eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.5هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
□●حضرت آیت الله جوادی آملی مدظله العالی:●□(۱) □مبلغان و مفسران وظیفه دارند به شبهات، پاسخ عالمانه و مقتدرانه بدهند □قرآن کریم حرمتی که برای زمان نزول نازل شده است، برای محل نزول آن یعنی زمین آن بیان نکرد؛ صاحب جواهر و صاحب عروه در کتاب های خود آورده اند که در فضل روزه، همین بس که انسان شبیه فرشتگان می شود؛ سخن ازنخوردن و کم خوابیدن نیست، بلکه انسان به فرشته شبیه می شود. □این سخن به حدی لطیف و مقبول است که مرحوم صاحب جواهر در ابتدای کتاب خود این مطلب را بیان می کنند؛ سید صاحب عروه در بحث فضیلت صوم هم بیان می کند که انسان روزه دار شبیه فرشته است. □گاهی انسان تا یک دوره سطح و خارج کفایه بیان می کند فوری به سینه وجب می زند و می گوید در یک وجب سینه این همه علم وجود دارد، اما علم کجا بود که نصیب آن ها بشود؟ اگر انسان چندین دور هم خارج کفایه بگوید در بین راه است چون علم چیز دیگر است. □●همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
□●خطبه ی پیامبر (صلی الله علیه و آله) درباره ی ماه مبارک رمضان●□ □●انَّ رَسولَ اللّه ِ صلى الله علیه و آله خَطَبَنا ذاتَ یَومٍ فَقالَ : «أیُّهَا النّاسُ ، إنَّهُ قَد أقبَلَ إلَیکُم شَهرُ اللّه ِ بِالبَرَکَةِ وَالرَّحمَةِ وَالمَغفِرَةِ ، □●روزى ، پیامبر خدا براى ما خطبه خواند و فرمود : □●«اى مردم! همانا ماه خدا ، همراه با برکت و رحمت و آمرزش ، به شما روى آورده است ؛ □●شَهرٌ هُوَ عِندَ اللّه ِ أفضَلُ الشُّهورِ ، وَأیّامُهُ أفضَلُ الأَیّامِ ، ولَیالیهِ أفضَلُ اللَّیالی ، وساعاتُهُ أفضَلُ السّاعاتِ . هُوَ شَهرٌ دُعیتُم فیهِ إلى ضِیافَةِ اللّه ِ ، □●ماهى که نزد خدا برترینِ ماه هاست و روزهایش برترینِ روزها ،شب هایش برترینِ شب ها و ساعاتش برترینِ ساعات است . ماهى است که در آن به میهمانى خدا دعوت شده اید □●وجُعِلتُم فیهِ مِن أهلِ کَرامَةِ اللّه ِ ، أنفاسُکُم فیهِ تَسبیحٌ ، ونَومُکُم فیهِ عِبادَةٌ ، وعَمَلُکُم فیهِ مَقبولٌ ، ودُعاؤُکُم فیهِ مُستَجابٌ . □●و از شایستگانِ کرامت الهى قرار داده شده اید . نَفَس هایتان در آن ، تسبیح است ، خوابتان در آن ، عبادت ، عملتان در آن ، پذیرفته و دعایتان در آن ، مورد اجابت است . □●فَاسأَلُوا اللّه َ رَبَّکُم بِنِیّاتٍ صادِقَةٍ وقُلوبٍ طاهِرَةٍ أن یُوَفِّقَکُم لِصِیامِهِ وتِلاوَةِ کِتابِهِ ؛ فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَن حُرِمَ غُفرانَ اللّه ِ فی هذَا الشَّهرِ العَظیمِ . □●پس با نیّت هاى راست و دل هاى پاک ، از پروردگارتان بخواهید تا براى روزه دارىِ آن و تلاوت کتاب خویش ، توفیقتان دهد ؛ □●چرا که بدبخت ، کسى است که در این ماه بزرگ ، از آمرزش الهى محروم بماند . @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□●خطبه ی پیامبر (صلی الله علیه و آله) درباره ی #اهمیت ماه مبارک رمضان●□ □●انَّ رَسولَ اللّه ِ صلى ا
□●خطبه ی پیامبر (صلی الله علیه وآله) درباره ی ماه مبارک رمضان●□ □●وَاذکُروا بِجوعِکُم وعَطَشِکُم فیهِ جوعَ یَومِ القِیامَةِ وعَطَشَهُ ،وتَصَدَّقوا عَلى فُقَرائِکُم ومَساکینِکُم ، ووَقِّروا کِبارَکُم ، وَارحَموا صِغارَکُم ، وصِلوا أرحامَکُم ، □●با گرسنگى و تشنگى خود در این ماه ، گرسنگى و تشنگىِ روز قیامت را یاد کنید ؛ □●به نیازمندان و بینوایانتان صدقه بدهید ؛ □●به بزرگان خود احترام ، و بر کوچک هایتان ترحّم ، و به بستگانتان نیکى کنید . @mohamad_hosein_tabatabaei
□○نماز و روزهای که به جا میآوریم، معنایش این است که ما تو را میخواهیم. در راهی که تو ما را به سوی خودت بالا میبری، هر چه هم که به ما فشار وارد آید، باز هم تو را میخواهیم. □○تٱلیف استاد مهدی طیّب○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○.. :○□ ○از سود و زيان گذر كه بايد گذرى ○از هر دو جهان گذر كه بايد گذرى ○خود را چه كنى كه رهزن تست خوديت ○از رهزن جان گذر كه بايد گذرى □○و چون آخر الامر فرد بسوى او برگشتن است ازهم اكنون بموت اختيارى فرد و مجرد شو كه تا از تعلق بعلائق و حبائل جسمانى رهايى نيابى ، بسر منزل مقصود نميرسى به هوش باش كه اين دار دار مقام نيست بلكه نشأه كسب و كار است ، □○و اين روزها و ماهها براى ما فراسخ و مراحل است و همه كه يك آن قرار نداريم و بسير سريع در راهيم و بازگشت همه بسوى خداى متعال است ، . @mohamad_hosein_tabatabaei
بر شما همراهان فهیم! با اون دلهای پاکتون همه رو در دعاهاتون یاد کنید ، ببخشیم تا بخشیده بشیم من الله التوفیق در ایام بندگی✋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
آیات242-228 بقره قسمت پنجم بخش ششم1⃣ ● در قرآن ، مراد از تعقل ادراك توأم با سلامت فطرت است ، نه ت
آیات242-228 بقره قسمت پنجم بخش ششم2⃣ ● در قرآن ، مراد از تعقل ادراك توأم با سلامت فطرت است ، نه تعقل تحت تأثير غرائز و اميال نفسانى و نيز فرموده : ((ومن يرغب عن ملة ابراهيم الا من سفه نفسه )) و چه كسى از ملت ابراهيم كه دين فطرى است روى مى گرداند بجز كسی كه خود را سفيه و نادان كرده باشد. ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 376 در سابق هم گفتيم كه آيه شريفه ، به منزله عكس نقيض است ، براى آن حديثى كه مى فرمايد: ((العقل ما عبد به الرحمن ...)) عقل آن است كه به وسيله آن خداى رحمان پرستش شود... پس از همه آنچه تا اينجا گفتيم اين معنا روشن گرديد كه مراد از عقل در كلام خداى تعالى آن ادراكى است كه با سلامت فطرت براى انسان دست دهد، و اينجا است كه معناى جمله : ((كذلك يبين الله لكم آياته لعلكم تعقلون )) به خوبى روشن مى شود، چون در اين جمله بيان خدا مقدمه تماميت علم است ، و تماميت علم هم مقدمه عقل و وسيله اى به سوى آن است ، همچنان كه در جاى ديگر نيز فرموده : ((وتلك الامثال نضربها للناس و ما يعقلها الا العالمون )) همه اين مثل ها را براى انسان مى زنيم ، ولى وى آنها را تعقل نمى كند، مگر كسانی كه عالم باشند. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei