eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.5هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
□●علامه قيصرى در چند جاى شرح فصوص الحكم را معنى كرده است از آن جمله در شرح فصّ هودى فرمايد : مراد از ذوق آن علوم و معارفى است كه به وجدان و كشف حاصل می شوند نه به برهان و كسب و نه از طريق اخذ به ايمان و تقليد، زيرا كه هر يك از برهان و كسب و اخذ به ايمان و تقليد اگرچه در حدّ و مرتبت خود معتبر است و لكن ذوق كه وجدان و كشف است علم عيانى است و آن دگرها علم خبری اند و خبر مانند عيان نيست. □●مثلا آن كه درد دندان ندارد مفهوم درد دندان را ادراك می كند، أما آن كه درد دندان دارد می داند كه درد دندان چيست. آن كه درد ندارد دارد، و اين كه درد دارد . |جلدپنجم □●علامه حسن زاده ی آملی●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□●خطبه ی پیامبر (صلی الله علیه وآله) درباره ی #اهمیت ماه مبارک رمضان●□ □●وَاذکُروا بِجوعِکُم وعَطَ
□●خطبه ی پیامبر (صلی الله علیه وآله) درباره ی اهمیت ماه مبارک رمضان●□(۳) □●وَاحفَظوا ألسِنَتَکُم، وغُضّوا عَمّا لا یَحِلُّ النَّظَرُ إلَیهِ أبصارَکُم ، وعَمّا لا یَحِلُّ الاِستِماعُ إلَیهِ أسماعَکُم □●زبانتان را نگه دارید ؛ □●چشم هایتان را از آنچه نگاه به آن حلال نیست ، بپوشانید ؛ □●گوش هایتان را از آنچه شنیدنش حلال نیست ، فرو بندید ؛ @mohamad_hosein_tabatabaei
: "به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان" □○عده ای از لغويون در مورد لغت "رمضان" ميگويند در هرکلمه ای که حروف "ر م ض" به کار رفته باشد، معنای حرارت از آن استفاده ميشود. □○حال باید بررسی شود رابطه ماه رمضان و معنای حرارت چیست؟ یکی از احادیث شریفه این معنا را بیان میکند و میفرماید: "سمی رمضان رمضان لانه يحرق الذنوب " ماه رمضان ، رمضان نامیده شد چرا که گناهان را میسوزاند و آن را ازبین میبرد. از تمام لحظات این ماه مبارک باید استفاده کنیم ان شاءالله. @mohamad_hosein_tabatabaei
■● ●■(۱) ■سومین جنبه نظر در مساله ناظر بر آن است که انسان کامل علّت غایی عالم است. عالم خلقت یک علّت موجده دارد که سبب ایجاد عالم می باشد و آن خداوند متعال است؛ امّا یک علّت غایی هم دارد که نتیجه حاصل از خلقت جهان است. ■در هر عملی که انسان انجام می دهد، قصدی دارد و در پی نتیجه ای است. باغبانی که مدّت ها از درختان خود نگهداری و مواظبت می کند، از این عمل در پی یک علّت غایی است و آن میوه ای است که این درختان به بار می آورند. اگر میوه نبود به تبع آن هیچ یک از این تلاش ها و مراقبت ها وجود نداشت. بدین ترتیب علّت غایی ایجاد جهان آفرینش میوه و محصولی است که از باغستان خلقت انتظار می رود و آن چیزی جز وجود نیست. ■خلقت همه موجودات عالم مقدّمه ای برای پدید آمدن انسان کامل بوده است. زیرا انسان کامل است که می تواند آیینه تمام نمای اسماء و صفات حقّ متعال باشد. به عبارت دیگر آفرینش تجلّی حضرت حقّ با تمامی اسماء و صفاتش در آیینه مخلوقات است. در این راستا ابتدا خداوند متعال تالار آیینه ای را به نام جهان آفرینش بر پا کرد تا حُسن و جمال بی منتهای خویش را در آن به منصّه ظهور گذارد. در ازل پرتو حسنت ز تجلّی دم زد. ■● ، صفحه ٧٣ الی ٧٥●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□با یک دست #قرآن و با دست دیگر #سلاح را برگیرید و چنان از حیثیت شرافت خود دفاع کنید که قدرت تفکر توطئه علیه خود را از دشمنان سلب نمایید. □●#امام_خمینی صحیفه نور ، جلد ۱۲، صفحه ۱۹●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
آیات242-228 بقره قسمت پنجم بخش هفتم1⃣ بحث روايتى ● بحث روايتى (در ذيل آيات طلاق) در سنن ابى
آیات242-228 بقره قسمت پنجم بخش هفتم2⃣ بحث روايتى ● بحث روايتى (در ذيل آيات طلاق) مولف : اين معنا به چند طريق از آن جناب نقل شده ، و اينكه زراره بعد از كلام امام كه فرمود: ربيعه اين حرف را به راى خود نزده بلكه از على (عليه السلام ) به او رسيده است ، پرسيده بود خدا شايسته ات بدارد مگر راى على (عليه السلام ) اين بوده ، از اين جهت بوده كه در بين اهل سنت معروف شده بود كه راى على (عليه السلام ) اين است كه منظور از ((قروء)) حيض ها است ، نه طهرها و پاكى ها، به شهادت روايتى كه در تفسير الدر المنثور آمده و از شافعى و عبد الرزاق و عبد بن حميد و بيهقى از على بن ابی طالب (عليه السلام ) نقل كرده كه فرمود: شوهر زن مطلقه مى تواند به او رجوع كند، تا زمانى كه از حيض سوم غسل نكرده باشد، بعد از آن ديگر نمى تواند رجوع كند، و بر همه مردان حلال است كه با وى ازدواج كنند. ولى ائمه اهل بيت منكر اين نسبت هستند و به آن نسبت مى دهند كه فرموده : ((قرءها)) عبارتند از پاكى و طهرها، نه حيض ها، همچنان كه در روايت ربيعه هم همين را به آن جناب نسبت دادند، البته اين نظريه را به عده اى ديگر از اصحاب مانند زيد بن ثابت و عبد الله بن عمر و عايشه نسبت داده اند، و از ايشان روايت هم كرده اند. و در مجمع البيان از امام صادق (عليه السلام ) روايت كرده ، كه در ذيل جمله ((و لا يحل لهن ان يكتمن ما خلق الله فى ارحامهن ))، فرمود: منظور حمل است و حيض . 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
: □در ماه‌رمضان بسيار و دعــا ڪنيد زيرا بــا دعـا از شما دفـــعِ بــلا مــےشـود و با استــغفــار گنــاهــــانتــــان پــاڪ مـــــے گـــــردد. @mohamad_hosein_tabatabaei