#رشد_نقدینگی در دولت سیزدهم
#شاخص_اقتصادی #آمار #نقدینگی #دولت #عکس_نوشته
⚜️رهام، رسانه اقتصاد مردمی
@raham_media
8.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟧کندی نظام تصمیمگیری به عنوان یکی از موانع اجرای اقتصاد اسلامی:
نمونه عینی ⬅️ طرح "سیاستهای اقتصادی پیامبر اسلام (ص) در مدیریت مدینه"
#اقتصاد_اسلامی #دولت #مسکن #گفتگو #دکتر_توکلی #ویدیو
⚜️رهام، رسانه اقتصاد مردمی
@raham_media
📢بهبود رتبه ایران در #اقتصاد_جهانی
#شاخص_اقتصادی #آمار #تولید_ثروت #دولت
⚜️رهام، رسانه اقتصاد مردمی
@raham_media
"بُحراننمایی" برای "بُحرانآفرینی"
🖌در دنیای امروز که درهمتنیدگی بسیار زیادی میان نظامات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وجود دارد، متغیرهای اجتماعی به شدت تحت تاثیر عوامل شناختی، رفتاری و روانی جامعه است و جایگاه رسانه در این میان غیرقابل انکار.
امروزه به جرات میتوان گفت رسانهها از مرحله روایت "آنچه گذشت" عبور کرده و به روایت "آنچه خواهد گذشت" رسیدهاند. بلکه در حقیقت رسانههای بزرگ به جای پیشبینی، سعی در ساختن آینده مطلوب خود دارند.
مدتهاست که عوامل اقتصادی، سیاسی، علمی و رسانهای با یکدیگر پیوند خورده و در جهت تامین منافع یکدیگر فعالیت میکنند. بعنوان مثال در دنیای امروز رسانهها تورم را روایت و پیشبینی نمیکنند بلکه در جهت منافع کاسبان تورم تلاش میکنند میزان تورم را بهینه کنند!
🔖 با بررسی رسانههای اقتصادی جریان لیبرال در کشور در مییابیم که عامدانه سعی در سیاهنمایی و بحرانی نشاندادن شرایط کشور دارند.
🧮این بحراننمایی به نحوی است که ۵سکوی اصلی این جریان منحط در فضای مجازی از زمان تاسیس خود بیش از ۷هزار و ۷۰۰بار در چند سال اخیر واژه «بحران» را استعمال نمودهاند.
📌بهصورت میانگین سهم هر یک از بخش های این جریان بدین شرح است:
🗞سهم روزنامه دنیای اقتصاد روزانه ۱مورد،
🖥سهم تلویزیون اینترنتی اکوایران روزانه ۱مورد،
📰سهم خبرگزاری اقتصادآنلاین روزانه ۱.۵مورد،
📱سهم رسانه فردای اقتصاد هر دوروز ۱مورد
📚و سهم هفتهنامه تجارت فردا هفتهای ۱.۵مورد میباشد.
پن: این اعداد فقط مربوط به کانالهای تلگرامی این رسانههاست که سعی در ناامید کردن مردم دارند.
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
از زمانی که مارجینالیست ها وارد عرصه اقتصاد شدند یعنی نیمه دوم قرن نوزدهم، قیمت به مهمترین عامل در تحلیل های اقتصادی تبدیل شد.
از آن روز اقتصاددانان دولت ها و فعالان اقتصادی را متقاعد کردند که با عامل قیمت می توانند بر همه اجزای اقتصاد اثرگذاری داشته باشد.
پس از این دوران، دعوای اقتصاددانان بر سر آن بود که آیا قیمت ها را دولت ها باید کنترل کنند یا بخش غیردولتی موثر(بنگاه های بزرگ سرمایه داری).
قیمت در هر صورت تعیین و کنترل می شود. یا از جانب دولت ها یا از جانب این بنگاه ها.
