eitaa logo
مفلحون
753 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 رفعت ولایت ▫️ «ولایت» دو صبغه و دو چهره دارد، دو مسئله است. اول این یک مسئله، كلامی است، چرا؟ برای اینكه موضوع مسئله، «فعل الله» است؛ مسئله‌ای كه موضوعش فعل خدا باشد، مسئله كلامی است. مسئله دوم مسئله فقهی است؛ این حدیث معروف كه «بُنِی الاسلامُ علی خَمس»، بعد حضرت می‌ فرماید: «و لم ینادَ بِشیءٍ کَما ما نُودِی بالوَلایة»، این به تولی بر می ‌گردد؛ وظیفه ما چیست؟ _این مسئله، مسئله فقهی است_ وظیفه ما است. این می‌شود مسئله‌ای كه موضوعش فعل مكلَّف است و در ردیف نماز و روزه است. چون نماز، فعل مكلَّف است مسئله فقهی است، چون روزه، فعل مكلَّف است مسئله فقهی است، چون تولی، فعل مكلَّف است مسئله فقهی است. اینكه را در فروع فقهی ما ذكر می ‌كنند سرّش این است. ▫️ جعل ولایت، مسئله‌ای است كه موضوعش «فعل الله» است، لذا می‌شود مسئله كلامی و وجود مبارك (سلام الله علیه) این را در بحث نبوت و اینها ذكر كرد؛ وظیفه ما همان طوری كه نماز خواندن است روزه گرفتن است زكات دادن است مكه رفتن است، پذیرش اهل بیت است، پس این یک مسئله فقهی است یعنی مسئله‌ای است كه موضوع مسئله، فعل مكلَّف است. وجود مبارك این سید بزرگوار هم صبغه كلامی ‌اش را حفظ كرده هم صبغه فقهی ‌اش را حفظ كرده فرمود من باورم این است كه در ردیف است؛ ذات اقدس الهی، پیغمبر معین می‌كند و ذات اقدس الهی، علی و اولاد علی را جانشین او معین می ‌كند؛ این كار خداست! 📚 سخنرانی در کنگره بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) تاریخ: 1382/03/22 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 666 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) پاداش شركت در مجالس علمی رسول خدا (ص) فرمود: ای اباذر!... ساعتی در جلسات گفت‌ و گوی علمی نشستن، نزد خدا محبوب ‌تر است از عبادت هزار شب كه هر شب هزار ركعت نماز گزارده شود و فرمود: ای اباذر! ساعتی شركت در گفت ‌و گوی علمی برایت از عبادت یك ساله كه روزش را روزه بداری و شبش را به عبادت بپردازی بهتر است. [1] [1]. ... یا أَبَا ذَرٍّ!... وَ الْجُلُوسُ سَاعَةً عِنْدَ مُذَاكَرَةِ الْعِلْمِ أَحَبُّ إِلَی اللَّهِ مِنْ قِیامِ أَلْفِ لَیلَةٍ یصَلَّی فِى كُلِّ لَیلَةٍ أَلْفُ رَكْعَة... یا أَبَا ذَرٍّ! وَ الْجُلُوسُ سَاعَةً عِنْدَ مُذَاكَرَةِ الْعِلْمِ خَیرٌ لَكَ مِنْ عِبَادَةِ سَنَةٍ صِیامٌ نَهَارُهَا وَ قِیامٌ لَیلُهَا (جامع الاخبار، ص38). 📚 مفاتیح الحیات ص 355 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲٠۶ - استاد شجاعی، استاد پناهیان .mp3
10.54M
🔊 سلسله 📝 ۲۰۶ 👤 استاد 🌱 حس، خیال، وهم، عقل، فوق عقل این پنج بخش؛ خود شما هستید! پنج بخشِ وجودی شما... اگر بخش‌های درون شما به همین ترتیب که نگاشته شده، مهندسی شده باشد؛ شما انسان وارونه‌ای هستید! فقط در یک حالت است که شما انسان تراز هستید و مهندسی درونیِ درستی دارید. و بقیه حالت‌ها، حالت‌های وارونگی شماست. 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 جانا مراد بخت و جوانی وصال توست...💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 کعبه دل 🔸 خدای سبحان، خانه طیب و طاهر می ‌طلبد؛ به كعبه با چشم طهارت نگاه كرد به ابراهیم و اسماعیل (سلام الله علیهما) فرمود: ﴿طَهِّرا بَیتِی لِلطّائِفینَ وَ الْعاكِفینَ﴾. درباره و حریم دل كه «عرش الرحمن» است هم به ما دستور می ‌دهد كه دل را كنید تا فرشتگان رحمت نازل بشوند كه ﴿الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِكَةُ﴾. تنزل فرشته ‌ها هم نظیر تنزل قرآن، از سنخ آویختن است نه انداختن؛ فرشته آویخته می ‌شود یعنی درجاتی دارد كه مرحله نازله ‌اش با بدن ما تماس دارد، مراحل وسطایش با دل ما تماس دارد و مراحل عالیه ‌اش هم كه در عرش رحمان مستقرند. 