eitaa logo
🟣 رویش ✼ محمد عالم‌زاده نوری ✼ 🟣
445 دنبال‌کننده
108 عکس
57 ویدیو
48 فایل
ان الذین آمنوا والذين هاجروا و جاهدوا في سبيل الله أولئك يرجون رحمة الله صبر و بصر همان ایمان وجهاد است که برای افراشتن پرچم توحید به هردو نیاز است؛ فی سبیل الله: همان راهی که در انتها به چیرگی اسلام بر همه آیین‌ها می‌انجامد. 🌷
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست جمع میان سلوک فردی و اجتماعی - سخنان استاد عالم زاده نوری.mp3
17.45M
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 💠 جمع میان سلوک فردی و اجتماعی ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🎙 ✏️ سرفصل های این جلسه: 🔻کلان پروژه خدای متعال 🔻نسبت اراده های انسان ها با طرح خدای متعال 🔻غایت طرح الهی چیست؟ 🔻نظام تکوین و تشریع برای چه؟ 🔻فناء عملی در اراده الهی 🔻عدم منافات سلوک فردی با سلوک اجتماعی 🔻بازیگر طرح خدا شدن، ظرفیت وجودی می خواهد 🔻معنویت حقیقی یعنی تمام وجودمان باید خرج نصرت خدا باشد 🔻معنویت بدون ولایت (معنویت موهوم) 🔻معنویت خودخواهانه 🔻امتحان و ابتلاء در مسیر نصرت الهی 🔻معنویت در دل سختی های راه خدا ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🔰مأموریت حوزه در مواجهه با دانش روان‌شناسی 🔹 معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در نشستی با گروه های تخصصی مراکز مشاوره اسلامی سماح، مأموریت حوزه در مواجهه با دانش روان‌شناسی را مورد بررسی قرار داد. ادامه در👇: https://tahzib.ismc.ir/?p=2930 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔹 چالش ها و آسیب های روانشناسی نوین 🔸 اولویت اصلی ما تولید علم است https://tahzib.ismc.ir/2975 http://eitaa.com/mohammad_nooori
✅ یک قانون مهم: 🔸 برای اصلاح یک شاخه فاسد، ریشه درخت را نزنید. 🔸 فهم این مطلب مهم خیلی ساده است. 🌷
هدایت شده از ندای تهذیب
نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم - محمد عالم زاده نوری.docx
108.5K
🔰نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم 🖋محمد عالم‌زاده نوری توضیحات: 📄به همراه متن بیانیه + متن دیدار دانشجویی 1خرداد1398 در شرح بیانیه(حلقه های میانی) با اندکی تغییرات صوری + درج فهرست و ... پاسخی به سوالات زیر: ❓مخاطب بیانیه کیست و اشتباهی که عمدتا در جواب صورت گرفته است. ❓سخن اصلی بیانیه چیست؟ و چه برداشت های نادرستی از آن صورت گرفته است. ❗️محتوای بیانیه 4 سوال را باید پاسخ دهد: 1️⃣ حقیقت و ماهیت این انقلاب چه بود و ما چه چیزی را به او تحویل می‌دهیم؟ 2️⃣ در طول این مدت تا کدام نقطه آمده‌ایم؟ 3️⃣ از این‌جا به بعد، چه مسیری پیش رو داریم؟ 4️⃣ چگونه باید این مسیر را ادامه داد و پیمود؟ 7 + 1 توصیه رهبری در اینجا 🏷فرایند ورود جوانان به این حرکت عمومی چیست؟ یا بالاخره راهکار عملی برای اینکه ما بتوانیم به عنوان یک جوان وارد میدان بشویم چیست؟ ☀️راهکار پیشنهادی رهبری: مشق کنشگری اجتماعی جوان در قالب کارگروه‌های حل مسائل انقلاب(حا میم) تربیت انقلابی نسل جوان 📝به همراه یادداشتی درباره: بیانیه گام دوم و اخلاق و معنویت اسلامی جهاد در قرآن 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🌐 دین‌داری، حقیقتی معنوی، اجتماعی و تمدنی/لزوم تغییر نگرش به امور تهذیبی و توجه به معنای صحیح آن 🔊 معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فهم درست از معنای صحیح از تهذیب را امری ضروی خواند و بر لزوم توجه بیشتر مسئولان و اهالی رسانه به معنویت و تقوا تأکید کرد. ادامه در 👇: 🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3056 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
استاد عالم زاده نوری.mp3
18.32M
در جمع مشاوران مسجد محور صورت گرفت؛ 🔻نگاه متفاوت استاد عالم زاده نوری به مشاوره روانشناختی و تبیین سنت مشاوره دینی ▫️مشاوره ارتباط با خداست نه ارتباط با شخص مشاور. 🔹در سنت دینی ما، مشاوره با یک نفر انجام نمی شود و به مشورت گرفتن از ۱۰ نفر توصیه شده است. 🔸مشاوره یاری گرانه وظیفه همه مومنین است نه صرفا افرادی با تحصیلات خاص. ◀️ گزارش اولین نشست مشاوران مسجد محور: 🌐 eitaa.com/sedayehowzeh/38204 🔺 پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ بدون سانسور 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب.mp3
