eitaa logo
هیئت محبین الرقیه (س)
895 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
🔰هیئت فرهنگی و مذهبی #محبین‌الرقیه‌ (علیهاالسلام) 🔺استان خوزستان _ شهرستان #امیدیه 🔷⚪ مکان و زمان برگزاری جلسه هفتگی : 🌒 شب‌های جمعه _ مسجدامام‌خمینی (ره) 👤 ادمین @abd_khadem
مشاهده در ایتا
دانلود
متن «۸» ⚫ مراحل غصب فدک👇 ✅مرحله دوم👈🏻👈🏻 ( *اشغال فدک* ) ده روز پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله به عنوان اولین اقدام پس از استقرار حکومت سقیفه ، مأموران خلیفه اول به دستور خاص او فدک را به اشغال خود درآوردند ، و بدون اطلاع حضرت زهرا سلام الله علیها *نماینده آن حضرت را از آنجا اخراج کردند* ، و ملک آن را غصب نمودند و درآمد آن را به طور کامل برای مخارج حکومت غاصبانه ی خودصرف کردند. حکومت وقت ، کوچکترین توجه به سابقه مفصل امر الهی و عمل پیامبر صلی الله علیه و آله در مورد فدک و سندی که تنظیم شده بود و شاهدانی که گواهی دادند و آنچه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در حضور مردم فرموده بودند نکردند . ✅ حضرت زهرا سلام الله علیها به محض شنیدن خبر غصب فدک فرمودند : (( *این اولین ناجوانمردی و بدترین هتک حرمت است. قاتلهم الله...!*)) 📕📚📖شرح نهج البلاغه( ابن ابی الجدید) ج ۱۶ ص ۲۶۳ /المثالب به ابن شهرآشوب خطی: ص ۲۲۶ /بحارالانوار ج ۲۹ ص ۱۲۷ @mohebinalroghaye.
هیئت محبین الرقیه (س)
اا🚩 🎙 8⃣ صوت شماره (۸) 📃موضوع سخنرانی : برای فاطمیه ... 🗣سخنران : استاد ارجمند حجه الاسلام والمسلمین دارستانی @mohebinalroghaye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✏ شبهه شماره «۸» 📖 متن شبهه : آیا اهل مدینه سکوت اختیار کردند و از حضرت زهرا سلام الله علیها هم حمایت نکردند؟؟!! همه ما کم و بیش در مورد چگونگی به شهادت رسیدن حضرت زهرا سلام الله علیها مطالبی را شنیده ایم، از این رو این سوال پیش می آید که چرا یاران و اصحاب حضرت علی علیه السلام چون مالک،سلمان و ... اقدامی نکردند؟؟ ممکن بود در آن زمان بنا به مصالح جامعه نوپای اسلامی نتوانند قیام کنند ، اما حداقل می توانستند مانع از این شوند که در خانه پاره ی تن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را به آتش بکشند و مظلومانه پهلویش را بشکنند و امامش را دست بسته در کوچه‌ها بگردانند. چرا آنها به یاری فاطمه سلام الله علیها نرفتند تا به ایشان آسیبی نرسد؟؟ این مسئله را روشن کنید که چرا اقدامی نکردند و اگر کردند چرا کسی از آن صحبتی نمی‌کند. *پاسخ* : 👇🏻👇🏻 واقعیت این است که تحلیل برخی حوادث تاریخی بسیار مشکل است و هضم برخی رفتارها بسیار سنگین است. اما انگیزه‌های مختلف ، انسان را به جایی می رساند که رفتارهای ناباورانه انجام دهد. در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برخی رگه‌های مخالفت با سنت نبوی و دشمنی با اهل بیت علیهم السلام از سوی برخی یاران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دیده می‌شد. مانند اعتراض😯😯 در صلح حدیبیه، نافرمانی از شرکت در سپاه اسامه، توهین به پیامبر در هنگام نوشتن وصیت 📃 و ... اما کسی باور نمی کرد که این تخلفات به جنایت 🔥🔥تبدیل شود . چه بسا علت اینکه حضرت فاطمه سلام الله علیها پشت در 🚪آمد ، آن بود که آنان به احترام حضرت زهرا سلام الله علیها از ورود به خانه🏠 منصرف شوند ، زیرا مسلمانان مدینه احترام بسیارِ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به فاطمه سلام الله علیها را از نزدیک دیده بودند و حدیث *(( من اذاها فقط آذانی))* را به گوش شنیده بودند ، به همین جهت کسانی که نزدیک در🚪 بودند ، به جمعیتی که در انتهای ایستاده بود و فرمان حمله را می‌داد ، اطلاع دادند که فاطمه پشت در است ولی آنها گفتند: *((و ان کانت))* ! چنین حرکتی غیر قابل باور بود و از چند یار خالص امیرالمومنین علی علیه السلام در هنگامه ، کاری ساخته نبود و کسی انتظار چنین حرکت جنایتکارانه را نداشت. *اولاً* : آیا عمل مردم مدینه ملاک حقانیت است یا عمل امیرالمومنین علی علیه السلام⁉⁉ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فقط در حق علی علیه السلام فرمودند (( *علی مع الحق و الحق مع علی* )) علی با حق است و حق با علیست. 📕📚📖 تاریخ بغداد ج ۱۴ ص۳۲۲ و مجمع الزواید ج۷ ص ۲۳۷ *ثانیاً*: مگر مردم مدینه نبودند که در برابر کشتن عثمان و تعرض به همسر و از خود واکنشی نشان ندادند و حتی اجازه ندادند جنازه او را در قبرستان مسلمانان در خواند و مجبور شدند او را در قبرستان *یهود* 😨😨 دفن کنند تا اینکه معاویه در زمان حکومتش قبرستان یهود را به قبرستان بقیع متصل کرد. 📖📚📕 تاریخ طبری ج ۳ ص۴۶۸ و ۴۳۸ @mohebinalroghaye
شماره ۹ ✏ متن «۹» ☑ *مراحل غصب فدک* 👇👇 مرحله سوم👈 *ارائه سند فلک* ✅ در اولین برخورد پس از تصرف فدک ، خلیفه دوم به حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: آن نوشته ای که میگفتی پدرت درباره ی فدک برایت نوشته بیاور! حضرت زهرا سلام الله علیها فوراً سند را آورد و به خلیفه اول نشان داد و فرمود: (( *این نوشته ی پیامبر برای من و فرزندانم است* )). این سند هنگام بخشیدن آن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به فاطمه زهرا سلام الله علیها به همراه آن حضرت و دستخط امیرالمومنین علی علیه السلام و به شهادت آن حضرت و ام ایمن تنظیم شده بود و متن آن به عنوان (( *اعطایی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به دخترش فاطمه بود* )) . جا داشت ارائه این سند مسئله را پایان بخشد ولی آنان نه تنها کوچک‌ترین اعتنایی به آن نکردند ، بلکه اهانتی عظیم به ساحت مقدس پیامبر صلی الله علیه و آله روا داشتند . خلیفه دوم نوشته پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را از دست حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت پیش چشم مردم آب دهان برانداخت و آن را پاره کرد؛ و بدین گونه علناً مخالفت خود را با امر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را اعلام کرد. 📖📚📕بحارالانوار ج ۲۱ص ۲۳/نوائب الدهور ج ۳ ص ۱۴۸ /عوالم العلوم ج ۱۱ ص ۵۷۴ /مجمع النورین ص ۱۳۷ @mohebinalroghaye
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🚩 🎙 🔊 صوت شماره (۹) 📃موضوع سخنرانی : بانوی نمونه 🗣سخنران : استاد ارجمند حجه الاسلام والمسلمین احمدی @mohebinalroghaye
هیئت محبین الرقیه (س)
_✅ روایت همرزم مدافع حرم از آخرین شب ... 💠 غسل کرد و از همه حلالیت گرفت و با همه خداحافظی کرد و گفت بچه ها من دیگه برنمیگردم ، همه خندیدند و دستش انداختند و با خنده میگفتند : ایوب برو منتظریم برگردی؛ ولی اون گفت : من میبینم که برگشتنی نیستم منتظرم نباشید ... کسی باور نکرد ... اما سحرگاه ، بعد از همه عبادتهایی که اون شب توی اون خونه با پروردگار خودش انجام داد ، برنگشتنش رو به همه دوستانش ثابت کرد ... 🕊۱۷ آذر ماه سالروز شهادت شهید مدافع حرم " ایوب رحیم پور " گرامی باد. @mohebinlroghaye
🚩 📜 متن شماره « ۱۰ » ✏ مراحل غصب فدک 👇👇 *مرحله چهارم* 👈 *جعل حدیث و شهادت عایشه و حفصه* یکی از پیش‌بینی‌های خلیفه اول و خلیفه دوم درباره فدک، آماده‌سازی مدرکی جعلی برای اقدام شان بود. برای این منظور از مطرح کردن جنبه‌های معنوی استفاده کردند که انبیا دِرهم و دیناری باقی نمی گذارند و فقط علم و حکمت از خود به یادگار می‌گذارند ، و نتیجه گرفتند که هر چیزی از اموال دنیا از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) باقی بماند قابل تملک نیست و صدقه است . این حدیث جعلی به صورت جمله *(( نحن معاشر الانبیا لا نورث... ))* مطرح شد که قابل سوءاستفاده غاصبین باشد. در جایی که اصحاب پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) حضور داشتند و زمان زیادی هم نگذشته بود که فراموش کرده باشند، نسبت دادن چنین دروغ بزرگی به ساحت قدسی نبوی احتیاج به زمینه‌سازی داشت. به همین جهت کسی جز مجموعه ی داخلی خود پیدا نکردند و شاهد ماجرا عایشه و حفصه به عنوان دو همسر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)در نظر گرفتند . مشکلی که هنوز باقی بود شهادت دادن دو زن بود که به جای یک مرد حساب می شد و ارزش آن هنگامی بود که یک مرد دیگر نیز به آن شهادت دهد ، ولی هیچ کس حاضر به چنین شهادتی و نسبت دروغی به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نشد. لذا یک عرب بیابانی از قبیله بنی نصر به نام مالک ابن اوس بن حدثان پیدا کردند که سابقه ی این شخص با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مشخص نبود تا بتواند مطلبی را بر آن حضرت نسبت دهد. به این عرب بیابانی هم- با مشکلات زیادی- این حدیث جعلی را یاد دادند و برایش تکرار کردند که بتواند نظر مردم شهادت دهد و تعداد شاهد آن را تکمیل کند. بسیار جالب است که در کتب تاریخ تصریح شده که با حضور آن همه اصحاب پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) احدی جز آن اعرابی و این دو زن پیدا نشد به مطلب مورد نظرشان شهادت دهد. 📖📕📚 بحارالانوار ج۲۹ ص ۱۳۴،۵۶،۱۹۰/ کتاب سلیم ج۲ ص۶۴۹ 🔺 @mohebinalroghaye