eitaa logo
باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
779 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
37 فایل
✍ منشور ما؛ تحلیل‌های روز ایران، جهان و اسلام جز انتقاد سازنده؛ خبر منفی نداریم مگر افشای چهره خبیث شیطان بزرگ و اشاراتی به حقیقت تمدن غرب درباره خودم؛ دانش‌آموخته اندیشه سیاسی اسلام روزنامه‌نگار پیش‌کسوت عطار
مشاهده در ایتا
دانلود
تجاوز اعضای کومله به دوشیزه سنندجی-صفحه دوم 🔻بازخوانی یک نامه تکان‌دهنده 🔹در فرصتی که به وجود آمد، به شرط اینکه به زرگویزله برنگردم و با کومله باشم، به سلیمانیه برگشتم. بعد از مدتی به زرگویزله برگشتم. در اردوگاه کومله یکی از اعضای کمیته مرکزی به نام محمد شافعی، من را به خانه‌اش دعوت کرد و از من خواست تا شام را با او بخورم. او اظهار می‌داشت تو برای ما قابل احترامی، چون تشکیلات مخفی ما بوده‌ای! برایم شربت آورد، اما خوردن شربت همانا و بیهوشی من همانا! او به من تجاوز کرده بود. محمد شافعی به من تجاور کرده بود. به من که دختر بودم. گریه کردم. خواستم خودم را بکشم، اما نگذاشتند. 🔸رفتم به مقر ناوندی پیش کاک و موضوع را به وی گفتم اما او با فحاشی من را از دفترش بیرون کرد و گفت تو نمی‌توانی اعضای کمیته مرکزی من را بدنام کنی...غلط کردی. خلاصه هر چه از دهنش درآمد، به من گفت. من ماندم و تنهایی و بی‌کسی. در اردوگاه دختری به نام (ه) که با یک پسر پیشمرگ در همان اردوگاه ازدواج کرده بود، با من رفیق شد. با آنها رفت و آمد داشتم از طریق این رفت و آمدها با یکی از رفقای همسر (ه) که از دوستان نزدیک محمد شافعی بود، آشنا شدم. او با من زمینه دوستی ریخت، اما نمی‌دانستم او نوچه همان شخصی است که به من تجاوز کرده بود. این پسر اسمش (ش) بود. ما دو سال با هم ارتباط داشتیم. از من خواستگاری کرد و من بدون تحقيق از او فریب وعده‌های رفتن به اروپایش را خوردم و با او ازدواج کردم. غافل از اینکه او در سلیمانیه هم زن داشت، هم بچه وقتی موضوع را فهمیدم که او زنش را به اردوگاه آورد. زنش وقتی موضوع را فهمید، خودش را سوزاند و کشت کومله ادعا کرد او روانی بوده و بیماری داشته و این مسئله پردہ‌پوشی شد. روزی همین پسر من را به منطقه کوه «زمر» در سلیمانیه برد و به من شربت داد؛ از همان شربتی که محمد شافعی به من داده بود. وقتی شربت را خوردم، باز هم بیهوش شدم و وقتی باز بیدار شدم، این بار دیدم توسط چند تن از پیشمرگان کومله مهتدی به صورت گروهی مورد تجاوز قرار گرفته ام، احساس شرم می کردم، از خودم بدم می آمد. یک روز من را به بیمارستان بردند تا بچه هفت ماهه‌ام را به‌دنیا بیاورم. بچه‌ای که چند پدر داشت. اما این بچه در حین زایمان مرد. در بیمارستان ولاده سلیمانیه از من درخواست عقدنامه کردند، نداشتم. برای همین من را دستگیر کردند و کومله خودش را به کوچه علی چپ زد و برای آزادی‌ام قدمی برنداشت. بعد از مدتی آزاد شدم(انقلاب اسلامی و گروه‌های تجزیه‌طلب، ص595-594) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
تجاوز اعضای کومله به دوشیزه سنندجی-صفحه سوم 🔻بازخوانی یک نامه تکان‌دهنده 🔹چند روز بعد از آن ماجرا و زندانی شدنم، همسرم دو تن از رفقای پیشمرگش را به خانه‌مان در اردوگاه آورد و به من گفت لباس‌های زیبا بپوشم تا با دوستانش به بیرون برویم و تفریح کنیم، من را عقب ماشین نشاند و خودش رانندگی می‌کرد. در حین رفتن بودیم که یکی از دوستان پیشمرگ همسرم نزدیکم آمد و گفت چقدر حیف شد (ش) زن زیبا و جوان اول شوهرت خودش را سوزاند. با (ش) کاسبی ما هم خراب شد. همان موقع بود که فهمیدم ماجرا از چه قرار بوده و از چه قرار است. این حرف‌ها نشان می داد زن سایق همسرم که خودش را سوزانده بود، تن‌فروشی می کرده و برای پیشمرگان کومله پول در می آورده است. من وقتی به ماجرا پی بردم، خواستم خودم را از ماشین کومله پایین بیندازم وفرار کنم. اما او تپانچه‌اش را در آورد و گفت اگر تن به خواسته‌های ما ندهی، تو را با همین تپانچه می‌کشیم. با این شیوه من را نیز به همان مسیری بردند که خودشان می‌خواستند. هر شب من را وادار به خودفروشی با مردان غریبه می‌کردند. هر روز یک جا تن فروشی می‌کردم. می گفتند پول این کار صرف کومله می‌شود. باید به کومله کمک کنی، هر کس توانایی دارد و توانایی تو در بدنت است. یک شب زن دیگری را آوردند و گفتند این زن به مدت سه ماه با تو در این خانه زندگی می کند، هر چقدر گریه و داد و فریاد کردم، فایده‌ای نداشت. 🔸آن زن را به اتاق خواب بردند و دسته جمعی به او تجاوز کردند مردهای عراقی را به خانه می آوردند و ما دو تا زن نیز با تن‌فروشی برای کومله پول در می آوردیم. اگر سرپیچی هم می‌کردیم، با اسلحه تهدید میشدیم. این زن تازه وارد نیز که از وضعیت به وجود آمده، بدش نیامده خودش هم برای من مرد می‌آورد. بعدها دو زن دیگری را نیز آوردند و آنها هم از پیشمرگان جدید کومله بودند و بالأخره در پایان تابستان سال ۲۰۱۱ میلادی آسایش (پلیس) سلیمانیه ما را دستگیر کردند. 🔹در دادگاه زن‌های تن فروش کومله، در مقابل رئیس دادگاه به بی‌گناهی من شهادت دادند و محمد شافعی و رهبری کومله را متهم اصلی معرفی گردند. بالاخره من به یک سال زندان محکوم شدم. از خدا می‌خواهم من را ببخشد، اما خدا شاهد و گواه است که کومله من را وادار به تن فروشی کرد. الان چهار ماه و نیم است که در زندان کانی کومای آسایش گشتی سلیمانیه زندانی هستم. از ملت ایران نیز تقاضای بخشش دارم و می‌خواهم به من اجازه برگشت به کشورم را بدهند. من توبه کرده ام. اگر این اجازه را ندهید، همین جا خودم را می‌کشم. زع، کانی کوما - زندان آسایش گشتی سلیمانیه - بند زنان تن فروش 2012.1.1 این سیاه‌نامه افشاگری دیگری بود از جنایات گروهک تروریستی کومله که چگونه زنان را مورد سوءاستفاده‌های غیراخلاقی قرار می‌دهند و از چه راه‌های کثیفی خرج زندگی متعفن خود را درمی‌آورند.(انقلاب اسلامی و گروه‌های تجزیه‌طلب، صص596-595) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از مغز خاکستری
9.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خوش خدمتی "کاملیا انتخابی‌فرد"، سردبیر ایندیپندنت و کارشناس پای ثابت شبکه سعودی اینترنشنال به محمد بن سلمان صدای مجری و کارشناس بی‌بی‌سی را هم درآورد! ▪️ حاکمی که در عربستان سعودی به خاطر جنایت‌هایش به بومنشار (پدر ارّه) معروف است اما از سوی ایرانیان خودفروخته که غالبا مزدور شبکه سعودی اینترنشنال نیز هستند اینگونه به مانند یک "قدّیس" توصیف می‌شود تا آن جایی که حتی صدای مجری و کارشناس بی‌بی‌سی را هم در می‌آورد! 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