20.75M
فایل صوتی نشست علمی ترویجی با موضوع 🔖اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) 🎙ارائه‌ دهنده: حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری 🔸اطلاعات نشست 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
تربیت عالمان ربانی مجاهد؛ محمد عالم زاده نوری.docx
36.2K
📗 تربیت عالمان ربانی مجاهد ✍️حجة الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری 🔹قرآن کریم برای اول بار تقسیم‌بندی دیگری ارائه کرده که در هیچ کتاب اخلاقی سابقه ندارد. 🔹تقسیم‌بندی سه گانۀ افراد در قرآن 🔹عالمان ربانی مجاهد، جزء دستۀ سومند که حوزه علمیه متکفل تربیت آنهاست. 🔹 برای چنین غایتی پدید آمده است و تربیت جمعی از نیروهای ویژه و مجاهد را هدف گرفته است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
مشاوره در مدارس علمیه - محمد عالم زاده نوری.pdf
444.7K
🔰مشاوره در مدارس علمیه ✍️حجة الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانه طلاب جوان 4⃣ 🌀 چهار کتاب از (معاونت تهذیب حوزه های علمیه) 1⃣ طلبه و انقلاب اسلامی؛ طلبه انقلابی کیست؟ 2⃣ طلبه عصر انقلاب "تحلیل سیاسی و شناخت رویدادهای اجتماعی"؛ هوشمندی سیاسی و قدرت تحلیل طلبه در رویدادهای اجتماعی، چگونه حاصل می‌شود؟ 3⃣ طلبه عصر انقلاب "جامعه‌سازی و علوم‌انسانی‌اسلامی"؛ فرق تحصیل علوم انسانی در حوزه با دانشگاه چیست؟ 4⃣ فقه و نظام‌سازی؛ برای اجرا و محقق ساختن دین، باید چه کرد؟ 🎁 تخفیف ویژه ۲۰ درصدی برای اعضای کانال "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 📲 برای تهیه کتابها با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق لینک اقدام نمایید 👇👇 https://shop.khanetolab.ir کدتخفیف:
FKCGU3WR
(کلیک کنید کپی می شود) مهلت استفاده از تخفیف ویژه این کتاب، تا روز شنبه ۱۱ آذرماه می باشد. در صورت مشکل در خرید به @ali4892 پیام دهید. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🌱 ✍️حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری ✨قسمت اول 💎پدید آوردن عالم ربانی نقش‌آفرین تمدن‌ساز غایت تأسیس و نیاز اوّلی و فوری اسلام است. 👈در این میان وظیفه مدیریت حوزه «مهندسی نظام عینی تربیت این عالمان» است. 🖇طبعا پروژه اصلی در این میان، شکل‌دهی یک دستگاه منتظم تربیتی است که تحقق این موضوع را سهل‌تر و امکان‌پذیرتر گرداند. 🔨 در مهندسی فضای تربیتی حوزه‌ها و بارگذاری سازه‌ موثر تربیتی موظف است جایگاه هر یک از عناصر تربیتی از قبیل؛ 🔅استاد 🔅راهنمای تربیتی 🔅مشاور 🔅استاد اخلاق و... را معلوم سازد. *بنابراین: 💠مدرسه علمیه باید به‌کلیت خود باشد؛ یعنی همه اجزا و نظامات آن در این مسیر قرار گیرد. 💠اهتمام جمعیِ همه مسئولان خصوصا مدیر و اساتید مدرسه، ذیل سازه‌ای به نام برای این مهم ضروری است. 💠برنامه‌ها و فعالیت‌های عمومی تربیتی و راهنمایی‌های گسترده و عام برای تربیت کافی نیست و در کنار آن رسیدگی فردی و ارتباط اختصاصی و مستقیم نیز باید افزوده گردد. ⚜️از این رو در دستگاه منتظم تربیتی، «مربی یا راهبر تربیتی» یعنی کسی که امور تربیتی افراد را به شکل مباشر و از نمای نزدیک عهده‌دار باشد و در یک ارتباط مستقیم فعال، مستمر و دوسویه با طلبه به او ، ، و دهد و در ابعاد و ساحت‌های مختلف تربیت، او را به سوی و راهبری و سرپرستی کند ضرورت انکارناپذیر دارد. 🦋مربی یا راهبر تربیتی آموزه‌های کلی تربیتی را بر احوالات فردی و موارد خاص تطبیق می‌دهد و نسخه شخصی صادر می‌کند. 💠برای تأمین این نیاز در سیره سلف حوزوی «استاد راهبر تربیتی» وجود داشته و در علوم تربیتی مدرن، «مشاور مدرسه» پیشنهاد شده است. 📎مطالعه متن کامل 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib