eitaa logo
مهندسی فرهنگی .راهبردها .راهکارها
337 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
272 فایل
• أُحِبُّ الصّالحينَ و لَستُ مِنهم || لَعَلَّ اللهُ أن يرزُقني صلاحًا •
مشاهده در ایتا
دانلود
ای قصه بهشت ز کویت حکایتی شرح جمال حور ز رویت روایتی انفاس عیسی از لب لعلت لطیفه‌ای آب خضر ز نوش لبانت کنایتی هر پاره از دل من و از غصه قصه‌ای هر سطری از خصال تو و از رحمت آیتی کی عطرسای مجلس روحانیان شدی گل را اگر نه بوی تو کردی رعایتی در آرزوی خاک در یار سوختیم یاد آور ای صبا که نکردی حمایتی ای دل به هرزه دانش و عمرت به باد رفت صد مایه داشتی و نکردی کفایتی بوی دل کباب آفاق را گرفت این آتش درون بکند هم سرایتی در آتش ار خیال رخش دست می‌دهد ساقی بیا که نیست ز دوزخ شکایتی دانی مراد حافظ از این درد و غصه چیست از تو کرشمه‌ای و ز خسرو عنایتی https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
4_5830456368183641971.pdf
10.29M
الانسان الکامل فی معرفةالأواخر والأوائل... عبدالکریم بن ابراهیم الجیلی... https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
📚قصة وعبرة وعظةو بليغة : "لعله خير" 🦋 🎭يروى أن ملكا كان له وزير حصيف له فلسفة في الحياة " أن كل شيء يقدره الله خير " فخرج معه ذات يوم في رحلة صيد برى وعندما حان وقت الغذاء تناول الملك تفاحة وأخذ يقطعها بالسكين فانفلت منه السكين على إصبعه فجرحه فقال الوزير : لعله خير فرد الملك غاضبا : وأي خير في ذلك أيها الأحمق ؟ ثم أمر به فأدخل السجن في اليوم التالي خرج الملك للصيد وحده دون الوزير وظل يتبع أرنبا بريا حتى وقع في وسط قوم يعبدون الأصنام وكان هذا اليوم هو يوم تقديم القرابين فلما رأوا الملك قالوا: هذا سمين يصلح قربانا فأخذوه ليكون قربانا ولما عرض على الكاهن قال: لا يصلح قربانا لأن بإصبعه جرح فتركوه فانطلق مسرعا وقد نجا من شر ميتة فكان أول شيء فعله أن أطلق وزيره من سجنه وقال له : لقد كان قطع اصبعى خيرا عظيما فقد نجاني الله به من شر ميتة ولكن أي خير في أنى سجنتك ؟ فقال الوزير : خير والله يا ملك عظيم فلو كنت معك لأخذوني أنا قربانا للأصنام. 🌿اي ان كل شيء يحصل معنا سواء كان خيرا ام سؤء كما يعتقده البعض سؤء . فلا يوجد سؤء بما قدره الله لناا ولعله ينجينا من عقاب اكبر ليبتلينا بعقاب اصغر منه لكي يخفف عنا .🌾🍃 🍂 ولو اجتمع جميع من في الارض ليؤذوك فلن يضروك بشيء اذ لم يكتب الله لك ذلك🤍🍁 وهو الرحمن الرحيم🤍🍃 https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
4_5845831444865224843.mp3
18.09M
✨ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ‏✨ 🔖مدیحه سرایی و سرود خوانی| روز ولادت امام رضا علیه السّلام سال 1443ه.ق 🎙 🆔 @nooremojarrad_com
بر لب جو بود دیواری بلند بر سر دیوار تشنهٔ دردمند مانعش از آب آن دیوار بود از پی آب، او چو ماهی زار بود ناگهان انداخت او خشتی در آب بانگ آب آمد به گوشش چون خطاب چون خطاب یار شیرین لذیذ مست کرد آن بانگ آبش چون نبیذ از صفای بانگ آب آن ممتحَن گشت خشت‌انداز، از آنجا خشت‌کَن آب می‌زد بانگ یعنی: هی! تو را فایده چه زین زدن خشتی مرا؟ تشنه گفت: آبا! مرا دو فایده‌ست من ازین صنعت ندارم هیچ دست فایدهٔ اول سماع بانگ آب کو بود مر تشنگان را چون رباب فایدهٔ دیگر، که هر خشتی کزین بر کنم آیم سوی ماء مَعین کز کمی خشت، دیوار بلند پست‌تر گردد بهر دفعه که کند پستی دیوار قربی می‌شود فصل او درمان وصلی می‌بود سجده ، آمد کندن خشت لَزِب موجب قربی که واسجُد واقترب تا که این دیوار عالی‌گردنست مانع این سر فرود آوردنست سجده نتوان کرد بر آب حیات تا نیابم زین تن خاکی نجات بر سر دیوار هر کو تشنه‌تر زودتر بر می‌کند خشت و مَدَر هر که عاشق تر بود بر بانگ آب او کلوخ زفت‌تر کَند از حجاب ؛ مولانا حکایت تشنه لبی را بازگو میکند که روي دیواری گرفتار آمده ودر پاي دیوار جوی آبی روان است . تشنه لب ، کلوخی از دیوار میکند و به آن سوی دیوار می اندازد و از صدای افتادن کلوخ در آب خشنود است . آب براو بانگ میزند که این چه کاری است آخر ؟ و مرد میگوید انداختن کلوخ دو فایده دارد : اول اینکه منِ تشنه لب حتی همین صدای آب هم برایم شادی آفرین است که میشنوم همانند صداي رعد كه خبر از آمدن باران دارد دوم اینکه ، هر کلوخی را میکنم و به درون آب می اندازم این دیوار سست تر و کوتاه تر می شود و من به آب نزدیک تر .آب در مولانا نمادحقيقت است. او سجده کردن در برابر خداوند را هم مانند همین کندن خشت از دیوار و تلاش برای وصول به حق مي داند. تا دیوار منيت ها و طمع ها سرافراز و برافراشته است مانع سجده می شود و بر آب حیات وقتی می توانی سجده کنی که این دیوار تن، رو به خرابی گذارد ( اشاره به علایق مادی و دنیوی ) . هر که به خداوند عاشق تر و تشنه تر است ،کلوخ های بزرگتری از دیوار را میکند و دیوار را تخریب میکند . او از بانگ آب، مستِ مست است و دیگران چیزی جز صدای ظاهری آب را نمی شنوند . در اینجا مولانا به نکته ی جالبی اشاره میکند . تانيرومند هستی و فرصت داري میتوانی این دیوار را خراب کنی وگرنه وقتی به دوران پیری و ناتواني رسیدی دیگر کندن خشت از دیوار به این راحتی امکان پذیر نیست . هم تو پیر و كم توان شدی و هم اخلاقیات بد تو ریشه دوانده و محکم تر شده و دیگر رهایی از آنها به این راحتی میسر نیست. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
ترجمه فرایندی روایت 💎متن روایت: امام رضا(ع) می‌فرماید: رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا… یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا. 📄ترجمه:رحمت خدا بر بنده‌اى که امر ما را زنده کند، دانش‌هاى ما را فرا‌گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى‌هاى سخنان ما را مى‌دانستند از ما پیروى مى‌کردند. 📚سند: (معانى الأخبار، ص ۱۸۰، ح ۱) : هر کس در زندگی فردی خود تصمیماتش را بر اساس نظریات و اراده ما بگیرد و در این مسیر منبع کسب اطلاعات خود برای برنامه‌ریزی و مدیریت در زندگی خور را ما اهل بیت و واسطه های موجه الهی قرار دهد و این اطلاعات و برنامه های زندگی خدامحوری که از ما دریافت کرده را به دیگران هم منتقل کند تاییدات و نورانیت و انرژی های مثبت الهی بر قلب او سرازير گردد اگر مردم میدانستند که در اثر این کار چه نتایج و آثار خوب و دلنوازی در زندگی خود مشاهده مینمودند قطعا تنام برنامه های زندگی خود را طبق نظر ما قرار میدادند. : جامعه ای که ساختارها و نظام های اداره کننده جامعه را بر اساس مدلهای راهبردی و عملیاتی کشف شده از منابع دین قرار دهد و نظام آموزشی خود را مبتنی بر آموزش سیستمهای دینی قرار دهد در اثر تحقق تمدن خدا محور ارتقاء پیدا نموده و رشد و توسعه میبابد اگر مردم آثار و نتایج و ثمرات تمدن خدامحور را میدانستند بدون شک در راستای تحقق مدلهای دینی در جامعه تلاش مینمودند https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
4_5847969127397854687.pdf
1.84M
💠. رساله: 📑. توضیح: این رساله بخشی از کتاب شریف امام شناسی جلد پنجم می باشد که حضرت علامه طهرانی رضوان الله علیه به شرح و بررسی حدیث شریف سلسله الذهب از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام پرداخته و ضمن تبیین حقیقت ولایت در اندیشه شیعه بر تفکرات وهابیت و شیخیه نقدهای جدی را بیان فرمودند. .الاالله https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🔸درسی از سیره امام رضا علیه السلام 🔽 احمد بن محمد بن ابى نصر بزنطى، كه خود از علما و دانشمندان عصر خويش بود، بالاخره بعد از مراسله‏ هاى زيادى كه بين او و امام رضا عليه السلام ردوبدل شد و سؤالاتى كه كرد و جوابهايى كه شنيد، معتقد به امامت حضرت رضا شد. 🔽 روزى به امام گفت: «من ميل دارم در مواقعى كه مانعى در كار نيست و رفت و آمد من از نظر دستگاه حكومت اشكالى توليد نمى‏ كند شخصا به خانه شما بيايم و حضورا استفاده كنم.». 🔽 يك روز، آخر وقت، امام رضا عليه السلام مركب شخصى خود را فرستاد و بزنطى را پيش خود خواند. آن شب تا نيمه‏ هاى شب به سؤال و جوابهاى علمى گذشت. مرتبا بزنطى مشكلات خويش را مى‏ پرسيد و امام جواب مى‏ داد. بزنطى از اين موقعيت كه نصيبش شده بود به خود مى ‏باليد و از خوشحالى در پوست نمى‏ گنجيد. 🔽 شب گذشته و موقع خواب شد. امام خدمتكار را طلب كرد و فرمود: «همان بستر شخصى مرا كه خودم در آن مى‏ خوابم بياور براى بزنطى بگستران تا استراحت كند.». 🔽اين اظهار محبت، بيش از اندازه در بزنطى مؤثر افتاد. مرغ خيالش به پرواز درآمد. در دل با خود مى‏ گفت الآن در دنيا كسى از من سعادتمندتر و خوشبخت ‏تر نيست. اين منم كه امام مركب شخصى خود را برايم فرستاد و با آن مرا به منزل خود آورد. اين منم كه امام نيمى از شب را تنها با من نشست و پاسخ سؤالات مرا داد. بعلاوه‏ همه اينها اين منم كه چون موقع خوابم رسيد امام دستور داد كه بستر شخصى او را براى من بگسترانند. پس چه كسى در دنيا از من سعادتمندتر و خوشبخت ‏تر خواهد بود؟. 🔽 بزنطى سرگرم اين خيالات خوش بود و دنيا و ما فيها را زير پاى خودش مى‏ ديد. 🔽 ناگهان امام رضا عليه السلام در حالى كه دستها را به زمين عمود كرده بود و آماده برخاستن و رفتن بود، با جمله «يا احمد» بزنطى را مخاطب قرار داد و رشته خيالات او را پاره كرد، آنگاه فرمود: 🔹«هرگز آنچه را كه امشب براى تو پيش آمد مايه فخر و مباهات خويش بر ديگران قرار نده، زيرا صعصعة بن صوحان كه از اكابر ياران على بن ابي طالب عليه السلام بود مريض شد، على به عيادت او رفت و بسيار به او محبت و ملاطفت كرد، دست خويش را از روى مهربانى بر پيشانى صعصعه گذاشت، 🔹 ولى همين كه خواست از جا حركت كند و برود، او را مخاطب قرار داد و فرمود: اين امور را هرگز مايه فخر و مباهات خود قرار نده. اينها دليل بر چيزى از براى تو نمى ‏شود. من تمام اينها را به خاطر تكليف و وظيفه ‏اى كه متوجه من است انجام دادم، و هرگز نبايد كسى اين گونه امور را دليل بر كمالى براى خود فرض كند.» ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (داستان راستان(1 و 2))، ج‏18، ص: 272--271-با ویرایش جزئی - https://eitaa.com/shakhes1340 https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷رمز موفقیت چیست؟⁉️ سئوالی که دکتر انوشه سالها در ۳۲ کشور دنیا در هند و لبنان و فرانسه و... به دنبال پاسخ آن می گشت؟ آنچه خود داشت ز بیگانه تمنی می کرد😳 https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟦 جوان با شرف ایرانی که عمار گونه آنهم در دل دشمن و بیخ گوش منافقین در کشور سوئد بدون هیچ ترس و واهمه ای چهره ی کثیف و خائن مزدوران منافق را با استفاده از (نمایشگاه خودشون برعلیه خودشون) این چنین بر ملا میکند.* ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
معتمدی2..mp3
15.93M
ای دوای درون خسته دلان مرهم سینه ی شکسته دلان مرهمی لطف کن که خسته دلم مرحمت کن که بس شکسته دلم https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
💠 حجاب شهود 🔹 انسان بخواهد خدا را ببیند باید باشد؛ تا از خودش خبری هست خبری نیست! این بیان نورانی را مرحوم صدوق نقل کرد که حضرت فرمود: «احْتَجَبَ بِغَیرِ حِجَابٍ مَحْجُوبٍ وَ اسْتَتَرَ بِغَیرِ سِتْرٍ مَسْتُور»؛ بین خدا و خلق هیچ حجابی نیست مگر خود خلق. 🔹 در معمولاً سه ضلع مطرح است می ‌گوییم بین این شخص و آن شخص، این آقا حاجب است؛ در حجاب حتماً سه ضلع مطرح است: یک محجوب؛ یک محجوب‌ عنه و یک حاجب؛ ولی در رابطه با ذات اقدس اقدس الهی، خود این شخص حاجب است؛ تا خودش هست خدا را نمی ‌بیند: «لَیسَ بَینَهُ وَ بَینَ خَلْقِهِ حِجَابٌ غَیرُ خلقه»، بعد آن بزرگوار گفت: «تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز». وقتی که خلق خودش را می بیند پس محجوب است، وقتی محجوب است، نمی ‌تواند خدا را ببیند. نفس مادامی که غیر خدا را می ‌بیند که نمی ‌تواند خدا را ببیند، تا خودش را می ‌بیند که خدا را نمی ‌بیند؛ «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند» می ‌شود . 🔹 حضرت به ابوبصیر کور می ‌گوید «الله» را الآن می ‌بینی؛ این أبو بصیر نه باید امام را ببیند نه باید خودش را ببیند نه باید چیز دیگر را ببیند تا «الله» را ببیند. خدا مرحوم را غریق رحمت کند! او در نمط نهم اشارات اینها را خوب تبیین کرده است؛ می گوید: «من آثر العرفان للعرفان فقد قال بالثانی»؛ حتی اگر کسی شهود را ببیند عارف نیست نه فقط شاهد را! 📚 دیدار جمعی از اعضای شورای علمی همایش عرفان اهل بیتی با حضرت استاد تاریخ: 1398/11/13 https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
پیامبر اکرم (ص): وَالَّذی لا الهَ الّا هُوَ ما اعطِی مُؤمِنٌ قَطُّ خَیرَ الدُّنیا وَالاخِرَةِ الابِحُسنِ ظَنِّهِ باللّه؛ سوگند به خدای یکتا که برخورداری از دنیا و آخرت به انسان مومن ارزانی نشده مگر بر پایه حسن ظن او به خداوند. سپس فرمود: لَیسَ مِن عَبدٍ ظنَّ بِهِ خَیراً الا کان عندَ ظَنِّه؛ هیچ بنده مؤمنی به خداوند گمان خوب نمی برد مگر آنکه خداوند طبق همان گمان با وی رفتار می کند. امام رضا علیه السلام: احْسِنِ الظَّنَّ باللّهِ فَانَّ اللّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یقُولُ انَا عِندَ ظَنِّ عَبدِی المُؤمِنِ انْ خیراً فَخَیراً وَان شَرّاً فَشَرّاً؛به خداوند نیکو گمان باش که خداوند عزوجل می فرماید: من به گمان بنده مؤمنم هستم، اگر خوش گمان بود نیکی می کنم، و اگر بدگمان بود، بر اساس آن بااو رفتار می کنم. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀هو الشافی🍀 🌹 حجامت هدیه معراج 🌹 ✅🌸در حدیث شب معراج است که رسول اکرم (ص) می فرمایند : وقتی به آسمان هفتم صعود کردم هیچ ملکی از من گذر نکرد مگر این که گفت : يَا مُحَمَّدُ اِحْتَجِمْ وَ أْمُرْ أُمَّتَكَ بِالْحِجَامَةِ ای محمد حجامت کن و امتت را به حجامت امر بفرما. 🔹بحار ج ۶۲ ص ۳۰۰ باب۸۹🔹 🌺 انجام حجامت اسلامی در روزهای 29 ؛ 30 ؛ 31 خرداد ماه(حزیران) https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
پنیر مفت علامت چیست؟ تله ی موش در کل جهان تنها 300 ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد ، رقم بالا و تعجب برانگیز 116 ماهواره ، فضای ایران را پوشش می دهند ♦️شگفت آور اینکه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که فقط برای ایرانی ها برنامه پخش می کنند به رقم حیرت آور 260 کانال می رسد و عجیب تر اینکه تماما توسط دولت های آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آلمان‌ و جدیدا سعودی و ترکیه با هزینه های گزاف تولید و سپس بطور رایگان برای ملت ایران پخش می شود! ❌نکته جالب توجه اینکه این دولت های یاد شده برای تماشای تلویزیون و فیلم های خود ، از هموطنان خودشان پول می گیرند و در صورت عدم پرداخت ، حق اشتراک آنان را باطل می کنند ولی با سخاوتمندی تمام، تولیدات خود را مجانی در اختیار ما می گذارند!! 💯❌💯یادمان نرود که: 👈پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می شود. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
تواضع و ادب شرط تعلم کسی که در برابر علم و استاد متواضع و فروتن نیست اهلیت برای یادگیری ندارد. یکی از علائم فروتنی و وظایف دانش آموزی رعایت ادب به هنگام بحث و گفتگو است. وظیفه دیگر سپاسگزاری از استاد است هرگاه که چیزی از او می آموزد. معلم نباید شخص متکبر و مغرور را به عنوان دانشجو بپذیرد. پیش از علم آموزی باید فروتنی را آموخت، و الا آن علم بر کبرش خواهد افزود. علم را نباید به نا اهل آموخت، چنانکه نباید از اهل دریغ داشت. سعدی شیرازی در بوستان باب چهارم در تواضع حکایتی را در محرومی خویشتن بینان نقل می کند که مضمونش آن است که شرط تعلم و فراگیری دانش، تواضع و فروتنی و خالی بودن از باد کبر و غرور است. یکی در نجوم اندکی دست داشت ولی از تکبر سری مست داشت برِ کوشیار آمد از راه دور دلی پر ارادت، سری پر غرور خردمند از او دیده بردوختی یکی حرف در وی نیاموختی چو بی بهره عزم سفر کرد باز بدو گفت دانای گردن فراز تو خود را گمان برده‌ای پر خرد انائی که پر شد دگر چون برد؟ ز دعوی پُری زان تهی می‌روی تهی آی تا پُر معانی شوی ز هستی در آفاق سعدی صفت تهی گرد و باز آی پُر معرفت ------ کوشیار= از استادان علم نجوم إناء = ظرف https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ به شبهات این یک‌ونیم دقیقه طلایی را از دست ندهید و برای دوستان و نزدیکان‌تون هم بفرستید... برا اونایی که می‌پرسن: چرا پولمونو بریزیم تو جیب سعودی؟ چرا بدیم عربای تروریست؟ چرا به اقتصاد عربستان کمک کنیم؟ چرا به جای حج پولمونو به فقرا ندیم؟ و... https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
بسم الله الرحمن الرحیم 《 بمناسبت ۲۳ذیقعدة الحرام》 الحمد لله کماهواهله،والصلاة علی رسول الله وآله آل الله،واللعن علی اعدائهم ومنکری فضائلهم اعداءالله ◀️ هشت کلام ازهشت معصوم در زیارت امام هشتم صلوات الله علیه واهلبیته 1⃣ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : سَتُدْفَنُ بَضْعَةٌ مِنِّي بِخُرَاسَانَ مَا زَارَهَا مَكْرُوبٌ إِلاَّ نَفَّسَ اَللَّهُ كُرْبَتَهُ وَ لاَ مُذْنِبٌ إِلاَّ غَفَرَ اَللَّهُ ذُنُوبَهُ. روضة الواعظین/ترجمه مهدوی دامغانی ۱/ ۳۸۴ پيامبر(صلّى الله عليه و آله)فرموده‌اند:به زودى پاره‌يى از وجود من در خراسان دفن خواهد شد. هيچ اندوهگينى ایشان را زيارت نمى‌كند مگر اينكه خداوند اندوهش را مى‌زدايد و هيچ گنهكارى آن را زيارت نمى‌كند مگر اينكه خداوند گناهانش را مى‌آمرزد. 2⃣ الإمامُ عليٌّ عليه السلام : سَيُقتَلُ رُجُلٌ مِن وُلدِي بِأرضِ خُراسانَ بِالسَّمِّ ظُلما ، اسمُهُ اسمِي ، و اسمُ أبِيهِ اسمُ ابنِ عِمرانَ موسى عليه السلام ، ألا فَمَن زارَهُ في غُربَتِهِ غَفَرَ اللّه ُ تعالى ذُنوبَهُ .[عيون أخبار الرِّضا : 2/259/17.] امام على عليه السلام: بزودی مردى از فرزندان من در خاك خراسان به زهر ستم كشته شود؛ نام او نام من است ونام پدرش نام پسرعمران، موسى عليه السلام. بدانيد كه هر كس او را در غربتش زيارت كند خداوند متعال گناهانش را بيامرزد . 3⃣ قال أبو عبد الله علیه‏السلام: «یقتل حفدتی بأرض خراسان فی مدینه یقال لها طوس، من زاره الیها عارفا بحقه أخذته بیدی یوم القیمه و أدخلته الجنه و ان کان من أهل الکبائر.» قیل له: جعلت فداک و ما عرفان حقه قال: «تعلم أنه مفترض الطاعه، غریب شهید، من زاره عارفا بحقه أعطاه الله عزوجل أجر سبعین شهیدا ممن استشهد بین یدی رسول الله صلی الله علیه و سلم علی حقیقه» . اثبات الهداه ۳/ ۲۳۳ امام صادق علیه ‏السلام:«نوه‏ مرا در سرزمین خراسان در شهری به نام طوس می‏ کشند؛ کسی که او را با شناخت حق وی زیارت کند، من روز قیامت از او دستگیری می‏ کنم و وارد  بهشتش می‏ سازم، هر چند که مرتکب گناهان کبیره شده باشد.» راوی گفت: فدایت شوم، شناخت حق او به چیست؟ فرمود۵: «این که بدانی او امام واجب الطاعه و غریب و شهید است؛ کسی که با شناخت حقش، او را زیارت کند، خدای صاحب عزت و جلال، پاداش هفتاد شهید از شهدای راستین در رکاب رسول خدا صلی الله علیه و سلم را به او عطا می‏ فرماید.». 4⃣ قال أبوالحسن موسی علیه‏ السلام فی حدیث: «من زار قبر ولدی علی و بات عنده لیله کان کمن زار الله فی عرشه. قیل: کمن زار الله فی عرشه؟ فقال: نعم. اذا کان یوم القیامه کان علی عرش الرحمن أربعه من الأولین، و أربعه من الآخرین، فاما الأربعه الذین هم من الأولین: فنوح، و ابراهیم، و موسی، و عیسی علیهم ‏السلام و أما الأربعه من الآخرین: محمد و علی و الحسن و الحسین علیهم ‏السلام، ثم یمد الطعام فیقعد و معنا زوار قبور الأئمه، ألا أن أعلاهم درجه و أقربهم حبوه زوار قبر ولدی علیه ‏السلام».وسائل الشیعه۱۰/ ۴۴۳.  امام موسی کاظم علیه‏ السلام در ضمن حدیثی فرمودند: «کسی که قبر فرزندم علی علیه‏ السلام را زیارت کند و شبی را نزد او به سر برد، مانند کسی است که خداوند را در عرش زیارت کرده است.» راوی (از روی تعجب) گفت: مانند کسی که خدا را در عرش زیارت کرده است؟ حضرت فرمودند: «آری، چون روز قیامت شود، چهار نفر از پیشینیان و چهار نفر از پسینیان بر عرش خدای رحمان قرار می‏ گیرند. چهار نفر پیشینیان نوح و ابراهیم و موسی وعیسی علیهم‏ السلام هستند و چهار نفر پسینیان محمد و علی وحسن و حسین علیهم‏السلام؛ بعد از آن خوان طعام گسترده می‏شود و زائران قبور ائمه علیهم ‏السلام به (گرد) آن می‏ نشینند؛ بدانید که (در میان زائران قبور ائمه علیهم ‏السلام) مقام زائران قبر فرزندم از همه بلندتر و پر ارج‏تر(با امتیازات بیشتر) است.». 5⃣ الامام الرضا علیه السلام: من زارنی على بعد داری و شطون مزاری , أتیته یوم القیامة فی ثلاث مواطن حتى أخلصه من أهوالها : إذا تطایرت الکتب یمیناً وشمالاً  و عند الصراط وعند المیزان. ( کامل الزیارات۳۰۴) هرکس مرا با دوری خانه و طولانی بودن مسیر قبرم، به زیارتم بیاید من هم روز قیامت در سه جا(ی پرخطر) نزد او رفته تا او را از گرفتاریهای آن نجاتش دهم: آن وقتی که پرونده ها به دست چپ و راست میدهند ونزد پل صراط و نزد میزان وسنجش اعمال. 6⃣ الامام الجواد علیه السلام: ‹‹ من زار قبر ابی غفر الله له ما تقدم من ذنبه و ما تاخر و اذا کان یوم القیامه ینصب له منبرا بحذاء منبر رسول الله حتی یفرغ الله من حساب عباده ››کامل الزیارات ۹۲۰. هرکس قبر پدرم را زیارت کند خداوند گناهان قدیم و جدید او را می آمرزد؛ و چون روز قیامت شود برای او منبری در مقابل منبر رسول خدا قرار می دهند تا وقتی که خداوند به حساب همه بندگانش رسیدگی کند.
✨﷽✨ ✅علت خیلی از مشکلاتی که ما تو خونه هامون داریم، درگیری ها، بداخلاقی ها، عصبانیت ها، بی حوصلگی ها، غرغرها، دل شکستن ها و ... اینه که فرشته ها تو خونه مون نیستن. تو خونه مون پر نمیزنن... ذکر نمیگن. خونه ای که توش پر فرشته باشه میشه خود بهشت. پر از لطف و صفا و شادی و یاد خدا. حالا چیکار کنیم که فرشته ها مهمون خونه مون بشن؟ چه کارایی نکنیم که فرشته ها رو پر ندیم؟ ❶ حدیث کسا زیاد بخونیم. ❷ سعی کنیم نمازها تا جای ممکن اول وقت باشه. ❸ نماز قضا داشتن خیییلی اثر بدی داره. ❹ چیز نجس تو خونه نگه نداریم. همه جای خونه مون همیشه پاک پاک باشه. ❺ توی خونه داد نزنیم. حتی با صدای بلند هم حرف نزنیم. فرشته ها از خونه ای که توش با صدای بلند صحبت بشه میرن. ❻ حرف زشت و غیبت و دروغ و مسخره کردن و اینا هم که مشخصه. ❼ سعی کنیم طهارت چشم و گوش و زبان و شکممون رو تا جای ممکن تو خونه حفظ کنیم. ❽ وقتی وارد خونه میشیم با صدای واضح سلام کنیم. حتی اگه هیچ کس نیست. ˝استاد عبدالله فاطمی نیا˝ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a