eitaa logo
باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
721 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.6هزار ویدیو
35 فایل
✍ منشور ما؛ تحلیل‌های روز ایران، جهان و اسلام جز انتقاد سازنده؛ خبر منفی نداریم مگر افشای چهره خبیث شیطان بزرگ و اشاراتی به حقیقت تمدن غرب درباره خودم؛ دانش‌آموخته اندیشه سیاسی اسلام روزنامه‌نگار پیش‌کسوت عطار
مشاهده در ایتا
دانلود
HIQ_Volume 16_Issue شماره 3 - پاییز 94 - مسلسل 63_Pages 7-33.pdf
704.4K
❇️بررسی جامعه شناختی فرایندِ تغییراتِ ارزشیِ جامعه اسلامی در عصر معاویه ✍شمس الله مریجی دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🔴چکیده جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم شاهد تغییرات اجتماعی گسترده‌ ای به ویژه در زمینة ارزشها بود که در عصر معاویه (41 ـ 60 ق.) به نقطه اوج خود رسید. این رویداد را از منظرهای مختلفی می‌توان مورد بررسی قرار داد. نوشتار حاضر کوشیده است از منظر جامعه‌شناختی و مستند به داده های تاریخی که با روش اسنادی ـ کتابخانه ای گردآوری شده است به بررسی این موضوع بپردازد. یافته های این پژوهش نشان می دهد که معاویه به عنوان نخستین حاکم اموی با بهره گیری از توده مردم از یک سو و استفاده از از دیگر سو توانست ابتدا قداست ارزشهای الهی را خدشه دار نماید و سپس از طریق باورهای ابداعی فرقه هایی مانند مرجئه و جبریّه، ارزشهای جاهلی و نژادپرستانه پیش از اسلام را زنده و مسیر حاکمیت دوباره آنها را هموار سازد. مقاله با حفظ نگاه تاریخی و رویکرد جامعه شناختی خود با این جمع بندی به پایان می رسد که حادثة جانسوز سال 61 ق. مهمترین این بود.
CSA_Volume 4_Issue 6_Pages 61-77.pdf
4.6M
❇️راهبردهای برای یاران حضرت علی علیه السلام ✍علی اکبر عباسی  استادیار گروه تاریخ دانشگاه اصفهان 🔴چکیده پس از به خلافت رسیدن امام علی علیه‌السلام معاویه تلاش کرد تا از راه‌های گوناگون خلافت آن حضرت را تضعیف کند. او با طرح خونخواهی از عثمان تلاش کرد تا مشروعیت خلافت امام را به چالش بکشد. همچنین تلاش کرد تا نزدیکان امام علی و بزرگان قبایل عرب را به سوی خود کند. سیاست معاویه برای یاران علی علیه‌السلام، بزرگان و اشراف در دوران خلافت علی علیه‌السلام و حتی پس از آن ادامه داشت. مسئله اصلی مقاله بررسی و تحلیل شیوه‌های معاویه برای جذب یاران خاص و اطرافیان امام علی علیه‌السلام است. در این بررسی با استناد به منابع متقدم و با روش توصیفی- تحلیلی نشان داده شد که معاویه بر اساس ویژگی‌های هر فرد و همچنین شرایط او در سپاه علی علیه‌السلام و میزان پیروانش، از مذاکره مستقیم، فرستادن سفرای ویژه، پیشنهاد مناصب حکومتی، حفظ موقعیت اشرافی برخی خواص که از عدالت علی علیه‌السلام بودند به جذب آنها اقدام می‌کرد. و در مواردی که موفق به افراد نمی‌شد آنها را می‌کرد.
✅ کاسبان کلیدواژه « دوران —پسامهسا» و درس های حادثه ✍ جعفر علیان نژادی 🔺لابلای پیام‌های توییتری و یادداشت های تلگرامی برخی از عناصر غربگرا و ساده اندیش، ملاحظه کردم، جریانی به دنبال مفهوم سازی و سپس کاسبی با کلیدواژه «دوران_پسامهسا» هستند. از نظر این عده، مواجهه نظام با مسأله حجاب، به قبل و بعد از این ماجرا تقسیم شده و این ماجرا درس هایی به نظام داده که مجبورش می کند از اصرار روی اصولش دست بردارد. گویا در این ماجرا ضدانقلاب موفق شده، نظام را به یادگیری از خود وادارد. من در این یادداشت کوتاه، می خواهم بگویم، بله، دست بر قضا، نظام درس هایی از این ماجرا گرفته که در تصمیمش برای مقاومت روی اصول، محکم تر می شود. اما آن درس ها چیست: 🔺 اول. این حادثه مجددا نشان داد، در واقعیت صحنه نمی توان بین مردم و نظام، تفکیکی قائل شد. مردم اگر ظلمی ببینند، ساکت نخواهند نشست. خصوصا اگر این ظلم، ظلمی به همه مردم ایران باشد نه یک نفر. ناامنی عموم مردم را درگیر می کند، همانطور که امنیت مقوله ای عمومی است. 🔺 دوم.‌ مردم باز هم متوجه شدند، آنقدر رقیق سازی اصول و ارزشهای اسلامی و ایرانی، برای دشمن اهمیت دارد، که حاضر است همه پیاده نظام و لجستیک خود را هزینه کرده و منافقین و سلطنت طلبان و کمونیستها را سر یک سفره بنشاند. 🔺 سوم. هر حادثه تجربه مردم و نظام را در مقاومت فرهنگی بیشتر می کند، دلیل تغییر مداوم راهکنش(تاکتیک) دشمن برای ایجاد اغتشاش، از ۹۶ به ۹۸ و از ۹۸ به ۱۴۰۱، همین است. دشمن نتیجه نگرفته، بلکه مهره های بازیش را از دست داده است. 🔺 چهارم. انرژی حادثه به نحو متضادی قدرت انقلاب اسلامی را برای پیشروی بیشتر می کند، از ضرب شصت کشور به جریانات تروریست غرب کشور، غافل نشویم. بازی با دم شیر، تاوان دارد. 🔺 پنجم. برای برخی از عناصر سیاسی مردم آزار، تبدیل شدن اعتراض به اغتشاش، فایده دارد، در یادداشت دیگری به این موضوع می پردازیم، اما در یک جمله بگویم اگر دیدید یک عنصر سیاسی تریبون دار، خلاف روایت مردم، حرف می زند، ببینید منافع اقتصادیش به ایران رسیده یا انیران؟(غیرایران) 🔺 ششم. در روز آغاز امامت حضرت حجت(ع) قرار داریم، سلسله ای که زمین را از ولایت خود خالی نگذاشته، نعمتی که به انسان ارزانی داشته است. مردم در هر حادثه ای رشحه ای از نعمت ولایت را لمس می کند. امامت حافظ مردم است، از پشت پرده و در غیاب هم حضورش را می یابیم هر چند اگر باواسطه و نیابت ولی فقیه باشد.
