روزگار(:
سلام عزیزم خوبی
ببخشید خواهرِخانم ...........شوهرش رحمت خدا رفته بیمه ،خانه ،هیچ چیزی نداشته بنده خدا سرطان سینه گرفته عملش کردن حالا زد توی پایش برای هزینه عمل قرض کردن حالا واقعا گرفتارند شما که دستتون تو کار خیر اگر امکان داره یک کمکی بهشون کنید خودم دارم براشون جمع میکنم
5892101486303999
بانک سپه
این شماره حساب خودش تقریباً 15میلیون کم دارند
دوستان عزیزم این بنده خدا مورد اعتماد هستند هر کمکی که ازتون بربیاد ده برابر از خانم فاطمه زهرا مزد بگیرید
لطفا فیش واریزی تون رو برای من ارسال کنید 🙏🌺
#سلام_امام_زمانم
نسیم صبح سعادت، خدا کند که بیایى
رسیده شب به نهایت، خدا کند که بیایى
جهان ز دودِ ستم شد سیاه، در برِ چشمم
فروغِ صبحِ سعادت، خدا کند که بیایى
https://eitaa.com/mohabbatkhoda
#شرح_حکمت ۲۰۲
❣امیرالمومنین علیهالسلام مى فرماید:
✨وَقالَ عليه السلام وَقَدْ قالَ لَهُ طَلْحَةُ وَالزُّبِيرُ: نُبايِعُكَ عَلى أَنّا شُرَكاؤُكَ في هذَا الاَْمْر: لاَ، وَلكِنَّكُمَا شَرِيكَانِ فِي الْقُوَّةِ وَالاِْسْتِعَانَةِ، وَعَوْنَانِ عَلَى الْعَجْزِ وَالاَْوَدِ
💠 امام(عليه السلام) در پاسخ طلحه و زبير فرمودند آنجا كه به امام پيشنهاد خلافت شورايى كردند و گفتند با تو بيعت مى كنيم به اين شرط كه در حكومت شريك باشيم. امام در پاسخ آنها فرمود: نمى شود (شركت در خلافت معنا ندارد) شما شريك در تقويت و كمك و يار و ياور به هنگام ناتوانى و سختى و مشكلات باشيد»
✍آيا منظور طلحه و زبير اين بود كه واقعاً خلافت شورايى باشد و آنها با على(عليه السلام) شريك در تصميم گيرى شوند. يا مقصود اين بود كه بخشى از قلمرو حكومت اسلامى را امام به آنها بسپارد آن گونه كه از بعضى روايات استفاده مى شود؟ در بعضى از منابع معروف آمده است آن روز كه زبير با امام(عليه السلام) بيعت كرد امام به او فرمود: من از اين مى ترسم كه تو پيمان خود را بشكنى، عرض كرد: هرگز بيم نداشته باش تا ابد چنين كارى را نخواهم كرد. امام فرمود: آيا خداوند شاهد و گواه بر اين موضوع باشد، عرض كرد: آرى. چيزى نگذشت كه آن دو به اميرمؤمنان(عليه السلام) عرض كردند: مى دانى در زمان عثمان چه اندازه به ما جفا شد و او همواره طرفدار بنى اميه بود; اما اكنون كه خداوند خلافت را به تو سپرده بعضى از اين فرماندارى ها را در اختيار ما بگذار امام فرمود: به قسمت الهى راضى باشيد تا در اين باره فكر كنم. سپس افزود: آگاه باشيد من كسى را در اين امانت شريك مى كنم كه از دين و امانت او راضى و مطمئن باشم.
🔹از سویى دیگر هنگامى که امیرمؤمنان على(علیه السلام) به معاویه نامه نوشت که مردم با من بیعت کردند تو هم از اهل شام براى من بیعت بگیر و بزرگان اهل شام را نزد من بفرست و معاویه (سخت دست پاچه شد) و نامه اى براى زبیر نوشت و او را به عنوان امیرالمؤمنین خطاب کرد و گفت: از تمام مردم شام براى تو بیعت گرفتم با سرعت به سوى کوفه و بصره برو و این دو شهر را تسخیر کن که اگر آن دو را تسخیر کنى دیگر هیچ مشکلى نخواهى نداشت.
✔️از اینجا روشن مى شود این که طلحه و زبیر به هنگام بیعت و طبق بعضى از روایات مدتى بعد از بیعت خدمت امام(علیه السلام) آمدند و گفتند: ما بیعت کرده ایم که با تو شریک باشیم منظورشان این بود که حکومت بصره و کوفه را امام به آنها بسپارد و به این ترتیب بر تمام عراق مسلط شوند و دست به دست معاویه بدهند شام را هم در اختیار بگیرند تا قسمت عمده کشور اسلام تحت سیطره آنها واقع شود. با این توضیح مى فهمیم چرا امام(علیه السلام) دست رد بر سینه آنها گذاشت و این جواب حکیمانه پرمعنا را به آنها داد.
📘#حکمت_202
https://eitaa.com/mohabbatkhoda
💢مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (ره) :
🔸هر گرفتاری و ناراحتی که به سراغ انسان می آید ، حتّی درد سر و یا پای انسان به سنگ می خورد ، اثر گناهانش هست .
📚 باده گلگلون ، ص ۱۱۲
#سخن_بزرگان
#حواسمون_باشه
https://eitaa.com/mohabbatkhoda
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
می خواهم بروم کربلا ولی نمیدونم تحمل گرما کربلا را دارم یا نه؟!
😭😭😭😭😭😭
جواب امام صادق علیه السلام
4.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 این تصویر واقعی و بدون روتوش دمکراسی داعشی و امنیت برای مردم و تولید محور عبری_ عربی _ آمریکایی _ ترکی هست.
مردم سوریه امنیت را در خواب خواهند دید.
دیروز شهرهای علوینشین بود
امروز سویدا و دروزیها
فردا نقطه دیگری از سوریه....
داعش در مقابل این جانوران جولانی روسفید میشه
✅ کانال بدون سانسور | عضو شوید 👇
@BDON_SANSOR @BDON_SANSOR
#سلام_امام_زمانم
ما منتظرلحظهی دیدار بهاریم!
آرامکنید این دلِ طوفانی ما را
عمریست همه درطلب وصل تو هستیم
پایانبده اینحالِ پریشانی مارا...!
https://eitaa.com/mohabbatkhoda
#نهج_البلاغه
▫️وَمَرَارَةُ الْيَأْسِ خَيْرٌ مِنَ الطَّلَبِ إِلَى النَّاسِ
🟠تلخى يأس (از آنچه در دست مردم است) بهتر است از دراز کردن دست تقاضا به سوى آنها
✍منظور از «يأس» در اين عبارت همان نااميدى است که انسان بر خود تحميل مى کند، به گونه اى که راه طلب از ديگرن را بر خويش مى بندد. اين کار گرچه تلخ است ; ولى سبب عزت و شرف انسان مى شود و به همين دليل، امام(عليه السلام) اين تلخى را از شيرينى طلب بهتر مى شمرد.
اين سخن بدان معنا نيست که انسان، تعاون و همکارى با مردم را در زندگى از دست دهد، زيرا زندگى اجتماعى چيزى جز تعاون و همکارى نيست، بلکه منظور اين است که چشم طمع بر اموال مردم ندوزد و سربار مردم نشود و با تلاش، براى معاش بکوشد.
📘#نامه_31
https://eitaa.com/mohabbatkhoda