eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.5هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️جوانی بالاترین سرمایه برای خودسازی ◾️ ☑️در این شب قدر به جوانان عزیز چند نکته را متذکر می‌شویم: 1⃣با همت مشغول تحصیل علم باشید 2⃣ از کار کردن غافل نشوید 3⃣ از خداوند طول عمر بخواهید 4⃣قدر نشاط و قدرت جسمی ایام جوانی را بدانید 5⃣ در طهارت جان و دلتان اهتمام جدی داشته باشید. 6⃣از خداوند صحت جسمی و وسعت رزق بخواهید 7⃣ از درگاهش بخواهید که نام شما را از لوح افراد شقاوت‌مند محو نماید 8⃣از خداوند بخواهید که اسم شما را در لوح محفوظ سعادتمندان عالم بنگارد 9⃣ از توسل و توجه به امیرکاروان انسانیت حضرت بقیه‌الله(عجل الله) غافل نباش و حضرت را ناظر و حاضر بر کردار و گفتارت بدان ▪️جناب ابوذر می‌گوید: پیامبر شبی در نمازش مدام این آیه را با حالی زار و گریه تلاوت می‌نمودند و طلب غفران برای اُمت می‌نمودند: 《إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ ۖ وَإِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ》 @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
#وقت ، نفحه لیلةالقدر 7⃣ ▪️یکی از آن نسیم‌های الهی همین لیلةالقدر است که خدا می‌داند چه اسرار بی م
، نفحه لیلةالقدر 8⃣ ▪️انسان از جماد شروع شده و در رحم مادر نبات می‌شود. «وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا» (آل عمران/۳۷). این نبات حسن که در قرآن آمده است، نطفه‌ی انسانی است چون نطفه‌ای که قابلیت حیوان شدن دارد می‌شود نبات احسن. هیچ نباتی در عالم قابلیت حیوان شدن ندارد الا نبات انسانی که وقتی این نطفه در قرار مکین که همان رحم مادر است قرار می‌گیرد، استعداد این را دارد که به مقام حیوانیت برسد. از مقام حیوانیت هم بالاتر می‌آید و انسان می‌شود اما انسان بالقوه، پس از چهل سال اگر در مسیر خدا قرار بگیرد به انسان بالفعل می‌رسد. حالا آیا او در این انسان بالفعل متوقف می‌شود؟ خیر‌‌... پس عدم گردم عدم چون ارغنون گویدم   که    انا    الیه    راجعون ▪️او به مرتبه‌ای می‌رسد که از ملائکةالله هم بالاتر می‌رود. به اصطلاح حکما از مقام عقل کل هم فراتر می‌رود. در حدیث معراج پیغمبر صلوات الله علیه و آله به جبرئیل می‌فرماید که جلوتر بیا. جبرئیل می‌گوید که نمی‌توانم بالاتر بیایم، «لَوْ دَنَوْتُ أَنْمُلَةً لَاحْتَرَقْتُ»، اگر به اندازه بال مگسی پیش بیایم بالم می‌سوزد، چرا؟ چون او حد معینی دارد اما پیغمبر ما که معراج انسانی دارد، در هیچ حدی متوقف نمی‌شود. تا کجا می‌رود؟ «ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّىٰ • فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَىٰ» (نجم/۸ و ۹) تا جایی که بین او و خدا به اندازه یک کمان فاصله است و بلکه نزدیکتر. حالا این کمان نه این کمانی که در ذهن‌ها هست، آنجا که ماده نیست که از اینجا تا آنجا فاصله باشد، کمان که اشاره به قوس صعود و نزول دارد (که اینجا به این بحث وارد نمی‌شوم.) و بلکه نزدیکتر! آنقدر نزدیکتر که حق متعال همه‌ی علومش را یکجا در قلب او قرار می‌دهد. این می‌شود إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ. ▪️پیغمبر آنقدر بالا آمد و به منِ حق متعال قرب پیدا کرد که مِثل من شد. او مثل الله و واجب الوجود است اما نه واجب الوجود بالذات. خدا خداست و ما هم نمی‌خواهیم بگوییم که پیغمبر الله می‌شود بلکه مثل‌الله می‌شود. اگر گفته می‌شود او خدایی می‌کند، او مظهر الله است. الله تمام صفاتی که دارد را به او داده است. خدا کمالی که دارد را به ۱۴ نفر داده است. حال بپرسید فرق خدا با این ۱۴ نفر چیست؟! فرقش این است که او هرچه دارد برای خودش است اما به اینها همه آن را داده است. این خود فرقی است بی منتها! انسان کامل در عالم ربوبیت می‌کند. برخی از گفتن این سخن ترس دارند! چون این افراد به مراتب معرفت انسان کامل نرسیده‌اند از این حرفها ابا دارند. می‌گویند که خود اهل‌بیت علیهم‌السلام فرموده‌اند که «نَزِّلُونَا عَن الرُّبُوبِیّةِ وَ قُولُوا فِي فَضْلِنا مَا شِئتُم». معنای نَزِّلُونَا عَن الرُّبُوبِیّةِ این نیست که بگویی اهل‌بیت رب نیستند! اینها را اینگونه تنزل بده و بگو این حضرات رب مطلق‌اند اما بإذن الله. مگر خودشان در زیارت آل یس نفرمودند «السَّلامُ عَلَیْکَ یَا دَاعِیَ اللهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِه»؟! سلام به کسی که مربی و رب تمام آیات الله است. هم امیرالمؤمنین و هم امام زمان علیهما السلام این روایت را فرموده‌اند که «نَحنُ صَنائِعُ رَبُّنا وَ الخَلقُ مِن بَعدُ صَنائِعُنا». ما صنعت‌های خدا هستیم و مطلقِ خلق بعد از ما صنعت‌های ما هستند. بین ربوبیت انسان کامل و خدا فرق است... ربوبیت خدا بالذات و بالاصاله است، او مستقل است اما این آقا به نخلستان های کوفه می‌رود و یَتَمَلْمَلُ کَتَمَلْمُلِ  السَّلیمِ... او مثل مارگزیده به خودش می‌پیچد و یَقولُ آهِ مِنْ قِلَّهِ الزَّادِ وَ طُولِ الطَّرِيقِ وَ بُعْدِ السَّفَرِ وَ عَظِيمِ الْمَوْرِد! در مناجات مسجد کوفه می‌گوید أنتَ المَولا وَ أنَا العَبد... اینها برای این است که امیرالمؤمنین خودش را در عالم مستقل نمی‌داند... در عین حالی که او خود را عبد می‌داند، حق متعال آنچه که دارد به اینها داده...
◾️نزول قرآن بر پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم◾️ ☑️ نزول قرآن گاهی به واسطۀ جبرئیل انجام می‌شود: ▪️جبرئیل گاهی ازطریق غیب نفسِ نبی و سِرّ روح پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم، قرآن را بر قلب ایشان نازل می‌کند. ▪️گاهی تمثّل مثالی پیدا می‌کند و در مرتبۀ مثال، در حضرت مثال، حقایق را، برای انبیاء وحی را و برای پیغمبر اسلام قرآن را، می‌آورد. ▪️گاهی هم تمثّل مُلکی پیدا می‌کند. مثلاً گاهی جبرئیل به صورت فردی به نام دحیۀ کلبی، متمثّل می‌شد. ▪️دحیۀ کلبی فرد بسیار زیبایی با حرفۀ تجارت بود. در روایات داریم گاهی اوقات جبرئیل به صورت دحیۀ کلبی درمی‌آمد و خدمت پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم می‌رسید. لذا مردم گمان می‌کردند دحیۀ کلبی نزد پیغمبر است؛ در حالی که جبرئیل بود. ▪️در روایات مربوط به زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها آمده است که دحیۀ کلبی کنار پیغمبر بود، بلند شد و رفت و چیزهای معطّری مثل مشک از او ریخت. پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم به حضرت زهرا خبر دادند که این جبرئیل بود و حضرت زهرا سلام الله علیها آن مشک‌ها را جمع کردند. ▪️پس گاهی اوقات هم جبرئیل در همین عالم شهادت مطلقه یا عالم حس تمثّل مُلکی پیدا می‌کند و آن لطیفۀ الهی را تنزّل می‌دهد و برای پیغمبر بازگو می‌کند. ☑️بدین ترتیب نزول وحی در مراتب مختلفی واقع می شود: ▪️گاهی اوقات به قلب پیامبر نازل می‌شود؛ یعنی از غیب نفس و سِرِّ روح حضرت رسول به مرتبۀ قلب ایشان نازل می‌شود. مقصود از قلب هم این عضوی که خون پمپاژ می‌کند، نیست. ▪️گاهی اوقات جبرئیل در مرتبۀ مثال پیامبر متمثّل می‌شود و صورت مثالی پیدا می‌کند. ▪️گاهی اوقات هم در مرتبۀ شهادت مطلقه است و جبرئیل به صورت جسمانی ظاهر می‌شود و وحی و آیات را می‌آورد. ▪️پس کسی که مخاطب وحی است، در هر نشئه‌یی از نشئات وجودی خود، وحی را به شکل و صورتی دریافت می‌کند. ▪️شاید معنای باطنی این روایات که قرآن «عَلى سَبعَةِ اَحرُفٍ» به هفت حرف نازل شده است، یا این آیه که «لَقَدْ آتَیْناکَ سَبعاً مِنَ الْمَثانِی» به راستی به تو هفت تا از دوتاها عطا کردیم، اشاره به همین نکته باشد. ▪️اگر قرار باشد وحی در هر مرتبه‌ای از نشئه‌های وجودی پیامبر یک صورت و طور پیدا کند؛ چون وجود او هفت مرتبه دارد، پس وحی هم هفت طور پیدا می‌کند. ▪️از اعلی مرتبه که حضرت علمی است شروع کنید؛ بعد به مرتبۀ پایین‌تر از آن که مقام اعیان ثابته است بیایید؛ بعد به ترتیب بیایید پایین‌تر، یعنی مراتب حضرت اقلام و حضرت الواح و حضرت مثال و حسّ مشترک و نهایتاً شهادت مطلقه که صورت ظاهری است؛ این هفت مرتبۀ وجودی پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم است. در هر مرتبه وحی یک صورت دارد... ◾️استاد مهدی طیّب ۸۸/۰۶/۱۹◾️ @mohamad_hosein_tabatabaei
‍ ▪️اميرالمومنين علیه‌السّلام با ضربت عبدالرحمن‌بن‌ملجم‌مرادی با شمشیری که آمیختۀ با هلاک‌آورترین زهرها بود، مجروح شدند. ▪️خود عبدالرحمن‌بن‌ملجم گفت: اگر من این ضربت را به سر همۀ خلق می‌زدم، همه را یک‌جا خلاص می‌کرد؛ چگونه تنها علی را از پا در نیاورد؟! این ضربت درست بر نقطه‌ای فرود آمد که قبلاً عمروبن‌عبدود در آن کارزار و رویارویی در همین نقطه، ضربتی به فرق علی علیه‌السّلام زده بود. ▪️فرق علی علیه‌السّلام شکافت و شمشیر تا مغز علیه‌السّلام نفوذ کرد. امیرالمومنین علیه‌السّلام در حالی که در محراب افتاده بودند و خون از فرق مبارکشان فوّاره می‌زد، بنابه آنچه که نقل شده این آیه را تلاوت کردند، اوّل فرمودند: فزت و ربّ الکعبة: به خدای کعبه رستگار شدم؛ خلاص شدم؛ به مقصدی که داشتم نائل و واصل شدم. و بعد این آیه را تلاوت کردند: منها خلقناکم و فیها نعیدکم و منها نخرجکم تارة اخری۱:ما شما را از این خاک آفریدیم؛ به این خاک باز خواهید گشت و دوباره بار دیگر شما را از این خاک بیرون خواهیم آورد. ▪️عبدالرحمن‌بن‌ملجم و یکی دو نفر از همراهانش خواستند بگریزند که علیه‌السّلام اشاره کردند و نگذاشتند فرار کند. اوّل ابن‌ملجم، هر کس را که طرفش می‌رفت، با شمشیر می‌زد. بالاخره قثم‌بن‌عباس، از پشت او را در بغل گرفت؛ بعد دستگیرش کردند و بستند و او را بردند. ▪️امام مجتبی علیه‌السّلام نماز صبح را تمام کردند و علیه‌السّلام را از محراب برداشتند؛ زیر بغل‌های حضرت را گرفتند و حضرت را کشان‌کشان به‌سمت خانه بردند. نقل شده حضرت نزدیکی‌های خانۀ دختر بزرگوارشان که رسیدند، فرمودند: زیر بغل من را رها کنید! بگذارید خودم با پای خودم وارد خانه شوم. زینب طاقت این که من را با این حال ببیند ندارد... ✔️۱. سوره‌ی طه، آیه‌ی ۵۵ ◾️استاد مهدی طيب _ جلسه‌ی ٢٧ مرداد ١٣٩٠ ◾️ @mohamad_hosein_tabatabaei
▪️در حدیث است که خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی کرده است؛ خود را در ، پس همه‎ی اعمال صالح را انجام بده تا عملی را که رضایت الهی را در بردارد انجام داده باشی. خود را در ، پس از همه‎ی معاصی پرهیز کن تا از عملی که موجب غضب الهی است، مصون مانده باشی. را در شب‎های سال، پس همه‎ی شب‎ها را قدر بدان تا لیلة‎القدر را هم درک کرده باشی. خودش را در بین مردم، پس به همه‎ی مردم احترام بگذار تا حرمت اولیای خدا را نگه‌داشته باشی . ▪️مرحوم حاج میرزا اسماعیل دولابی▪️ ◾️مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب◾️ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
◾️اعمال مشترک شب‌های قدر◾️ ▪️اعمال شب‌هاى قدر بر دو نوع است. يكى اعمال مشترکی كه در هر سه شب بايد ا
◾️اعمال شب بيست‌ و يكم ماه مبارک رمضان◾️ ▪️فضيلت اين شب نورانى از شب نوزدهم بيشتر است و بايد اعمال اين شب را، از غسل و احياء و زيارت و نماز هفت «توحيد» و قرآن بر سر گرفتن و صد ركعت نماز و دعاى جوشن كبير و غير آنها را انجام دهد و در غسل و احياء و سعى در عبادت، در اين شب و شب بيست‌ و سوّم اصرار ورزد، در روايات به اين كه شب قدر يكى از اين دو شب می‌باشد، تأکید شده است. ▪️علاوه بر اعمال مشترک شب‌های قدر، از اين شب شروع كند به خواندن دعاهاى شب‌هاى دهه آخر ماه مبارک رمضان و همینطور در این شب: : ▪️يا مُولِجَ اللَّيْلِ فِي النَّهَارِ وَ مُولِجَ النَّهَارِ فِي اللَّيْلِ وَ مُخْرِجَ الْحَيِّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ مُخْرِجَ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ يَا رَازِقَ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا اللَّهُ يَا رَحِيمُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ لَكَ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى وَ الْأَمْثَالُ الْعُلْيَا وَ الْكِبْرِيَاءُ وَ الْآلاءُ أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَجْعَلَ اسْمِي فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ فِي السُّعَدَاءِ وَ رُوحِي مَعَ الشُّهَدَاءِ وَ إِحْسَانِي فِي عِلِّيِّينَ وَ إِسَاءَتِي مَغْفُورَةً وَ أَنْ تَهَبَ لِي يَقِينا تُبَاشِرُ بِهِ قَلْبِي وَ إِيمَانا يُذْهِبُ الشَّكَّ عَنِّي وَ تُرْضِيَنِي بِمَا قَسَمْتَ لِي وَ آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ الْحَرِيقِ وَ ارْزُقْنِي فِيهَا ذِكْرَكَ وَ شُكْرَكَ وَ الرَّغْبَةَ إِلَيْكَ وَ الْإِنَابَةَ وَ التَّوْفِيقَ لِمَا وَفَّقْتَ لَهُ مُحَمَّدا وَ آلَ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلامُ. ▪️اى فرو برندۀ شب در روز، و ای فرو برندۀ روز در شب، و بيرون آورندۀ زنده از مرده، و بيرون آورندۀ مرده از زنده، اى روزى دهندۀ بی حساب به هر كه خواهى، اى خدا، اى مهربان، اى خدا اى خدا، اى بخشنده، اى خدا، اى خدا، اى خدا، برای توست بهترین نام‌های نیک و والاترین نمونه‌هاى برتر و بزرگواری‌ها و نعمت‌ها، از تو می‌خواهم بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستى، و قرار دهى نام مرا را در اين شب در زمرۀ سعادتمندان و روحم را با شهيدان، و نيكوكارى‌ام را در بلندترين مقام بهشت، و بدكارى‌ام را آمرزيده، و بر من يقينى بخشى كه با دلم همیشه همراه باشد، و ايمانى كه شک را از من بیرون کند و خشنودم نمايى به آنچه نصيبم كردى، و عطا کن به ما در دنيا حسنه و در آخرت حسنه، و از آتش سوزان حفظ فرما، و روزی کن مرا در اين شب ذكر و شكر و رغبت به سويت، و توبه و توفيق به آنچه توفیق دادی محمّد و خاندان محمّد را، که درود بر او و آنان. : ▪️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اقْسِمْ لِی حِلْما یَسُدُّ عَنِّی بَابَ الْجَهْلِ وَ هُدًى تَمُنُّ بِهِ عَلَیَّ مِنْ کُلِّ ضَلالَةٍ وَ غِنًى تَسُدُّ بِهِ عَنِّی بَابَ کُلِّ فَقْرٍ وَ قُوَّةً تَرُدُّ بِهَا عَنِّی کُلَّ ضَعْفٍ وَ عِزّا تُکْرِمُنِی بِهِ عَنْ کُلِّ ذُلٍّ وَ رِفْعَةً تَرْفَعُنِی بِهَا عَنْ کُلِّ ضَعَةٍ وَ أَمْنا تَرُدُّ بِهِ عَنِّی کُلَّ خَوْفٍ وَ عَافِیَةً تَسْتُرُنِی بِهَا عَنْ کُلِّ بَلاءٍ وَ عِلْما تَفْتَحُ لِی بِهِ کُلَّ یَقِینٍ وَ یَقِینا تُذْهِبُ بِهِ عَنِّی کُلَّ شَکٍّ وَ دُعَاءً تَبْسُطُ لِی بِهِ الْإِجَابَةَ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ یَا کَرِیمُ وَ خَوْفا تَنْشُرُ [تُیَسِّرُ] لِی بِهِ کُلَّ رَحْمَةٍ وَ عِصْمَةً تَحُولُ بِهَا بَیْنِی وَ بَیْنَ الذُّنُوبِ حَتَّى أُفْلِحَ بِهَا عِنْدَ الْمَعْصُومِینَ عِنْدَکَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ. ▪️خدايا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و آن چنان بردبارى روزى من گردان كه درِ نادانى را به روى من ببندد، و هدايتى كه رهيدن از هر گمراهى را به وسيلۀ آن بر من منت نهى، و ثروتى كه درِ هر فقرى را به سبب آن بر من ببندى، و نيرويى كه به آن هرگونه ضعفى را از من برگيرى، و عزّتى كه مرا به آن از هر خوارى اكرام نمايى، و مرتبه بلندى كه مرا به آن از هر افتادنى بلند گردانى، و امنيتى كه به آن هر ترسى را از من دور سازى، و سلامت كاملى كه مرا به آن از هر بلايى بپوشانى، و دانشى كه به آن درِ هر يقينى را به رويم بگشايى، و يقينى كه به آن هر شكى را از من برطرف سازى، و دعايى كه به آن سفرۀ اجابت را در امشب و در اين ساعت بگسترانى همين ساعت، همين ساعت، همين ساعت اى كريم، و ترسى كه به آن هرگونه رحمتى را برايم پخش كنی، و بازدارنده‌اى كه بين من و گناهانم پرده شود، تا به سبب آن نزد معصومين به درگاهت رستگار شوم، به حقّ مهربانی‌ات اى مهربان‌ترين مهربانان. @mohamad_hosein_tabatabaei
☑️ولله الاسماء الحسني فادعوه بها ▪️مراد از خواندن خدا به اسماء حسنی , اتحاد وجودی پيدا كردن و متصف شدن به اخلاق الهی است , يعنی با حق متعال در اين صفت متحد شويم خدا حكيم است انسان هم حكيم بشود و ...      ◾️بیانات استادصمدی آملی حفظه الله در رمضان ۸۹◾️ @mohamad_hosein_tabatabaei
ای شاه شاهان جهان ، الله مولانا علی  ای نور چشم عاشقان ، الله مولانا علی حمد است گفتن نام تو ای نور فرخ نام تو  خورشید و مه هندوی تو ، الله مولانا علی خورشید مشرق خاوری در بندگی بسته کمر  ماهت غلام نیک پی ، الله مولانا علی خورشید باشد ذره‌ای از خاکدان کوی تو  دریای عمان شبنمی، الله مولانا علی موسی عمران در غمت بنشسته بد در کوه طور  داود می‌خواندت زبور ، الله مولانا علی آدم که نور عالم است عیسی که پور مریم است  در کوی عشقت در هم است ، الله مولانا علی داود را آهن چو موم قدرست نموده کردگار  زیرا به دل اقرار کرد ،الله مولانا علی آن نور چشم انبیا احمد که بد بدر دجا  می‌گفت در قرب دنا ، الله مولانا علی قاضی و شیخ و محتسب دارد به دل بغض علی  هر سه شدند از دین بری ، الله مولانا علی گر مقتدای جاهلی کردست در دین جاهلی  تو مقتدای کاملی ، الله مولانا علی شاهم علی مرتضی بعدش حسن نجم سما  خوانم حسین کربلا ، الله مولانا علی آن آدم آل عبا دانم علی زین العباد  هم باقر و صادق گوا ، الله مولانا علی موسی کاظم هفتمین باشد امام و رهنما  گوید علی موسی الرضا ، الله مولانا علی سوی تقی آی و نقی در مهر او عهدی بخوان  با عسکری رازی بگو ، الله مولانا علی مهدی سوار آخرین بر خصم بگشاید کمین  خارج رود زیر زمین ، الله مولانا علی تخم خوارج در جهان ناچیز و ناپیدا شود  آن شاه چون بیدار شود ،الله مولانا علی دیو و پری و اهرمن، اولاد آدم مرد و زن  دارند این سر در دهن ، الله مولانا علی اقرار کن اظهار کن مولای رومی این سخن  هر لحظه سر من لدن ، الله مولانا علی ای شمس تبریزی بیا بر ما مکن جور و جفا  رخ را به مولانا نما ، الله مولانا علی ☑️حضرت مولانا @mohamad_hosein_tabatabaei
▪️عارف واصل حضرت آیت الله سید عبدالکریم کشمیری رحمة الله عليه در توسل و زیارت امیرالمؤمنین علیه السلام، زیارت ششم را سفارش می کردند و می فرمودند:  مرحوم سید علی آقا قاضی به این زیارت تأکید داشتند. درباره توسل به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: هر مشکل که برایم در نجف پیش می آمد، می رفتم صحن امیرالمؤمنین (علیه السلام) و هفت بار «نادعلی » می خواندم و مشکلم حل می شد . اذکار اهل ولایت، ذکر «ناد علی » است که در کتاب ها به صورت های مختلف نقل شده است . استاد این ذکر «نادعلی » را چنین می خواند: «ناد علیا مظهر العجائب، تجده عونا لک فی النوائب، کل هم و غم سینجلی، بولایتک یا علی یا علی یا علی، یا ابا الغوث اغثنی، یا ولی الله ادرکنی، بلطفک الخفی، لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین » . ▪️آن بزرگوار می فرمود: «اگر یا علی در این ذکر صد بار گفته شود، خوب است . من از ناد علی خیر زیادی دیدم . @mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شب قدر، لَیلِ پی بردن به قدرِ انسان ▪️امشب هم لیله‌القدر و هم لیلۀ علی علیه‌‌السّلام است؛ تقارنی عظیم و عجیب. ▪️لیله‌القدر، شب پی بردن به قدر خویشتن و نیل به قدر انسانی است ▪️امیرالمؤمنین علیه السّلام، شاخص، معیار و قدر کمال انسانی است. ▪️شیر را مانَد همی بچه به او ▪️تو به حیدر خود چه می‌مانی؟ بگو ▪️تو که می‌گویی من پیرو حیدر امیرالمؤمنین، شیعه، عاشق و فرزند معنوی امیرالمؤمنین علیه السّلام هستم؛ امیرالمؤمنین علیه السّلام پدر من است؛ تو به حیدر خود چه می‌مانی؟ بگو. ▪️کمی قد بکشید؛ لیله‌القدر یعنی شبی که انسان به قدر و اندازۀ انسانیت پی می‌برد و در نتیجه به کوتاهی خود واقف می‌شود و اراده می‌کند و تصمیم می‌گیرد که تحوّل عمیقی در زندگی خود برای رشد، تعالی و تکامل ایجاد کند. ▪️امیدواریم خدای متعال چنین لیلةالقدری را در امشب و شب بیست و سوّم ماه مبارک رمضان، نصیب همۀ ما بفرماید... ◾️استاد مهدی طیّب۹۱/۰۵/۱۲◾️ @mohamad_hosein_tabatabaei
◾️عَلِيٌّ مَعَ الحَقِّ وَ الحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ◾️ 🏴 ایام شهادت مولای موحدان و مقتدای متقیان، حضرت مولا علی بن ابیطالب علیه السلام را به محضر نورانی حضرت صاحب الأمر ارواحنا فداه و یکایک شیعیان و محبان حضرتش تسلیت عرض می‌کنیم. @mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شب های قدر فضیلت این عمل را از دست ندهید ▪️یک مرتبه سوره واقعه ▪️یک مرتبه سوره توحید ▪️هفت مرتبه ذکر یا الله ☑️توصیه آیت الله فاطمی نیا @mohamad_hosein_tabatabaei