eitaa logo
شهیدمحمدحسین‌سروری‌راد
186 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
4هزار ویدیو
19 فایل
شهید عزت ایران لقب گرفت گرفت هرچه *محمدحسین* از ادب گرفت❤ ❇این کانال به یاد بسیجی مدافع امنیت توسط اعضای گروه جهادی "شهید محمدحسین سروری راد" تشکیل شده است. ❇ارتباط با ما: @vahidsororirad63
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 💠 *آیت الله ناصری : آیت الله کشمیری بارها مشكلات مادّى و به ويژه مشكلات معنوى خود را با استعانت از اين نام مقدّس و ذکر «يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی» برطرف كرده بود و بنده نيز خود بارها اثر اين نام مبارك را براى رفع مشكلات، به چشم ديده‌ام.* 📗نشريه خُلُق ،١٧ 🌥 ☀️
10.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*همت امام در جهانی کردن اسلام ❌ عینک‌مان را عوض کنیم اگر منتظریم بیایند و همه چیز را درست کنند! ♨️ از حرف تا عمل!* 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت سالروز تولد امام خمینی (ره) 🌥 ☀️
🌹 شهید مطهری: ✔️ *انتظار فرج انسان را به صورت در می آورد که مطمئن است فرضا خودش از میان برود، ایده اش و هدفش قطعا در آینده پیروز است.* 📚 یادداشت های استاد مطهری، ج ۹، ص ۳۹۵ 🕊️ 🌥 ☀️
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃 ( ع ) 1⃣ يكى از پيامبران حضرت عُزَير عليه‏السلام است كه نام مباركش يك بار در قرآن آمده، آن جا كه در آيه 30 سوره توبه مى‏ خوانيم: وَ قالَتِ اليَهُودُ عُزَيرٌ ابنُ اللهِ، يهود گفتند: عُزَير پسر خدا است. نيز داستانى در قرآن به طور فشرده (در آيه 295 بقره) راجع به مرگ صد ساله شخصى، و زنده شدن او بعد از صد سال آمده كه طبق روايات متعدد، اين شخص همان عُزير پيامبر بوده كه خاطرنشان مى‏ شود. عزير كه نامش در لغت يهود عزراء است در تاريخ يهود داراى موقعيت خاصى است. يهوديان معتقدند كه با بروز بخت النصر پادشاه بابل، و كشتار وسيع او، وضع يهود در هم ريخت. او معبدهاى آنان را ويران كرد و توراتشان را سوزانيد و مردانشان را به قتل رسانيد و زنان و كودكانشان را اسير كرد. سرانجام كورش پادشاه ايران بابل را فتح كرد و روى كار آمد. عزير عليه‏السلام نزد او آمد و براى يهود شفاعت كرد، كورش موافقت كرد، آن گاه يهوديان به شهرهاى خود بازگشتند. در اين هنگام عُزير طبق آن چه در خاطرشان مانده بود، تورات را از نو نوشت و خدمت شايانى در بازسازى جمعيت يهود كرد. از اين رو يهوديان براى او احترام شايانى قايلند و او را نجاتبخش و زنده كننده آئين خود مى‏ دانند. همچنين موضوع باعث شد كه گروهى از يهود را ابنُ الله (پسر خدا) خواندند. امروز در ميان يهود چنين عقيده‏اى وجود ندارد، ولى اين مطلب (كه در قرآن آمده) حاكى است كه در عصر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم گروهى از يهود بودند كه چنين عقيده‏اى داشتند. .دارد....
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃 ( ع ) 1⃣ يكى از پيامبران حضرت عُزَير عليه‏السلام است كه نام مباركش يك بار در قرآن آمده، آن جا كه در آيه 30 سوره توبه مى‏ خوانيم: وَ قالَتِ اليَهُودُ عُزَيرٌ ابنُ اللهِ، يهود گفتند: عُزَير پسر خدا است. نيز داستانى در قرآن به طور فشرده (در آيه 295 بقره) راجع به مرگ صد ساله شخصى، و زنده شدن او بعد از صد سال آمده كه طبق روايات متعدد، اين شخص همان عُزير پيامبر بوده كه خاطرنشان مى‏ شود. عزير كه نامش در لغت يهود عزراء است در تاريخ يهود داراى موقعيت خاصى است. يهوديان معتقدند كه با بروز بخت النصر پادشاه بابل، و كشتار وسيع او، وضع يهود در هم ريخت. او معبدهاى آنان را ويران كرد و توراتشان را سوزانيد و مردانشان را به قتل رسانيد و زنان و كودكانشان را اسير كرد. سرانجام كورش پادشاه ايران بابل را فتح كرد و روى كار آمد. عزير عليه‏السلام نزد او آمد و براى يهود شفاعت كرد، كورش موافقت كرد، آن گاه يهوديان به شهرهاى خود بازگشتند. در اين هنگام عُزير طبق آن چه در خاطرشان مانده بود، تورات را از نو نوشت و خدمت شايانى در بازسازى جمعيت يهود كرد. از اين رو يهوديان براى او احترام شايانى قايلند و او را نجاتبخش و زنده كننده آئين خود مى‏ دانند. همچنين موضوع باعث شد كه گروهى از يهود را ابنُ الله (پسر خدا) خواندند. امروز در ميان يهود چنين عقيده‏اى وجود ندارد، ولى اين مطلب (كه در قرآن آمده) حاكى است كه در عصر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم گروهى از يهود بودند كه چنين عقيده‏اى داشتند. .دارد....
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃 ( ع ) ⃣ مرگ صد ساله عُزَير، و زنده شدنش پس از صد سال‏ در قرآن داستان مرگ صد ساله عزير، و سپس زنده شدن او به طور خلاصه در يك آيه (بقره - 259) آمده است،(675) كه بسيار شگفت‏ انگيز است. نظر شما را به شرح آن كه در روايات آمده جلب مى‏ كنيم. پدر و مادر عزير در منطقه بيت المقدس زندگى مى‏ كردند، خداوند دو پسر دوقلو به آن‏ها داد و آن‏ها نام يكى را عزير، و نام ديگرى را عزره گذاشتند. عزير و عزره با هم بزرگ شدند تا به سن سى سالگى رسيدند، عزير ازدواج كرده بود، و همسرش حامله بود، كه بعدها پسر از او به دنيا آمد.(676) عزير عليه‏السلام در اين ايام (كه سى سال از عمرش گذشته بود) به قصد سفر از خانه بيرون آمد و با اهل خانه و بستگانش خداحافظى كرد و سوار بر الاغ شد و اندكى انجير و آب ميوه همراه خود برداشت تا در سفر از آن بهره گيرد. عزير از پيامبران بنى اسرائيل بود و همچنان به سفر خود ادامه داد تا به يك آبادى رسيد. ديد آن آبادى به شكل وحشتناكى در هم ريخته و ويران شده است. و اجساد و استخوان‏هاى پوسيده ساكنان آن به چشم مى‏ خورد، هنگامى كه اين منظره وحشت‏زا را ديد، به فكر معاد و زنده شدن مردگان افتاد و گفت: اَنِّى يُحيِى هذِهِ اللهُ بعدَ مَوتِها؛ چگونه خداوند اين مردگان را زنده مى‏ كند؟ او اين سخن را از روى انكار نگفت، بلكه از روى تعجب گفت. او در اين فكر بود كه ناگهان خداوند جان او را گرفت، او جزء مردگان در آمد و صد سال جزء مردگان بود، پس از صد سال خداوند او را زنده كرد. فرشته‏ اى از طرف خدا از او پرسيد: چقدر در اين بيابان خوابيده‏ اى، او كه خيال مى‏كرد، مقدار كمى در آن جا استراحت كرده، در جواب گفت: لَبِثتُ يوماً او بَعضَ يومٍ؛ يك روز يا كمتر. فرشته از جانب خدا به او گفت: بلكه صد سال در اين‏جا بوده‏ اى، اكنون به غذا و آشاميدنى خود بنگر كه چگونه به فرمان خدا در طول اين مدت هيچگونه آسيبى نديده است، ولى براى اين كه بدانى يكصد سال از مرگ گذشته، به الاغ سوارى خود بنگر و ببين از هم متلاشى شده و پراكنده شده و مرگ، اعضاء آن را از هم جدا نموده است. نگاه كن و ببين چگونه اجزاى پراكنده آن را جمع آورى كرده و زنده مى‏ كنيم. عزير وقتى اين منظره (زنده شدن الاغ) را ديد گفت: اَعلَمُ اَنَّ اللهُ على كلِّ شى‏ءٍ قَديرٍ؛ مى‏ دانم كه خداوند بر هر چيزى توانا است.(677) يعنى اكنون آرامش خاطر يافتم، و مسأله معاد از نظر من شكل حسى به خود گرفت و قلبم سرشار از يقين شد.(678) 📚پی نوشتها 675 -  بعضى اين داستان را مربوط به خضر عليه‏السلام و بعضى مربوط به ارميا مى‏دانند. در رواياتى نيز نام ارميا آمده است (بحار، ج 14،ص 362) ولى مشهور و معروف اين است كه او عزير بوده و روايات متعددى آن را تاييد مى‏كنند (مجمع البيان، ج 1 و 2،ص 370). 676 -  اقتباس از يك روايت مفصل به نقل از امام باقر عليه‏السلام؛ روضة الكافى،ص 123؛ دلائل الامامه طبرى،ص 107 و 108. 677 -  بقره، 259. 678 -  اقتباس از مجمع البيان، ج 1 و 2،ص 370. .دارد....
«تقوای ذهنی» یعنی مراقبت کنی که ذهنت هرجایی نرود اگر به ذهنت، معصیت یا فکر منفی خطور کرد، استغفار کن بعضی‌ها به‌جای کنترل ذهن از کلمۀ «مدیتِیشن» یا «قدرت تمرکز» استفاده می‌کنند. ما به این توانایی، می‌گوییم «قدرت مراقبت» یا «تقوای درونی» (تقوای ذهنی یا روحی) یعنی اینکه مراقبت کنی ذهنت هر جایی نرود. آیت‌الله حق‌شناس(ره) می‌فرمود: «مقام مراقبه این است که بدانیم در حضور و محضر کسی هستیم که حتی نسبت به خطورات و تصوّرات ذهنی ما هم آگاه است...خیالِ معصیت که می‌کنید در حضور و محضر پروردگار است.» امام‌صادق(ع) می‌فرماید: بندۀ مؤمن، اگر یک گناهی به ذهنش برسد، از روزیِ او کم می‌شود (محاسن/1/116) شاید بپرسید: «چرا؟ او که هنوز کاری نکرده است!» خُب فعالیت ذهنی هم در واقع یک‌نوع فعل است؛ البته «فعل باطنی» ذهنِ انسان، پیش خدا خیلی محترم است؛ هروقت فکر گناه یا هر فکر منفی و باطلی خواست به ذهنت بیاید، سریع جلوی آن را بگیر و به ذهنت بگو: «کجا داری می‌روی؟!» و اگر به ذهنت، معصیت یا فکر منفی خطور کرد، استغفار کن. آیت‌الله حق‌شناس(ره) می‌فرماید: «اولیاء خدا از این خطورات ذهنیه خائف هستند، باید در اثر توجه به پروردگار این خطورات ذهنیه و قلبیه از ذهن و قلب انسان پاک بشود. باید آن‌قدر در مقام مراقبه باشی تا خطورات قلبی به کلّی نابود شود و صفحۀ دل نورانی شده، جای پروردگار شود.» آیت‌الله حق‌شناس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣ * ❣ 📖 السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا رُکْنَ الْإِیمَانِ... 🌱چه سست خانه ای است ایمان بدون یاد امام حیّ و حاضر! سلام بر تو و بر بلندای حضور تو که جز بر آن عمارت، ایمان استوار نمی ایستد.* 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس. ‌ ‌🌥 ☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه موضع‌گیری‌ها، نیت‎ها و آرزوها هم حتی حساب و کتاب دارد 🔹خاطره‌ای شنیدنی از مرحوم رجبعلی استاد اللّهـــــم عجّـل لولیـــک الفـــرج
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹چرا اخلاق سنگین ترین شیئی است که در میزان عمل است ؟ "قسمتی از تفسیر سوره مبارکه بقره" 🎤 حجت‌الاسلام