میگفت هر کِیفی یک کیفری داره
مراقب باشید که کیفرِ کیفهایی که میکنید
مبادا افتادن از چشمِ خدا باشه!
•┈┈┈┈┈┈••✾•✾••┈┈┈┈┈┈•
🖇لینک کانال هیئت محبان اهل بیت :
https://eitaa.com/mohebbanajums
#شما_فرستادید🌱
#دلنوشته❣
#دلتنگی
دلم برای آن عادت زیبای من درآوردی صحنْگردی و رواقْگردی حرم تنگ شده
آنجا که بعد از، از پا در آمدن به پاتوق همیشگیام، چایخانه حضرتی، برمیگشتم و منتظر میماندم تا مثل دیگر زائران چشم به راه، سهم ما هم یک یا دو یا حتی سه لیوان شراب بهشتی شود و بعد به حافظه ی خود فلش بک میزدم تا ببینم در این چند روز که مهمان بودم، کدام صحن مانده که در آن نماز جماعت نخوانده ام تا خدایی ناخواسته از ما دلخور نشود و هم حق همه صحنها را بجا آورده باشم،
البته گاهاً بخاطر پارتیِ قویِ بعضی صحنها دو یا سه بار در آن نماز میخواندیم
از جمله: صحن انقلاب و مسجد گوهرشاد بخاطر دلبریِ گنبد آقا
مخصوصا نماز مغرب و عشا که هوا تاریک میشود و چراغ های حرم روشن و به تبع دلبری را چندبرابرتر میکند
یا صحنِ جامع به دلیل مراسمات و سخنرانی ها و حضور حجتالاسلام های معروفی که آرزوی دیدنشان را داشتم
و ....
از عادت های دیگری که مادرم خیلی خوشش نمیآید سرزدن به کتابفروشی های اطراف حرم و داخل حرم بود که هر بار با پلاستیکی که نماد آستان قدس رضوی روی آن حک شده از آن میزنم بیرون و زیر عبای خود پنهان میکردم که مبادا مادر مرا ببیند و بگوید که تو باز با پولهایت فقط کتاب خریدی!!!!!
راستی نمیدانم مشکل مادران با کتاب چیست
شاید برای این است که همیشه در خانه پخش و پلاست و مادران هم همه چیز را در خانه آشغال و به درد نخور میدانند؛ جز جهیزیه و ظرف و ظروفشان....!!
بگذریم؛
حال از صحن قدس بگویم
از گوگولی ترین صحن های حرم که آرام است و پناه آدمهای دلگیری که از دست خودشان و کارهایشان خسته شدهاند و تشنه روضه ی اباعبدالله و شکستن بغض واماندهای که مدتهاست در گلویشان سنگینی میکند، هستند.
هر شب میرفتم و کنجی را انتخاب میکردم البته اگر دیگران گوی سبقت را نربوده باشند و مکانهای وی آی پی صحن را از آن خود نکرده باشند، دل میسپردم به صدای روضه خوان و تهش همانجا از فرط خستگی، وسط مداحی به همان حالت نشسته چشمهایم سنگین میشد و خوابم میبرد
و با ناز و نوازش های مهربانانه و البته رو مخ خادم از خواب ناز میپریدم و به سمت رواق حضرت زهرا س روانه میشدم و تا نماز صبح میخوابیدم و حالش را میبردم.
اما بیشتر از همه دلتنگ آن صلوات فرستادنهای خاص مکبران حرم هستم، آن کشش جذابی که هنگام "اللهم" گفتن همراه است
آن از زیباترین قسمت هاست
ذکر صلوات باشد در حرم باشد بعد از نماز جماعت باشد و با صدای مکبر حرم
آن لحظه را با بهشت معامله میکنم ❤️
•┈┈┈┈┈┈••✾•✾••┈┈┈┈┈┈•
🖇لینک کانال هیئت محبان اهل بیت :
https://eitaa.com/mohebbanajums
46.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_ویدئویی
جلسه قرارگاه هیئات استان خوزستان تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱
رسانه هیئت محبان اهل بیت جندی شاپور اهواز
•┈┈┈┈┈┈••✾•✾••┈┈┈┈┈┈•
🖇لینک کانال هیئت محبان اهل بیت :
https://eitaa.com/mohebbanajums