم باد می وزد و بوی بد را به مشام عابر می رساند. 🔸 کار بد ما مثل آن «کنیفی» است که در درون جانمان کَندیم که گاهی بویش به دیگری می رسد، وگرنه اصل آن کنیف در درون جان ما هست؛ کار خوبی کردیم، اصل آن بوستان و گلستان در درون ما هست و گاهی رایحه ای از آن به مشام رهگذر می رسد؛ فرمود: ﴿إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا﴾. 🔸 عمل، ، چرا؟ برای اینکه عمل، موجودی شد در عالَم، این موجود که رها نیست، یک تافته جدابافته نیست، به هر حال به جایی مرتبط است. به غیر عامل خودش هم به هیچ وجه مرتبط نیست، برای اینکه فعل متعلق به فاعل خودش است و او را رها نمی کند. اینکه فرمود: ﴿ لیسَ لِلاْنسَانِ إِلاّ مَا سَعَی﴾ که به صورت حصر بیان کرده همین است، برای اینکه این عمل به چه کسی مرتبط است؟ این عملی که انجام داد معدوم شد؟ نه! موجود است؟ آری! این موجود، تَک است و بی ارتباط است؟ نه! حتماً مرتبط است؟ آری! به چه کسی مرتبط است؟ به فاعل خودش. بنابراین عمل چه خوب چه بد، بالذات جز با عامل با احدی ارتباط ندارد اما آثار و تبعات آن احیاناً ممکن است به غیر برسد. : 📚 سوره مبارکه جاثیه جلسه 5 تاریخ: 1394/12/12 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 تو نشاط صبحِ پس از بارانی ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 سراب تفرقه 🔸 در نهج ‌البلاغه آمده است كه «مَا فَرَّقَ بَینَكُمْ إِلاَّ خُبْثُ السَّرَائِرِ وَ سُوءُ الضَّمَائِرِ»؛ یعنی ، بداندیشی است بدخواهی است؛ خبث سریره و سوء ضمیر، عامل تفرقه است. كسی كه دنبال تفرقه می ‌گردد به خیال سود است، در حالی كه هیچ كسی از تفرقه سودی نبرده است؛ با اختلاف هیچ كسی به جایی نرسید. 🔸 حضرت امیر (سلام الله علیه) می ‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ یعْطِ أَحَداً بِفُرْقَةٍ خَیراً مِمَّنْ مَضَی وَ لاَ مِمَّنْ بَقِی»؛ فرمود از اختلاف فاصله بگیرید زیرا خدای سبحان به وسیله تفرقه هیچ كسی را به خیری نرساند نه در گذشته و نه در آینده. 🔸 در خطبه 147 می ‌فرماید: «فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَی‏ الْفُرْقَةِ وَ افْتَرَقُوا عَلَی‏ الْجَمَاعَةِ»؛ این تعبیر لطیفی كه از (رضوان الله علیه) و دیگران آمده است كه مثلاً عده‌ای «اتفقوا علی الاختلاف اتحدوا علی ان لا یتحدوا» این تعبیر ادبی ریشه ‌اش در نهج ‌البلاغه هست فرمود: «فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَی‏ الْفُرْقَةِ»؛ اینها اتفاق كردند كه با هم اختلاف داشته باشند، اختلاف داشتن اجماعی اینهاست، اجماع كردند كه با هم نسازند! «فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَی‏ الْفُرْقَةِ وَ افْتَرَقُوا عَلَی‏ الْجَمَاعَةِ، كَأَنَّهُمْ أَئِمَّةُ الْكِتَابِ وَ لَیسَ الْكِتَابُ إِمَامَهُمْ فَلَمْ یبْقَ عِنْدَهُمْ مِنْهُ إِلاَّ اسْمُهُ وَ لَا یعْرِفُونَ إِلاَّ خَطَّهُ وَ زَبْرَهُ»؛ اینها قرائت قرآن و امثال ذلك را می‌ دانند اما خطوط كلی و راهنمایی‌ های اصیل قرآن را پشت سر گذاشتند. 📚 سوره مبارکه آل عمران جلسه 208 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 609 🔸 اقسام دشمن 1. دشمن شخص گذشت از دشمن: امیرموٴمنان علی (علیه السلام) فرمود: گرامی بدار كسی را كه تو را دوست می ‌دارد و از دشمنت در گذر كه برای تو فضیلت خواهد بود.[1] [1]. أَكْرِمْ مَنْ وَدَّكَ وَ اصْفَحْ عَنْ عَدُوِّكَ یتِمَّ لَكَ الْفَضْلُ (غرر الحكم، ص435). 📚 مفاتیح الحیات ص 330 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۱۸۲ - استاد شجاعی، استاد رنجبر .mp3
10.88M
🔊 سلسله 📝 ۱۸۳ 👤 استاد 🌱 مسیرِ شما برای رسیدن به تکامل و... با مسیر من، با مسیر او کاملاً متفاوت است. شما از راهی به رشد انسانی می‌رسی، که مخصوصِ شخص شماست! ⬅️ بگرد و همان را پیدا کن. 🆔 @moflehoon
1183_Track[09].mp3
948.1K
🤲 🎧 زیارت امام زمان (علیه‌السلام) در روز جمعه ⏯ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّٰهِ فِى خَلْقِهِ ... 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«نگو استاد ندارم؛ شهدا استادان راه سلوک‌اند!» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد ~ ۱ دقیقه ۷ مگابایت‌ برگرفته از سلسله‌جلسات شرح «حدیث عنوان بصری» ‎ـــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● ‎ 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 ادعای الوهیت فرشتگان؟؛ این آیه به همراه آیات قبلی درباره فرشتگان الهی است. خدا در این آیات پس از بیان ویژگی های گوناگون فرشتگان می فرماید، احیانا چنانچه هر کدام از فرشتگان ادعای معبود بودن بکنند، او را قطعا با جهنم کیفر می دهیم، چرا که او ظالم است. حقیقت این است که ریشه های بت پرستی در بسیاری از ملل، به شیاطینی بر می گشت که برای اقوام تمثل پیدا می کردند و خود را فرشته و دختران خدا جا می زدند و در قبال خدماتی از مردم می خواستند که آنها را بپرستند! پس لازم است خداوند این مسئله را از بیخ و بن رد کند. فرشته دعوی معبودی نمی کند. اگر به فرض محال هم چنین کند، دیگر فرشته نیست. بلکه ظالم است و چنین کسی نه تنها ارج و قربی پیش خدا ندارد، بلکه عذاب هم خواهد شد. این خودش نکته مهمی بود که گروه های بت پرست تکلیف خودشان را با این مسئله بدانند. 🔷 آیه روز: وَ مَنْ يَقُلْ مِنْهُمْ إِنِّي إِلَهٌ مِنْ دُونِهِ فَذَلِكَ نَجْزِيهِ جَهَنَّمَ كَذَلِكَ نَجْزِي الظَّالِمِينَ (انبیاء / آیه 29) 🔶ترجمه: و هر كس از آنها {فرشتگان} بگويد من معبود ديگري جز خدا هستم كيفر او را جهنم مي‏دهيم، و اينگونه ستمگران را كيفر خواهيم داد. 📅 شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 السلام علیک یا حجة‌الله فی ارضه 💚 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 حصن توکل 🔸 این است كه انسان خواسته ‌ای دارد و بررسی می ‌كند می ‌بیند كه علمِ محیطِ به جمیع علل و عوامل در اختیار او نیست، قدرتِ محیطِ به جمیع اسباب و شرایط در اختیار او نیست، ناچار است وكیل بگیرد. خواسته ‌ای دارد و می‌خواهد به خواسته برسد؛ اما است است، كسی را وكیل می ‌گیرد كه علمش نامتناهی است و قدرتش هم نامتناهی. 🔸 ما از نظر شرایط عادی، ! این مقداری هم كه می‌ دانیم و می ‌توانیم و اینها را هم انجام دادیم، فعلاً از نظر علم، مورد آگاهی ماست و از نظر قدرت مورد توانایی ماست؛ اما آیا این علم ما به نسیان تبدیل می ‌شود یا نه، این قدرت ما به عجز تبدیل می‌ شود یا نه، این را نمی دانیم. ما هر لحظه در معرضِ خطر هستیم! چه كسی است كه می ‌تواند جلوی نسیانش را بگیرد؟! چه كسی است كه می ‌تواند جلوی عجزش را بگیرد؟! عجز و نسیان در راه ‌اند! بنابراین . 📚 سوره مبارکه یوسف جلسه 54 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۱۸۳ - استاد شجاعی .mp3
10.71M
🔊 سلسله 📝 ۱۸۳ 👤 استاد 🌱 چرا بعضی چشم‌ها، دائماً در حالِ کشف و رؤیت زیبائی‌های خدایند، و بعضی دیگر کور و کَر از کنار اعجازهای خدا می‌گذرند؟ 🔅 تفاوت چشم‌ها، از کجا منشاء می‌گیرد؟ 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 610 🔸 اقسام دشمن 1. دشمن شخص سكوت و حلم در برابر دشمن: جابر گوید: امیرمؤمنان (ع) شنید مردی به قنبر دشنام می ‌دهد و قنبر می‌ خواست به وی پاسخ گوید. امیرموٴمنان (ع) به قنبر فرمود: آرام باش ای قنبر! از او صرف نظر كن تا رضایت رحمان را فراهم كنی و شیطان را به خشم آوری و دشمنت را كیفر دهی. سوگند به آن كسی كه دانه را شكافت و انسان را آفرید، هرگز موٴمن با چیزی مانند حلم، خدایش را خشنود نكرده و با چیزی مانند خاموشی، شیطان را خشمگین نكرده و با چیزی مانند سكوت، احمق را كیفر نداده است.[1] [1]. سَمِعَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع رَجُلاً یشْتِمُ قَنْبَراً وَ قَدْ رَامَ قَنْبَرٌ أَنْ یرُدَّ عَلَیهِ، فَنَادَاهُ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع: مَهْلاً یا قَنْبَرُ! دَعْ شَاتِمَكَ ... (الأمالی، مفید، ص118). 📚 مفاتیح الحیات ص 330 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon