فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نخستین پیام بیسیم به قرارگاه فتح، هنگام ورود رزمندگان فاتح سپاه اسلام به خرمشهر
انتشار به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال
@moghavemat_ta_zohoor313
حاج احمد اولین فرماندهای بود که وارد خرمشهر شد،
حاج قاسم در موردش گفت؛
تصورم این بود وقتی خبر شهادت حاج احمد کاظمی اعلام شد حداقل تیتر همه روزنامهها باید این باشد که فاتح خرمشهر شهید شد...
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 سوم خرداد
جلیلی در مذاکرات هسته ای در روز #سوم_خرداد به اعضای ۵+۱ چه گفت؟
@moghavemat_ta_zohoor313
در مدت ۱۹ ماهی که خرمشهر در تصرف عراق بود، ارتش عراق کمیته ای جهت انتقال اموال منازل و بندرگاه تشکیل داد و اموال ۲۵ هزار واحد مسکونی و حدود ۷۰۰ هزار تن کالا و ۵۰۰ دستگاه خودرو از بندرگاه به غارت بردند و در بصره بعد از فروش آنها، پول آن را به حساب ارتش عراق واریز کردند.
سرتیپ احمد زیدان فرمانده خرمشهر با ۳۰ تن TNT بعد از عملیات فتح المبین شهر را تخریب کرد و به یک سنگر بزرگ و مستحکم و غیر قابل نفوذ تبدیل کرد و روی دیوار های خرمشهر نوشته بود:
جئنا لنبقی یعنی آمده ایم که بمانیم بعد از ۳ عملیات گسترده ثامن الائمه ، طریق القدس ، فتح المبین ارتش عراق شکست های سنگینی خورد ، استحکامات و موانع پدافندی مستحکمی از جمله استفاده از برق و شبکه های فوگاز در خرمشهر ایجاد کرد.
در زمان ریاست جمهوری بنی صدر خائن و فرماندهی وی، ۴ عملیات به نام های پل نادری- نصر در هویزه و دو عملیات در محور آبادان- خرمشهر با هدف شکستن محاصره آبادان و تامین مرز و آزادسازی خرمشهر و در صورت امکان حرکت به سوی بصره طرح ریزی شد که عملیات نصر به علت اتکا به جنگ کلاسیک در همان مراحل اولیه پس از یک پیروزی نسبی با و ۸۰۰ اسیر از دشمن به علت عدم توانایی و مقاومت با دستور عقب نشینی شکست خورد و در نتیجه ۲ گردان از سپاه شامل دانشجویان پیرو خط امام به فرماندهی حسین علم الهدی فرمانده سپاه خرمشهر محاصره شدند و ۱۴۰ نفر به شهادت رسیدند.
عملیات الی بیت المقدس کمتر از یک ماه بعد از عملیات فتح مبین، در شرایط خاص سیاسی و نظامی با توجه به آموزش نیروها و سازماندهی سازمان رزم و تهیه امکانات و تجهیزات نظامی طرح ریزی و عملیاتی شد.
نگاه پژوهشی به تاریخ معاصر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ، ص ۱۹۵
@moghavemat_ta_zohoor313
اقدام خائنانه و فتنه ساز شهردار اصلاح طلب و بی کفایت خرمشهر در سالروز آزادی خرمشهر که موجب اعتراض جریان انقلابی و ولایی کشور قرار گرفته است.👆
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صنایع غیرنظامی نیز باید همچون صنایع دفاعی خوداتکا شوند
4 ماموریت وزارت صمت برای تحقق جهش تولید
حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت با اشاره به خوداتکایی ایران در صنایع دفاعی تاکید کرد:
همانطور که ایران توانسته در بخشهای دفاعی خوداتکا شود، با فرصتسازی از تهدیدها میتوانیم در صنایع غیرنظامی نیز خوداتکا شده و ایران را به استقلال صنعتی برسانیم.
وی افزود: «تامین مواد اولیه»، «شناسایی و حضور در بازارهای صادراتی» ، «تامین نقدینگی» و «داخلی سازی» 4 ماموریت وزارت صمت برای کمک به بنگاههای تولیدی در جهت تحقق جهش تولید هستند.
@moghavemat_ta_zohoor313
این آخرین رهگیری نفتکش های اعزامی به ونزوئلا است.
فاصله تقریبی تا آبهای سرزمینی مقصد ۴۴۵ کیلومتر است.
پیش بینی می شود در یکی روز اینده وارد آبهای سرزمینی ونزوئلا شده و تا ساعت ۲۱ به بندر Lecheria برسد.
@moghavemat_ta_zohoor313
سرلشکر باقری:
هرگونه خطای تروریستهای آمریکایی در هر نقطه جهان با پاسخ قاطع ایران روبرو میشود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
اشراف اطلاعاتی بر وضعیت و تحرکات دشمنان از جمله ارتش تروریست آمریکا در منطقه و سرزمین های دور دست دستور کار دائمی نیروهای مسلح است
اجازه عرض اندام و فتنه سازی های نوین علیه استقلال، امنیت و تمامیت ارضی و به خطر انداختن انقلاب و نظام اسلامی را به احدی نمیدهیم
هر گونه خطای محاسباتی آنان در هر نقطه از جهان علیه منافع ملی ایران عزیز را قاطعانه با پاسخ درخور مواجه خواهیم ساخت
@moghavemat_ta_zohoor313
اولین واکسن ایمن ضدکرونای چین با موفقیت تکمیل شد
اولین واکسن ایمن ضدکرونای چین آزمایشات انسانی خود را با موفقیت تکمیل کرد.
واکسن روی ۱۰۸ تن آزمایش شد و هیچ کدام عوارض منفی از خود بروز ندادند.
@moghavemat_ta_zohoor313
گزارش هولناک از صنعت خودرو
اطلاعات تکان دهنده تحقیق و تفحص مجالس 5 دوره اخیر از ناکارآمدی و فساد در خودروسازی
در ادامه بخوانید👇
📎 akhr.ir/uki8
@moghavemat_ta_zohoor313
اطلاعات تکان دهنده تحقیق و تفحص مجالس 5 دوره اخیر از ناکارآمدی و فساد در خودروسازی
گزارش تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکتهای خودروساز داخلی در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد تا از چهارمین گزارش تحقیق و تفحص از این صنعت در مجالس پس از انقلاب در مجلس دهم رونمایی شود.
پیش از این در دورههای ششم، هفتم و نهم مجلس نیز تحقیق و تفحص از خودروسازان صورت گرفت و نتایج آن منتشر شد.
به گزارش ایسنا مهم ترین محورهای این گزارش عبارتند از:
همکاری نکردن نیروی انتظامی و قوه قضاییه (به جز همکاری حداقلی سازمان بازرسی کل کشور) و زیرمجموعههای مجلس نظیر کمیسیون اصل نود، ریاست مجلس و هیئت رئیسه مجلس برای تحقیق و تفحص
در پایان سال ۱۳۹۷ شرکت ایران خودرو دارای مجموعا ۱۰۷ شرکت بوده است که تعاونیهای خاص و اعتبار کارکنان نیز، دارای ۱۲ شرکت فعال است.
شرکت سایپا هم کنترل ۶۴ شرکت فعال و ۱۲ شرکت غیرفعال را در اختیار دارد.
وضعیت بنگاهداری شرکتهای خودروساز باعث شده اطلاعات برخی شرکتها حتی در اختیار خودروسازان نباشد!!
بیش از 12 درصد بهای تمام شده خودرو مربوط به هزینههای حقوق و دستمزد است که حدود سه برابر استانداردهای جهانی است!!
افزایش روند استخدامها در ماههای نزدیک به انتخابات و انتصاب افراد بدون تخصص و گاهی مسئلهدار از لحاظ مالی و مدیریتی صرفاً به دلیل دخالت مراجع دولتی و امنیتی، این صنعت را با مشکلات عدیدهای مواجه کرده است!!
