eitaa logo
هیئت دانشجویی محبان اهل بیت علیهم السلام
656 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
هیئت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صفحه ما در اینستاگرام Instagram.com/mohebanajums کانال ما در تلگرام https://t.me/mohebbanajums ارتباط با ما @mohebban_ajums
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سلسله جلسات با موضوع پیامبر(ص) از 🔸 یکی از سوال های اساسی این است که چرا از بین تاریخ های مختلف ، تاریخ پیامبر باید بررسی شود؟ مهم ترین دلیل این است که تمام اتفاقات دنیا از خود پیامبر تا به الان متاثر از آن تاریخ در حال جلو رفتن میباشد. 🎙استاد حجت الاسلام علی آل کثیر زمان : شنبه ها ، ساعت ۱۲:۳۰ مکان : دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، جنب ساختمان علوم تشریح استاد صفی خانی، اندیشکده اشراق نهاد رهبری 💠هیئت دانشجویی محبان اهل بیت(ع) دانشگاه جندی شاپور ☞ @mohebbanajums
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت قهرمان فصاحت و بلاغت، و نماد مهربانی و عطوفت اسوه صبر و شجاعت حضرت زینب (س) و روز پرستار مبارک 🌸🎉😍 ☞ @mohebbanajums
🟨آیه ۱۶سوره مبارکه فصلت: پس ما بادى سرد و توفنده و مسموم کننده را در ایامى نحس بر آنان فرستادیم تا عذاب خوار کننده‏اى را در همین دنیا به آنان بچشانیم، و قطعاً عذاب آخرت رسوا کننده ‏تر است و آنان یارى نخواهند شد. ☞ @mohebbanajums
هیئت دانشجویی محبان اهل بیت علیهم السلام
🟨آیه ۱۶سوره مبارکه فصلت: پس ما بادى سرد و توفنده و مسموم کننده را در ایامى نحس بر آنان فرستادیم تا
🔶تحلیل آیه۱۶سوره مبارکه فصلت با موضوع«ملاک نحسیات»: 🔸آیا تا حالا شنیده‌اید بگویند فلانی انسان نحسی است یاحتی گاهی اوقات می‌گویند از زمانی که فلانی متولد شد نحسی و شومی را با خود آورد. برخی‌ می‌گویند در فلان ساعت یا روز نباید سفر رفت. این حرف‌ها غلط است یا درست است و مبنایی دارد؟ 🔸در مراجعه به قرآن در آیه 16 سوره مبارکه فصلت می‌بینیم وقتی به قصه قوم عاد می‌رسد این‌گونه می‌فرماید که ما آنها را عذاب کردیم در روزهای نحس. از اینجا می‌فهمیم که اجمالاً نحس بودن وجود دارد و قرآن آن را تأیید می‌کند؛ اما بر چه اصول و قواعدی؟ چه اصول و قوانینی کنار هم قرار می‌گیرد تا یک فرد و زمان و مکانی را نحس بدانیم؟ اگر این گفته ما درست نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر این کار اصول و قواعدی نداشته باشد قطعاً هر حکمی درباره نحس بودن افراد کنیم باطل است و ما بی‌علم نظر می‌دهیم و براساس گمان باطلی است. 🔸اگر کسی قائل به نحس بودن خود باشد مرتکب نوعی از شرک شده است چرا که مبدأ اثرگذاری در عالم خداوند و قوانین الهی است، حال خداوند که این فرد را نحس نمی‌داند و  قوانین الهی نیز این را تأیید نمی‌کند لکن بنده او را نحس می‌بیند. آیا مگر شرک غیر از این است که منشأ اثری را غیر از خداوند بدانیم؟ لذا با چه دلیل و استدلالی به یک انسان نحس می‌گوییم؟ البته ذیل آیات در روایات معدودی به نحس بودن بعضی از ایام و مکان‌ها می‌رسیم که در همه آنها یک قاعده کلی‌ای وجود دارد و آن این که نحس بودن به اعمال انسان برمی‌گردد و تنها عاملی که مؤثر بر نحس بودن است بحث گناه است. لذا نحسی در ذات انسان نیست بلکه در اعمال گناه‌آلود است. حال بهتر است به‌جای اینکه به کسی بی‌دلیل و واهی بگوییم نحس و شوم است به اعمال خود نگاه کنیم. در مورد ایام، امکنه، مشاغل و امور که گاهی اوقات گفته می‌شود در فلان روز فلان کار انجام نشود و مباحثی از این قبیل که برخی دلیل‌های ضعیفی می‌آورند باید گفت؛ اولاً این دلایل تأیید نشده است ثانیاً آیا ما می‌توانیم به این بهانه امور دنیا را تعطیل کنیم؟ 🔸برای حل این مسئله باید دست به دامن اهل‌بیت(ع) شویم، امام باقر(ع) فرمودند: هرکسی روز خود را با صدقه آغاز کند اگر آن روز نحس است نحسی آن روز با صدقه از بین می‌رود، لذا در هر زمانی می‌شود سفر رفت و کار انجام داد. پس نحس بودن کسی یا مکانی و زمانی، دلیلی برای تعطیلی هیچ‌کاری یا تهمت قبیح به هیچ فردی نیست. ✍سیدابراهیم راد
سلسله جلسات با موضوع پیامبر(ص) از 🎙️استاد حجت الاسلام علی آل کثیر 🗓️ شنبه ۲۷ آبان ماه 📍 اندیشکده اشراق ☞ @mohebbanajums
📌شهیدی که دهان خود را پر از گِل کرد تا مبادا صدای ناله‌اش موجب لو رفتن مَعبر شود 🔻برای شروع عملیات کربلای ۴ به آبادان منتقل شدیم و به عنوان غوّاصان خط ‌شکن به خط دشمن زدیم؛ به هر ترتیبی بود خط دشمن را شکستیم و پاکسازی کردیم، وقتی برای آوردن مجروحان و شهدا وارد معبر شدیم، دیدیم که شهید حمیدی‌اصیل هر دو پایش قطع شده و پیکر مطهرش در گوشه‌ای از معبر افتاده است اما آنچه که ما را به تعجب وا داشت، این بود که دهان شهید پر از گِل شده بود. 🔻بعدها متوجه شدیم که وقتی به پاهای سعید ترکش خورد و قطع شد، برای اینکه صدای ناله‌اش بلند نشود و باعث لو رفتن معبر نشود، دهان خود را پر از گِل کرده بود.😔🌹 @mohebbanajums
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریشه آب و خاکمون حسینه نوشته پلاکمون حسینه میون این همه تفاوت امروز نقطه اشتراکمون حسینه 📍قرار هفتگی ۲۳ آبان ماه 💠هیئت دانشجویی محبان اهل بیت(ع) دانشگاه جندی شاپور ☞ @mohebbanajums
✨ ای که یک گوشه چشمت غم عالم ببرد..... 🌱@mohebbanajums
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃پیامبر اکرم(ص):🍃 در به سرانجام رساندن کارهای خود از سکوت یاری بگیرید،چراکه هر دارای نعمتی مورد حسادت واقع می شود. ✍میزان الحکمه،ج۱،ص۶۲۰ (ص) ☞ @mohebbanajums
🖇خلاصه جلسه دوم در این جلسه به بررسی بعضی از ویژگی‌های اعراب در دوران جاهلیت می‌پردازیم ۱)قبیله گرایی:همه حکومتها در عصر جاهلی حکومت داشتند غیر از حجاز که حکومت مستقل(دولت) نداشت.افراد اگر از قبیله طرد میشدند هیچ پناه و پشتیبانی نداشتند. سه طایفه بزرگ بر حجاز حاکم بود : بنی عدنان،بنی قحطان،ابادی. ساختار های کوچکتر از قبیله،عماره است و بعد بطون. انها تابع محض رئیس قبیله بودند؛هر چه میگفت میپذیرفتند حتی اگر ناحق بود یا مورد پسندشان نبود. دقت شود که اطاعت از رئیس قبیله جنبه سیاسی نداشت،بعدها سیاسی شد. بیشتر ریشه در نژاد و نصب آنها داشت. حال قرار است پیغمبری با مفهومی از ولایت پذیری مبعوث شود.کما اینکه در آیات قرآن بار ها شنیدیم واژه هایی از قبیل اطیعونی، اطیعوالله و ... ۲)تعصب:ریشه تعصب،آزادی بیش از حد است‌.بی قاعده و ضابطه بودن فرد را عصبی و بی باک میکند. جبن،اضطراب و ترس نتیجه زندگی قانونمند است.تنها جایی که میتوانیم هم احتیاط ببینیم و هم بی باکی،جایی است که قانون گزاری درست صورت گرفته باشد یعنی فرهنگ اسلامی ۳)پایبندی به پیمان:عاملی که باعث شد مردم از بیعتشان با خلفا برنگردند.(استفاده از ویژگی پسندیده در جای ناپسند) ۴)احترام به کعبه ۵)دین و علاقه به معنویت:دقت شود که تمام داستان های بت پرستی تنها ۱۰۰ سال بود که در آن منطقه حاکم شده بود یعنی ۱۰۰ سال قبل از بعثت.اعراب در اصل حنیفی بودند،از قبل با ابراهیم خلیل بودند،پیغمبر را قبول داشتند،خدا را قبول داشتند(من خلق السموات والارض لیقولن الله)،بعدا مشرک شدند(نه کافر).آنها از بتها به عنوان واسطه پرستش خداوند استفاده میکردند. 🔸سلسله جلسات " پیامبر(ص) ، از " 🎙️استاد حجت الاسلام علی آل کثیر 📍 شنبه_ ۲۷ آبان 💠هیئت دانشجویی محبان اهل بیت(ع) دانشگاه جندی شاپور@mohebbanajums
🔘 سلسله جلسات با موضوع " پیامبر(ص) ، از " 🎙استاد حجت الاسلام علی آل کثیر 🔍مکان : دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، جنب ساختمان علوم تشریح استاد صفی خانی، اندیشکده اشراق نهاد رهبری 📍جلسه سوم ، شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰@mohebbanajums
✨ 💌آیات ۲۴ تا ۲۸ عبس 💠هیئت دانشجویی محبان اهل بیت(ع) دانشگاه جندی شاپور ☞ @mohebbanajums
شهید مصطفی صدرزاده : اگر می خواهید کارتان برکت پیدا کند به خانواده شهدا سر بزنید ،زندگی نامه شهدا را بخوانید،سعی کنید در روحیه خود شهادت طلبی را پرورش دهید ... کانون شهدای ۲۳ مهاجر با همکاری هیئت محبان اهل بیت (ع) و کانون قرآن و عترت برگذار می کند: دیدار با خانواده شهید مدافع حرم حسین معماری روز دوشنبه ۶ آذر ساعت ۱۸ جهت ثبت نام به آیدی @Kanon23mohajer_admin در پیام رسان های ایتا و تلگرام یا شماره تلفن  ۰۹۹۳۳۸۲۱۳۴۴ پیام دهید‌. منتظر حضور گرم شما هستیم🌺🌺 @mohebbanajums @ajums_23mohajer @Quran_ajums
🔹️اجتماع بزرگ دانشجویان فاطمی🔹️ 🔹️شهر اهواز_ فاطمیه اول🔹️ 🔺قاری بین المللی: استاد قاسم مقدمی 🔺بـاسـخـنـرانـے‌: حجہ الاسلام والمسلمین عادلی نژاد حجہ الاسلام والمسلمین شفیعے 🔺با نواے: سید حجت بحرالعلومی سید سهیل موسوی کربلایی علی حسنپور 🕖زمـان: ۵ _ ۶ _ ۷ آذرمـاه ۱۴۰۲ رأس‌ سـاعـت ۲۰ 🕌مـکـان: مـیـدان‌گـلـسـتـان‌ مـسـجـدامـام‌خـمـیـنـے(ره) دانـشـگـاه‌شـهـیـدچـمـران اهواز 🛑 حرکت سرویس ها از درب خوابگاه ساعت ۲۰ @mohebbanajums
گاهی یک نگاه حرام کسی که لیاقت شهادت دارد را سال هاعقب می اندازد چه برسد به کسی که لایق شهادت بودن را نشان نداده... ✍شهید حاج حسین خرازی @mohebbanajums
Mehdi Rasooli _ Yekami Har Bzn (320).mp3
9.13M
🎙 مهدی رسولی پاشو اینجوری منو نده عذاب کلمینی...💔 ✔️ توصیه میشه😭 💠هیئت دانشجویی محبان اهل بیت(ع) دانشگاه جندی شاپور ☞ @mohebbanajums
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀امام صادق(ع):🥀 وقتی روز قیامت فرا رسد، خداوند تمامی بشر از اولین و آخرین را در یک جا جمع می‌کند پس منادی ندا می‌دهد: چشمانتان را ببندید و سرهایتان را پایین بیندازید تا فاطمه دختر محمد - صلّی الله علیه و آله - از صراط بگذرد... ✍بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۲۲۴ ❃‌ هیئت دانشجویی محبان اهل بیت(ع) دانشگاه جندی شاپور‌‌‌ ☞ @mohebbanajums