🔹 این جامعه آرمانی غرب‌زده‌هاست. کشورهایی که بیش از ۴۰درصد مردم آن‌ها، فرزندان حاصل از روابط نامشروع هستند. ولنگاری در پوشش، و آزادی روابط، راهی است که غرب و بسیاری از کشورهای غرب‌زده‌ی دنیا رفتند، و امروز این آمارهای فاجعه‌بار، نتیجه سال‌ها مبارزه رسانه‌ای و تبلیغاتی با پوشش و عفاف است. 🔹 کشورهایی چون فرانسه، و کشورهای حوزه اسکاندیناوی (سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک) و ایسلند که به عنوان آزادترین کشورها معرفی می‌شوند، در میان کشورهای اروپایی جزء بدترین‌های آمار حلال‌زادگی هستند. کشورهایی که لااقل بر اساس برخی شاخص‌ها، فقر چندانی در آن‌ها وجود ندارد، تا عده‌ای بتوانند آمار بالای فحشا را به گردن آن بیندازند. 🔹 آمارهای وحشتناکی در کشورهایی از اروپای شرقی، که تمایل به غرب و فرهنگ غربی دارند، مشاهده می‌شود. 🔹 این ارقام، توسط نهاد خانواده سازمان ملل، و بر اساس تعاریف غربی از مشروعیت روابط تهیه شده، و کسی نمی‌تواند ادعا کند که این آمارها با ملاک‌های مثلا سخت‌گیرانه‌ی اسلامی ایجاد شده‌است. 🔹 در میان کشورهای اسلامی، بالاترین آمار مربوط به ترکیه است، که گرایش دولت‌ش به فرهنگ غربی کاملا آشکار است. البته همین آمار هم به هیچ وجه قابل قیاس با آمار آمریکا و کشورهای اروپایی نیست. ✍غلامرضا گل‌صفتان ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
⭕️ سوال ⁉️ آیا چیزی به نام دهه محسنیه و عزاداری برای حضرت محسن علیه‌السلام هم داریم؟ 🔰 پاسخ کوتاه: 👈افراط در عزاداری از جمله دسیسه‌های اخیر تشیّع انگلیسی است، تا مردم هم خسته شوند و هم عرصه بر آنان تنگ شود و دیگر نتوانند جشن‌های مذهبی و ملّی خود را برگزار کنند؛ لذا بعد از مدتی عزاداری محرم و صفر نیز تحت الشعاع قرار خواهند گرفت و کم‌رنگ خواهند شد. 🔰پاسخ تفصیلی: 👈 ابتداءاً باید دانست که عزاداری برای اهل بیت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) با دلایل شرعی معتبر جزء شعائر دینی و از وظایف محبّین خاندان عصمت و طهارت است. البته از نظر فقهی مستحبّ و در مواردی واجب است. سیره اهل بیت(علیهم‌السلام) هم برپا کردن مراسم عزا مخصوصاً برای سیّد الشهداء(علیه‌السلام) و روضه خوانی بر شهدای کربلا بوده است. ✅ عزاداری نیز مراتبی دارد، اصل عزاداری به یادآوردن مصائب اهل بیت و گریه کردن بر آن است. این مرتبه از عزاداری مئونۀ خاصی نمی‌طلبد و شاید افراط در مورد آن خیلی متصور نباشد. اما عزاداری مراتب بالاتری هم دارد که شیوه‌های عزاداری را تشکیل می‌دهد. مثلاً برپا کردن مجلس عزا و بیرون آوردن دستۀ عزاداری با آداب خاص خود. ✳️ نکته دیگر اینکه مقدار و اندازه‌ی عزاداری را شرع تعیین نکرده مثلاً در روایتی نداریم که چند روز برای امام حسین(علیه‌السلام) عزاداری کنید. بلکه مقدار عزاداری به عرف سپرده شده است یعنی عُرف هر منطقه‌ای تعیین می‌کند که چند روز عزاداری شود. 👈 در سال‌های اخیر تشیّع انگلیسی برای اهدافی خاص سعی دارد حدود و مقادیر عزاداری‌ها را گسترش دهد تا جایی که عرصه بر مردم در برگزاری مراسماتی مثل عقد و عروسی‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی تنگ شود. ❇️ منظور ما از افراط «ساختن دهه‌های عزا» برای موارد جدیدی است که در گذشته نبوده است؛ به راه انداختن دسته‌های عزاداری با سر و صدای زیاد در برخی روزهای سال که اصلاً مناسبت تاریخی برای آن وجود ندارد مانند دهۀ محسنیه، دهه صادقیه، باقریه، دهۀ‌های متوالی فاطمیه(بعضاً تا چهار دهه!) و بسیاری موارد نوظهور که پیش از این سابقه‌ای در مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) نداشته، نشان از طرّاحی پیچیده استکبار جهانی برای جدا کردن توده مردم از اهل بیت(علیهم‌السلام) دارد. زیرا در طیّ یک سال مراسمات عقد و عروسی و جشن‌های ملّی و اعیاد مذهبی فراوانی وجود دارد که گرامی داشتن آن‌ها نیز لازم و ضروری است. 👈 حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(دامت توفیقاته) دو سال پیش نسبت به این حرکت موزیانۀ تشیّع انگلیسی هشدار دادند و فرمودند: «جامعه عرفا نمی‌تواند نسبت به این همه عزاداری پیاپی مراقبت داشته باشد و سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی می‌آورد.» 🔺 حضرت امام خامنه‌ای(دام‌عزّه‌الشریف) نیز با روشن‌بینی همان سنت گذشته در مقدار روزهای دهه فاطمیّه را مراعات می‌فرمایند و برنامه‌های عزاداری دفتر ایشان در این ایّام و همچنین برنامه‌های صدا و سیما، راه را برای سوء استفاده دشمنان بسته است. _________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/86366 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
🌷💫 مهمترین تفاوت 78 و 88 و 98 و اینبار جنبش لمپن‌ها 👈👉👈👉👈👉👈👉👈👉👈 🔹 جنس اغتشاش امروز با گذشته متفاوت است. یکی دانستن اینها منجر به خطای محاسباتی و تصمیم گیری می شود. آنچه روشن است اینکه این روزها امتداد گذشته نیست و ما با یک پدیده جدید مواجهیم که در انتهای متن به عنوان تفاوت اصلی اشاره خواهم کرد. 🔸 دو تفاوت اولیه: 1️⃣ یکم. در تمام موارد قبلی اغتشاشات از اعتراضات شروع شده بود اما اینبار از ابتدا اغتشاش بود.به همین دلیل شعارها از لحظه اول حول کشتن و اتش زدن و خراب کردن و تقابل با اصل نظام بود. 2️⃣ دوم. در تمام موارد گذشته بهانه اعتراضات فتنه گون بود. به این معنا که حق و باطل ممزوج بود و روشن نبود. 78 به ظاهر فرهنگی و سر بستن روزنامه سلام. 88 سر تقلب و قدرت سیاسی. 98 بحث اقتصادی بود و اینبار هیچ گونه فتنه ای وجود نداشت. شفاف و شفاف. حجاب بهانه و اصل نظام نشانه؛ مردم نه بهانه را می پذیرفتند و نه نشانه. ✅ اما این دو تفاوت اصلی نبود.... و مهمترین: 3️⃣ سوم. در همه موارد قبلی در فضای واقعی، حادثه ای رخ میداد و رسانه ها متناسب با آن ماجرا را روایت می کردند اما اینبار روایت رسانه ها اصل بود و در بیرون برای آن واقعیت ساخته میشد. 🔹 در تمام موارد قبلی رسانه ها نقش اطلاع رسانی و در موارد جدی تر نقش تهییج و ترغیب را داشتند و اما اینبار نقش تصویرسازی. 