🔰مارپیچ لباس روحانیت در بازدارندگی سکوت/تحلیل مخاطبین ❓نظریه را شنیده‌ اید؟ ♻️ ترس از انزوا و تمایل همراهی با جمع از صفات ذاتی بشر است. مارپیچ سکوت از همین خصوصیت استفاده می کند. افرادی که گمان می کنند از ایده آنها استقبال نمی شود از بیان آن سر باز می زنند و در این لحظه رسانه وارد می شود. به عموم جامعه القا می کند چه نظری، نظر اکثر جامعه است. عده ای که واقعاً با نظر رسانه همراه باشند، همراه با او نظر خود را فریاد خواهند زد و عده‌ای که با آن مخالفند سکوت میکنند و مهمترین قشر که جمعیت خنثی است سعی می کنند همراه اکثریت شوند. به این ترتیب رسانه موفق می شود تمام جامعه را همراه خود کند. وقتی صاحب رسانه موافق با ایده ای نباشد نمی گوید من با این ایده مخالفم، میگوید‌ تمام جامعه با آن مخالف است. افراد موافق با ایده اش را برجسته می‌کند و با آمارسازی آن را اکثریت را القا می کند. اتفاقی که در جامعه می‌افتد این است است که مخالف از ترس انزوا سکوت میکند و مرددها به جهت تمایل به همراهی اکثریت، همراه میشوند و به این ترتیب رسانه با استفاده از فضای مجازی جامعه واقعی را همراه خود میکند. ♻️حال در در وقایع اخیر کشور در خصوص نظریه حجاب و هشتگ استفاده از این نظریه را می‌بینیم. رسانه های دشمن تمام تلاش خود را می کنند تا معترضین را اکثریت نشان دهند و با استفاده از ربات ها و اکانت های جعلی در فضای مجازی توییت‌ها و لایک های زیاد را که نماینده افراد زیاد است جعل میکند. واقعیت این است که در فضای مجازی عنان به دست معاندان جمهوری اسلامی است ♻️اما در فضای واقعی جامعه چگونه است؟ چه چیزی در فضای جامعه القا کننده ایده افراد است؟ بدیهی ترین و ظاهرترین مُبیّن نظر افراد، ظاهر آنهاست. مردم سعی می کنند با پوشش و آرایش خود، جبهه خود را مشخص نمایند. مشاهدات عینی وضعیت خیابان ها و پیاده روها در این روزها، روشن گر تلاش معاندین برای عبور از فضای مجازی به خیابان هاست. پرتکرار از رسانه‌های مخالفان شنیده شده تا با رفتارهای گوناگون مانند بوق زدن در خیابان ها، بستن پارچه سیاه به دست ها، برداشتن حجاب در وسایل نقلیه و... ایده خود را ابراز کنند. مشخصا تمام این ها در تکمیل پازل القای اکثریت و مارپیچ سکوت است. این القاء اکثریت افراد خاکستری و مردد جامعه را مصمم به تصمیم گیری و همراهی با اکثریت می نماید. ❓ چه باید کرد؟ ♻️ یکی از راه های شکست این مارپیچ، شکست پروژه القا اکثریت است. اگر چه در فضای مجازی و رسانه دست برتر را نداریم اما خوراک اصلی این فضا از دنیای واقعی تامین می شود بنابراین باید با تقابل در برابر نمادهای بی دینی و مخالف در خیابان این فضا شکسته شود و قطعا این تقابل ایجابی خواهد بود. بسیار دیده می شود افرادی که از لحاظ ایدئولوژیک با جریان سکولار مخالف هستند اما به دلیل رعب از و پذیرش فضای القا شده خود را همراه یا بی طرف از جریان ها نشان می دهند. ♻️ در این وانفسا هر بانوی محجبه و یا روسری و مانتوی هر بانوی دیندار در خیابان به مثابه یک سپر در مقابل هر بی حجاب و بدحجاب عمل می کند و حقیقتاً یک جهاد تمام عیار واقع می شود. اگر چه در آقایان این مصاف نمود بارزی ندارد با این حال رخساره و محاسن اهل دین، تیری در پیکره فضای تاریکی است