از این زمان، ورود دولت به اقتصاد از ناحیه متغيرهاي غیرقیمتی کاملا انکار شد و رفته رفته اقتصاددانان و دولت ها، رفتار متغيرهاي غیرقیمتی را فراموش کردند.
آنچه که امروز در اقتصاد کشور می بینیم محصول آن فراموشی است. اینکه برآنند هر کمبودی را با گران کردن و هر مازادی را با ارزان کردن از بین ببرند. اینکه علت العلل مشکلات کشور را این می دانند که قیمت ها را جهانی کنند یا جهانی نکنند. اینکه علت اسراف را ارزان بودن می دانند. اینکه ....
همه را باید در انجماد تحلیل ها در متغیر قیمت دانست.
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
ناترازی اسم رمز گرانسازی!
🖌 استفاده از ابزار رسانه برای تغییر در دستگاه محاسباتی مسئولین یک کشور شیوه ای متداول است. صاحبان رسانه که عمدتا صاحبان قدرت اقتصادی نیز هستند و یا از طرف قدرت های اقتصادی تغذیه می شوند، سعی می کنند با تغییر دستگاه محاسباتی مسئولین آنها را در مسیر سیاستگذاری پیش ببرند که نفع ایشان را تامین کنند.
اما اینجا یک مانع وجود دارد و آن این است که معمولا سیاست مدارن خود تحصیلکرده هستند و برای فریب آنها باید رسانه را دانش بنیان کرد!
به عنوان نمونه تعدادی از رسانه ها با همکاری اندیشکده های مرتبط و کارشناسان دولتی همسو و نهایتا با کمک صاحبان قدرت اقتصادی یک واژه را تبدیل به گفتمان عمومی کارشناسان و مسئولین و نخبگان و رسانه ها می کنند.
از سال گذشته جریان لیبرال در کشور تصمیم گرفتند تا کلیدواژه "ناترازی" را برجسته کرده و علت العلل تمام مشکلات اقتصادی را ناترازی در حوزه مربوطه معرفی کنند.
از ناترازی بانکی و مالی و ارزی گرفته تا ناترازی انرژی!
اما بدون استثناء هر جایی بحث از ناترازی می کنند یک راهکار هم در ادامه طرح می شود: گرانسازی!
این یعنی شما در ظاهر با یک اصطلاح علمی جدید روبرو شدید اما نتیجه همان است که همواره به عنوان سیاست و راهکار به سیاست مداران پیشنهاد داده اند: گران کن!
پ ن: 100 درصد در اینفوگرافیک بالا یعنی دنیای اقتصاد تا سال گذشته هیچگاه این اصطلاح را در کانال تلگرامی اش استفاده نکرده بوده و یک دفعه از سال گذشته تصمیم گرفته است که این اصطلاح را به کار ببرد و علت تمام مشکلات اقتصادی را با این واژه توضیح دهد.
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
چه کالاهایی باید تحریم شود؟
۱- کالاهایی که تولید اسرائیل است. با سریال ۷۲۹
۲- کالاهایی که صهیونیست ها آن را در خارج از اسرائیل تولید می کنند.
۳- کالاهایی که تولیدکنندگان آن صهیونیست ها نیستند اما حامی آنها هستند.
۴- کالاهایی که در ایران تولید می شوند اما لیسانس سه نوع کالای قبل را دارند. چرا که دارای رابطه مالی با تولیدکنندگان آنها هستند.
۵- کالاهایی که برندهای سه نوع کالای اول را استفاده می کنند. و لو اینکه هیچ رابطه مالی با آنها نداشته باشند. چرا که مبلغ این کالاها هستند.
در مورد کالاهایی که هیچ جایگزینی ندارند اما استفاده از آنها ضروری است ماجرا متفاوت است.
با این اوصاف احتمالا باید تکلیف کالاهایی چون نوشیدنی های با عنوان تجاری آمریکایی که در ایران تولید می شوند کاملا واضح باشد.
یا کالاهای الکترونیک و ...
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir