eitaa logo
باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
699 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.6هزار ویدیو
35 فایل
✍ منشور ما؛ تحلیل‌های روز ایران، جهان و اسلام جز انتقاد سازنده؛ خبر منفی نداریم مگر افشای چهره خبیث شیطان بزرگ و اشاراتی به حقیقت تمدن غرب درباره خودم؛ دانش‌آموخته اندیشه سیاسی اسلام روزنامه‌نگار پیش‌کسوت عطار
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
شبکه رسانه‌ای منتشر کننده جناب آقای را بشناسیم 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️جناب آقای سیدمحمدجواد علوی تولیت مسجد اعظم و از مؤسسان تشکل حوزوی موسوم به است که از مدتها قبل انتقاداتی نسبت به مواضع فکری و سیاسی وی وجود داشته و از آن جمله، حوزویان نسبت به فرایند «مرجع سازی» توسط تشکل مذکور و ایجاد دوقطبی با جامعه مدرسین، معترض بوده‌اند. 🔹علی رغم این انتقادهای نسبتاً گسترده، وی در سال 97 و به رغم حضور اساتید و مراجع عظام، با انتشار رساله‌ عملیه، اعلان مرجعیت کرد که بار دیگر با انتقادات گسترده‌ای در میان حوزویان مبنی بر نادیده انگاشتن سلوک علمای سلف مبنی بر ، همراه شد. 🔹همگرایی فکری/سیاسی جناب آقای علوی با و نقد برخی رویکردها و مبانی نظام اسلامی، بعد از سال 97 افزایش یافت و از آن جمله وی در سال 98 با دفاع از بانکداری پرمناقشه فعلی، بانک‌ها را مظلوم خواند و همزمان مدعی شد چیزی به نام «اقتصاد اسلامی» نداریم! 🔹این مواضع واکنش‌های نه چندان گسترده‌ای را در میان برخی متخصصان به دنبال داشت ولی موجب توقف سیر اظهارنظرهای جنجالی ایشان نشد. 🔹نهایتا در تاریخ 29شهریور1399 مصاحبه‌ وی با سایتی به نام «اکوایران» وابسته به مجله اقتصادی «تجارت فردا» منتشر شد که حاوی مطالب بسیار چالش برانگیزی بود؛ وی در این مصاحبه ضمن انکار «علوم انسانی اسلامی»، مدعی شد یک شوخی بیش نیست! و از آن مهم‌تر شؤون رسالت پیامبر خاتم(ص) را به «مرشد معنوی» تقلیل داد که بازتکرار برخی سخنان جنجالی در مجله کیان در دهه هفتاد بود. این سنخ اظهارات که تالی فاسدهای فراوانی به دنبال دارد، نقدهای عالمانه زیادی از سوی فضلای حوزوی و فرهیختگان دانشگاهی، به دنبال داشته است. در این یادداشت، به بررسی پیشینه فکری و سیاسی رسانه منتشر کننده آن مصاحبه جنجالی پرداخته‌ایم. آشنایی با اکو ایران از آنجا که شناخت سایت اکوایران و پشتوانه‌های فکری و سیاسی آن در شناخت پشت پرده‌های این مصاحبه جنجالی مؤثر است، جریان شناسی رسانه مصاحبه‌گر حائز اهمیت ویژه است. 🔹 در تیرماه 98 رسما آغاز به کار کرد. از جمله رسانه‌های همسو با اکو ایران می‌توان به «روزنامه دنیای اقتصاد» اشاره کرد که از ارگان‌های مطبوعاتی اصلی در ایران است که فعالیت حرفه‌ای خود را از 23 آذر ماه سال 1381 به مدیر مسئولی علیرضا بختیاری آغاز کرد و هم اکنون به مهم‌ترین مرجع اخبار و تحلیل‌های اقتصادی در ایران تبدیل شده و پر مخاطب‌ترین روزنامه اقتصادی کشور محسوب می‌شود که در جرگه حامیان همیشگی سیاست‌های دولت روحانی در سال‌های گذشته بوده است. 🔹از دیگر مجموعه‌های همگرا با «اکو ایران» می‌توان به «انتشارات دنیای اقتصاد» اشاره کرد که از پائیز 1390 آغاز به فعالیت کرده است. روزنامه انگلیسی زبان «Financial Tribune» نیز از ارگان‌های وابسته به همین مجموعه محسوب می‌شود که به عنوان اولین روزنامه اقتصادی ایران برای مخاطبان انگلیسی زبان و نخستین روزنامه انگلیسی زبان متعلق به بخش خصوصی در کشور، از نیمه نخست سال 1393 آغاز به کار کرد. سایت خبری-تحلیلی «اقتصاد نیوز» و هفته‌نامه «تجارت فردا» از دیگر بنگاه‌های رسانه‌ای همسو محسوب می‌شوند که در این میان هفته‌نامه مزبور از اهمیت بیشتری برخوردار است. این نشریه در تابستان سال 1391 با صاحب امتیازی شرکت «دنیای اقتصاد تابان» شروع به فعالیت نمود و تاکنون به صورت مستمر در روزهای شنبه هر هفته منتشر می‌شود. تجارت فردا تجزیه و تحلیل مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی ایران و جهان با نگاه اقتصاد سرمایه‌داری را در دستور کار خود قرار داده است. 🔹مروری بر تیم تحریریه «تجارت فردا» تا حدود زیادی رویکردهای فکری و سیاسی این جریان رسانه‌ای را روشن می‌سازد. تحت عنوان «شـورای سـیـاسـتگـذاری» نشریه اسامی افراد ذیل به چشم می‌خورد: محمد‌‌‌‌ نهاوند‌‌‌‌یان مسعود‌‌‌‌ نیلی یحیی آل‌اسحاق عباس آخوند‌‌‌‌ی فرهاد‌‌‌‌ نیلی محمد‌‌‌‌‌مهد‌‌‌‌ی بهکیش محسن جلال‌پور د‌‌‌‌اود‌‌‌‌ د‌‌‌‌انش‌جعفری احمد دوست‌حسینی علی‌اصغرسعیدی محمد‌‌‌‌ طبیبیان پرویز عقیلی‌کرمانی موسی غنی‌نژاد سیدفرشاد فاطمی غلامعلی فرجاد‌‌‌‌ی علی میرزاخانی و مسعود کرباسیان این اسامی از حضور چهره‌های مؤثر در سیاستگذاری این نشریه حکایت دارد. ⭕️گذشته از گرایشات سیاسی آشکار برخی چهره‌های مذکور، حرف و حدیث‌هایی مبنی بر وابستگی برخی از آنان به نیز در رسانه‌ها مطرح شده که جای دارد و ممکن است نتایج آن در کشف سرپل‌های ارتباطی این کارتل سیاسی/مطبوعاتی با ، مؤثر باشد. 🔻هشدار نسبت به خطر انجمن حجتیه را نباید از یاد برد. @rozaneebefarda
هدایت شده از صدای حوزه 📣
👈جناب آقای حداد عادل 🔶بر اساس قاعده «أنظر إلی ما قال» در حال حاضر با اتهامات و جرائم گوینده اتهامات و شبهات وارده بر جنابتان کاری نداریم؛ که البته جریان حزب‌الله مدتهاست پاسخ وی را داده است، 🔴اما مطالب مطروحه در مورد جنابتان نیاز به تبیین و روشنگری دارد و با صرف تکذیب بوسه زدن بر دست فرح، صورت مسئله دیگر اتهامات از بین نرفته و به خود باقی خواهد ماند. 🔴البته حق شکایت شما از ایشان در هر صورت (صحت و سقم مطالب) به قوت خود باقیست؛ چه اینکه شما نیازی به محق بودن ندارید و روابط شما کافیست تا هر که را بخواهید منکوب کنید همچون قضیه انتخابات ۹۸ در مسجد چهارمردان قم که همگان به خاطر داریم که به خاطر یک سوال عادی و مؤدبانه یک سید روحانی جوان در مقابل شما چنان مورد برخورد توهین‌امیز و خلاف اخلاق و انداختن عمامه از طرف شما و هوادارانتان واقع شد، که در تاریخ سیاسی‌تان در برخورد با لیبرال‌ها و خائنین داخلی کسی از شما سراغ ندارد اتفاقا سوال اساسی این است فرق شما در عدم پاسخگویی و عدم شفافیت و وارد کننده اتهامات به شما در چیست؟ او خود را عقل کل جامعه میداند و شما خود را قیم یک جامعه ولایی ۸۴ میلیونی و هر دو در عدم پاسخگویی و حاشیه‌سازی مشترک هستید 🔶🔹علاوه براینکه پرونده شما سنگین‌تر نیز می‌باشد، چرا که در نگاه تیزبین برخی اینگونه به نظر آمده که قصد داشتید بارها از عنوان رهبری ردائی برای خود بدوزید از جمله در مورد جریان مدارس فرهنگ ویژه مرفهین و دیگر املاک که هنوز معلوم نیست از کجا آورده‌اید؟! ⚠️آقای حداد عادل طفره نروید و برای یکبار ثابت کنید که امکان دارد و عجیب نیست که یک مسئول در مورد اموال عجیب و فراوان خود به افکار عمومی پاسخ دهد از کجا و چگونه آورده است و در چه مسیری هزینه کرده است ⚖محکمه خداوند هم سر جای خود محفوظ است و شما میدانید و خدایتان که إن ألشاهد هو ألحاکم اما در مورد مطالب مطروحه که ذهن افراد کم‌اطلاع، سطحی‌نگر و کند‌فهم را به خود مشغول میکند نکاتی چند را پاسخ نفرمودید که اذهان عمومی منتظر موضع‌گیری شماست ۱. ارتباط شما با انجمن فلسفه شاهنشاهی و جناب نصر اگر درست است، چرا، در چه سطحی و تا چه زمانی ادامه پیدا کرده است؟ ۲. جریان درازآویز زینتی که به گردن آویختید از چه زمانی، با چه اهدافی و تا چه تاریخی همراه داشتید؟ ۳. جریان مدارس غیرانتفاعی فرهنگ که ویژه ویژه‌خواران مرفه می‌باشد را چگونه به راه انداختید؟ ۴. به جز تحویل دو جاسوس حرفه‌ای از مدارس فرهنگتان بفرمایید تاکنون چه خدمتی به انقلاب و اسلام و ولایت و مردم در پرونده مدارس مذکور موجود دارید؟ دوستان را به دعوت کنیم 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1737359374C70e3695ffe
هدایت شده از @AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی ها هنوز میگن مقصر ترامپ بود که برجام جواب نداد!اوباما بود خوب بود! این سخنان روحانی و ظریف رو بشنوید تا به اوج ،حماقت ،مدعیان کاربلدی! پی ببرید و اصل صورت مسئله همینه که مدعی بودن ترامپ نمیتونه از برجام خارج بشه!.. حالا هم که بایدن دست راست اوباماشون اومد پس چرا تحریم ها را برنداشت و برنمیگرده به برجام و در پی امتیاز گیری از ایرانه؟! این ثابت میکنه غربگرا ها دروغ میگفتن و به مردم القا کردن مقصر ترامپ بود ! هدفت اوباما هم برجام یک دو و سه بود برای نابودی ستون های ایران ترامپ میخواست کار را یکسره کنه از برجام خارج باز بیان یه مذاکره دیگه و امتیاز بیشتر ....... اما دموکرات ها هوشمندانه این کار را میخواستن انجام بدن! برجام یک و دو و سه حقیقت داره @AntiBBC
آیت الله رئیسی، دعوت خبرگان برای برگزاری جلسه در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ را نپذیرفت. 🔹خبرنگار فارس به نقل از یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری: دیروز در حاشیه اجلاسیه مجلس خبرگان، حدود ۴۰-۵۰ نفر از اعضای مجلس خبرگان قصد برگزاری جلسه خصوصی با آیت‌الله رئیسی در خصوص موضوع انتخابات ۱۴۰۰ را داشتند، که آقای رئیسی به دلیل اطلاع از موضوع جلسه، برگزاری این جلسه را نپذیرفته است. @Tahavol_1400
رفتار ابزاری، گزینشی و تحریف آمیز با تصمیمات شورای عالی امنیت ملی! 🔹دولت و برخی کارگزاران رسانه ای آن نمی توانند از "شورای عالی امنیت ملی" (شعام) و مصوبات آن، به عنوان حربه و چماقی برای زدن مجلس استفاده کنند. اما چرا؟ ♦️"رئیس شورا" که آقای روحانی باشد، به تصریح رهبر معظم انقلاب و منطبق بر واقعیات پیش چشم عموم، به حکم حکیمانه قرآن درباره پاسخ به عهد شکنی دشمن عمل نکرد: 🔹"وقتی آمریکا از برجام خارج شد و دیگران هم با او همراهی کردند، دستور قرآن این است که تو هم تعهد را رها کن که با این حال باز هم دولت محترم ما تعهدات را رها نکرد و به تدریج بخشی از آنها را کاهش داد". ♦️نه تنها دولت به این وظیفه شرعی و عقلی عمل نکرد، بلکه به بسیاری از 28 شرط رهبری، شعام و مجلس درباره اجرای مشروط برجام هم پس از عهدشکنی آمریکا و اروپا اهتمام نورزید. 🔹این رویکرد موجب شد توافق دو طرفه، به حکم محکومیت یکطرفه برای کشور ما تبدیل شود و ضمنا طرف های غربی، طلبکار هم بشوند! در حالی که اگر آن 28 شرط (از جمله شرط های شعام) هم نبود، منطقا اجرای تعهدات ما از سه سال قبل باید متوقف می شد. ♦️با وجود این وقت کشی طولانی مدت، وقتی مجلس جدید از خرداد ماه بنا را بر بازگرداندن توازن به برجام گذاشت، دولت تا می توانست اما و اگر آورد. اما سرانجام قانون مد نظر مجلس، ولو با تاخیر، در جلسات "شعام" چکش کاری و نهایی شد؛ 🔹آیا آقای روحانی و دولت تمکین کردند؟ نه! با کتمان حقیقت، مدعی شدند شورای عالی امنیت ملی، مخالف اقدام مجلس است. اما چون موضوع، هفته ها در شورا بحث و نهایی شده بود، جای انکار نداشت. دبیرخانه شورا بر خلاف انکار دولت، تایید کرد طرح مجلس در شعام بررسی شده و ملاحظات شورا در آن اعمال شده است. ♦️مقصود این که برخی دولتمردان و رسانه های در خدمت آنها نباید نگاه ابزاری یا تحریف آمیز و گزینشی به کارکرد شورای عالی امنیت ملی داشته باشند؛ چنان که در ماجرای برجام کردند: 🔹به شعام اطمینان دادند تضمین های لازم از غرب گرفته شده، و تحریم ها لغو و حقوق ایران تضمین می شود؛ اما وقتی حقوق کشورمان پایمال شد، نه همان چند سال قبل و نه در ماجرای حمایت شورا از اقدام قانونی مجلس، به رویکرد شعام برای احقاق حقوق ایران و فشار برای لغو تحریم ها وفادار نماندند. این در حالی است که تایید و اجرای برجام، مشروط بود و نه بلا شرط و به دلخواه غرب! @IMANI_mohammad
هدایت شده از بصائر
✍️ روان شناسی قرآن از کسانی که در برابر بدعهدی های مکرر دشمنان، واکنش قاطع نشان نمی دهند. 🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند: 🔸"وقتی آمریکا از برجام خارج شد و دیگران هم با او همراهی کردند، دستور قرآن این است که تو هم تعهد را رها کن. اما با این حال باز هم دولت محترم ما تعهدات را رها نکرد و به تدریج بخشی از آنها را کاهش داد." اما چرا دولت، در برابر بدعهدی مکرر آمریکا و غرب، واکنش متقابل نشان نداد؟ با تامل در آیه ای از قرآن کریم پاسخ این سوال روشن خواهد شد. 🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، پس از توبیخ کسانی که در برابر بدعهدی های دشمن واکنش قاطع و عملی از خود نشان نمی دهند، «علت روانی» این عدم واکنش را نیز بیان می فرماید: 🔸«أَلا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ چرا با گروهى كه پيمانهاى خود را شكستند و تصميم به اخراج پيامبر(ص) گرفتند پيكار نمى‏كنيد؟ در حالى كه آنان نخستين بار (دشمنی و پیکار با شما را) آغاز كردند. آيا از آنان مى‏ترسيد؟ با اينكه خداوند سزاوارتر است كه از او بترسيد، اگر مؤمن هستيد.» (توبه: 13) 🔰نکته مهم و ظریف در عبارت «أَتَخْشَوْنَهُمْ؛ آیا از آنان می ترسید؟» این است که خداوند در آن، از واژه «خوف» و مشتقات آن استفاده نکرد و نفرمود: «أتخافونهم»، بلکه از واژه و مشتقات «خشیة» استفاده نمود، تا روان شناسی دقیق تری از این افراد ارائه داده باشد. توضیح آنکه، «خشیة» به معنای «ترس» همراه با «تعظیم» و «علم» است؛(راغب اصفهانی، حسین بن محمد؛ مفردات الفاظ القرآن؛ ص283) به عبارت دیگر، «خشیة»، ترسی است همراه با «علم» و «شعور» بالا نسبت به «عظمت» طرف مقابل؛ بگونه ای که فرد با همه وجود آن را «لمس»، «درک» و «حس» می کند و نسبت به مقوله مورد ترس، کاملاً «منفعل» است. در واقع باید گفت «خشیة»، خوفی است که به مرور زمان و در اثر افزایش «علم به عظمت شیء مورد ترس»، تقریباً در دل انسان «نهادینه» شده است؛ که نتیجه طبیعی این نوع «ترس نهادینه شده» از یک فرد یا موجود، «کرنش» و «انفعال» در برابر اوست. 🔰با این توضیح، باید گفت طبق بیان دقیق این آیه شریفه، کسانی که در مقابل بدعهدی های مکرر دشمن، اقدام متناسب و قاطعی نمی نمایند و حتّی به دنبال مذاکرات و پیمان های مجدّد با دشمن هستند، افرادی هستند که دشمنان خدا را «بزرگ» و «قدرتمند» می دانند و ترس از عظمت دشمنان خدا در آنان «نهادینه» شده و «عبودیّت دشمنان خدا» در دلشان ریشه دوانده و درنتیجه با «احترام» در مقابل آنان، «کرنش» و «تعظیم» می کنند؛ و تا زمانیکه این «عبودیّت» پابرجاست، محال است اقدام قاطعی از سوی آنان صورت گیرد. @basaer_fi🔸 ارتباط با ادمین: @basaer_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک چهارم جمعیت ژاپن بالای ۶۵ سال سن دارن و خیلی‌هاشون تنها زندگی میکنن. دولت هم یه شماره اختصاصی سه رقمی گذاشته برای وقتی که این افراد از دنیا میرن و همسایه‌ها از بوی جنازه متوجه این موضوع میشن، با این شماره تماس بگیرن تا یه گروهی بیاد خونه رو تمیز و ضد عفونی کنه! جالبه بدونید با همین نرخ رشدی که داریم، سال ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت ایران بالای ۶۰ سال سن خواهند داشت... ❤️📖 روایت شبانه https://eitaa.com/joinchat/1345060949Cf236f3ea96 @revayat1400
🍃🍂🌺🍃🌺 🍂🌺🍂 🌺 🔵 یک شعر ماندگار | می لعل پیش آور ای هاشمی! 👈 چکامه‌ای ولائی از استاد ابوالحسنی منذر (ره) در تضمین شعر حکیم ابوالقاسم فردوسی (ره) «سخنگوی پیشینه، دانای طوس» که زد شانه زلف سخن چون عروس به شهنامه در، آن شهِ نامه‌ها که هرگز نیارد چون او خامه‌ها نبشت این کلام پسندیده را؛ کلامی که روشن کند دیده را: "می لعل پیش آور ای هاشمی ز خمی که هرگز نگیرد کمی" ▪️▪️▪️ زمانی که ساقی بود «هاشمی» می اش نیز در خم «نگیرد کمی» تو خود گو کدامین می و ساقی است که جان در خمش، جاودان، باقی است؟ همی روز و شب، گر که بگساریا می لعل فامش به لب داریا نگردد تهی، هیچ، خنبش ز می بهارش ندارد خزانی ز پی، بلی، آن کدامین می باقی است؟ که فرزند هاشم، و را ساقی است؟ بجز باده ناب حب امیر (ع) که پیمود آن را نبی (ص) در غدیر «می لعل» فرزانه استاد طوس که خندان کند چهره هر عبوس نه این باده تلخ وعقل افکن است شراب طهور است و مغز آکن است یکی پر ثمر نخل سایه فکن که از خوشه اش بر خورند انجمن به هر سال و مه، بلکه هر روز و شب دهد شاخ سبزش، دمادم، رطب کلامی دگر آورم ز آن حکیم به صورت رسا و به معنی فخیم: "منم بنده اهل بیت نبی (صلی الله علیه و آله و سلم) ستاینده خاک پای وصی (علیه السلام)..." اگر چشم داری به دیگر سرای به نزد نبی و وصی گیر جای گرت زین بد آمد گناه من است چنین است، آیین و راه من است " بر این زادم و هم بر این بگذرم یقین دان که خاک پی حیدرم " به خانه -ایا منذرا- ، گر کس است همین یک سخن، بهر فهمش، بس است! 📚 منبع: دیباچه کتاب بوسه بر خاک پای حیدر علیه السلام اثر استاد منذر رضوان الله علیه 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 eitaa.com/monzer_ir 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای جالب درمان کرونای حجت الاسلام خسروپناه با داروهای طب اسلامی 🔺با دیدن کلیپ به خاطر عدم حمایت وزارت بهداشت و صداوسیما از داروی گیاهی امام کاظم علیه السلام، داروی مجرب در تقویت سیستم ایمنی بدن علی رغم صدور کد اخلاق و حمایت ها و گزارشات متعدد مردمی از اثر بخش بودن آن شدیدا شکایت داریم 🔺 جای تأسف بر این مسئولان که این داروی بدون عارضه را ترویج و تبلیغ نکردند و فضای جامعه را با کرونا هراسی حاکم نمودند. 🔺 حاضر است مردم جان دهند ولی دستاوردهای موفق علمی داخلی کم هزینه، تبلیغ و ترویج نشود 🔺 وزرات بهداشت باید خجالت بکشد و مورد مواخذه قرار گیرد که حاضر است داروی رمدسیویر آمریکایی با کلی عارضه را برای مردم در بیمارستان تجویز کند ولی به تجویز داروهای داخلی مجرب، تن ندهد 🔥 حوزه انقلابی ╭┅──────────────┅╮ 🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅──────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حجامت عمومی ، درمان کرونا ♻️ یک سال است که دنیا در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس جدیدی به نام کرونا است. در این مدت متاسفانه عزیزان زیادی را از دست دادیم و مجبور به انجام کارهایی شدیم که در گذشته کمتر انجام میدادیم. زدن ماسک، ضدعفونی کردن مکرر دست‌ها و وسایل و ... از جمله اقداماتی بود که برای پیشگیری از کرونا انجام میدادیم. 🔻با همه گیر شدن این ، سودای فراوان ایجاد شد . ابتدا باید این از بدن تخلیه شود. با میتوان بدن را پاک کرد ، پالایش کرد و این سودا را خارج نمود تا بدن در مقابل ویروس‌ها تقویت شود. 🔹 ماه بهترین زمان برای انجام و است. ▪️ استاد خیراندیش 🔥 حوزه انقلابی ╭┅──────────────┅╮ 🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅──────────────┅╯
