🔹 چالش ها و آسیب های روانشناسی نوین
🔸 اولویت اصلی ما تولید علم است
https://tahzib.ismc.ir/2975
http://eitaa.com/mohammad_nooori
✅ یک قانون مهم:
🔸 برای اصلاح یک شاخه فاسد، ریشه درخت را نزنید.
🔸 فهم این مطلب مهم خیلی ساده است.
🌷
هدایت شده از ندای تهذیب
نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم - محمد عالم زاده نوری.docx
108.5K
🔰نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم
🖋محمد عالمزاده نوری
توضیحات:
📄به همراه متن بیانیه + متن دیدار دانشجویی 1خرداد1398 در شرح بیانیه(حلقه های میانی)
با اندکی تغییرات صوری + درج فهرست و ...
پاسخی به سوالات زیر:
❓مخاطب بیانیه کیست و اشتباهی که عمدتا در جواب صورت گرفته است.
❓سخن اصلی بیانیه چیست؟ و چه برداشت های نادرستی از آن صورت گرفته است.
❗️محتوای بیانیه 4 سوال را باید پاسخ دهد:
1️⃣ حقیقت و ماهیت این انقلاب چه بود و ما چه چیزی را به او تحویل میدهیم؟
2️⃣ در طول این مدت تا کدام نقطه آمدهایم؟
3️⃣ از اینجا به بعد، چه مسیری پیش رو داریم؟
4️⃣ چگونه باید این مسیر را ادامه داد و پیمود؟ 7 + 1 توصیه رهبری در اینجا
🏷فرایند ورود جوانان به این حرکت عمومی چیست؟ یا بالاخره راهکار عملی برای اینکه ما بتوانیم به عنوان یک جوان وارد میدان بشویم چیست؟
☀️راهکار پیشنهادی رهبری:
مشق کنشگری اجتماعی جوان در قالب کارگروههای حل مسائل انقلاب(حا میم)
تربیت انقلابی نسل جوان
📝به همراه یادداشتی درباره:
بیانیه گام دوم و اخلاق و معنویت اسلامی
جهاد در قرآن
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🌐 دینداری، حقیقتی معنوی، اجتماعی و تمدنی/لزوم تغییر نگرش به امور تهذیبی و توجه به معنای صحیح آن
🔊 معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فهم درست از معنای صحیح از تهذیب را امری ضروی خواند و بر لزوم توجه بیشتر مسئولان و اهالی رسانه به معنویت و تقوا تأکید کرد.
ادامه در 👇:
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3056
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
استاد عالم زاده نوری.mp3
18.32M
در جمع مشاوران مسجد محور صورت گرفت؛
🔻نگاه متفاوت استاد عالم زاده نوری به مشاوره روانشناختی و تبیین سنت مشاوره دینی
▫️مشاوره ارتباط با خداست نه ارتباط با شخص مشاور.
🔹در سنت دینی ما، مشاوره با یک نفر انجام نمی شود و به مشورت گرفتن از ۱۰ نفر توصیه شده است.
🔸مشاوره یاری گرانه وظیفه همه مومنین است نه صرفا افرادی با تحصیلات خاص.
◀️ گزارش اولین نشست مشاوران مسجد محور:
🌐 eitaa.com/sedayehowzeh/38204
🔺 پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب.mp3
20.75M
فایل صوتی نشست علمی ترویجی با موضوع
🔖اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی)
🎙ارائه دهنده:
حجت الاسلام والمسلمین عالمزاده نوری
🔸اطلاعات نشست
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
تربیت عالمان ربانی مجاهد؛ محمد عالم زاده نوری.docx
36.2K
📗 تربیت عالمان ربانی مجاهد
✍️حجة الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری
🔹قرآن کریم برای اول بار تقسیمبندی دیگری ارائه کرده که در هیچ کتاب اخلاقی سابقه ندارد.
🔹تقسیمبندی سه گانۀ افراد در قرآن
🔹عالمان ربانی مجاهد، جزء دستۀ سومند که حوزه علمیه متکفل تربیت آنهاست.
🔹#طرح_تعالی برای چنین غایتی پدید آمده است و تربیت جمعی از نیروهای ویژه و مجاهد را هدف گرفته است.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
مشاوره در مدارس علمیه - محمد عالم زاده نوری.pdf
444.7K
🔰مشاوره در مدارس علمیه
✍️حجة الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری
#مشاوره
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_محصولات خانه طلاب جوان 4⃣
#بسته_معرفتی
🌀 چهار کتاب از #استاد_عالم_زاده_نوری (معاونت تهذیب حوزه های علمیه)
1⃣ طلبه و انقلاب اسلامی؛ طلبه انقلابی کیست؟
2⃣ طلبه عصر انقلاب "تحلیل سیاسی و شناخت رویدادهای اجتماعی"؛ هوشمندی سیاسی و قدرت تحلیل طلبه در رویدادهای اجتماعی، چگونه حاصل میشود؟
3⃣ طلبه عصر انقلاب "جامعهسازی و علومانسانیاسلامی"؛ فرق تحصیل علوم انسانی در حوزه با دانشگاه چیست؟
4⃣ فقه و نظامسازی؛ برای اجرا و محقق ساختن دین، باید چه کرد؟
🎁 تخفیف ویژه ۲۰ درصدی برای اعضای کانال "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
📲 برای تهیه کتابها با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق لینک اقدام نمایید 👇👇
https://shop.khanetolab.ir
کدتخفیف:
FKCGU3WR(کلیک کنید کپی می شود) مهلت استفاده از تخفیف ویژه این کتاب، تا روز شنبه ۱۱ آذرماه می باشد. در صورت مشکل در خرید به @ali4892 پیام دهید. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🌱#مشاوره_در_مدارس_علمیه
✍️حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری
✨قسمت اول
💎پدید آوردن عالم ربانی نقشآفرین تمدنساز غایت تأسیس #حوزه_های_علمیه و نیاز اوّلی و فوری اسلام است.
👈در این میان وظیفه مدیریت حوزه «مهندسی نظام عینی تربیت این عالمان» است.
🖇طبعا پروژه اصلی در این میان، شکلدهی یک دستگاه منتظم تربیتی است که تحقق این موضوع را سهلتر و امکانپذیرتر گرداند.
🔨#معاونت_تهذیب_و_تربیت در مهندسی فضای تربیتی حوزهها و بارگذاری سازه موثر تربیتی موظف است جایگاه هر یک از عناصر تربیتی از قبیل؛
🔅استاد
🔅راهنمای تربیتی
🔅مشاور
🔅استاد اخلاق و... را معلوم سازد.
*بنابراین:
💠مدرسه علمیه باید بهکلیت خود #تربیت_محور باشد؛ یعنی همه اجزا و نظامات آن در این مسیر قرار گیرد.
💠اهتمام جمعیِ همه مسئولان خصوصا مدیر و اساتید مدرسه، ذیل سازهای به نام #شورای_تهذیب برای این مهم ضروری است.
💠برنامهها و فعالیتهای عمومی تربیتی و راهنماییهای گسترده و عام برای تربیت کافی نیست و در کنار آن رسیدگی فردی و ارتباط اختصاصی #چهره_به_چهره و مستقیم نیز باید افزوده گردد.
⚜️از این رو در دستگاه منتظم تربیتی، «مربی یا راهبر تربیتی» یعنی کسی که امور تربیتی افراد را به شکل مباشر و از نمای نزدیک عهدهدار باشد و در یک ارتباط مستقیم فعال، مستمر و دوسویه با طلبه به او #ایمان، #افق، #آرمان و #هویت دهد و در ابعاد و ساحتهای مختلف تربیت، او را به سوی #تعالی و #کمال راهبری و سرپرستی کند ضرورت انکارناپذیر دارد.
🦋مربی یا راهبر تربیتی آموزههای کلی تربیتی را بر احوالات فردی و موارد خاص تطبیق میدهد و نسخه شخصی صادر میکند.
💠برای تأمین این نیاز در سیره سلف حوزوی «استاد راهبر تربیتی» وجود داشته و در علوم تربیتی مدرن، «مشاور مدرسه» پیشنهاد شده است.
📎مطالعه متن کامل
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
✅ چرا در طرح تعالی اساتید بر مدیران مدارس علمیه مقدم شدهاند؟
بخش اول
مدیر در مدرسه علمیه، شان و جایگاه بلندی دارد که نسبت به جایگاه اساتید دستکم از سه امتیاز برخوردار است:
۱. قرار
۲. اعتبار
۳. اختیار
مدیر مدرسه علمیه هم قرار و پایداری و ماندگاری بیشتری دارد . هم اعتبار و عظمت و فخامت و جایگاه حقوقی بلندتری و هم اختیار و امکان و قدرت گستردهتری.
از این جهت سرمایهگذاری برای تربیت مدیران مدارس علمیه یا توانافزایی و ارتقای آنان امری بسیار حیاتی و مهم است.
معاونت تهذیب اما علیرغم وقوف به این مطلب و اعتراف به اینکه مدیران باید دورههای تعالی را به شکل فشرده دریافت کنند، اساتید آموزشی را در اجرای طرح تعالی بر مدیران مدارس علمیه ، دست کم از حیث زمان مقدم دیده است. زیرا...
ادامه دارد
http://eitaa.com/mohammad_nooori
✅ چرا در طرح تعالی اساتید بر مدیران مدارس علمیه مقدم شدهاند؟
بخش دوم
...
🔸 اولا مدیران مدارس به جهت تراکم برنامهها، فراوانی اشتغالات و کثرت مسئولیتها، امکان و فرصت حضور در یک برنامه بلندمدت را ندارند و معمولا علاقهمندند در یک دوره بسیار فشرده لب محتوا را به شکل کپسولی دریافت کنند.
معاونت تهذیب البته با اشتیاق و افتخار در خدمت مدیران محترم خواهد بود و با آغوش باز از حضور این عزیزان را در دورههای فشرده تعالی استقبال میکند. اما بر خود وظیفه میداند که در مرحله اول فرد اعلای و نمونه کامل این کارویژه را با حضور کسانی که مجال و فراغت و طمانینه بیشتری دارند پدید آورد و بعد از آن در لایههای دوم و سوم به گسترش کمّی طرح بپردازد.
بیتردید فشردهسازی دورهها، مانع از تاثیر کامل آموزشها و دریافت کامل محتوا خواهد شد و سیر و صیرورتی را که از طی مراحل متوالی و فرایند گام به گام این طرح انتظار میرود ممکن نمیسازد.
http://eitaa.com/mohammad_nooori