eitaa logo
منتظران ظهور
74 دنبال‌کننده
14هزار عکس
8.9هزار ویدیو
37 فایل
شفای بیماران صلوات اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم. اللهم عجل لولیک الفرج. @.Montazran sohor
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
≼ السلام‌علیک‌یا‌ابا‌صالح‌المهدی ≽ امام خوب زمانم هر کجا هستید با هزاران عشق و ارادت سلام ✦السّلامُ عَلَیْڪَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، ✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا شَریڪَ الْقُرْآنِ ، ✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ 🤲🏻الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج 🌙امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬ 🌼 السلام_علیک_یابقیه_الله 🌺بیا که بی تو ✨نه سحـر را طاقتی است 🌺و نه صبـح را صداقتی؛ 🌺که سحـر ✨به شبنم لطف تو 🌺بیدار میشـود 🌺و صبح، به سلام تو ✨ازجا برمی‌خیزد... 🌺امام خوب زمانم ✨هر کجا هستی ... 🌺با هزاران عشق سلام.. ༄ུ💐🌺💐༄ུ💐🌺💐༄ུ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🕊🌺الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🤲
🍃🌺🍂↶ عــهــد ثـــابـت ↷🍂🌺🍃       ☜ روز ☟ 🌺🍃 اذکــ📿ــار روز ◽️⇦ 100مرتبه ◽️⇦ یـا لطیـف 129 مرتبه 🌺🍃 سـوره روز ◽️⇦ سوره مبارکه ↶ به جهت وسعت رزق ۴۱ مـرتبه خوانده شود مراد حاصل می‌شود 🌺🍃 ادعیـه و زیـارت روز 🔹 دعـای روز دوشنبـه 🔷 زیـارت امیـن الله 🔹 دعـای معـراج 🌺🍃 نـمـاز روز دوشنبـه ◽️ده رکعت نماز بجا آورد ◽️در هر رکعت بعد از سوره حمد ◽️ده مرتبه سوره توحید ↶ حق تعالی در روز قیامت برای او نوری قرار دهد که روشنایی دهد موقوف را تا غبطه برند بر او خلق خداوند در آن روز ☆🌺〰️🍃〰️🌺〰️🍃☆ 🕊🌺الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ الحكمة ۱۹۰ ✨ 🍃 كيفية اختيار الامام ⚜️ قال أميرالمؤمنين على عليه‌السلام: وَا عَجَبَاهْ! أَ تَكُونُ الْخِلَافَةُ بِالصَّحَابَةِ وَ لَا تَكُونَ بِالصَّحَابَةِ وَ الْقَرَابَةِ؟ [قال الرضي رحمةالله‌تعالى و روي له شعر في هذا المعنى: فإن كنت بالشورى ملكت أمورهم فكيف بهذا و المشيرون غيب و إن كنت بالقربى حججت خصيمهم فغيرك أولى بالنبي و أقرب] ✨ حکمت ۱۹۰ ✨ 🍃 معيار امامت ⚜️ امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمود: شگفتا! آيا معيار خلافت، صحابى پيامبر بودن است؟ اما صحابى بودن و خويشاوندى ملاك نيست؟ [سيد رضى رحمةالله‌تعالی گوید؛ در اين معنى شعرى از امام علیه‌السلام نقل شده است: اگر ادعا مى‌كنى با شوراى مسلمين به خلافت رسيدى، چه شورايى بود كه رأى دهندگان حضور نداشتند؟ و اگر خويشاوندى را حجت مى‌آورى، ديگران از تو به پيامبر نزديك‌تر و سزاوارترند.](۱) ۱ . ابابكر قبل از به دست گرفتن حكومت، خويشاوندى خود با رسول خدا صلى‌اللّه را مطرح مى‏‌كرد، و پس از حاكم شدن، به بيعت مردم اشاره مى‏‌كرد كه امام به هر دو ادعاى او پاسخ داد. 📚 ✒️ ترجمه: محمد دشتی @nahjoolbalaghah