که درصدد القاء آن به عنوان چهره اکثریت جامعه ایران است. ♻️یکی از مهمترین نمادهای این جبهه، پوشش است که به مثابه علم های برافراشته لشکریان خداوند بر روی زمین است. در هر شهر و روستا تعداد زیادی از طلاب و روحانیون وجود دارند که به هر دلیلی از رفت و آمد با این لباس مقدس امتناع می کنند. در گذشته به هر دلیلی این رفتار نمی توانست آسیب محاسبه شود اما در این روزها که دشمن درصدد القای تغییر جامعه ایرانی و رخت بر بستن عقیده و دینداری است عدم به این لباس مقدس توجیهی نمی تواند داشته باشد و حقیقتا میتوان آن را فرار از معرکه حق و باطل تلقی کرد. در فضای کنونی کشور که می تواند آبستن حوادث تلخی باشد برافراشتن نمادهای الهی در حکم سلاح هسته ای است که بی اغراق چنانچه بهانه کشورهای صاحب این سلاح از جنگ و خون ریزی است میتواند با تغییر شرایط جامعه تحلیل های معاندین را تغییر داده و دارای بازدارندگی باشد. ♻️با این مقدمات در هر قلب تپنده ا‌ی که خود را مدیون این شجره طیبه و خون پاکانی که برای حفظ این مرزها بر زمین ریخته شده می داند فرض است تا با زبان دهن و زبان بدن برای تغییر این فضا تلاش نماید اگر چه این کمترین است. والعاقبه للمتقین ✍️امین بای 📣شما هم اگر دست به قلمید آثارتان را برای ما ارسال کنید. https://eitaa.com/joinchat/911081556C963c6f7595
  بنده سال گذشته از جناب حجة الاسلام نواب [ استاد دانشگاه تهران و داراي درجه اجتهاد ] پرسيدم كه از شما نقل شده كه رهبر معظم نقلاب شفاهي به شما فرموده اند كه تشكيل جلسات عمركشان صحيح نيست. آيا اين نقل قول درست است؟   ايشان فرمودند :  " بگذار من اصل قضيه را برايت بگويم؛ طلبه ها درباره عيدالزهرا زياد از من پرسش مي كردند و من هم مي گفتم درست نيست. تا اينكه يكبار محضر رهبر انقلاب مشرف شديم و از ايشان پرسيدم كه نظر شما چيست؟ ايشان خطاب به من درباره جلسات عيدالزهرا فرمودند : « شما موظف هستيد حرمت تشكيل و شركت در اينگونه جلسات را ابلاغ كنيد.» بعدا من كه اين مطلب را نقل مي كردم برخي باور نكردند بنابراين به دفتر رهبري تلفن زدند و مطمئن شدند كه نظر آقا حرام بودن اين جلسات است. "
هدایت شده از ParsinTV l پارسین
🔺‏نماینده اتحادیه اروپا برای دفاع از مردم ایران موهاشو کوتاه کرده! ▪️حدود هزار کودک مبتلا به بیماری پروانه ای از همین مردم نیازمند پانسمانی هستن که تکنولوژی اون در اختیار سوئد هست، اگر مدافع مردم ایران هستید تحریم داروئی رو بردارید تا باور کنیم شما دوست این مردم هستین یا دشمنشون! ✍علی فرحزادی ➕ ‏عبير السهلاني نماینده‌ی حزب سنتر سوئد در پارلمان اروپا عراقی است و تحریم را خوب می‌شناسد. اما حتی یکبار به عملکرد شرکت سوئدی که پانسمان کودکان پروانه‌ای ایران را به گروگان گرفته اعتراض نکرده است. اگر او یک سفید اروپایی بود، نمایش متظاهرانه‌اش کمتر درد داشت! 🌐 با خبر از همه‌جا در «خبردار» ⇩⇩ 🆔 @khabardar_ir https://eitaa.com/joinchat/501284925C42aa98de8f
هدایت شده از غرب آسیا
🔸اسرائیل تصمیم به ایجاد اردوگاه یهودی در آذربایجان و فنلاند گرفته است. دولت اسراییل 90 میلیون شیکل (23.35 میلیون دلار) برای ایجاد کمپ های آوارگان برای یهودیان در آذربایجان و فنلاند اختصاص داد. نویسندگان این تصمیم آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی اسرائیل و پنینا تامانو شاتا، وزیر ادغام یهودیان هستند. آژانس یهودی Sohnut روی اردوگاه های پناهندگان یهودیان در آذربایجان و فنلاند متمرکز خواهد شد وستانیوز @westanews
باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
یافتن و نقره داغ کردن عناصر فاسد رخنه کرده در آموزش و پرورش که این روزها سخت مشغول کارگردانی صحنه‌ها
✉️ پیام مخاطب سلام آقای قدیری پیام اون خانم دانش‌آموز رو که خوندم یاد زمان دانشجویی خودم افتادم. حدود ده سال پیش، دانشکده سازمان محیط زیست، رئیس دانشگاه و هیئت علمی و یکسری از دانشجوها اینقدر به حضور بچه‌های درسخون و معتقد مذهبی حساسیت داشتن که از هر روشی برای سرکوب و ناامید کردن بچه‌ها استفاده می‌کردن. معتقد هستن که این بچه‌ها هیچ جای سازمان و کشور در حوزه محیط زیست و... نباید باشن تا نقشه‌های شوم‌شون رو عملی کنن؛ از شبنامه حاوی کفر گویی به پیامبر و ائمه اطهار و فحاشی به دختران مذهبی و تهدید به قتل، تا چادر از سر دخترا کشیدن و نمره پایین دادن و تخریب کردن و تهمت زدن توسط اساتید و نوچه‌های دانشجوشون. جالب اینجاست همه جا هم نفود داشتن به هر سازمان و ارگانی هم می‌گفتیم ماست مالیش می‌کردن و انگاری خبری نبوده و نیست. یکسری هاشون فرار کردن، یکسری جاسوسن و الان در زندان، یکسری هم انگار اینها نبودن که این کارها رو می‌کردن و الان سر کارن. سازمان محیط زیست و دانشکده‌ش حیاط خلوت این جاسوس‌ها و خائن‌هاست. @GhadiriNetwork
فرانسه و دروغ آزادی نامه کم‌تر دیده شده مرحوم حاج احمد خمینی به همسرشان؛ از تبعیدگاه فرانسه/1 به‌بهانه سالروز ورود امام خمینی به تبعیدگاه سوم ...از حال ما بخواهی همگی خوب هستیم؛ گوش به حرف روزنامه‌ها و زید و عمرو نکن که می‌دانم نمی‌کنی، آقا بحمدالله خوب است و مشغول چه مشغولی. درست است که کارش زیاد است ولی مهیا هم شده است. وضع ما اینجا معلوم نیست مرتب از طرف الیزه که آقا سر ما را کلاه گذاشتید و یک مرتبه در این دیار که نامش به آزادی همه جا را گرفته است، وارد شدی ولی آخر ما با ایران معاهدات اقتصادی داریم و سایر کشورها هم دست کمی از فرانسه ندارند، موجه وحشت‌شان شده است. مرزها را برای این پیرمرد نه تنها نگشوده‌اند که شديد كنترل می‌کنند. دیروز قرب دو هزار پسر و دختر در سالنی جمع شده بود از سراسر اروپا تا په سخنرانی امام‌شان گوش دهند که ناگهان نماینده ژیسکار ديستن با دستی لرزان که فکر می‌کرد وارد درباری می‌شود و از سادگی اوضاع تعجب کرده بود، از رفن ایشان با کمال احترام جلوگیری کردند. می‌بینی که این غرب است که یک عمر است ما را به اسم آزادی بازی می‌داده. اینجا با شرق تنها این فرق را دارد که در اینجا با پنبه سر می‌برند و در شرق با شمشير؛ ولى ماحصل یکی است. این مرد که برای نجات امتش لباس مرجعتش را در نجف کند و یک مرتبه با یک تصمیم محیرالعقول از نظر آخوندی، خود را با حصارهای تنیده از همه چیز غير از اسلام رهانید در فضایی خود را یافت که این بار دربانانش همه به دوش‌کشندگان پرچم آزاديند. او با دست لرزانش - که لرزشش این روزها بیشتر شده است - از فرودگاه بغداد پیامی برای مردمش که خود را جلوی گوله غرب و شرقی میدهند، فرستاد و در اعلامیه‌ها نیز همچون همیشه می‌غرد که اگر قطعه قطعه‌ام كنند، دست از کار نمی‌کشم. ما در غرب، غريبیم؛ چرا که فکر می‌کردیم در اینجا چیزی را می‌یابیم که شرق فاقد آن است و آن آزادی است، شاید بیش از سیصد خبرنگار و فیلم‌بردار بر سر پیر مرد ريخته‌اند که همه بالاتفاق در این روزها نوشته‌اند که هر چه هست زیر سر این یک مشت استخوان است و جلودار این‌ها بیش از ۱۰۰ پلیس فرانسه که به اسم محافظ چون نجف شديدا همه جا را کنترل کرده‌اند و الحق که دنیایی است و پیرمرد به تمام این‌ها می‌خندد و معتقد است که همه کشک است و کسی به او هیچ‌کاری ندارد و من هم به هر دو معتقد یعنی اعتقاد به طرفين دو ضد.(1) امشب آقا محمود [بروجردی داماد امام] گفت که آمده‌ای تهران و همه رفته‌اند قم و دیگر هیچ نگفت. آخر تو تنها آمده‌ای تهران که چی؟ آیا حسین طوری شده خودت خدای ناکرده بلایی سرت آمده؟ آقا محمود ساکت بود، امیدوارم که مواظبت کنند. خانم احساس ناراحتی و اظهار تنهایی کرده است، با اینکه وضع‌مان هيچ معلوم نیست و بناست اینجا را ترک کنیم با این وضع می‌خواهیم که این زن که زندگی پر ماجرایش دیدنی است را بیاوریم هر چه شد، شد. زنی که زندگی‌اش را بر برگ غربت نوشته‌اند. اوضاع اینجا: تیپ‌ها مختلف، عقايد متضاد، حرف‌ها مترادف و محتوا و مفهوم در صورتی که ترادف در کلام باشد قهرا یکی است و ژست‌ها مشترک، شکایات متناقض، و دین آری دین، دینِ یک بعدی، که حرکت رکوع را موج می‌داند که در نهایت شاه را بر می‌دارد!!(2) اگر بگویی چه گل قشنگی است فریاد اعتراض که مردم زیر شکنجه اند(3) و من در این محیط مسمومیتم قطعی و قهری است، اکثرا با شور و شوقي و کثیرا بی‌اطلاع و تک توک‌هایی که مطلب دست‌شان است خیلی ناکس(4) و فهیم و اما محيط غرب همه سگ باز و اگر راستش را بخواهی همه‌ی سگ‌ها آدم باز. و منزل ما سه اتاق دارد یکی برای آقا و یک اتاق 1/2x1/5 پرای من که درش توی اتاق آقا باز می‌شود و اگر احتیاجی شود، درها صدا دار و من [برای رعایت حال آقا] از پنجره به حیاط می‌روم و باید مواظب باشم که افسر روبروییم تیرم نزند به عنوان یک تروریست!! می‌بینی که چه شلم شوربایی است! در اتاقی دیگر ۱۰ نفر می‌خوابند که در اتاق آقا توی اون باز می‌شود یعنی من اگر بخواهم بیرون بروم باید از اطاقم برم توی اطاق آقا از آنجا باید برم توی اطاق ده نفری [ و در آن اطاق ده نفری] همه تا قبل از خواب وزير و وکیل مملکت آینده!! و بر سر رئیس‌جمهور این ملک دعوا، همین حالا یاد حرف جلال افتادم که می‌گوید روشنفکران ما از هر چهار نفر دور میز یک رئیس جمهور! الحق همین طور است. همین الان نماينده ابو عمار آمده است که ياسر گفته است که این مردی که می‌گوید من فرودگاه به فرودگاه می‌روم تا حرفم را بزنم باید بیاید اینجا تا به این عرب‌ها شجاعت را یاد دهد، گمانم خیال دارد آقا آنجاها شهید شود من که نیستم!! ...(از غربت غرب تا رحمت انقلاب اسلامی، فصلنامه پانزده خرداد، شماره2، زمستان 1383) توضیحات نامه در ادامه... 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
خاطرات پاریس حاج احمد آقا.pdf
203K
