eitaa logo
🌼محبان مهدے او خواهد آمد ...
318 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.1هزار ویدیو
75 فایل
احادیث مهدوی،روشنگری ونشانه های آخرالزمان،،علائم ظهور،سخنرانی استادرائفی پوروپناهیان... 👈کپی مطالب با ذکر صلوات تعحیل در ظهور امام زمان (عج). تاریخ ساخت کانال۱۴۰۰/۰۱/۲۷ آیدی @t_a_l_a_b_e_b_e_r_o_o_z
مشاهده در ایتا
دانلود
6.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 به آغوش خدا برگردیم، آیت الله ناصری
🍂از جمعه های بی تو چه دلگیر میشوم جانِ خودم ز جانِ خودم سیر میشوم... 🍂با هر نفس که میکشم اقرار میکنم از این نبودنت به خدا پیر میشوم... 🍂با این دلِ خراب رسیدم به محضرت زیرا فقط به دست تو تعمیر میشوم... 🍂تنها نه جمعه ها که تمامی طولِ سال از روزهای بی تو چه دلگیر میشوم...
♨️هر چه بد باشیم امام عصر ارواحنا فداه ما را فراموش نمی‌کند... 🔸 ما منسوب به امام زمان(عجل الله فرجه) هستیم و هر چه بد باشیم امام عصر ما را فراموش نمی‌کند و ما باید در هر لحظه از زندگی دستمان در دست امام باشد و با امام خود ارتباط داشته باشیم تاهم به خود و هم به دیگران ظلم و تعدی نکنیم. 🔸 صدقه‌های خود را باید به نیت امام زمان(عجل الله فرجه) بدهیم اگر هنگام صدقه‌دادن به نیت صدقه بدهیم و نیتمان سلامتی امام عصر باشد امام هم برای سلامتی ما دعا می‌کند و ما را در برابر مشکلات حفظ می کند. 🖋حجت الاسلام قرائتی
8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجت‌الاسلام عالی 🔸سعی کنید دائم به یاد باشید... 👌کوتاه و شنیدنی 👈حتما ببینید و نشردهید.
♨️دوران غیبت و سرگردانی 🔸دوران غریبی است، دوران غیبت. امواج شبهه و فتنه از هر سو رو می کند و تا به خود بیایی چون کشتی شکسته ها در دل دریای بیکران، حیران و سرگردان دست و پا می زنی که آیا دستگیری هست؟ آیا فریادرسی هست؟ آیا کسی برای نجات این غریق بی پناه می آید؟ اما همیشه روزنه امیدی هست. از میان تاریکی ها نوری می درخشد و تو را به خود می خواند که ای غریق دریای فتنه ها و ای سرگردان در میان شبهه ها نجاتت را تنها از من بخواه...  🔸 آنچه گفته شد مقدمه ای بود برای حدیثی از امام صادق(علیه السلام عبداللَّه بن سنان، یکی از یاران امام صادق(علیه السلام) نقل می کند که روزی آن حضرت خطاب به ما فرمود: 🔸به زودی شبهه ای به شما روی خواهد آورد و شما نه پرچمی خواهید داشت که دیده شود و نه امامی که هدایت کند. تنها کسانی از این شبهه نجات خواهند یافت که دعای غریق را بخوانند. 🔸گفتم: دعای غریق چگونه است؟ 🔸فرمود: می گویی: یا اللَّهُ یا رَحمنُ یا رحیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثبِّت قَلبِی عَلی دِینکَ.  ای خدا، ای بخشنده، ای بخشایشگر، ای کسی که قلبها را دگرگون می سازی! قلب مرا بر دینت پایدار فرما. 📌بیایید دستهایمان را بلند کنیم و از خدا بخواهیم که تا ظهور حجتش قلبهای ما را بر صراط مستقیم پایدار بدارد و از درافتادن در امواج فتنه ها و شبهه های آخرالزمان نگهدارد.                           📚بحارالانوار، ج92، ص326
11.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امام حسن عسکری علیه السلام و مهدویت 👤حجت‌الاسلام رفیعی
پیوست مهدوی اعمال دینی.mp3
497.7K
⁉️اگر اعمال دینی ما پیوست مهدوی نداشته باشد آیاآثاری در زندگی ما خواهد داشت ؟ ⭕️ پاسخ: ابراهیم_افشاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حوادث اخیرمصداق غربال اخرالزمانی.mp3