🍃🍂🌺🍃🌺 🍂🌺🍂 🌺 ✔️ خاطرات شیرین از استاد منذر (۲) 🔰 پای سخن استاد مهدی پیشوایی: 💥استاد ابوالحسنی به من گفت: آقای پیشوایی، ول کن کلمه امام علی را؛ بگو امام امیرالمومنین علیه‌السلام! 🔻🔻🔻 ▪️مرحوم حجه السلام والمسلمین ابوالحسنی (منذر) دربین علما و شخصیت ها به دونفر علاقه داشت؛ به مرحوم آیت الله شیخ حسین لنکرانی ارادت داشت و نسبت به آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری عشق می ورزید ولی نسبت به ساحت امیرالمومنین علیه السلام فدایی بود و آنچه از دستش بر می آمد مضایقه نمی کرد. ▪️خاطره ای در زمان حیات ایشان بین ما اتفاق افتاد که معلوم می شود بسیار باریک بین و ظریف بین بود. سال 72 برای اولین بار کتاب «سیره پیشوایان» را آماده کردم تا در چاپخانه موسسه امام صادق (ع) منتشر شود. حضرت آیت الله سبحانی از استاد ابوالحسنی (منذر) درخواست کرد که یک دور این کتاب را مطالعه کند و نظر بدهد. البته شأن ایشان ویراستاری نبود ولی با لطفی که داشتند از روی احترام یک دور کتاب را دیدند و من یادداشتها و اصلاحیه های ایشان را خواندم و اکثر آنها را اعمال کردم که در ارتقاء سطح کتاب موثر بود وقتی هم که کتاب را به من دادند پیش بینی کردند که این کتاب موجب شهرت شما خواهد شد. در مواردی تذکر محتوایی دادند که دو مورد را نقل می کنم: من عنوان فصل اول سیره پیشوایان را امام علی (ع) گذاشته بودم و در خلال بحث مرتب این کلمه امام را تکرار می کردم. ایشان به من گفتند: آقای پیشوائی امام علی (ع) اصطلاح ما شیعیان نیست. عامه و اهل سنت به تک تک علمایشان می گویند امام (امام محمد غزالی، امام شافعی، امام فخر رازی و...) حالا اگر ما هم گفتیم امام فرقش با بقیه چیست؟ آقا ول کن کلمه امام علی را، ما باید بگوئیم امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام. دقت و ظرافت را ببینید! ▪️از این بالاتر نمونه دوم است که خلوص ایشان را در ملاکهای داوری و ارزشگذاری  نشان می دهد. در همین فصل من بحث «عدالت اجتماعی» امیرالمومنین علیه السلام را مطرح کردم ایشان فرمودند: فلانی عدالت اجتماعی اصطلاح ما نیست، این یک اصطلاح سوسیالیستی است که از چپ ها رسیده وگر نه عدالت در اسلام عام و در شئون مختلف  است [عدالت سیاسی، اقتصادی، حکومتی، فردی و...] نویسندگان ما توجه ندارند و از این اصطلاح استفاده می کنند ومن فهمیدم چقدر دقیق و عمیق هستند و هر دو را اصلاح کردم . از آن به بعد به ایشان علاقمند شدم و امروز هم سخن گفتن در مجلس یادواره ایشان از نظر احساسی و عاطفی بسیار برایم سخت است. ▪️ منبع: همایش بزرگداشت استاد در سال ۹۱ 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی: @monzer_ir 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍂🌺