eitaa logo
استاد محمدعلی فیض‌آبادی|خانواده قرآنی
1هزار دنبال‌کننده
390 عکس
377 ویدیو
26 فایل
دکتر محمدعلی فیض آبادی 🔹️مفسر قرآن 🔹️مشاور تربیتی و خانواده 🔹️نویسنده و پژوهشگر 🔹️استاد حوزه و دانشگاه ارتباط با ادمین و هماهنگی وقت مشاوره: 👇 @admin_feiz
مشاهده در ایتا
دانلود
جعلیات(۳) رقیه۴ساله تنها کسی که درباره خرابه شام و درگذشت دختر ۴ ساله امام حسین علیه السلام گزارشی کوتاه ارائه کرده است، عمادالدین حسن بن علی طبری صاحب کتاب کامل بهایی می‌باشد که وی نیز نامی از دختر متوفی نبرده است، ماخذ یگانه و اصلی عمادالدین طبری نیز کتاب "حاویه در مثالب معاویه" از آثار قاسم بن محمد بن احمد مأموفی از علمای سنی است. به جز منبع مذکور در هیچ کدام از منابع معتبر و کهن ذکری از حکایت دختری خردسال که با دیدن سر بریده پدرش جان سپرد به میان نیامده است. صاحب کتاب منتهی الآمال شیخ عباس قمی نیز در کتاب خود جلد یک صفحه ۴۳۷ داستان رقیه را از همین کتاب" کامل بهایی" برگرفته و نقل کرده است. سید بن طاووس نیز در کتاب لهوف گزارشی دیگرگونه و متفاوت آن هم به نام سکینه در خرابه شام نقل کرده و علاوه بر این به جای سر بریده امام حسین دیدن پیراهن پاره آن حضرت را علت وفات سکینه دانسته است. لازم به ذکر است در مقاتل و تواریخ مهم و مطرح عاشورایی از قبیل الارشاد (شیخ مفید)، مناقب آل ابیطالب (ابن شهر آشوب)، اعلام الوری( طبرسی)، نسب قریش، انساب الاشراف، تذکره الخواص و.... مورخان و مقتل نویسان فقط از دو دختر امام حسین به نام فاطمه و سکینه یاد کردند و در هیچ یک از منابع اولیه نامی از رقیه (فاطمه صغری) موجود نیست و در منابع متاخر از قبیل نفس المهموم ،معالی السبطین، منتهی الامال و ،،،این واقعه بیان شده. بعضی از محققین با اشاره به اشعار حضرت زینب و اشاره به نام رقیه در آن( بحارالانوار جلد ۴۵ صفحه ۱۱۵) و نیز سخن امام حسین هنگام مواجهه با شمر و بردن نام رقیه ی را شخصیت حقیقی و تاریخی می‌دانند.
۴ عبوراسرا از قتلگاه اسرا اصرار و خواهش کردند که از کنار قتلگاه عبور کنند،،، این مطلب به غیر از کتاب پردروغ فاضل دربندی (اسرارالشهاده صفحه ۴۶۰ مجلس ۲۰) هیچ منبع معتبری نداشته و کسی دیگر به این مطلب اشاره نکرده است. بستن پاهای امام سجاد علیه السلام  به زیر شکم مرکب در طول اسارت نیز دروغ و بی‌اساس است و فقط در کتاب اسرارالشهاده و ناسخ التواریخ آن هم بدون منبع آمده است، حتی واعظ کاشفی این دروغ را در کتاب غیر معتبر خود نیاورده ، از همین جا می‌توان دریافت که این دروغ در زمان حیات واعظ کاشفی هنوز بافته نشده بوده است. تنها متن و منبعی که درباره عبور اسرا از قتلگاه نسبتا قابل اعتماد است تاریخ طبری و اخبارالطوال دینوری می‌باشد . مطلب دروغین دیگری که در ضمن همین روضه اسارت به آن اشاره می‌شود که" اسرا خود را از روی مرکب به زمین انداختند" این قول دروغ  در هیچ یک از منابع معتبر تاریخی یافت نشده حتی در منابع غیر معتبر و تحریف آمیزی مانند اسرارالشهاده،ناسخ التواریخ و روضه الشهدا نیز نیامده است.
جدایی یاران امام حسین علیه السلام در شب عاشورا امام در شب عاشورا با اصحابش اتمام حجت کرد و به آنها یادآوری کرد که هدف و مقصود دشمنان کشتن وی بوده و سزاوار نیست که دیگران متحمل هزینه جانی یا مادی شوند و هرکه می‌خواهد می‌تواند در سیاهی شب از امام جدا شده و جان خود را نجات دهد. ادامه این داستان مجعول از کتاب معالی السبطین: .... هنوز وقت نگذشته و راه باز است و سیاهی شب در همه جا گسترده است شما می‌توانید برگردید... هنوز حرف پدرم تمام نشده بود که اصحابش پراکنده شدند و از آنها جز ۷۱ نفر نماند به پدرم نگاه کردم دیدم که سرش را پایین انداخته است گریه راه نفسم را گرفت و ترسیدم که پدرم صدای گریه مرا بشنود هر طور بود جلوی گریه‌ام را گرفتم و دستم را به سوی آسمان بلند کردم و گفتم :خدایا همانطور که آنها ما را رها کردند تو نیز آنها را فروگذار دعایشان را مستجاب نکن و تنگدستی را بر آنان چیره گردان و شفاعت جدم را روز قیامت از آنان دریغ کن... (معالی السبطین،ج۱ص۲۰۸) دیگر کتاب‌هایی که به این قضیه اشاره کرده‌اند، جلاء العیون (علامه مجلسی)، اسرارالشهاده( فاضل دربندی) شیعه در اسلام (علامه طباطبایی) و ناسخ التواریخ است. نقد و تحلیل؛ ناسخ التواریخ، مورخ آن موثق نیست و نمی‌تواند مورد اعتبار و اعتماد واقع شود، از سوی دیگر در جبهه مخالف این نظریه، بیش از ۱۰ منبع معتبر وجود دارد که هیچ یک اشاره‌ای به این مطلب نکردند مانند ؛تاریخ یعقوبی، تاریخ طبری، مقاتل الطالبین، الارشاد شیخ مفید، مقتل خوارزمی  کامل ابن اثیر، تاریخ ابن کثیر، لهوف سید بن طاووس و غیره.     صاحب کتاب حماسه حسینی معتقد بود که تنها صاحب ناسخ التواریخ این اشتباه تاریخی را انجام داده و  این مطلب را هیچ تاریخی تایید نمی‌کند و قطعاً در شب عاشورا هیچ یک از اصحاب اباعبدالله نرفتند و نشان دادند که در میان آنها غش دار و آنکه نقطه ضعفی داشته باشد وجود ندارد به نظر می‌رسد این خبر تحریف آمیز و روایت دروغ را تاریخ نگاران مکتب اموی- شامی ساخته باشند، تا وفاداری و تعهد قلبی و عملی یاران امام نسبت به آن حضرت را مورد تردید و تزلزل قرار دهند، بر این اساس خبر پراکنده شدن یاران امام در شب عاشورا فاقد هرگونه محمل و مبنای مستند تاریخی بوده و درجه اعتبار ساقط است کتاب‌های مرجع این روایات مانند اسرارالشهاده، نورالعین، مهیج الاحزان، مخزن البکا ،ناسخ التواریخ و،،، هیچگونه اعتبار تاریخی ندارند.
کسی چه می داند شاید قلب قرآن، سوره "یاسین" همان "یا حسین" است که بی سر شده است...
۲۰۲۴_۰۷_۲۷_۱۹_۳۴_۲۶.mp3
29.06M
سخنرانی حجةالاسلام فيض آبادی شب ۲۲ محرم _ شنبه شب _ (۱۴۰۳/۵/۶) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد و مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت اباالفضل علیه السلام
۲۰۲۴_۰۷_۲۶_۱۹_۴۶_۱۴.mp3
17.05M
سخنرانی حجةالاسلام فيض آبادی شب ۲۱ محرم _ جمعه شب _ (۱۴۰۳/۵/۵) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد و مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت اباالفضل علیه السلام
۲۰۲۴_۰۷_۲۹_۱۹_۳۳_۴۵.mp3
29.18M
سخنرانی حجةالاسلام فيض آبادی شب ۲۴ محرم _ دوشنبه شب _ (۱۴۰۳/۵/۸) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد و مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت اباالفضل علیه السلام
۲۰۲۴_۰۷_۲۸_۱۹_۳۳_۵۵.mp3
30.82M
سخنرانی حجةالاسلام فيض آبادی شب ۲۳ محرم _ یکشنبه شب _ (۱۴۰۳/۵/۷) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد و مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت اباالفضل علیه السلام
۲۰۲۴_۰۷_۳۰_۱۹_۳۴_۲۱.mp3
28.97M
سخنرانی حجةالاسلام فيض آبادی شب ۲۵ محرم _ سه شنبه شب _ (۱۴۰۳/۵/۹) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد و مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت اباالفضل علیه السلام
۲۰۲۴_۰۷_۳۱_۱۹_۳۳_۳۰.mp3
28.38M
سخنرانی حجةالاسلام فيض آبادی شب ۲۶ محرم _ چهارشنبه شب _ (۱۴۰۳/۵/۱۰) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد و مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت اباالفضل علیه السلام
۲۰۲۴_۰۸_۰۱_۱۹_۳۵_۰۳.mp3
27.71M
سخنرانی حجةالاسلام فيض آبادی شب ۲۷ محرم _ پنجشنبه شب _ (۱۴۰۳/۵/۱۱) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد و مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت اباالفضل علیه السلام