نامه کم‌تر دیده شده مرحوم حاج احمد خمینی به همسرشان؛ از تبعیدگاه فرانسه/3 متن نامه توضیحات: 1. منظور مرحوم حاج احمد خمینی این است که ایشان از یکسو به اطمینانی که حضرت امام می‌داده آگاهی و ایمان داشت و از سوی دیگر در برابر عشقی که به امام داشت و با آگاهی که از حجم دشمنی‌ها و توطئه‌های مخالفین داشته است، نسبت به احتمال هرگونه اتفاق سوئی نگران بوده است. 2. اشاره به برداشت رایج و منفی متحجرین از اسلام که با مبارزه با شاه و بیدادگری مخالف بوده و معتقد بودند فقط باید دعا کرد و نماز خواند. 3. اشاره به افراطی‌گری‌ها و روحیات نامتعادلی که در اوایل انقلاب تحت تأثیر روحیه انقلابی‌گری بر بسیاری از انقلابیون به‌ویژه جوانان در آن ایام دارد که همه چیز را حتی مسائل ذوقی و احساسی و عرفانی از دریچه برخورد انقلابی می‌نگریستند. 4. اشاره به سیاست‌بازانی که برای عقب نماندن از قافله انقلاب و بهره‌برداری‌های بعدی در نوفل‌لوشاتو گرد آمده بودند، چهره‌هایی همچون بنی‌صدر و قطب‌زاده و هم‌فکران‌شان از لیبرال‌ها و ملی‌گرایان و دیگران... ضمیمه: مقاله «از غربت غرب تا رحمت انقلاب اسلامی؛ یادی از یادگار امام»، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره2، زمستان 1383 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. داریوش همایون سخنان عجیبی «برای ایران» بر زبان می آورد. جالب است. وزیر اطلاعات رژیم شاهنشاهی .
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔻 "نکاتی پیرامون موضع اخیر حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای" ۱. در  مدتی معین ، با سکوتش، کنشگری معناداری کرد. ۲. با حضور به موقع اش ، به شایعات نادرست پایان داد. ۳. محیطی دانشگاهی- انتظامی  را انتخاب کرد (از اهمیت دانشگاه و امنیت توآمان گفت). ۴.  برای دیدارش مجموعه‌ای از نیروهای حافظ امنیت را برگزید. ۵. سان دید و اقتدار آفرید (و بر سلامت جسمانی‌اش صحه گذاشت). ۶. ایستاده  و باصلابت و وقار و صبوری سخنرانی کرد (درحالی‌که فرماندهان نشسته بودند). ۷. صراحت چشمگیری به خرج داد. ۸. به‌عنوان یک ایرانی، با غم ملی همدردی نمود. ۹. از «مظلومیت و اقتدار توأمانِ» جمهوری اسلامی و مردم ایران گفت. ۱۰. دوگانه جعلی حجاب/ بی‌حجابی را کمرنگ کرد. ۱۱. به اهانت‌های فراوانِ نسبت به خودش اشاره‌ای نکرد و حلیم و صبار بود ۱۲. مردم ایران (راضی و ناراضی، معترض و غیرمعترض) را ستود و دراقلیت‌بودگیِ آشوبگران را پدیدار کرد. ۱۳. نقش قدرت نرم و سخت «دولت‌های متخاصم» و «ضربه‌خوردگان جمهوری اسلامی» را برجسته نمود. ۱۴. علاوه بر جمهوری اسلامی، از ایده‌ی «ایران قوی و مستقل» دفاع کرد. ۱۵. گفت «کشور خیلی مشکل دارد»، و این که از سوی دیگر «حرکت جدّی‌ای وجود دارد برای برطرف کردن این مشکلات» درعین حال  طرح انحراف در اولویت های ایران را  از طریق اغتشاشات افشاء کرد ۱۶. خدشه به امنیت کشور و مردم را غیر قابل تحمل دانست و با مفروض گرفتن امنیت  به دفاع از پلیس پرداخت. ۱۷. از خواص جامعه، طلبِ موضعِ صریح کرد (و البته موضع‌گیریِ بدون تحقیق را نکوهید). ۱۸. با بی اهمیت دانستن برخی سلبریتی ها اما جامعه‌ی هنری و ورزشی ایران را تحسین نمود. ۱۹.  جوانان و نوجوانان را  غائله‌ی آشوبگران مستثنی کرد. ۲۰.همه  قومیت‌ها  (مخصوصاً  اقوام بلوچ و کرد) را ستود. و... اللهم احفظ قائدنا الخامنئی🤲