eitaa logo
مهندسی فرهنگی .راهبردها .راهکارها
393 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
310 فایل
• أُحِبُّ الصّالحينَ و لَستُ مِنهم || لَعَلَّ اللهُ أن يرزُقني صلاحًا •
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48974_1397125221342_1392831.mp3
1.46M
سرود مسجدی ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها آمده کعبه دلها آمده عصمت کبری کوثر و قدر و تبارَک حضرت امّ ابیها ای گل یاس هل اتیٰ حضرت زهرا جلوهٔ ذاتِ کبریا حضرت زهرا نورِ دو چشم مصطفیٰ حضرت زهرا ای مادرِ کرببلا حضرت زهرا یا فاطمه یا فاطمه... __________ کهکشانِ رحمتی و بیکَرانِ رحمتی و آفتابِ بی نشانِ آسمان رحمتی و حقیقتِ عنایتی حضرتِ زهرا تجلّیِ هدایتی حضرتِ زهرا بی حَد و بی نهایتی حضرتِ زهرا تو یاورِ ولایتی حضرتِ زهرا یا فاطمه یا فاطمه... https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🔰 وقتی‌که زنان یهودی در پیش قدوم مبارک صدیقه کبری سلام‌اللّه‌علیها به سجده می‌افتند... در روایت آمده است: زمانی گروهی از یهودیان عروسی داشتند؛ لذا به حضور رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله مشرف شدند و گفتند: «چون ما حق همسایگی داریم، از شما تقاضا می‌کنیم که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را به عروسی ما بفرستید تا باعث سرفرازی ما شود.» 🔸آنان خیلی در این کار پافشاری کردند، که آخر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در جوابشان فرمودند: «فاطمه زهرا، همسر علی بن ابی طالب علیهماالسّلام و محکوم به حکم و اجازه علی علیه‌السلام است.» 🔹 یهودیان تقاضا کردند که آن حضرت در این‌باره توصیه آنها را به مولا علی علیه‌السلام بفرماید. (و در نهایت مولا علی علیه‌السلام راضی به این امر شدند) 🔸روز موعود فرا رسید و زنان یهود آنچه زر و زیور که داشتند پوشیده بودند. یهودیان بر این گمان بودند که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با حال تهیدستی در مجلس آنها حاضر خواهد شد و ایشان می‌توانند به وی توهین کنند. 🔹 اما جبرئیل لباس‌ها و زر و زیورهای بهشتی برای فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها آورد که نظیر آنها دیده نشده بود. وقتی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها آن لباس‌ها و زر و زیورها را پوشید، مردم از رنگ و بوی خوش آنها در شگفت ماندند. 📋 فَلَمَّا دَخَلَتْ فَاطِمَةُ دَارَ الْیَهُودِ سَجَدَ لَهَا نِسَاؤُهُمْ یُقَبِّلْنَ الْأَرْضَ بَیْنَ یَدَیْهَا 🔻هنگامی که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وارد خانه یهودی همسایه شد، زنان یهود در برابر آن بانو به خاک افتادند و زمین ادب را در پیش آن حضرت بوسیدند. تعداد زیادی از یهودیانی که ناظر آن صحنه بودند، اسلام آوردند. 📚الخرائج و الجرائج،ص۵۳۹ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
15.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دکتر اکبری: چه کسی برای تغذیه ما تصمیم می گیرد؟!! چرا رستوران ها اجازه استفاده از نمک طبیعی را ندارند؟!! چه کسی نان ما رو بدون سبوس کرد؟! 🌱 سبک زندگی سالم https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
. 📗 آدم‌هایی از جنس بلور 🔻 خاطره ای زیبا هفت یا هشت‌ساله بودم، به سفارش مادرم برای خرید میوه و سبزی به مغازه محل رفتم. اون موقع مثل حالا نبود که بچه رو تا دانشگاه هم همراهی کنن! پنج تومن پول داخل یه زنبیل پلاستیکی قرمزرنگ که تقریباً هم‌قد خودم بود با یه تکه کاغذ از لیست سفارش. میوه و سبزی رو خریدم. کل مبلغ شد 35 زار. دور از چشم مادرم مابقی پول رو دادم یه کیک 5زاری و یه نوشابه زرد کانادا از بقالی جنب میوه‌فروشی خریدم و روبه‌روی میوه‌فروشی روی جدول نشستم و جای شما خالی نوش جان کردم. خونه که برگشتم مادر گفت: مابقی پول رو چه‌کار کردی؟ راستش ترسیدم بگم چه‌کار کردم. گفتم: بقیه پولی نبود. مادر چیزی نگفت و زیرلب غرولندی کرد. منم متوجه اعتراض او نشدم. داشتم از کاری که کرده بودم و کسی متوجه نشده بود احساس غرور می‌کردم اما اضطراب نهفته‌ای آزارم می‌‌داد. پس‌فردا به اتفاق مادر به سبزی‌فروشی رفتم. اضطرابم بیشتر شده بود. یهو مادر پرسید: آقای صبوری میوه و سبزی گران شده؟ گفت: نه همشیره. مادر گفت: پس چرا بقیه پول رو به بچه پس ندادی؟ آقای صبوری که ظاهراً فیلم خوردن کیک و نوشابه توسط من جلوی چشمش مرور می‌شد با لبخندی زیبا رو به من کرد و گفت: آبجی فراموش کردم ولی چشم طلبتون باشه. دنیا رو سرم چرخ می‌خورد. اگه حاجی لب باز می‌کرد و واقعیت رو می‌گفت، به‌خاطر دو گناه مجازات می‌شدم؛ یکی دروغ به مادرم، یکی هم تهمت به حاج‌آقا صبوری! مادر بیرون مغازه رفت. اما من داخل بودم. حاجی رو به من کرد و گفت: این دفعه مهمان من! ولی نمی‌دونم اگه تکرار بشه کسی مهمونت می‌کنه یا نه؟! به‌خدا هنوزم بعد از 44 سال لبخندش و پندش یادم هست! بارها با خودم می‌گم این آدما کجان و چرا نیستن؟ چرا تعدادشون کم شده؟ آدم‌هایی از جنس بلور که نه تحصیلات عالیه امروزی داشتن و نه ادعای خواندن كتاب‌های روان‌شناسی و نه مال زیادی داشتن که ببخشند؛ ولی تهمت رو به جان خریدن تا دلی پریشون نشه و آبرویی نریزه. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
الصلاة والسلام علیک یافاطمة الزهراء ورحمة الله و برکاته.یامولاتی یافاطمة اغیثینی بند اول آمد دوباره ذوق من شیرین ترازقند وعسل زهر ا شده در طبع من گلواژۀ شعر و غزل زهرا بود محبوبۀ ذات خدای لم یزل زهرا بود آئینۀ حی علی خیر العمل خلق زمین و آسمان گردیده از بهر رسول خلق نبی و هم علی آمد به زهرای بتول بند دوم می آید از عرش خدا بر فرش جبریل امین تا البشاره آورد از حق به ختم المرسلین گویدکه امشب فاطمه پا می گذارد بر زمین روشن ز نورش می شود دامان ام المؤمنین پیچیده درارض وسماآوای تبریک این چنین باشد مبارک بر شما یا رحمة للعالمین بند سوم شد معتکف احمدکه کوثر بهر او اعطا شود بایدکه صائم روزو شب را یادحق احیا شود دائم مناجات و دعا یا رب و یا مولی شود باید شود پاک از علائق ترک این دنیا شود باید که جبریل امین ازبهر ختم المرسلین سیب بهشتی آورد افطاری یک اربعین بند چهارم این فاطمه دردانۀ ذات خدای سرمد است این فاطمه قلب نفیس وروح پاک احمد است این فاطمه مرآت اخلاق رسول امجداست این فاطمه اندرکمال وعلم ودانش بیحد است هم حلقهٔ وصل نبوت با امامت فاطمه است هم محور آل عبا اصل سعادت فاطمه است بند پنجم ای حوریان؛ کروبیان ؛دخت پیمبر آمده ای قدسیان و عرشیان؛ هم کفوحیدر آمده ای خاکیان و فرشیان آئید کوثر آمده ازسوی ذات ذوالجلال از هرچه بهتر آمده جنات و فردوس برین گردیده زیر پای او روشن همه ارض و سما از چهرهٔ زیبای او بند ششم دان ذکر تسبیحات او حل معما می کند اندر مناجات و دعا دل را مصفا می کند هم نام زهرا هر کسی را اهل معنا می کند هم هر گرفتار و مریضی را مداوا می کند اوکوکب دری بود هم نورمصباح الهداست برخلق عالم اسوهٔ حق و امام و رهنماست بند هفتم فضل ترایافاطمه کی می توان احصانمود وقتی خدا نعت تورا درقدر واعطینا نمود وقتی خدا خلق نبی از نور تو انشا نمود وقتی که حیدر راخدا ازبهر تو همتا نمود بهتر همان که عجز خودرا برزبان آریم ما دست توسل دائما بر چادرت داریم ما بند هشتم الحق که الله الصمد مظهر ندارد همچو او هم میوه باغ رسالت بر ندارد همچو او وان مصطفی فخربشردخترندارد همچواو آن مرتضی شیرخدا همسر ندارد همچو او دان وصف زهرای بتول فوق بیان آدمست اندر ثنای فاطمه فهم و زبان ما کمست بند نهم هم منبع غیب و شهود گوهر ندارد مثل تو هم ذات حق درمصحفش کوثرنداردمثل تو هم حضرت ختم رسل مادر ندارد مثل تو هم آیة العظمی علی یاور ندارد مثل تو تو نه فرشته ؛نه بشر ؛ انسیة الحوراستی مرآت اسماء حقی؛ هم علم الاسماستی بند دهم عالم همه چون قطره ودریا ست زهرای بتول بر عقل کل ؛ مادر به بابا هست زهرای بتول هم باعث خیرات این دنیا ست زهرای بتول هم شافعه درحشر و درعقباست زهرای بتول درحشرودریوم الجزادریوم خوف و یوم ترس جز حضرت صدیقۀ اطهر نباشد داد رس بند یازدهم با نام زهرای بتول یوم الجزاء بر پا شود درهای جنات النعیم با دست زهرا وا شود لطف و عطای فاطمه بر هر محب و ما شود باید. ورود در بهشت با فاطمه امضا شود هرکس ندارد در دلش مهر و ولای فاطمه جایش نباشد در بهشت جنت سرای فاطمه بند دوازدهم این عالم ایجادخلقش اعتبارش فاطمه است دان مصطفی فخررسالت افتخارش فاطمه است هم مرتضی شیرخدادلدارویارش فاطمه است بل یاروناصرنه همه داروندارش فاطمه است هم خوش بوداحوال سائل درقیامت در جزا تنها مغیث ودادرس برحال زارش فاطمه است یاوجیهة عندالله اشفعی لناعندالله بمناسبت ولادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیهابیستم جمادی الثانی 1444ه.ق مطابق23دیماه1401ه.ق.رجاءللقبول والعطیة والشفاعه والمعیة سروده شد.التماس دعادارم. سیدمحمدموسوی متخلص به سائل. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
▫️بر طاق عرش با خط زیبا نوشته شد ▫️بی فاطمه یتیم عرب مادری نداشت ▫️حیدر دلیل خلقت احمد بود ولی ▫️گر فاطمه نبود خدا حیدری نداشت https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌈هزاران روز و میلیون‌ها ساعت موعظه و گفتن روایت و حدیث و نصیحت و سخنرانی های انگیزشی به قدر این ۵۶ ثانیه صحبت های این بنده خاص خدا اثرگذار نیست....... 👆👆 💖😇الهی صدهزاران مرتبه شکر بخاطر همه داده هات https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✅مهارتهای کلان اجتهاد در سیر مطالعاتی تحقیقاتی یک مجتهد برای تحصیل ملکه اجتهاد کدام مولفه اولویت دارد؟ اجتهادپژوه باید بین این مهارتهای کلان اجتهاد ترتیب را مشخص کند: 1) قرآن‌شناسی (قواعدتفسیری بخصوص آیات الاحکام) 2) حدیث‌شناسی (راوی‌شناسی و متن‌شناسی/رجال و فقه الحدیث) 3) عقل‌شناسی (قواعد قطعیه عقلی) 4) عرف‌شناسی (مکلف‌شناسی/بناء عقلا و فهم عرف) 5) قول‌شناسی (اجماع و شهرت/نظریه‌شناسی) 6) قاعده‌شناسی 1 (قواعد کاربردی اصولی) 7) قاعده‌شناسی 2 (قواعد کاربردی فقهی) 8) قاعده‌شناسی 3 (قواعد کاربردی ادبی) 9) ملاک‌شناسی (مقاصدالشریعه و ملاکات احکام/دین‌شناسی) 10) روندشناسی (تاریخ فقه عامه و خاصه) 11) مصداق‌شناسی (رد الفرع الی الاصل) ۱۲) روش‌شناسی (شیوه ها و مراحل استنباط فقها و مهارتهای اجتهاد) (لازم به ذکر است که مقصد و مقصود جویندگان اجتهاد همین مهارتهاست لذا ادعا می شود هرکس در این مهارتها تسلط داشته باشد، مجتهد است.) ✅به نظر شما ترتیب بین این مهارتها چگونه است؟ به کدام دلیل؟ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a