eitaa logo
مفلحون
764 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
«نوافل» آیا حضرتعالی به‌جا آوردنِ همیشگیِ نوافل را توصیه می‌فرمایید؟ 13980707.05.1242‌ ‎ ‎ 🆔 @moflehoon
«نوافل» آیا حضرتعالی به‌جا آوردنِ همیشگیِ نوافل را توصیه می‌فرمایید؟ 13980707.05.1242‌ ‎ ‎ 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعای و هشتم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّي فِيهِ مِنَ النَّوَافِلِ وَ أَكْرِمْنِي فِيهِ بِإِحْضَارِ الْمَسَائِلِ‏ وَ قَرِّبْ فِيهِ وَسِيلَتِي إِلَيْكَ مِنْ بَيْنِ الْوَسَائِلِ يَا مَنْ لاَ يَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّينَ‌‏. خدایا بهره ام را در این ماه از مستحبات فراوان کن، و مرا با تحقق درخواست ها اکرام فرما، و از میان وسایل وسیله ام را به سویت نزدیک کن، اى که پافشارى اصرارورزان مشغولش نسازد. 🔷🔸💠🔸🔷 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌وهشتم؛ «در آستانه عید سعید فطر» استاد محمدتقی فیاض‌بخش پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون پس از اذان صبح (به افق تهران) کیفیت‌های بالاتر ‎ ‎ 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌وهشتم؛ «در آستانه عید سعید فطر» استاد محمدتقی فیاض‌بخش پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون پس از اذان صبح (به افق تهران) کیفیت‌های بالاتر ‎ ‎ 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 به چالش کشیدن ادعاهای یهود ؛ يـهود خود را امتى برگزيده، و به اصطلاح تافته اى جدا بافته مى دانستند، حـتى گاهى ادعا مى كردند كه پسران خدا هستند! و گاه خود را دوستان خاص خداوند قلمداد مى كردند. در مقابل این ادعاها خداوند به آنها می فرماید: اگر راست می گویید، آرزوی مرگ کنید. چرا كه دوست هميشه مشتاق لقاى دوست است، و مى دانيم كه لقاى معنوى پروردگار پس از مرگ رخ مى دهد. اگر شما راست مى گوئيد و دوست خاص او هستيد پس چرا اين قدر به زندگى دنيا چسبيده ايـد؟! چـرا ايـن قـدر از مـرگ وحـشت داريد؟ اين دليل بر اين است كه شما در اين ادعاى خود صادق نيستيد. 🔷 آیه روز: قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (جمعه / آیه ۶) 🔶 ترجمه: بگو اي يهوديان! اگر گمان مي‏كنيد كه شما دوستان خدا غير از مردم هستيد آرزوي مرگ كنيد اگر راست مي‏گوئيد! (تا به لقاي محبوبتان برسيد). 🗓 چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 آقا امام زمان می‌فرمایند: فاصله‌ی شیعیان ما از ما به اندازه‌ی گــــــــناه‌هایشان است 😞 فاصله رو بیشتر از این نکنیم⛔ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 کفر یأس 🔸 بیان نورانی ائمه (علیهم السلام) این است كه از راهی که امید ندارید امیدوارتر باشید: «كُن لِما لا تَرجُو أرجی مِنكَ لِما تَرجُو». سرّش آن است كه امید، به یك مركز غیبی است. امید به اسباب عادی، در حقیقت یك امید كاذب است؛ اگر از این اسباب عادی كاری ساخته بود، تا كنون انجام می ‌دادند و دیگر نیاز به امید نبود. 🔸 امید به جایی است كه انسان به او دسترسی ندارد ولی او به انسان دسترسی دارد، انسان او را نمی ‌بیند ولی او انسان را می ‌بیند، انسان از او غافل است ولی او از انسان غافل نیست و آن خداست! 🔸 در دستورهای دینی آمده است كه انسان تا زنده است باید با امید زندگی كند؛ اینكه كه می ‌گویند یأس از رحمت خدا كفر است معنایش همین است. یأس نه تنها بد است، بلكه معصیت است و نه تنها معصیت عادی است، بلكه كفر است! معنای كفر بودنِ یأس این است كه دیگر از هیچ جا کاری ساخته نیست؛ خب پس این چه كسی است؟! این چه كسی است؟! یأس از رحمت خدا یعنی دیگر كسی نیست که مشكل ما را حل كند؛ این كفر است. ﴿لاَ ییأَسُ مِن رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ﴾ همین است. 🔸 یك وقت است انسان یأس از خود دارد كه دیگر از من كاری ساخته نیست یا یأس از دوستان دارد كه از آنها كاری پرداخته نخواهد شد، این كفر نیست؛ امّا یأس از رحمت خدا یعنی اینکه دیگر كسی نیست كه مشكل ما را حل كند، این كفر است. 📚 دیدار اعضای خانواده امام موسی صدر با حضرت استاد تاریخ: 15/06/1390 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه احکام الصیام 🔹 احکام ماه مبارک رمضان براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته جلسه: 28 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 649 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 1. همسایگان كیفر بی‌توجّهی به همسایه رسول خدا (ص) فرمود: آنكه سیر بخوابد و همسایه ‌اش گرسنه باشد به من ایمان نیاورده است و ساكنان هر مجتمعی سیر بخوابند، در حالی كه در میان آنان گرسنه‌ ای باشد، خدا در قیامت به آن‌ها نظر رحمت نمی ‌كند؛ [1] نیز فرمود: هركس لوازم مورد نیاز زندگی را از همسایه ‌اش دریغ دارد، خدا وی را در قیامت از فضل خود محروم كند و او را به خودش واگذارد. [2] [1]. مَا آمَنَ بِى مَنْ بَاتَ شَبْعَانَ وَ جَارُهُ جَائِعٌ. قَالَ: وَ مَا مِنْ أَهْلِ قَرْیةٍ یبِیتُ وَ فِیهِمْ جَائِعٌ ینْظُرُ اللَّهُ إِلَیهِمْ یوْمَ الْقِیامَة (الكافى، ج2، ص668). [2]. ... مَنْ مَنَعَ الْمَاعُونَ مِنْ جَارِهِ إِذَا احْتَاجَ إِلَیهِ مَنَعَهُ اللَّهُ فَضْلَهُ یوْمَ الْقِیامَةِ وَ وَكَلَهُ إِلَی نَفْسِهِ (ثواب الاعمال، ص284). 📚 مفاتیح الحیات ص 348 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
‌ سحر بیست‌وهشتم؛ «در آستانه عید سعید فطر» استاد محمدتقی فیاض‌بخش یکم؛ 👈‌ 00:53 نتیجه عبادات و روزه‌داری‌های روزهای سپری‌شده ماه مبارک رمضان در یک کلام، باید ایمان قلبیِ پایداری باشد که نه‌تنها در این ماه شریف، بلکه در همه سال‌های عمْر، سبب اُنس بهجت‌انگیز با حضرت پروردگار باشد. دوم؛ 👈‌ 02:06 ایمان قلبیِ پایدار که انس با خداوند ایجاد می‌کند، بی‌شک به مقام رضا نیز می‌رساند. چرا که بنده‌ای که احساس قُربِ الهی می‌کند، در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها همواره احساس رضایت نیز دارد. سوم؛ 👈‌ 02:46 در ادعیه دهه پایانی ماه مبارک رمضان، ضمائر جمع بیش‌تر به چشم می‌خورند. این یعنی، انسان باید به مرتبه‌ای از ایمان رسیده باشد که نتیجه‌اش توجه بیش‌تر به امت اسلام است؛ به بیان دیگر، بیش از آن که انسان دغدغه خود را داشته باشد، باید به فکر دیگران باشد. چهارم؛ 👈‌ 03:30 طبق روایتی از امام کاظم علیه‌السلام، دعای مؤمن برای دیگران، سبب استجابت صدهزار برابری همان دعا برای خود اوست. البته نکته سلوکی این مهم، همان است که در حدیث معراج بیان شده؛ خداوند به بندگانش با رحمت، چشم‌پوشی و جود می‌نگرد. پس بنده مؤمن نیز باید به دیگران خیرخواهانه و سخاوتمندانه و با سعه صدر بنگرد. پنجم؛ 👈‌ 05:04 عبد روزه‌دار در شب پایانی ماه مبارک رمضان، باید با این ماه چنانکه از عزیزترین و نزدیک‌ترین دوست جدا می‌شود، خداحافظی و وداع کند. دعای امام سجاد علیه‌السلام در وداع با ماه رمضان، چشم‌انداز این روزهاست که انس با آن در این روزها شایسته و بجاست. ششم؛ 👈‌ 05:42 عید سعید فطر و شب آن در روایات کمتر از شب قدر نیست. صاحب «اقبال»، توصیه می‌فرماید که شخص روزه‌دار در بین‌الغروبین آخرین روز از ماه مبارک رمضان به سجده رود و با همین حال از این ماه شریف خارج شود؛ چرا که بهترین وضعیت عبد، سجده و خوش‌ترین حال او، روزه‌داری است و جمع این دو، زیباترین حالتی است که در وداع با عزیزترین ماه می‌توان داشت. پس چه زیباست که بنده روزه‌دار، در این حالت برای دیگران به‌ویژه