🔸 انسان می ‌تواند با این همواره با این طناب های آویخته شده _ نه انداخته شده _ در تماس باشد؛ هم مفسر خوبی باشد هم محدث و فقیه خوبی باشد هم روایات را خوب بفهمد هم آیات را خوب بفهمد و باور كند و عمل كند تا _ان‌ شاء ‌الله_ خود، فرشته ‌ای باشد صاحبِ نور که ﴿وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً یمْشی بِهِ فِی النّاسِ﴾. 📚 پیام موضوعی تاریخ: 1384/07/10 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 667 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) پاداش شركت در مجالس علمی روایت شده مردی از انصار نزد پیامبر (ص) رسید و پرسید: ای رسول خدا! هرگاه تشییع جنازه ‌ای باشد و همزمان با آن، حضور در مجلس عالمی، شركت در كدام یك نزد شما محبوب ‌تر است؟ آن حضرت (ص) فرمود: اگر كسی هست كه جنازه را تشییع كند و مرده را به خاك بسپارد، یقیناً حضور مجلس عالم برتر است از هزار تشییع و هزار عیادت بیمار و عبادت هزار شب و روزه هزار روز و صدقه دادن هزار درهم به مسكینان و هزار حج جز حجّ واجب و هزار جنگ جز جنگ واجب كه با مال و جانت در راه خدا جهاد كنی. [1] نكته: این آثار فراوان به سبب نتیجه و ثمر حضور در مجلس علم یعنی آگاهی دینی و معرفت الهی است كه مایه نجات از الحاد، شرك و كفر و گرایش به توحید و ایمان و همچنین وسیله رهایی از ظلم و رسیدن عدل و نجات از فسق و عصیان و دستیابی به طاعت و تقواست. [1]. (روضة الواعظین، ج1، ص12). 📚 مفاتیح الحیات ص 355 و 356 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲٠۷ - استاد شجاعی، آیت‌الله فاطمی‌نیا.mp3
11.11M
🔊 سلسله 📝 ۲۰۷ 👤 استاد ❌ شما عبادت‌هن، کمک‌های خیریه و عام المنفعه‌تان، روزه، حج و زیارات‌تان را با خود به برزخ نمی‌برید! ✔️ شما اجازه دارید فقط یک چیز را با خودتان به برزخ منتقل کنید؛ خودِ خودتان را! 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ای عهده‌دارِ خلق جهان سخت بی‌کَسیم…💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 ثقل امانت 🔸 در آیه ﴿إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ﴾، الأمانة ما هی؟ امانت چیست؟ این امانت، اصلِ توحید نمی‌ تواند باشد، اصلِ اطاعت تكوینی نمی‌ تواند باشد؛ اصلِ توحید نیست برای اینكه اینها موحدانه خدا را تسبیح می ‌كنند موحدانه خدا را تحمید دارند پس این نیست, اطاعت تكوینی هم منظور نیست. وجود مبارك حضرت امیر در كنار مسئله نماز و زكات، امانت را ذكر می ‌كند كه می‌فرماید امانت به قدری مهم است كه ذات اقدس الهی آن را بر آسمان و زمین عرضه كرده و آنها نتوانستند تحمل بكنند؛ این ، همین است. 🔸 شما می ‌بینید به استثنای اوحدی از مردم، همه ما مشكل امانت داریم؛ فرمود این امانت را به كوه ‌ها بدهی نمی ‌توانند حمل بكنند! همین امانت ‌ها كه به افراد می ‌دهند به مسئولین می‌ دهند، همین كمرشكن است. ما مهم ‌ترین مشکل كشورمان همین مسائل مالی است كه كسی به امانت عمل نمی ‌كند! 🔸 بار امانت را آسمان ها‌ نمی‌ توانستند بكشند؛ ما به همان ﴿یتُوبَ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ﴾ امیدواریم! امانت، وضعش این است؛ اگر افراد واقعاً امین باشند، ما مشكلی در مملكت نداریم؛ مشكل ما آن است كه این بار امانت را نمی‌ توانیم حمل بكنیم. 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 29 تاریخ: 1392/03/01 🆔 @moflehoon
💠 حماسه علوی 🔸 در که اسلام به تار مویی بسته شده بود و مثلث شوم احزاب کفر (شرک) و یهود و نفاق در برابر آن صف کشیده بودند و در آن لحظه حساسی که عمرو بن عبدوَد از خندق گذشته بود، هیچ کس شهامت مبارزه با او و دفاع از اسلام و مسلمانان را نداشت و تنها علی (علیه السلام) این خطر را از اسلام دور و دین را حفظ کرد. در پاسداشت این رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «لضربة علی لعمرو یوم الخندق تعدل عبادة الثقلین». 📚 تفسیر تسنیم ج 20 ص 208 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲٠۸ - استاد شجاعی، استاد انصاریان .mp3
12.26M
🔊 سلسله 📝 ۲۰۸ 👤 استاد ❌ چرا من دمدمی مزاجم و حال قلبم همیشه درحال تغییره؟ ❌ چرا من با هر اتفاق ریز و درشتی، نظرم دائماً درمورد دیگران تغییر می‌کنه؟ ❌ چرا یه موقع قلبم نرم و مهربانه و تمایل به عبادت داره و یه وقتایی بی‌دلیل خشک و خشن و بی‌میل به معنویات می‌شم؟ ❌ چرا بعضی وقت‌ها کنترل خودم از عهده خودم خارج می‌شه؟ 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 668 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) ویژگی عالمان مورد احترام در قرآن خشیت الهی: از میان بندگان خدا تنها عالمان ‌اند كه از خدا می‌هراسند و در برابر او خشوع می‌ ورزند. [1] [1]. ﴿اِنَّما یخشَى اللهَ مِن عِبادِهِ العُلَمـاء﴾ (سورهٴ فاطر، آیهٴ 28). 📚 مفاتیح الحیات ص 356 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
معادله احتمال - رادیو سایه‌بان.mp3
2.66M
🔰 چرا عقل میگه: باید دین‌دار بود؟ شاید آخرتی نباشه و ما لذت دنیا رو از دست بدیم! (البته به هزار و یک دلیل هست.) 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 از هم گسستن پیمان های دوستی؛ مطابق آیه ، روز رستاخيز، روز از هم گسستن پيوندهاى دوستى است. مگر پيوندهائى كه براى خدا و به نام خدا برقرار شده است. تبدیل ايـنگونه دوستيها به عداوت در آن روز طبيعى است، چرا كه هر كدام از آنها ديگرى را عامل بدبختى و بيچارگى خود مى شمرد. تـنـهـا پـرهـيـزگارانند كه پيوند دوستى آنها جاودانى است ، چرا كه بر محور ارزشهاى جاودانى دور مى زند، و نتايج پربارش در قيامت آشكارتر مى شود و آن را استحكام بيشترى مى بخشد. 🔷 آیه روز : الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ (زخرف / آیه 66) 🔶 ترجمه: دوستان در آن روز دشمن يكديگرند مگر پرهيزگاران 📅 سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
💠 تسلط بر دل ها 🔹 دلِ ما آن‌ قدر مستقل و بزرگ و عظمت دارد كه حرف هیچ كس را قبول نمی‌ كند. دل مگر حرف كسی را قبول می‌ كند! فقط را قبول می‌ كند، هیچ چیزی ممكن نیست که كسی بر دل‌ های مردم مسلّط شود، آن قدر این دل قوی است! 🔹 زبان و مانند آن را می‌ شود مهار كرد، امّا دل مهارشدنی نیست و بر دل‌ ها مسلّط شد و دل‌ ها را ظرف حرف كرد، ظرف حرف اهل بیت كرد. تمام تلاش و كوشش این عزیزان همین بود. مطالعه بیشتر: Esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1394/03/14 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ‏نیست جُز روی تو درمان، چشمِ گریانِ مرا...💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 وقف پویا 🔸 اگر واقف، مسئله شرعی را بداند در متن این شرایط را ذكر كند كه من اصل زمین را وقف كردم برای امور خیریه یا برای سیدالشهداء (سلام الله علیه) یا برای فلان مورد، فعلاً ساختمان است، فعلاً باغ است، فعلاً مجتمع است، اگر تغییر كاربری لازم بود، در اختیار متولی است. اینكه در متن وقف ‌نامه بیاید، است، نافذ هم است و دیگر كسی از وقف نگران نیست امّا الآن كه از وقف هراس دارند، می‌گویند یك مال، بسته است، بعد كه نمی‌ شود عوض كرد. 🔸 مال است، یك مال مداربسته نیست كه تغییر كاربری آن ممكن نباشد ولی به این شرط كه در متن عقد این شرایط تصریح بشود كه متولی با نظر كارشناسان می ‌تواند تغییر كاربری بدهد؛ این راه احیای وقف است. اگر ما تلاش و كوشش كنیم مردم را به وقف توصیه كنیم امّا مسئله شرعی را نگوییم، این می ‌گوید خب من حالا این مال را كه برای کشاورزی وقف كردم، بعد از چند سال كه اصلاً اینجا كشاورزی نمی ‌شود، این مال بسته است و می ‌شود بی‌ منفعت؛ ولی وقتی مسئله شرعی را بدانند می‌ گویند ما این زمین را وقف كردیم، فعلاً خانه است، بعد متولی می ‌تواند بر اساس تغییر منافعی كه هست تغییر كاربری بدهد. 🔸 وقف به عنوان است؛ اگر تغییر كاربری مشروع نباشد، این صدقه راكد است نه صدقه جاریه. اینکه وقف آن است كه صدقه جاریه باشد، معنایش این است كه واقف باید بفهمد كه این است. وقف، صدقه جاریه است؛ معنای صدقه جاریه این است كه تغییر كاربری ممكن است؛ این را نمی ‌گویند تغییر وقف، برای اینكه خود واقف، دست متولی را باز گذاشته كه شما می ‌توانید تغییر كاربری بدهید. 📚 دیدار مسئولین اوقاف با حضرت استاد تاریخ: 1391/04/24 🆔 @moflehoon