مشکل کسری نقدینگی و سرمایه در گردش خودروسازان، ریشه در تقسیم سود نقدی نامتعارف بین سهامدارانی مانند صندوقهای بازنشستگی دارد که گاهی تا بیش از ۸۰ درصد سود کسب شده را بین سهامداران توزیع می کردند.
این موضوع به همراه خرید سهام خزانه توسط خودروسازان، سبب ایجاد کسری نقدینگی و هزینههای مالی ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر خودرو شده است.
بدهیهای احتمالی ساپکو بابت تضامین سنوات گذشته حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان است که با توجه به بحران در قطعهسازان، یک زنگ خطر جدی برای ایرانخودروست.
هزینههای سرمایهگذاری های خارجی بدون توجه به مطالعات بازار در کشورهایی نظیر سنگال، موجب خروج منابع از بنگاه اقتصادی شده است.
مثلاً در سنگال ۹۰ میلیون دلار تحت شرایطی سرمایهگذاری شده است که این کشور امکان تأمین برق برای فعالیت این کارخانه را نداشته است و اکنون نیز هیچ امکانی برای فروش و واگذاری این کارخانه وجود ندارد.
در مجموع طی سال های ۱۳۸۶ لغایت ۱۳۹۲ این سرمایه گذاریها حدود ۱۵۸ میلیون دلار شده است.
یکی از مصائب صنعت خودرو، رانتی است که از جیب مصرفکنندگان نهایی و خودروسازان به دلالان و افرادی که دارای امتیاز ویژه هستند، پرداخت میشود که به عنوان مثال در خودروی پراید، رقمی در حدود ۳۰ میلیون تومان را شامل میشود و برای مردم امکان ثبتنام و خرید مستقیم از طریق سایت خودروسازان وجود ندارد!!!!!
این درحالی است که بر اساس گزارش موجود، به عنوان مثال فردی با یک کارت بانکی مشخص، در سال ۱۳۹۷ اقدام به خرید ۳۲۵ خودرو کرده است.
شوربختانه در این وضعیت امضاهای مدیران ارشد دو شرکت خودروساز بابت واگذاری خودروها به صورت دستوری یا (VIP) موجب ایجاد فرصت برای افراد سفارش شده توسط متنفذین شده است.
در این شرایط هم، دولت و سازمان بازرسی با اجبار خودروسازان به فروش فوری، پیشفروش و قیمتگذاری دستوری اشتباه، موجبات فشار بر خودروسازان را فراهم کردند که نتیجه آن زیان ۳۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ بوده است.
رعایت نکردن عدالت در فروش و سهم دهی بیشتر به برخی نمایندگیهای خاص در فروش های سبدی و گاهی با اقساط کم بهره سبب توزیع رانت بین این نمایندگیها شده است!!!
به نحوی که ۲۰ نمایندگی اول ایرانخودرو سهم حدود ۱۶ درصدی از کل فروش محصولات این گروه را بر عهده داشتهاند!!
در شرکت سایپا نیز با توجه به شواهدی مبنی بر توزیع نشدن عادلانه خودرو و انعقاد قراردادهای غیرشفاف، مبهم و زیانبار فروش با برخی نمایندگان و خریداران عمده، از حیث ایجاد رانت و سوء جریان مالی مستلزم بررسی کارشناسی و رسیدگی قضایی است که ظاهرا در دست رسیدگی است.
منشأ بسیاری از چالشها، پسرفتها، ناکارآمدیها، رانتها، مفاسد و زیاندهیهای عظیم ایرانخودرو و سایپا در دهه اخیر، ریشه در ایجاد ساختار پیچیده، تو در تو و چند لایه مالکیت و سهامداری حلقوی و لذا فساد سیستماتیک در آن دارد.
بنابراین مهم ترین اقدام عاجل انحلال #خودسهامداری و اصلاح مالکیت خودروسازان بزرگ است.
فایده مالی این پیشنهاد، آورده ۳۶هزار میلیارد تومانی آن برای خودروسازان است./ آخرین خبر
@moghavemat_ta_zohoor313