622.9K
⁉️ایا حوادث اخیر غزه مصداق اخرالزمانی میباشد ؟ ⭕️ پاسخ: ابراهیم_افشاری
✡️ پیمان‌شکنی و نقض عهد یهودیان (بخش اول) (دلیل سوم قرآنی و تاریخی مبنی بر اینکه رسیدن به صلح پایدار با دولت یهودی غیر ممکن است) 🔰 یکی از صفات و خصلت‌های ثابت در جامعه یهود که در طول زمان و با گذشت سال‌ها و قرن‌ها تغییری نکرده است، صفت پیمان‌شکنی آنها است که قرآن نیز بدان تصریح دارد: 📜 أ وَ کُلَّما عاهَدُوا عَهْداً نَبَذَهُ فَرِیقٌ مِنْهُمْ بَلْ أَکْثَرُهُمْ لا یُؤْمِنُونَ. (۱) 📃 «آیا چنین نیست که هربار آنها [یهود] پیمانی بستند، گروهی از ایشان، آن را دور انداختند؟ آری، بیشتر آنها ایمان نمی‌آورند». ✅ و در آیه‌ای دیگر می‌فرماید: 📜 الَّذِینَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّهٍ وَ هُمْ لا یَتَّقُونَ. (۲) 📃 «همان کسانی‌که از آنها پیمان گرفتی [یهود] سپس هربار پیمان خود را می‌شکنند و هیچ پروا نمی‌کنند». ⭕️ فرد یا جامعه‌ای که به تعهدات خود در برابر دیگران پای‌بند نیست، بی‌گمان نه برای خود احترامی قائل است و نه برای دیگران اعتباری و این، در واقع ویژگی بارز جامعه یهودی است که داعیه برتری بر ملت‌های مسلمان و سایر ملت‌های عالم را دارد. یهودیان خود را ملت برگزیده خدا و فرزندان او می‌دانند؟! و برای دیگران در قبال خود حقی قائل نیستند. ✅ قرآن کریم، خصلت برتری‌طلبی و بی‌تعهدی یهود را نسبت به دیگران، که بر هیچ‌بنیان ارزشی و حقیقی استوار نیست، چنین وصف می‌کند: 📜 ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَیْسَ عَلَیْنا فِی الْأُمِّیِّینَ سَبِیلٌ وَ یَقُولُونَ عَلَی اللَّهِ الْکَذِبَ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ. (۳) 📃 «این [خیانت به امانت و تعهدات‌] از آن‌روست که آنان [یهود] می‌گویند؛ ما در مورد آنها که سواد (و یا کتاب آسمانی) ندارند [غیریهود] مسئولیت و تعهدی نداریم و بر خدا دروغ می‌بندند در حالی‌که خودشان می‌دانند». ✅ هم‌چنین، در مورد نگاه سلطه‌جویانه یهود و احساس برتری نژادی بر سایر ملت‌ها می‌فرماید: 📜 و قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَیَّاماً مَعْدُودَهً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِنْدَ اللَّهِ عَهْداً فَلَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَی اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ. (۴) 📃 «و می‌گفتند: هرگز آتش، جز چند روزی، به ما نخواهد رسید. بگو: مگر از خداوند [بر این ادعا] پیمانی گرفته‌اید؟ که خداوند خلاف عهد خویش نمی‌کند. یا به خداوند سخنانی را نسبت می‌دهید که نمی‌دانید». ☑️ فخر رازی در شرح آیه پیشین که فرمود: «آیا چنین نیست که هربار آنها [یهود] پیمانی بستند، گروهی از آنان، آن را دورانداختند؟» می‌گوید: 🔸 این آیه دلالت دارد بر این‌که بیماری پیمان‌شکنی به صورت یک عادت در میان آنها درآمده است. (۵) ⬅️ برگرفته از کتاب سقوط اسرائیل، ص ۹۴ تا ص ۹۶ (۱). بقره، آیه ۱۰۰. (۲). انفال، آیه ۵۶. (۳). آل عمران، آیه ۷۵. (۴). بقره، آیه ۸۰. (۵). فخر رازی، تفسیر الکبیر، ج ۳ و ۴، ص ۱۸۳ 🏷
✡️ پیمان‌شکنی و نقض عهد یهودیان (بخش دوم) (دلیل سوم قرآنی و تاریخی مبنی بر اینکه رسیدن به صلح پایدار با دولت یهودی غیر ممکن است) ☑️ علامه طباطبائی در تفسیر آیه: 📜 الَّذِینَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّهٍ وَ هُمْ لا یَتَّقُونَ «۱». می‌گوید: ▫️ اینان [یهود] هستند که از خدا نمی‌ترسند و در شکستن پیمان‌های خود از او پروا ندارند و هم‌چنین از مسلمانان نیز بیمی ندارند و از نتایج اعمال خود و نقض عهد خویش نیز نمی‌هراسند. تکرار نقض عهد و بی‌پروایی به آن، بر این دلالت دارد که این عارضه در آنها یک خصلت و ویژگی ثابت است. «۲» ✳️ در مورد یهود حقیقت تاریخی که مورخان بیان کرده‌اند، آن است که رسول خدا (ص)، آزادی، امنیت و زندگی صلح‌آمیز در میان مسلمانان را برای یهودیان تأمین کرد و در دولت خویش، آنها را هم‌پیمان و شهروند تحت حمایت خویش خواند و.. .. دستور داد رعایت حقوق همه شهروندان، به صورت عادلانه و مسالمت‌آمیز، بی‌آن‌که فرقی بین مسلمان و غیرمسلمان باشد، بر دولت اسلامی واجب است. ⚠️ اما یهود بارها و بارها پیمان خود را شکستند، با این وجود پیامبر (ص)، برای اتمام حجت بر آنها، هربار از تخلف آنها درمی‌گذشت و آنها را می‌بخشید. بالاخره زمانی‌که اثبات شد آنها دست از گمراهی، خیانت و نیرنگ‌بازی خود نمی‌کشند، رسول خدا (ص)، عدم همراه بودن آنها را به عهدی که با مسلمانان داشتند، اعلام داشت و چون یهود مفاد عهدنامه خود را با مسلمانان زیرپا گذاشته اند، برخورد با آنها را جایز دانست. پس از این مرحله بود که مسلمانان بر آنها یورش بردند، آنها را پراکنده ساخته و از آن‌جا اخراجشان کردند و اجازه ندادند در مجاورت مدینه مسکن گزینند. ⭕️ یکی از مهم‌ترین آثار سیاسی تجربه تلخ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین مسلمانان و یهود در جامعه مدینه آن بود که- پس از خیانت‌های مکرر یهودیان و اخراجشان از مدینه النبی- هیچ فرمان و نص الهی، نه در قرآن و نه در سنت نبوی، صادر نشد که به مسلمین و یا رهبر امت اسلامی اجازه دهد و یا توصیه کند که با یهود پیمان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز منعقد نمایند. بلکه برعکس، از رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله نصوص نبوی صحیح السندی صادر گردیده است که در آن، مسلمانان و کسانی‌که بعد از او عهده‌دار مقام خلافت می‌شوند، مأموریت یافته‌اند که یهود را از جزیره العرب اخراج کنند و به آنها اجازه ندهند که در چهارگوشه وطن اسلامی سکنا گزینند. ✅ از رسول خدا (ص) روایت شده است که فرمود: 🔸 اگر خدا بخواهد و زنده باشم، بی‌گمان یهود را از جزیره العرب اخراج خواهم کرد. «۳» ✅ هم‌چنین از ام سلمه روایت شده است که؛ رسول خدا (ص) فرمود: 🔸 «یهود را از جزیره العرب اخراج کنید». «۴» ✳️ آری یهود جماعتی است که از قدیم به سرکشی و عصیان در برابر ارزش‌ها و قوانین و هنجارهای اجتماعی و بین‌المللی معروف بوده است. چنان‌که خداوند متعال آنها را به همین ویژگی توصیف می‌فرماید: 📜 أ وَ کُلَّما عاهَدُوا عَهْداً نَبَذَهُ فَرِیقٌ مِنْهُمْ بَلْ أَکْثَرُهُمْ لا یُؤْمِنُونَ. «۵» 📃 آیا چنین نیست که هرگاه یهود پیمانی [با خدا و رسولانش] بستند، گروهی از آنان، آن را شکستند؟ [آنان نه فقط ‏ عهد شکنند] بلکه بیشترشان ایمان نمی‌آورند. ⬅️ برگرفته از کتاب سقوط اسرائیل، ص ۹۷ (۱). انفال، آیه ۵۶. (۲). علامه طباطبائی، المیزان فی تفسیر القرآن، ج ۹، ص ۱۱۵ نقل به مضمون. (۳). «لئن عشت ان شاء الله لاخرجنّ الیهود من جزیره العرب». مجمع الزواید، ج ۵، ص ۳۲۵. (۴). «اخرجوا الیهود من جزیره العرب». همان. (۵). بقره، آیه ۱۰۰. 🏷