بچههای انقلابی
ایده های صهیونیستی را
مصادره کنند
مزدوران اسرائیل در برخی بوستانهای تهران آب حوضچه ها را قرمز کردند تا به رنگ خون درآید / کاری که دو سال پیش از صهیونیست ها آموختند!
ایده از خود صهیونیستها
اجرا از مزدوران صهیونیستها
بازتاب رسانهای هم با خود صهیونیستها
به نظرم باید به جای تقابل با این ترفند، باید آن را مصادره کرد. هیئتی ها، بسیجی ها و حتی شهرداریها می توانند تعداد مشک و دست✋✋✋✋، به عنوان یادمانهای کربلایی و مظهر غیرت عاشورایی، آماده کنند و هرجا، حوضی رنگین شد آن را به نمادی از سقای دشت کربلا، ابالفضل (ع) تبدیل کنند.
🔷️ علل محوری اعتراضات اجتماعی و راهبردهای ترمیمی و مواجهه
🔻 علل ایجابی اعتراضات سالهای اخیر، علل تداوم بخش آن نیز محسوب میشود و کشف آن منجر به شناخت راهبردهای ترمیمی و مواجهه مطلوب با آن می گردد.
🔻 سه عامل دوری از ارزشهای اسلامی، نارضایتی های اجتماعی ناشی از ناکارآمدی های موردی و موضوعی بعضا انباشته شده و در نهایت ناامیدی ها و بی اعتمادی های مقطعی ناشی از آسیبها و نیز تهدیدات خارجی همراه با جنگ شناختی مثلثی مرتبط با هم را تشکیل داده اند که یکدیگر را در اثرات متقابل تقویت یا تضعیف می نمایند.
🔻 دوری از ارزشهای اسلامی میتواند عوامل مختلفی داشته باشد که از سال ۱۳۶۸ با شکست جنگ تحمیلی و آغاز تهاجم فرهنگی دشمن آغاز و با سیاستهای غلط برخی دولتمردان و کارگزاران کج اندیش یا وابسته تقویت شد و به مرور با گسترش فناوریها و ابزارهای پیام رسان و تنوع شیوه های اغواگرانه دشمن در جنگ نرم و سبک زندگی غربی تداوم یافت.
🔻 از طرفی کمبود ناشی از کم کاری در استخراج مهندسی فرهنگی در حکمرانی و سبک زندگی اسلامی و در مقابل خودباختگی، غرب زدگی و ناکارامدی برخی مسئولین ارشد دولتی، منجر به نارضایتی عمومی در موارد و موضوعات متعددی در سالهای گذشته گردید. آسیبهای داخلی همچون فساد برخی مسیولین ارشد دولتی، بعضا بی عدالتی ها و شکافهای اقتصادی همراه با جنگ شناختی و رسانه ای دشمن با بزرگنمایی معضلات و دروغ پردازی و فریب در بسیاری از موارد، منجر به ناامیدی و بی اعتمادی در حال گسترش به ویژه در نسل جوان شده است که تداوم آن میتواند به کاهش مشروعیت نظام اسلامی منجر شود.
🔻 تهدیدات متنوع خارجی نیز که متناظر آسیبهای داخلی ظهور و بروز پیدا می نمایند در کنار نااهلان و نامحرمان، نفوذیها و ستون پنجم دشمن و نیز جنگ شناختی دشمن با رسانه های گسترش یافته شبکه ای از تهدیدات را پیرامون جمهوری اسلامی ایران سامان داده است که هوشیاری، بصیرت افزایی و مقابله با جنگ شناختی دشمن را می طلبد.
🔻 با توجه به مطالب مذکور مهمترین محورهای راهبردهای ترمیم و مواجهه مطلوب با اعتراضات اجتماعی، بازگشت به ارزشهای اسلامی و مهندسی فرهنگی اسلامی، افزایش کارامدی و رضایتمندی و در نهایت بسترسازی در بروز اعتزاض در تراز انقلاب اسلامی و فراهم نمودن گفتگوی اقناعی با مردم در رفع آسییها و شبهات، امیدآفرینی و مقابله موثر با جنگ شناختی دشمن پیشنهاد میشود.
هدایت شده از چهل نیوز | 40News
این چند جمله رو دقیق بخونیم. چقدر ما تونستیم در تربیت نوجوان و جوانمون اینگونه باشیم؟!
یاد رفیق جانی افتادم که مصداق بارز و دقیق این جملات بود ... چقدر این روزها جاش خالیه. چقدر اگر بود مثل چراغ محیط رو روشن میکرد ... رحمة الله علیه
#سجاد 💔💔
برامون دعا کن این روزها
#نیم_طبقه 👇👇
@nim_tabaghe
سه ضلع اغتشاشات
دکتر جلیل محبی
اغتشاشات کمرنگ شده و فکر نمیکنم نخبگان سیاسی و غیر سیاسی و رسانه ها به مثابه یک امر مهم و به صورت سازمان مند ریشه ها را تحلیل و واکاوی کنند.
از این رو بر ماست که خودمان به صورت مستقل این امر را متولی شویم که ماییم و انقلابی که رابطه اش با علم به اقل ممکن رسیده و حوزه و دانشگاه قرابتی با احزاب و گروه های سیاسی متولی حس نمیکنند.
....
تحلیل اتفاقات اخیر در ادامه اغتشاشات ۹۸، ۹۶، ۸۸ و ۷۸ ، سه ضلع مشخص دارد:
مردم، دشمن خارجی و حاکمیت.
۱. مردم: کل مردم ایران را اکنون میتوان به سه گروه اصلی تقسیم کرد:
۱. گروه اندکی که عملاً به دنبال براندازی اند، در اغتشاشات فعالیت میکنند و به تخریب و قتل و مقابله فیزیکی با حاکمیت مشغول اند
۲. گروه بزرگی که از حکمرانی امروزی ما ناراضی اند اما جایگزینی برای جمهوری اسلامی نمی تراشند، نه به صورت ایدئولوژیک بلکه کاملاً کارکردگرایانه حضور آیت الله خامنه ای را به نفع تمامیت ارضی و امنیت کشور میدانند و از فقدان واهمه میکنند.
۳. گروه متوسطی که از نظام و جمهوری اسلامی دفاع میکنند و در میدان برای دفاع در قالب حضور در راهپیمایی ها به میدان می آیند. این گروه بیشترین آگاهی را دارد و حضور تمام قد او با تاکید بر فهم نارسایی های حکمرانی است.
کل گروه سوم و بخشی از گروه دوم نیز در انتخابات ها حاضر میشوند. با توجه به صحنه انتخابات حضور گروه دوم کم و زیاد میشود.
بیشترین معضلات سنین بالای سی سال گروه دوم و سوم اقتصادی (تورم، اشتغال و مسکن) است و هنگام آرامش اقتصادی آرام میگیرند و بیشترین مطالبه شان به مبارزه با فساد معطوف میشود. با مشاهده یک مسوول با تحصیلات دانشگاهی بالا که بد و خوب حاکمیت را میبیند و با ذهنیتی شبیه آنها مسائل را تحلیل میکند، همراه میشوند و کنشهای مقتدرانه او در جامعه بین المللی احساس افتخار میکند. پرچم ایران برای او افتخارآفرین، قهرمانان ایرانی جنگ و جهاد برای او لذت بخش و غرور آفرین است. حس ایرانیگری بالایی دارد و از همراهی ایران با قدرت های بزرگ خرسند است. این گروه از اغتشاش در حد بالایی استقبال نمیکنند.
معضل اصلی سنین پایین تر گروه دوم کاملاً به سبک زندگی باز میگردد. جماعتی در گروه های خانوادگی کم جمعیت، با رفاه نسبی بالاتر نسبت به نسل های قبل، مستقل تر، مجازی تر، گیمرتر، لذتجو تر، مقایسهگر تر و البته صادق تر و یک رنگ تر که از گفتن حرف خود واهمه ندارد، اهل جدل و مباحثه و دارای اطلاعاتی هرچند کم عمق ولی بیشتر، دارای حس ناسیونالیستی ضعیف تر، قهرمان گریز تر و فردگراتر و البته الگو پذیرتر. دارای وابستگی کمتر به خانواده ای که هیبت پدری در آن فرو ریخته. در زمان حال زندگی میکند و لذت میبرد و کمترین دوراندیشی را دارد. شبهات بسیار دینی موجب تصمیم گیری او شده و در عین تمسک به سیره علوی در مباحث و مجادلات از زندگی دین دارانه به دور است و تناقضی هم احساس نمیکند و البته دارای فطرتی پاک و دست نخورده که به علت همان صدق پیش گفته هنگام دیدن استدلال همراه با صدق نیت با آرامشی خاص حرف میشنود و میپذیرد.
آموزش این گروه در فضای مجازی و گروه دوستان شکل گرفته و کمترین نسبت را با گروه های دینداری داشته اند. هم پوشانی گروهی این گروه ها با طلبه جوان صفر و با سیاسیون و حاکمیت تقریباً صفر است و هیچ تماس و ارتباطی اصولاً برقرار نیست.
دغدغه اصلی این گروه آموختن زبان انگلیسی، شغل دارای کلاس اجتماعی بالا بدون حس بدی نسبت به بیکاری، استقلال فوری از خانواده، داشتن دوست دختر/پسر مرفه و زیبا، دارای خلاء ذهنی نسبت به تشکیل خانواده، در میان دختران حس فانتزی های مادری کماکان قوی و در پسران احساس پدری ضعیف است.
این گروه پیگیر موسیقی های پاپ و راک و بلوز به روز و بی توجه به موسیقی سنتی و به دنبال آموزش دیدن این موسیقی ها. اگر دنبال هیات مذهبی باشد در میان مداحی ها پیگیر مداحی های شور و سینه زنی های مداحان جوان با فهم ضعیفی از قیام امام حسین و پیگیر ریتم و شور مداحی اند.
این ویژگی ها برای این طبقه همه فرع یک خصوصیت اصلی است: بی قیدی. این گروه خود را مطلق آزاد میپندارند و اصولاً ذهنیت دارای چارچوب برایشان مطرح نیست. حتی در دوستی ها و رفاقت های صمیمی شان چیزی به نام مرام و معرفت که در دوستی های نسل های قبل مطرح بود معنا ندارد و به راحتی دوستی ها به هم خورده و با کمترین منافع شخصی و فردی زائل میشود. قانون گریزی آنها هم در همین چارجوب معنا میشود و قانون امیال شخصی بر گروهی در همه سطح حاکم است.
این گروه اجتماعی متعلق به شمال جامعه و قشر مرفه است و هرچه به متوسط و جنوب و از تهران به شهرستان و از مرکز استان به اطراف میرود این خصال کمرنگ تر میگردد.فراگیری کرونا و اتصال همه گیر به گوشی هوشمند موجب تقویت سر ریز این سبک زندگی شده و وابستگی اندک به مدرسه کم کم از بین رفته است.
⬇