برای تعجیل در فرج و ظهور امام زمان علیه‌السلام به‌صورتی مضطرّانه دعا و تضرع کند. هفتم؛ 👈‌ 07:11 دعایی که در قنوت نماز عید سعید فطر خوانده می‌شود، در حقیقت هدیه‌ای است از سوی پروردگار که به‌عنوان مزد زحمات در ماه مبارک رمضان درخواست می‌شود؛ و آن دعا این است که از خدای متعال درخواست می‌شود تا همه خیرها، خوبی‌ها، برکات و رحمت‌هایی که به پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل‌بیت علیهم‌السلام عنایت می‌شود، به عبد روزه‌دار عنایت شود. نیز خداوند او را از همه زشتی‌هایی که پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل‌بیت علیهم‌السلام از آن خارج شده‌اند، بیرون آورَد. باید گفت که بالاترین نعمت، نعمتِ ولایت و زشت‌ترین زشتی، دوری از آن است.‌ ‎ 🆔 @moflehoon
video.mp4
9.25M
💠 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان حکمت وحیانی 🔸 فرمودند یک وقت است که کسی مالی را در راه خدا خیر می ‌کند، این سبک ‌ترین و کم‌ ارزش‌ترین کار است، چون گذشت از مال خیلی مهم نیست. یک وقت است که به او اهانت شده است، حرف تلخی زدند او رنجید، او اگر فوراً این سخا را داشته باشد، این جود را داشته باشد، ببخشد، دیگر غده بدخیم طلاق و امثال طلاق ما در جامعه نداریم. این ده برابر آن پول اثر دارد! و بخشنده آن است که از بی ‌ادبی دیگری بگذرد، از اهانت دیگری بگذرد، یعنی پا بگذارد روی غرور خود و این حق خود را بگذرد... . 🔹 جلسه 28 🆔 @moflehoon
عهد خود با ماه رمضان را حفظ کنیم/ توصیه های آیت الله العظمی جوادی آملی برای وداع با رمضان 🔹 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در نقل سخنانی از امام سجاد (ع) در رابطه با وداع ماه مبارک رمضان گفتند: ما باید حقی که ماه رمضان بر عهده ما دارد رعایت کرده و حرمتی که در پیش ما دارد ارج بنهیم. باید به تعهدی که بین ما و اوست وفا کنیم. 📚 برگرفته از کتاب حکمت عبادات. 🆔 @moflehoon
‌ سحر بیست‌ونُهم؛ «کیفیت معنوی روزه‌داری» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد عیدی یکم؛ 👈‌ 00:58 عید فطر، عید کسانی است که اعمال آنان مورد قبول خداوند قرار گرفته است. اما در این که اعمال با چه معیاری مورد قبول پروردگار قرار می‌گیرد، ملاحظاتی باید مد نظر باشد. دوم؛ 👈 02:22 نخست، اعتماد به وعده‌های خدای متعال، قرآن کریم و اهل‌بیت علیهم‌السلام است. حضرت رب، وعده فرموده که اگر عبد مؤمن شرایط فقهی و اخلاقی روزه را فراهم آورَد، به تکلیف شرعی خود عمل کرده و شایسته پاداش است. وسواس و بدبینی‌های فکری جایگاهی در این میان ندارند. سوم؛ 👈 03:15 عبادت که یکی از مصادیق آن روزه‌داری است، ارتباط مستقیمی با آثار خود دارد؛ برخلاف ارتباط قراردادی و غیرحقیقیِ تخلف راننده با جریمه! ارتباط عبادات با آثارشان همچون ارتباط درد و درمان، ارتباطی حقیقی و عینی است. حال باید دید که آیا روزه‌داری در ماه ضیافت الهی، سبب تشدید تقوا و مدیریت رفتار و افکار شده است؟ چهارم؛ 👈 05:00 اگر آثار عبادات در وجود عبد مؤمن ایجاد نشده باشد، خدای متعال از لطف خود راهی دیگر را پیش روی او هموار فرموده است. گاهی در زندگی افراد اتفاقاتی رخ می‌دهد که نتیجه آن روی آوردن آنان به‌سوی پروردگار و معنویات است. این همان خیرخواهی خداوند است که هم در کلام وحی و هم در روایات بدان اشاره شده است. پنجم؛ 👈 06:37 با سه سنجه‌ای که بیان شده، می‌توان فهمید که آیا روزه‌داری مورد پذیرش الهی بوده یا خیر! نیز می‌توان فهمید که تا چه اندازه مورد قبول خداوند قرار گرفته است؛ ایمان به وعده‌های خدا، احساس آثار عبادات در درون و نیز حوادث و رخ‌دادهای بعد از عبادت! ششم؛ 👈 07:50 در دَم افطار روزه‌دار به خداوند عرض می‌کند: «خدایا! من برای تو روزه گرفتم و با رزق تو افطار کردم و فقط بر تو توکل نمودم!» نباید در طعامی که با آن افطار می‌شود، حقّی از مردم باشد. رزق خداوند، قطعاً حلال و طیّب است. چنین روزه‌داری بر خداوند توکل و اعتماد دارد؛ و نه بر روزه و عبادات خود! ایجاد چنین نگرشی در انسان، نشانه روشنی از قبول عبادات است.‌ ‎ 🆔 @moflehoon
شب جمعه و شب آخر ماه مبارک تو آبی و به آب تو را، احتیاج نیست پس این فرات بود که با تو وضو گرفت کوچک نشد مقام تو نه... تازه کربلا با آبروی ریخته‌ات آبرو گرفت دیگر برای اهل بهشت آرزو شدی وقتی عمود ازسر تو آرزو گرفت خیلی گران تمام شد این آب خواستن یک مشک از قبیلۀ ما یک عمو گرفت از آن به بعد بود صداها ضعیف شد از آن به بعد بود که راه گلو گرفت 🚩 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن. 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 در حافظه‌ام غیر خیالت خبری نیست...💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 عید پاداش 🔸 ماه شعبان برای اهل ، آخر سال است؛ اول بهار كه اول سال است برای توده مردم است؛ ولی كسی كه در راه سلوک هست، اول سال او ماه مبارك رمضان است. اینكه می ‌بینید افرادی مثل ابن‌طاووس در ماه شعبان خیلی اهل هول و ولا هستند، برای اینكه آخر سال است و می‌ خواهند حساب ‌ها را بررسی كنند كه این یك سال ما چه كردیم كه با یک حساب وارد سال بعد بشوند. 🔸 انسان باید حساب خود را بررسی كند تا طیب و طاهر وارد سال جدید شود. ماه مبارك رمضان، ماه جایزه نیست، ماه كار است و انسان شب و روز باید كار انجام بدهد، شب عید كه شد، آن‌ گاه جایزه‌ ها را تقسیم می ‌كنند. ، «لیلة الجوائز» است و به عنوان «یوْمُ الْجَوَائِزِ» است كه جایزه‌ ها را در شب عید فطر و روز عید فطر می ‌دهند. اینكه گفت: روز عید است و من امروز در آن تدبیرم ٭٭٭ که دهم حاصل سی ‌روزه و ساغر گیرم همین است! انسان را تقدیم می‌ كند و جایزه دریافت می ‌كند. و فضیلت روز عید فطر كمتر از فضیلت شب‌ های قدر و روزهای قدر نیست، چون شب و روزِ جایزه است. 📚 سوره مبارکه شوری ـ جلسه 14 تاریخ: 1394/03/06 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 651 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 1. همسایگان كیفر همسایه‌آزاری خروج از جرگه مؤمنان: ... امام صادق (علیه السلام) فرمود: ای پیروان آل محمد! بدانید... كسی كه رفتارش با همسایه ‌اش نیكو نباشد از ما نیست. [1] [1]. ... یا شِیعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ! اعْلَمُوا أَنَّهُ لَیسَ مِنَّا ... مَنْ لَمْ یحْسِنْ ... مُجَاوَرَةَ مَنْ جَاوَرَه (الكافى، ج2، ص637). 📚 مفاتیح الحیات ص 349 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
video.mp4
17.41M
💠 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان حکمت وحیانی 🔸 ما در این ماه به ضیافت و رفتیم و خدا هم فرمود اگر مرا دعوت كنید من می ‌آیم؛ هر كس مرا دعوت كند می ‌آیم، اما چیست؟ «أَنَا عِنْدَ الْمُنْكَسِرَةِ قُلُوبُهُم‏»؛ اگر كسی دل شكسته ‌ای پیدا كرد میزبان من است و من آن‌جا حضور دارم. 🔸 ذات اقدس الهی همه جا هست، کجا می‌ شود که خدا نباشد؟! با همه هست و همه حرف ‌ها را می ‌شنود، اما دوگونه معیت و شنوایی دارد: یك ﴿هُوَ مَعَكُمْ أَینَ مَا كُنْتُمْ﴾ است که چه بدانی و چه ندانی, چه تبهكار و چه پرهیزكار خدا با اوست که مواظب و «رقیب» است ﴿هُوَ مَعَكُمْ أَینَ مَا كُنْتُمْ﴾، دوم یك است كه برای مؤمنین است، فرمود: «أَنَا عِنْدَ الْمُنْكَسِرَةِ قُلُوبُهُم‏»، شما اگر مرا دعوت كردید من می ‌آیم! آن‌جا كه قلبتان شكسته است و می‌ گویید «یا الله»، آن‌جا جای میزبانی شما نسبت به ذات اقدس الهی است. ما كه هم مهمان او باشیم و هم میزبان او... . 🔹 جلسه 29 🆔 @moflehoon