🔸 فتنه اخیر، فتنه لمپن ها بود. به همین دلیل اساسا با یک نیاز واقعی شروع نشد. اساسا نیازی هم به نیاز حقیقی مردم نبود. نیاز به یک هیجان وجود داشت؛ تحریک و تحریض احساسات. یک هیجان زدگی تا هیجان زده ها به میدان بیایند. برای همین عمده نوجوان بودند که بی شک در خلوت و یا با گذشت زمان پشیمان می شدند. اما لمپن ها این افراد نبودند. لمپن جریان خارج از کشوری بود که تصور می کرد با اتش نشاندن به اباحه گری می تواند علیه دین و خاک این مردم قیام کند؛ اما فقط هیجان صید کرد و خلاص. کف روی آب. ✅ اساسا در جنبش لمپن ها میداندارها در خارج از کشور و اتش بیارها در رسانه و کلوخ انداز ها کف خیابان هستند. این نیز تفاوتی دیگر بین این دوره و موارد گذشته است. 🔹 و اما اصل حرف؛ نزاع ایندوره برخلاف تصور رایج در رسانه ها بود نه در خیابان. در خیابان تنها رویدادسازی بود برای تصویرسازی در رسانه. جمعیتی بسیار محدود اما درجه خشونت بالا که قدرت تصویر سازی داشته باشد. 🔸 برای تصویر سازی رسانه ای اساسا جمعیت لازم نبود؛ کافی بود زن میداندار باشد و خشونت رخدادساز. هردو نیز مهیا بود. حجاب سوزی تا حجاب کشی؛ از اتش زدن ناجا تا بسیجی تا پاکبان تا اتش نشان و امدادگر و غیره. ✅ یک گروه پنجاه تا صدنفره که هر شب در یک نقطه جمع می شوند تا بگویند همه جا هستیم. خشونت زیاد تا تلقی بی شماریم بسازد. 🔹 نزاع ایندوره، جنگ تصویر بود. جنگی برای ساخت تصویر. ترند ها و هتشگ ها دیگر به تنهایی کارساز نبود؛ باید رخدادی هم ساخته میشد در مدد به این ترندها. سطح دعوا در کف خیابان به همین اندازه محدود بود... 🔸 جنبش لمپن ها، جنبش بی مایه ای است که تخریب دارد اما خالی از هرگونه عمق مردمی و اعتقادی و حتی نیاز عمومی است. عاری از وسعت. جنبشی محصور در خیالات و فضای مجازی. ✅ جنبش لمپن ها از مجاز آغاز می شود و واقعیت را تنها برای تحکیم تصویر و خیال میسازد؛ برخلاف همه جنبش ها که از واقعیت اغاز می شود و به مجاز امتداد میابد. 🔹 و خسارت محض برای کسانی بود که این رفت و برگشت خیال انگیز بین واقع و مجاز را درک نکردند و بی آبرو شدند. 🔸 و مهمترین نکته آموزنده این است که؛ ✅ دستگاه امنیتی مقصرین اصلی فتنه لمپن ها را در فضای تصویرسازی و مجازی دنبال کند نه صرفا کف خیابان. 🔹 به همین دلیل است که نقش سلبریتی ها در این دوره تنها برداشتن حجاب و جذب فالور و کسب اعتبار نبود؛ اینبار به روشنی در خون های ریخته شده کف خیابان سهم دارند و باید در دادگاه حاضر شوند. 🔸 و از این واضحتر اینکه؛ فتنه لمپن ها تمامی ندارد چون کم هزینه ترین حالت ممکن برای دشمن است؛ رویداد سازی برای تصویر سازی. ✅ خلاصه اگر فضای مجازی را رها کنید باز هم با خون های به ناحق ریخته شده مواجه خواهید بود. تصویر سازی مصداق عینی میخواهد؛ نباشد، میسازند. آتش می زنند و خون میریزند تا بگویند بی شماریم. دهها نفر کشتند تا بگویند آن یک نفر را شما کشتید. 💢 و اینهمه چرا؟ چون فهمیدند اگر در ذهن مردم پیروز شوند در واقع نیز پیروزند. این واقع سازی ها برای واقع نمایی در جنگ ذهنی است و تمام. ✅ پ ن👇 🌀👈با توجه به شعار " زن ، زندگی ، آزادی " فتنه اخیر نیاز جنسی و همجنس بازی هست نه نیاز اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی. حجاب بهانه است. 👆👆👆👆👆👉👈👆👆👆👆👆
هدایت شده از کانال حسین دارابی
دکتر فؤاد ایزدی در برنامه ثریا: تو آمریکا درسال 2019 حدود چهارهزار نفر توسط پلیس بعد از دستگیری کشته شدن حدود ۲۰۰ نفرشون زن بودن. ولی این مسائل اصلا پمپاژ رسانه‌ای نشده و هیچکس از شهروندان آمریکایی مطلع نشدن. حالا اون کشوری که آمارش اینطوری بوده داره ژست مدافع حقوق زنان میگیره و ایران رو متهم به خشونت علیه زنان میکنه که طی سالیان سال تک و توک این اتفاق شاید نیفته براش. اتفاق مهسا امینی ناراحت کننده بود ولی پلیس نکشت. یدونه هم زیاده ولی باید ببینیم چقدر ایران تو این مسائل پاک و کم‌اشتباهه که وقتی یه اتفاق اینطوری افتاد این وضع بوجود اومد. | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0 👇روی گزینه join کلیک کنید تا عضوشید و کانالو گم نکنید 👇
686.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻برزو ارجمند بازیگر مشهور شده جمهوری اسلامی، همسرش را بدون حجاب مقابل دوربین نشانده و اینگونه اغتشاشگران را تشویق می‌کند. 🔹تا قانون را به این سلبریتی‌ها اجرا نکردید حق ندارید کسی را در خیابان بازداشت کنید، چون هنوز در عدالت مشکل دارید 🔗 عبدی پور تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 ترویج اذان گویی، روشی غیر مستقیم برای حل مسألۀ حجاب🔸 از اذان گفتن غافل نباشید. اول ظهر که شد بروید بایستید و اذان بگویید. نه اینکه همیشه اذان رادیو را باز کنید. اذان شما یک اثر دیگری دارد. شما می‌توانید مسألۀ بدحجابی را به طور غیر مستقیم حل کنید. بوی اسلام که آمد، بوی اذان که آمد، صدای اذان که بلند شد، یک عده بلند می‌شوند و می‌روند وضو می‌گیرند و نماز می‌خوانند. شما می‌خواهید مسئله حجاب را با گفتن حل کنید، توی روی خودش بگویید و حل کنید، اما این گاهی جواب نمی‌دهد. غنچۀ گل را با دست باز نمی‌کنند! اگر غنچۀ گل را با دست باز کنند، گل دیگر گل نمی‌شود، گل را باید گذاشت تا خودش باز شود. این امور را باید مثل گل آبش بدهی، هوایش را درست کنید؛ خودش به موقع باز می‌شود. @haerishirazi @darseenghelab
فرق دختران ایرانی با دختران باراک اوباما 🔹چرا آشوبگران در ماجرای اخیر، به سرعت سراغ دو کار رفتند؛ یکی «آتش‌افروزی و اقدامات خشن و جنایتکارانه و ایجاد هیاهو»، و دیگری «حمله به حجاب و مساجد و حسینیه‌ها و پرچم‌های عزای سالار شهیدان»؟ یا این که چرا بلافاصله، گروهک‌های تجزیه‌طلب و تکفیری در مرز‌های شمال غرب و جنوب شرق فعال شدند؟ ♦️پاسخ این است که قاطبه مردم، کمترین همراهی با طراحان آشوب نکردند و بنابراین آشوبگران، ماموریت یافتند با صحنه‌‌سازی‌های تند و خشن، خلأ بزرگ «حمایت مردم» را بپوشانند. در عین حال، پشت‌صحنه ماجرا، از برنامه‌ریزی گسترده برای عقده‌گشایی علیه مقدسات اسلامی حکایت می‌کند که سد راه یاغیگری غرب بوده است. 🔹اکبر گنجی در کنار مهاجرانی، سروش، کدیور و عبدالعلی بازرگان، یکی از پنج عضو "اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور" بود. او هنگام حضور در ایران، از پیشقراولان یگان تخریب و ترور شخصیت در میان غربگرایان مدعی اصلاحات به شمار می رفت. ♦️گنجی توسط کسانی مانند حجاریان، در نشریات زنجیره‌ای فربه شد و با برچسب «عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای»، به ترور شخصیت مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی در سال 1378 و 79 پرداخت؛ چرا که صور می‌کردند موی دماغ‌شان خواهد شد. مدعیان تساهل، حتی به‌ هاشمی که نقش موثری در روی کار آمدن خاتمی داشت، رحم نکردند. 🔹دو دهه بعد (اواخر اسفند 98)، وقتی مصیبت کرونا وارد ایران شد و غربگرایان همسو با جریان تحریم، زبان به شماتت و جنگ اعصاب گشودند، اکبر گنجی در اعترافی تلخ، از پروژه ایجاد جنگ و نزاع داخلی در میان مردم ایران خبر داد: ♦️«ما کارمندان ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی، از طریق کروناهراسی، ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد. وظیفه وحشت‌افکنی است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم... گمان باطل نکنید که ما «مخالف سیاسی»، «مدافع حقوق بشر»، «فمینیست» و... هستیم؛ نه، ما فقط کارمند پروپاگاندای دولت‌های راست افراطی هستیم. تلویزیون مال بن‌سلمان است و «منبع معتبر» هم کسی جز خود او نیست... ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدیدترین تحریم‌‌های تاریخ نتوانست انجام دهد، ما موظفیم با کرونا‌هراسی انجام دهیم». 🔹تلاش برای ایجاد ناآرامی خشونت‌بار در ایران، رفتار از سر درماندگی غرب است، تا شاید به زور حُقّه‌های رسانه‌ای، «مردم‌ربایی» کند و اشرار جنایتکار یا برخی عناصر فریب‌خورده را جای یک ملت 85 میلیونی، یا پایتخت هشت میلیون نفری جا بزند و تصور «ایران ضعیف» را جای حقیقت «ایران قوی» بنشاند. ♦️این، همان واقعیتی است که «کیت کلارنبرگ» روزنامه‌نگار تحقیقی به استناد مستندات جمع آوری شده توسط دو موسسه گرافیکا و رصدخانه اینترنتی استانفورد، به آن پرداخته است: «رمزگشایی از جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران». 🔹درست در دوره‌ای که دولت غربگرا و وزارت ارتباطات آلوده، سرگرم واگذاری شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات به بیگانگان بود، جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا، چهارم مرداد 1394 در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: ♦️«به ایران امروز نگاه کنید... 25 درصد جوانان آنها بیکارند. اگر به تهران بروید- من نرفتم ولی دوستانم که رفته‌اند به من گفتند که- جوانان به‌دنبال گوشی‌های هوشمند هستند و می‌خواهند بخشی از دنیا باشند». 🔹اما آیا «مالیا» و «ساشا»، دختران 10 و 14 ساله‌ باراک اوباما حق نداشتند بخشی از همین دنیایی باشند که کری می‌گفت؟! پاسخ اوباما منفی بود. ♦️او اواخر آذر 1390 گفت «دخترانم را از استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک منع می‌‌کنم. این، مکانی امن برای گذران اوقات فراغت دخترم نیست. چرا باید بخواهیم با افرادی روبه‌رو شویم و از امور ما باخبر باشند، در حالی که آنها را نمی‌شناسیم. این عاقلانه نیست». @IMANI_mohammad