eitaa logo
محبت خدا
306 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
در این کانال نزدیکترین راه های رسیدن به خدا از جمله محبت وادب را با هم بررسی میکنیم انتشار مطالب کانال بلامانع وصدقه جاریه هست کانال محبت خدا زیر مجموعه تشکیلات بزرگ تنها مسیر آرامش هست ارتباط باادمین @montazer_35
مشاهده در ایتا
دانلود
-ما از عالمان مسلمان بسیار نگران بودیم. علماي الأزهر، عراق و ایران استوارترین در برابرخواسته هاي ما محسوب میشدند، آنان از اصول زندگی معاصـرکاملابی اّطلاع بودند، بهشتی راکه قرآن مژده داده بود هدف خود قرار داده بودند، وحاضـر نبودند سرسـوزنی از اعتقـادات خود دست بردارنـد، و مردم از آنهـا پیروي میکردنـدو حکومت همچون موش هراسـان ازگربه، از آنهـا میترسـید، ّ البته اهـل تسـّنن نسـبت به شـیعیان،کمتر از علماي خود فرمانبري داشـتند، زیرا آنان هم سـلطان و هم شـیخ الإسـلام راحاکم میدانند، درحالیکه شـیعیان حکومت را تنهاشایسته عالمان میدانندو به سلطان اهمیت کافی نمیدهند؛ اما این تفاوت چیزي از نگرانی وزارت مستعمرات وحاکمان بریتانیاي کبیر نمیکاست. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ❤️ 💚 💚 💝 💝 انتظار این نیست که شما در خانه چهار زانو بنشینی دست‌هایت را روی هم بگذاری و تکان هم نخوری و بگویی.. - آقا چکار می‌کنی؟ - من منتظر هستم! نه! انتظار این نیست.... انتظار این است که تک تک لحظات و اعمالت را در جهت رضایت امام زمان ارواحنافداه تنظیم کنی. پایان روز، امام زمان ارواحنا فداه اعمال روزانه‌ی تو را تایید بفرمایند، یک نگاه بیاندازند به‌به! آفرین! تو امروز چقدر عمل خوب داشتی... اگر یک‌جا حواست نبود و غفلت داشتی، مثل یک نقطه‌ی تاریک در صفحه که اعمالت تاریکی را نشان می‌دهد، استغفار کن. از آقا بخواه که آقاجان، من سعی کردم، این یکی را نادیده بگیرید... 🌹تعجیل درفرج صلوات🌹 @mohabbatkhoda
فراموش مکن براى چه به دنیا آمده اى❗️ ✨ فَإِنَّ اللهَ سُبْحَانَهُ قَدْ جَعَلَ الدُّنْیَا لِمَا بَعْدَهَا، وَابْتَلَى فِیهَا أَهْلَهَا، لِیَعْلَمَ أَیُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً ♻️همانا خداوند سبحان دنیا را برای آخرت قرار داده ، و مردم را در دنیا به آزمایش گذاشت ، تا روشن شود ⇩⇩ کدام یک نیکوکارتر است. 📚 ۵۵ @mohabbatkhoda
✨وَقَاتِلْ هَوَاكَ بِعَقْلِكَ ♨️با هوی و هوس های سرکشت با شمشیر عقل مبارزه کن. 📚 ۴۲۴ @mohabbatkhoda
🔶برای دین‌داری، آگاهی‌داشتن کافی نیست؛ حکمت هم لازم است 🔶 اگر یک عالم دینی، حکمت نداشته باشد ممکن است سازِ مخالف دین بزند! 🔶اینکه آدم تشخیص بدهد «الان وقت صلح است یا نه» نیاز به حکمت دارد برای تشخیص مصداق (ج۱) 📌برای دین‌داری کردن، آگاهی‌داشتن کفایت نمی‌کند بلکه حکمت هم لازم است. اگر تا حالا فقط از آگاهی با ما صحبت کرده‌اند، اشتباه کرده‌اند! 🔸قرآن بیش از سه مرتبه، رسالت پیامبر و انبیاء را این‌گونه بیان می‌فرماید: «يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ» یعنی تعلیم کتاب خدا کافی نیست و پیامبر باید تعلیم حکمت هم بدهد. 📌حکمت، ابعاد مختلفی دارد؛ یکی از معانی حکمت، یا یکی از عناصر تحقق حکمت در یک فرد، این است که او بتواند حدس و گمانِ مطابق با یقینی داشته باشد و مصادیق را درست تشخیص بدهد. 🔸تشخیص مصداق، نیاز به حکمت دارد. ممکن است یک عالم دینی، بتواند استنباط احکام شرعی را از منابعش انجام دهد اما برخوردار از حکمت نباشد. لابد بخشی از حکمت برمی‌گردد به اینکه یک فقیه، بتواند مصداق را درست تشخیص بدهد. 📌یک فقیهی در قم بود که قبل از انقلاب، مثلاً مبارز بود و اهل زندان هم بود، اما در دوران دفاع مقدس به شاگردهایش می‌گفت: «نمی‌خواهد به جبهه بروید و خودتان را به کشتن بدهید! اگر هم مجبور شدید و رفتید، در یک گوشه و کناری باشید و زود برگردید!» این درحالی‌ است که علی(ع) می‌فرماید: «إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ» 🔸اگر کسی عالمِ دین باشد اما حکمت نداشته باشد، این نگرانی دربارۀ او هست که فریبِ علم خودش را بخورَد و راحت، سازِ مخالف بزند! قرآن دربارۀ چنین افرادی می‌فرماید: «كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً» (جمعه/۵) 📌کسی که به کتاب خدا دانا باشد اما شعور لازم-برای تشخیص مصداق- را نداشته باشد، از جای‌جای کتاب، مدام علیه دین استفاده می‌کند و در مقام تشخیص اینکه «الان از این‌همه تکالیف دینی، کدامش را باید انجام دهد؟» مدام دچار اشتباه می‌شود. 🔸یکی از جاهایی که حکمت به‌کار می‌آید در عرصۀ سیاست است. اینکه آدم تشخیص بدهد «الان وقت صلح است یا نه» نیاز به حکمت دارد. در اسلام، هم صلح داریم و هم جنگ داریم، ولی باید دید، الان وقت کدام است؟ اگر جای این دو را عوض کنیم، ملت بیچاره می‌شوند! 👤علیرضا پناهیان @mohabbatkhoda
💢خدا به ما توفیق دهد که بد را خوب، و خوب را بد نبینیم! حضرت آیت الله بهجت(ره): هر معصیت و ظلمی که در دیگران بالفعل موجود است، در ما نیز بالقوه وجود دارد. خدا کند شرایط آنها برای ما تحقق پیدا نکند و به آزمایش آنها مبتلا نشویم! خدا به ما توفیق و تنبه دهد که اگر در ابتلا و آزمایش قرار گرفتیم، بد را خوب، و خوب را بد نبینیم! 📚در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۲۱ @mohabbatkhoda
محبت خدا
#دستهای_پنهان #قسمت_پنجم به اوگفتم: مسـیحیان به خـدا، ّنبوت و معاد باور دارند،چرا آنانرا
مـاکنفرانس هـاي بسـیاري تشـکیل دادیم تـا براي این مسایل نگران کننـده راه حلهای بیابیم اما هر بار با بن بست روبرو میشدیم گزارش هاي رسـیده ازجاسوس ها و مزدوران نیز ناامیـدکننده بود، همچون نتایج کنفرانسها که یاصـفر بود و یا زیر صفر، ناامیدي در ما راهی نداشت زیرا ماخود را با تلاش پیوسته وصبر بی‌پایان آموخته بودیم. به یـاد دارم که یکبارکنفرانسـی باحضورشـخص وزیر و بزرگترین کشـیشان و تعـدادي ازکارشـناسان برپا کرده بودیم، افرادحاضر درجلسه بیست نفر بودندبیش ازسه ساعت گفتگوکردیم وکنفرانس را بدون نتیجه به پایان بردیم. اما اسقف گفت: ّ «ناامیـدنشویـد! مسـیح پس ازسـیصدسال شـکنجه، و تبعیـدوکشـته شـدن خود و پیروانش به حکومت رسـید.شایدهم او از ملکوت نظر لطفی بیفکندو ما موّفق و شویم حّتی پس ازسیصدسال کّفار را از مراکزشان بیرون برانیم. ما بایدبه ایمان استوار و بردباري بی‌پایان ّ مجهز شویم و از همه وسایل و راه ها براي
تسـّلط و ترویج مسـیحیت درسرزمینهاي مسلمانان بهره ببریم، اگرچه پس از قرنها به نتیجه برسیم؛که پدران براي فرزندان میکارند». یکبارکنفرانسـی در وزارت تشـکیل شدکه در آن نمایندگانی از بریتانیاي کبیر، فرانسه و روسـیه در بالاترین سطوح حضور داشـتند: دیپلمات ها و دین مردان.خوشـبختانه من به دلیل پیونـدهاي نزدیک با وزیر در این کنفرانس شـرکت داشـتم. اعضاي کنفرانس به‌طور گسترده اي مشـکلات مسـلمانان را مورد بررسـی قرار دادنـد. آنـان راه هـاي افزایش فشار بر مسـلمانان،جـدا نمودن آنهـا از باورهایشـان و بازگردانـدن آنهـا به حوزه ایمـان را مطرح کردنـد- همچنـانکه اسـپانیا پس از قرنهاجنگ با ّ مسـلمانان بربر به حوزه ایمان بازگشت - اما نتیجه در سطح نبود من مشروح گفتگو های این کنفرانس را در کتابی به نام «به سوي ملکوت مسیح» نگاشتم. ّ کنـدن ریشه هـاي درختی که درشـرق و غرب زمین گسترش یافته است کار دشواری است اما باید به هر بهایی از دشواری های این کار کاست اما محمد صلی الله علیه وآله وسلم ازشـرایط زمانی ّ ّ انحطـاط شـرق و غرب سودجست و بـا پایان دوران انحطاط بایـداین فرصت از میان میرفت که خوشـبختانه چنین شـد،کار مسـلمانان به انحطاط گراییدوکشورهاي مسـیحی رو به پیشرفت نهادندو اکنون هنگام آن رسیده است که آنچه راطی قرن هـا از دست داده ایم با فـداکاري بازسـتانیم. وحکومت نیرومنـدبریتانیاي کبیر در این روزگار لواي این مبارزه فرخنـده را در دست گرفته است.
🌸جمعہ يعنے زانوے غم دربغل 🍃برسر سجاده هاے العجل 🌸جمعہ يعنے اشڪ هاے انتظار 🍃جمعہ يعنے شڪوه ازهجران يار 🌸جمعہ يعنے آه😔الغوث،الامان😔🙏 🍃درفراق مهدےصاحب زمان أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🙏 روزتون مهدوی🌸🍃 @mohabbatkhoda
💢حضرت آیت الله بهجت قدس سره: تمام به منزله‌ی اولاد فاطمه علیهاالسلام هستند، ولی می‌داند که چه کارهایی می‌کنیم که شاید سبب شود آن از ما و کار ما ناراضی شود. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص١٨٣ @mohabbatkhoda
محبت خدا
#دستهای_پنهان #قسمت_هفتم مـاکنفرانس هـاي بسـیاري تشـکیل دادیم تـا براي این مسایل نگران کننـده ر
بخش دوم درسال1710وزارت مستعمرات من را به مصر، عراق، تهران،حجاز و استانبول فرستاد تااّطلاعات کافی براي ضـعیف کردن مسـلمانان وچیرگی بیشتر بر آنان به دست آورم. همزمان نه نفر دیگر از بهترین کارمندان وزارت که فعـالیت ، نشـاط و دلبسـتگی کـافی براي تحکیم سـلطه بریتانیا بر امپراطوري عثمانی و دیگرکشورهاي اسـلامی را داشـتندبه مناطق مختلف اعزام شدنـد. وزارت پول کافی، اّطلاعات لازم، نقشه هاي مربوطه و نام هاي حاکمان، سـران قبایل و عالمان را در اختیار ما قرار داد. این سخن دبیر کل را هنگامیکه به نام مسیح ما را بدرود میداد، فراموش نمیکنم. اوگفت: «آینده کشور ما درگرو موفقیت شماست، آنچه در توان داریدکوتاهی نکنید.» من با هدف دوگانگی، راهی استانبول مرکز خلافت اسلامی شدم در لندن زبانهاي ترکی، عربی(زبان قرآن) و پهلوي(زبان ایرانیان) را آموخته بودم ولی حالابایـدزبان ترکی(زبان مسـلمانان ترکیه) را تکمیل مینمودم. آموختن زبان با دانسـتن زبان ّ آن طوريکه بتوان ماننـدمردم آن کشورسـخن گفت تفـاوت دارد. نخست چنـدسـال طول میکشـد اما دونی چند برابر به درازاخواهدکشیدو من باید زبان را با همه ریزه کاريهایش چنان می‌آموختم که مورد بدگمانی قرار نگیرم. اما در این مورد نگرانی زیادي نداشتم زیرا مسلمانان تسامح،سعه صدر وخوش گمانی را از پیامبرشان آموخته اندو بدگمانی ّ ا نزد آنهاچون بـدگمانی براي ما نیست. حکومت ترکان نیز در رتبه اي نبودکه بتوانـدجاسوسان و مزدوران را بازشـناسد. این حکومت آنچنان ناتوان و از هم‌گسیخته بود که خاطر ما را آسوده میکرد. پس از یک سـفرخسـته کننده به اسـتانبول رسـیدم،خود را محمد نامیدم و به مسجد ( محل گردهمایی و عبادت مسلمانان) رفتم. نظم، پاکیزگی و فرمان برداري آنان شگفت زده ام کرد