✨ شرح حکمت ۱۹۰ ✨ 🍃 عذر واهى براى تصدى خلافت امام عليه‌السلام در اين كلام پرمعنا به سراغ استدلال‌هاى باطل مدعيان خلافت رفته و مى‌فرمايد: «عجبا! آيا خلافت با همنشينى پيامبر حاصل مى‌شود؛ ولى با همنشينى و خويشاوندى حاصل نمى‌گردد؟» (وَاعَجَبَاهُ! أَتَكُونُ الخِلاَفَةُ بِالصَّحَابَةِ وَالْقَرَابَةِ؟). مرحوم سيد رضى بعد از روايت اين كلام مى‌گويد: «از آن حضرت شعرى در همين زمينه نقل شده است (خطاب به خليفه اول) مى‌گويد: (اگر تو به سبب شورا مالك امور مردم شدى اين چه شورايى است كه طرف‌هاى مشورت (امثال من و جمعى از بنى هاشم و ديگران) غايب بودند؟ و اگر از طريق قرابت با پيامبر در برابر مخالفانت استدلال كردى ديگرى (اشاره به شخص امام است) از تو به پيامبر سزاواتر و نزديك‌تر است». قالَ الرَّضِيُ وَرُوِىَ لَهُ شِعْرٌ في هذَا الْمَعْنى: فَإِنْ كُنْتَ بِالشُّورى مَلَكْتَ أُمُورَهُمْ فَكَيْفَ بِهذا وَالْمُشيرُونَ غُيَّبٌ وَإنْ كُنْتَ بِالْقُرْبى حَجَجْتَ خَصيمَهُمْ وَغَيْرُكَ أوْلى بِالنَّبِيِّ وَأَقْرَبٌ ابن‌ابى‌الحديد معتقد است كه صدر اين كلام (قسمت قبل از شعر) خطاب به عمر است و دو بيتى كه در ذيل آن قرار دارد خطاب به ابوبكر است. (بسيارى ديگر از محققان نيز همين را پذيرفته‌اند) زيرا هنگامى كه ابوبكر به عمر گفت: دستت را دراز كن تا با تو بيعت كنم عمر در پاسخ او چنين گفت: «أنْتَ صاحِبُ رَسُولِ اللهِ صلى‌الله فِى الْمَواطِنِ كُلِّها شِدَّتِها وَرَخائِها فَامْدُدْ أنْتَ يَدَكَ؛ تو همراه پيغمبر در همه جا بودى در حالات شدت و سختى و آسانى تو دستت را دراز كن تا من با تو بيعت كنم».(۱) على عليه‌السلام در پاسخ اين سخن مى‌گويد: اگر مصاحبت با پيغمبر سبب شايستگى او براى خلافت مى‌شود كسى كه همين مصاحبت را در طول عمر پيامبر اكرم (حتى پيش از اين كه ابوبكر اسلام بياورد) داشته است و افزون بر آن از خويشاوندان نزديك پيغمبر هم بوده شايسته‌تر است. سپس ابن‌ابى‌الحديد مى‌افزايد: اما آن دو بيت شعر خطاب به ابوبكر است، زيرا ابوبكر در برابر انصار در سقيفه استدلال كرده بود كه ما عترت رسول‌الله هستيم (و به همين دليل براى خلافت شايسته‌تر از ديگران هستيم). على عليه‌السلام در برابر اين استدلال مى‌فرمايد: اگر خويشاوندى تو به پيامبر دليل شايستگى توست غير تو از تو به پيغمبر نزديك‌تر است. البته مى‌دانيم نه مصاحبت با رسول‌الله و نه خويشاوندى با آن حضرت هيچ يك براى خلافت و جانشين او كافى نيست، بلكه خلافت پيامبر مرهون شايستگى‌هاى علمى و اخلاقى فراوانى است كه جز در على عليه‌السلام وجود نداشت؛ ولى از آنجا كه آنها در برابر مخالفان خود به اين‌گونه مسائل يعنى مصاحبت و قرابت استدلال كردند اميرمؤمنان على عليه‌السلام مى‌خواهد با سخن خودشان دليل‌شان را باطل كند. نخستين بيت شعرى كه سيد رضى در ذيل اين كلام پرمعنا به آن حضرت نسبت داده، اشاره به داستان سقيفه است كه به اصطلاح گروهى از صحابه به مشورت نشستند و ابوبكر را به خلافت منصوب نمودند در حالى كه اگر منظور آنها شوراى صحابه پيغمبر اكرم صلى‌الله بوده است اكثريت قاطع صحابه غايب بودند شورايى بود بسيار محدود و شتاب‌زده كه با نقشه قبلى ترسيم شده بود. امام عليه‌السلام مى‌فرمايد: به فرض اينكه خلافت نياز به نص پيغمبر از سوى خداى متعال نداشته باشد و از طريق شورا انجام شود شوراى سقيفه هرگز صلاحيت براى اين كار نداشت. بيت دوم اشاره به استدلالى است كه عمر در برابر طايفه انصار داشت. آنها گفتند: ما براى خلافت پيغمبر صلى‌الله شايسته‌تريم و به فرض كه اصرار داشته باشيد شما هم در خلافت سهيم باشيد يك نفر از سوى ما و يك نفر از سوى شما امر خلافت را اداره كنند؛ ولى عمر براى عقب راندن گروه انصار گفت: كسى اولويت دارد كه با پيغمبر صلى‌الله قرابت داشته باشد و ما قرابت و خويشاوندى با آن حضرت داريم نه شما. امام عليه‌السلام در برابر اين سخن مى‌فرمايد: اگر قرابت معيار اولويت باشد فرد ديگرى (اشاره به خود آن حضرت است) از ابوبكر بسيار نزديك‌تر و اقرب است. امام عليه‌السلام در خطبه ۶۷ نيز به اين معنا اشاره كرده مى‌فرمايد: «آنها به درخت استدلال كردند اما ثمره و ميوه‌اش را ضايع نمودند؛ احتَجُّوا بِالشَّجَرَةِ، وَأضاعُوا الثَّمَرَةَ». ا---------------------------------------- پی نوشت: ۱ . شرح ابن‌ابى‌الحدید . جلد ۱۸ . صفحه ۴۱۶ 📚 ✒️ آیت‌الله مکارم شیرازی @nahjoolbalaghah
💠 نوزدهم رمضان روز «نهج‌البلاغه» گرامی باد. 💢 «نهج‌البلاغه» در کلام مقام معظم رهبری: ☘ عزیزان با «نهج‌البلاغه» انس پیدا کنید. «نهج‌البلاغه» خیلی بیدارکننده و هوشیارکننده و خیلی قابل تدبر است. در جلسات‌تان با «نهج‌البلاغه» و کلمات امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه انس پیدا کنید. اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید، آن وقت با صحیفه سجادیه که علی‌الظاهر فقط کتاب دعاست؛ اما آن هم مثل «نهج‌البلاغه» کتاب درس و کتاب حکمت و کتاب عبرت و کتاب راهنمای زندگی سعادتمندانه‌ انسان است، انس بگیرید. 📌 مورخ ۱۳۸۷/۰۹/۰۱ ☘ سخن امیرالمؤمنین «نهج‌البلاغه» است؛ فصیح‌ترین کلام آدمی در میان عرب. «نهج‌البلاغه» اوج هنر و اوج زیبایی است؛ زیبایی لفظ و زیبایی معناست. انسان مبهوت می‌ماند! هیچ شاعر بزرگ عرب، هیچ نویسنده هنرمند عرب، نتوانسته بگوید که من از مراجعه به «نهج‌البلاغه» بی‌نیازم. 📌 مورخ ۱۳۸۷/۱۰/۱۰ 🔻 کانال «نهج‌البلاغه» در پیامرسان: 🏷 بله 🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا