آیا استیضاخ از دستور کار مجلس خارج شده است؟
از نظر بنده و تعدادی از همکاران، پیگیری فرایند استیضاح متوقف نشده است...
اخیرا نماینده ای اعلام کرده است که استیضاح از دستور کار خارج شده است؟
قانونا کسی که مسئله استیضاح را به جریان انداخت و در مجلس مطرح نمود نماینده مورد نظر نبوده که حالا راجع به اتمامش سخنی بگوید.
#حجت_الاسلام_حسین_میرزایی
@moghavemat_ta_zohoor313
دیپلمات سابق هندی:
اسرائیل از توافق تهران و پکن نگران است
بهادرا کومار:
از عملیات سیا در ایران برای بی ثبات سازی غافل نشویم.
ایران مدتهاست که با تروریسم آمریکایی، اسرائیلی مواجه بوده و روشهای تلافی را نیز یافته است.
اسرائیل صد در صد از چشم انداز توافق ایران با چین عصبانی است.
@moghavemat_ta_zohoor313
5.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارشناس سعودی:
همکاری ایران و چین یک تهدید امنیتی-اقتصادی عليه ما است ..!
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#افشاگری احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در شبکه یک سیما :
موضوع واگذاری و انتقال اختیار تام جزایر به چین صحت داشت.
پ.ن:
ایشون از افراد نزدیک به جریان بهاری می باشد.
گفته های ایشون دروغ محض است.
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر قرارداد ايران و چين ۶ سال پيش امضاء میشد چه اتفاقی تا الان رخ میداد؟
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل شبکه WION هند از قرارداد ایران و چین:
آمریکا حق دارد از این قرارداد نگران باشد چرا که شرایط ویژه ای در آسیای غربی ایجاد خواهد کرد و نشان می دهد سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکست خورده است.
@moghavemat_ta_zohoor313
جروزالمپست:
اسرائیل باید مانع توافق تجاری ایران و چین شود
روزنامه صهیونیستی:
چین و روسیه به دنبال فروش تسلیحات پیشرفته به ایران هستند.
اسرائیل باید تمام تلاش خود را بکند تا مانع توافق تجاری ایران و چین شود.
توافق پکن و تهران باعث سرازیر شدن وسیع پول چین به بانکهای ایران، پروژههای زیرساختی و ارتباطاتی میشود.
تا زمانی که چین با ایران تجارت دارد، اسرائیل باید درباره روابط تجاری با چین تجدید نظر کند.
@moghavemat_ta_zohoor313
مسیر ترانزیت چین، هند، ایران و روسیه تحریم های آمریکا و غرب را خنثی می کند.
ایده ایجاد یک کریدور حملونقل بین هند و روسیه از طریق ایران در دهه 2000 میلادی مطرح شد و در آن زمان توافقنامهای برای ایجاد یک مسیر حملونقل 7500 کیلومتری بین مسکو، تهران و دهلینو امضا شد.
این مسیر شامل خط دریایی، زمینی و ریلی بود که دسترسی هندیها را حتی به بازارهای اروپایی فراهم میکرد.
اوایل ماه جاری عبدالرحیم کردی، مدیر سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار، با اشاره به مزایای استفاده از این مسیر حملونقل بین بمبئی، سن پترزبورگ و حتی هامبورگ از طریق بندر چابهاراشاره کرد و گفت:
این کریدور از بندر چابهار در جنوب شرق ایران به بندر انزلی در ساحل دریای خزر و سپس به منطقه آستارا خان روسیه و نهایتا به شمال اروپا خواهد رفت.
حملونقل سریع و تقویت مناسبات ایران با کشورهای همسایه از جمله مزایای مهم اجرای این طرح است.
استفاده از این کریدور مدت زمان حمل کالا از هند به روسیه را از 38 روز به کمتر از نصف کاهش داده و به 14 تا 16 روز خواهند رساند.
مصریها نگران کانال سوئز نیستند
جرج صفوات، مقام مصری و سخنگوی سازمان بهرهبرداری کانال سوئز، با اشاره به طرح ایران برای تبدیل شدن به یک کریدور اصلی سازمان حملونقل گفت :
این مسیر ترکیبی 7500 کیلومتری نخواهد توانست در زمینه انتقال کالا از هند به هامبورگ با کانال سوئز رقابت کند. چرا که از طریق این مسیر کالاها باید هم از دریا و هم جاده و ریلی حمل شوند.
وی مدعی شد مدت زمان رسیدن کشتیها به هامبورگ 19 روز است اما از کریدور هند- ایران و روسیه بیش از 20 روز طول خواهد کشید. با این حال اما محمد السعید ادریس، کارشناس امور ایران مؤسسه تحقیقات استراتژیک و سیاسی الاهرام مصر تاکید کرد :
هدف از اجرای پروژه کریدور هند- ایران و روسیه ضربه زدن به منافع مصر نیست بلکه این مسئله بر مبنای منافع خود ایران با توجه به تحریمهای آمریکا دنبال میشود.
اوایل سال جاری شیشیر اوپادهیایا، کارشناس هندی در امور دفاعی و استراتژیک، تاکید کرده بود که بهرهبرداری از کریدور هند- ایران و روسیه که مدتهاست منتظر آن هستیم نه تنها به افزایش مبادلات بین این سه کشور منجر خواهد شد بلکه به خنثی شدن اثر تحریمها علیه ایران نیز منتج میشود.
وی تاکید کرد این کریدور جدید مدت زمان رسیدن کالاها از هند به روسیه را 62 درصد کاهش داده و به مسکو و دهلینو در تحقق چشم انداز رسیدن مبادلات دوجانبه به 30 میلیارد دلار تا سال 2025 کمک خواهد کرد.
ایران قفل آسیای میانه را باز میکند
کارشناس هندی با اشاره به تلاشهای اخیر مسکو برای امضای توافق تجارت آزاد بین هند و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی، گفت:
فعال شدن کریدور هند- ایران و روسیه میتواند فرصتهای زیادی را برای کشورهای حوزه آسیای میانه که از نظر دسترسی بسیار محدود هستند فراهم خواهد کرد.
انتظار میرود بهرهبرداری از این کریدور طی ماههای آینده آغاز شود و در همین مسیر توافقنامهای هم بین شرکت راهآهن روسیه و شرکت حملونقل کانتینر هند درباره جزئیات انتقال کالا از هند به روسیه از طریق ایران امضا شده است.
پیشبینی میشود با بهرهبرداری کامل این کریدور بینالمللی موسوم به شمال به جنوب سالانه 20 تا 30 میلیون تن کالا از طریق آن جابهجا شود.
یکی دیگر از ابعاد بلند پروازانه این پروژه ایجاد یک کانال 765 کیلومتری از سواحل ایران در دریای عمان به دریای خزر است که هزینه اجرای آن بین 6 تا 10 میلیارد دلار برآورد شده و همین امر باعث شده تا این بخش از پروژه فعلا کنار گذاشته شود./ فارس
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صفری، سفیر اسبق ایران در چین و روسیه:
چین تضمین می دهد که تا ۲۵ سال نفت ایران را بخرد.
این کشور در طول هر سال ۲۵۰ میلیون نفر جهانگرد دارد، اگر فقط ۱ میلیون نفر آن به ایران بیاید، اقتصاد ما را متحول میکند.
چین هر سال ۵۲۵ میلیارد یورو با اروپا معامله اقتصادی دارد.
اینکه جنس کیفیت پایین چینی به ایران می آید، مشکل از سفارش ماست.
@moghavemat_ta_zohoor313
سفیر ایران در پکن:
کمک به تنگتر کردن حلقه تحریم ظالمانه آمریکا غیرقابل پذیرش است.
تاکنون بیشترین کمک خارجی از چین به ایران بوده است.
fna.ir/eye37w
@moghavemat_ta_zohoor313
#علیرضا_پورمسعود
یک روز صنعت هسته ای را مضر خواندند
یک روز به بهانه بحران طراحی شده کم آبی، زیرآب کشاورزی را زدند
یک روز همصدا با #کاوه_مدنی_جاسوس با جمله : خودکفایی مزخرف است ملت را تحقیر کردند
و حالا مشغول واردات گندم اند
عجب درسی پس می دهد شاگرد خاخام شوفط!
@moghavemat_ta_zohoor313
10.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آيا قوه قضاييه از حکم اعدام ۳ متهم اغتشاشات آبان ماه عقب نشيني کرده است؟
@moghavemat_ta_zohoor313