◾️نسبیت در واردات و القائات سلوکی◾️
▪️اصل دیگر این که وارداتی از قبیل تمثلات و مکاشفات و دیگر إلقاءات سبوحی در حال مراقبت و توجه مثلاً پیش می آید، بدین معنی نیست که برای سالک یکسان روی آورد، زیرا که هر شخص جدولی خاص از بحر بیکران هستی است و نصیب او از این جدول وجودی خاصش به اقتضای مناسبتی میان او با واقع عاید او میشود. خلاصه این که آنچه در خواب و بیداری نصیب هر کسی میشود میوههایی است که از کمون شجره وجود او بروز می کند و اختلاف امزجه را دخلی تمام در واردات و القاءات و منامات است.
◾️انسان در عرف عرفان، علامه حسن زاده آملی، ص ۷۳◾️
#نسبیت_واردات
#اعتدال_مزاج
@mohamad_hosein_tabatabaei
لبها معطر است
سلامٌ علی الحسین
عالم معطر است
سلامٌ علی الحسین...
#السلام_علے_الحسین
@mohamad_hosein_tabatabaei
فَحُبُّك راحَتي في کُلّ حینٍ
وَ ذِکْرُك مُونِسي في کُلّ حالي...
#یاحسین
@mohamad_hosein_tabatabaei
🍀السَّلامُ علَی مُطَهِّرِ الْأَرْضِ ، وَناشِرِ الْعَدْلِ فِى الطُّولِ وَالْعَرْضِ ، وَ الْحُجَّةِ الْقائِمِ الْمَهْدِيِّ ، الْإِمامِ الْمُنْتَظَرِ الْمَرْضِيِّ🍀
@mohamad_hosein_tabatabaei
«اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیَّکَ عَلِیِّ بْنِ اَبِیطالِبٍ اَلَّذِی ما اَشْرَکَ بِکَ طَرْفَةَ عَینٍ اَبَداً اَنْ تُعَجِّلَ فَرَجَ وَلِیِّکَ الْقائِمِ الْمَهْدِیِّ وَ تُصْلِحَ اَمْرَهُ فِی هذِهِ السّاعَةِ»
@mohamad_hosein_tabatabaei
◾️رحیمپور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی◾️
▪️برخی افراد میگویند عاشورا را سیاسی نکنید. خب نفهم! کل عاشورا و کربلا سیاسی است. دعوا بر سر بیعت و حکومت است.
▪️تفاوت سیاست دینی و غیردینی این است که قدرت را برای مقاصد مختلف میخواهند. در سیاست غیردینی قدرت برای شخص است اما در حکومت دینی قدرت برای آخرت و عدالت است.
#امام_حسین
@mohamad_hosein_tabatabaei
#امام_كاظم عليه السلام:
▪️لَو كانَ فِيكُم عِدَّةُ أهلِ بَدرٍ لَقامَ قائمُنا
▪️اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام مىكرد.
✔️مشكاة الأنوار، ص۱۲۸
@mohamad_hosein_tabatabaei
🍀وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ
وَزَهَقَ الْبَاطِلُ
إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا
🇮🇷🍀🍀🍀🇮🇷
#الله_اکبر
🍀یومالله ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مبارک باد 🇮🇷
@mohamad_hosein_tabatabaei
▪️برای یکی باید پرده بر کنار رود تا چیزکی عایدش بشود و مقداری قلیل از توحید نصیب او گردد و برای دیگری هم نه تنها باید پرده برکنار رود، بلکه باید عذاب را ببیند تا بیابد که " إذ يرون العذاب " و تا گوید : أَنَّ الْقُوَّةَ لِلهِ جَميعاً ، و یکی نیز باید عذاب را بچشد تا بفهمد و برسد که خداست دارد خدایی می کند و همه چیز را از او بیابد.
▪️ولی آقایی هم هست که می گوید:
«لو كشف الغطاء؛ لما ازددت يقيناً.»
▪️و همه ی اینها هم در این نشئه ی دنیاوی به ظاهر انسان اند، اما این کجا و آنها کجا که این را انسان و آدم حقیقی نامند و آنها را اشباح الرجال و لارجال و نیز بنگر که همه در همین دنیایند و همه باذن الله المستسر از این عالم برخاسته اند و به حرکت جوهری و اشتداد ذاتی اند اما این عالم برای آنان مغتال و گول زننده است و برای او که انسان حقیقی ،است مزرعه ی آخرت ،بلکه خود او اخرت است که رسول الله فرمود:
أنا و الساعة كهاتين.
▪️یکی هر شب و هر روز دائماً در معراج است، بلکه خود معراج است، ولی دیگری بعد از این نشئه هم معراجی ندارد، که در اسفل سافلین جای دارد که خود اسفل سافلین در همین جا خیلی ها را با خود غرق کرده است.
▪️و سبحان الله از این تشکیک در ماهیت کما هو الحق! ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يشاء ، وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ.
◾️شرح قصیده ی ینبوع الحیوة /ص۲۴۵
#استاد_داود_صمدی_آملی◾️
@mohamad_hosein_tabatabaei
▪️اگر دیدی که فقیهان را سرزنش کردهام، منظورم دسته شوربختی از آنان است که از شهوت خود پیروی میکنند و آماج «نفس امّارۀ» خود میشوند.
▪️به همینگونه چون صوفیه را نکوهش میکنم، منظورم گروهی از ایشان است که (در نظر مردم به صفت درویشان درآمدهاند ولی با خدا و در باطن بر خلاف ایشانند). از همین راه بود که «حلولیه» و «اباحیه» و دیگران در این طریق ظاهر شدند و خودنمایی کردند و مدعی شدند.
▪️ایشان قرین شیطان و همپیمان خسران و زیانند. خداوند چشمان ما و ایشان را به نور خود روشن و باطن ما و ایشان را اصلاح و این جماعت را به عیبهایشان آگاه فرماید تا شاید بازگردند.
◾️ #محییالدین_عربی
(روح القدس فی مناصحة النفس، ص۸۵)◾️
@mohamad_hosein_tabatabaei