#فاطمیه
متن «۸»
⚫ مراحل غصب فدک👇
✅مرحله دوم👈🏻👈🏻 ( *اشغال فدک* )
ده روز پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله به عنوان اولین اقدام پس از استقرار حکومت سقیفه ، مأموران خلیفه اول به دستور خاص او فدک را به اشغال خود درآوردند ، و بدون اطلاع حضرت زهرا سلام الله علیها *نماینده آن حضرت را از آنجا اخراج کردند* ، و ملک آن را غصب نمودند و درآمد آن را به طور کامل برای مخارج حکومت غاصبانه ی خودصرف کردند.
حکومت وقت ، کوچکترین توجه به سابقه مفصل امر الهی و عمل پیامبر صلی الله علیه و آله در مورد فدک و سندی که تنظیم شده بود و شاهدانی که گواهی دادند و آنچه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در حضور مردم فرموده بودند نکردند . ✅ حضرت زهرا سلام الله علیها به محض شنیدن خبر غصب فدک فرمودند : (( *این اولین ناجوانمردی و بدترین هتک حرمت است. قاتلهم الله...!*))
📕📚📖شرح نهج البلاغه( ابن ابی الجدید) ج ۱۶ ص ۲۶۳ /المثالب به ابن شهرآشوب خطی: ص ۲۲۶ /بحارالانوار ج ۲۹ ص ۱۲۷
@mohebinalroghaye.
هیئت محبین الرقیه (س)
اا🚩 #فاطمیه
🎙 #کلیپصوتی
8⃣ صوت شماره (۸)
📃موضوع سخنرانی : برای فاطمیه ...
🗣سخنران : استاد ارجمند حجه الاسلام والمسلمین دارستانی
@mohebinalroghaye
#فـاطمیــهـ
✏ شبهه شماره «۸»
📖 متن شبهه : آیا اهل مدینه سکوت اختیار کردند و از حضرت زهرا سلام الله علیها هم حمایت نکردند؟؟!!
همه ما کم و بیش در مورد چگونگی به شهادت رسیدن حضرت زهرا سلام الله علیها مطالبی را شنیده ایم، از این رو این سوال پیش می آید که چرا یاران و اصحاب حضرت علی علیه السلام چون مالک،سلمان و ... اقدامی نکردند؟؟ ممکن بود در آن زمان بنا به مصالح جامعه نوپای اسلامی نتوانند قیام کنند ، اما حداقل می توانستند مانع از این شوند که در خانه پاره ی تن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را به آتش بکشند و مظلومانه پهلویش را بشکنند و امامش را دست بسته در کوچهها بگردانند.
چرا آنها به یاری فاطمه سلام الله علیها نرفتند تا به ایشان آسیبی نرسد؟؟ این مسئله را روشن کنید که چرا اقدامی نکردند و اگر کردند چرا کسی از آن صحبتی نمیکند.
*پاسخ* : 👇🏻👇🏻
واقعیت این است که تحلیل برخی حوادث تاریخی بسیار مشکل است و هضم برخی رفتارها بسیار سنگین است. اما انگیزههای مختلف ، انسان را به جایی می رساند که رفتارهای ناباورانه انجام دهد.
در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برخی رگههای مخالفت با سنت نبوی و دشمنی با اهل بیت علیهم السلام از سوی برخی یاران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دیده میشد. مانند اعتراض😯😯 در صلح حدیبیه، نافرمانی از شرکت در سپاه اسامه، توهین به پیامبر در هنگام نوشتن وصیت 📃 و ... اما کسی باور نمی کرد که این تخلفات به جنایت 🔥🔥تبدیل شود .
چه بسا علت اینکه حضرت فاطمه سلام الله علیها پشت در 🚪آمد ، آن بود که آنان به احترام حضرت زهرا سلام الله علیها از ورود به خانه🏠 منصرف شوند ، زیرا مسلمانان مدینه احترام بسیارِ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به فاطمه سلام الله علیها را از نزدیک دیده بودند و حدیث *(( من اذاها فقط آذانی))* را به گوش شنیده بودند ، به همین جهت کسانی که نزدیک در🚪 بودند ، به جمعیتی که در انتهای ایستاده بود و فرمان حمله را میداد ، اطلاع دادند که فاطمه پشت در است ولی آنها گفتند: *((و ان کانت))* ! چنین حرکتی غیر قابل باور بود و از چند یار خالص امیرالمومنین علی علیه السلام در هنگامه ، کاری ساخته نبود و کسی انتظار چنین حرکت جنایتکارانه را نداشت.
*اولاً* : آیا عمل مردم مدینه ملاک حقانیت است یا عمل امیرالمومنین علی علیه السلام⁉⁉
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فقط در حق علی علیه السلام فرمودند (( *علی مع الحق و الحق مع علی* )) علی با حق است و حق با علیست.
📕📚📖 تاریخ بغداد ج ۱۴ ص۳۲۲ و مجمع الزواید ج۷ ص ۲۳۷
*ثانیاً*: مگر مردم مدینه نبودند که در برابر کشتن عثمان و تعرض به همسر و از خود واکنشی نشان ندادند و حتی اجازه ندادند جنازه او را در قبرستان مسلمانان در خواند و مجبور شدند او را در قبرستان *یهود* 😨😨 دفن کنند تا اینکه معاویه در زمان حکومتش قبرستان یهود را به قبرستان بقیع متصل کرد.
📖📚📕 تاریخ طبری ج ۳ ص۴۶۸ و ۴۳۸
@mohebinalroghaye
شماره ۹
#فـاطمیــهـ
✏ متن «۹»
☑ *مراحل غصب فدک* 👇👇
مرحله سوم👈 *ارائه سند فلک*
✅ در اولین برخورد پس از تصرف فدک ، خلیفه دوم به حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: آن نوشته ای که میگفتی پدرت درباره ی فدک برایت نوشته بیاور! حضرت زهرا سلام الله علیها فوراً سند را آورد و به خلیفه اول نشان داد و فرمود: (( *این نوشته ی پیامبر برای من و فرزندانم است* )).
این سند هنگام بخشیدن آن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به فاطمه زهرا سلام الله علیها به همراه آن حضرت و دستخط امیرالمومنین علی علیه السلام و به شهادت آن حضرت و ام ایمن تنظیم شده بود و متن آن به عنوان (( *اعطایی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به دخترش فاطمه بود* )) .
جا داشت ارائه این سند مسئله را پایان بخشد ولی آنان نه تنها کوچکترین اعتنایی به آن نکردند ، بلکه اهانتی عظیم به ساحت مقدس پیامبر صلی الله علیه و آله روا داشتند . خلیفه دوم نوشته پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را از دست حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت پیش چشم مردم آب دهان برانداخت و آن را پاره کرد؛ و بدین گونه علناً مخالفت خود را با امر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را اعلام کرد.
📖📚📕بحارالانوار ج ۲۱ص ۲۳/نوائب الدهور ج ۳ ص ۱۴۸ /عوالم العلوم ج ۱۱ ص ۵۷۴ /مجمع النورین ص ۱۳۷
@mohebinalroghaye
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🚩 #فـاطمیــهـ
🎙 #کلیپــصوتـی
🔊 صوت شماره (۹)
📃موضوع سخنرانی : بانوی نمونه
🗣سخنران : استاد ارجمند حجه الاسلام والمسلمین احمدی
@mohebinalroghaye
هیئت محبین الرقیه (س)
_✅ روایت همرزم #شهید مدافع حرم #ایوب_رحیم_پور از آخرین شب ...
💠 غسل کرد و از همه حلالیت گرفت و با همه خداحافظی کرد و گفت بچه ها من دیگه برنمیگردم ، همه خندیدند و دستش انداختند و با خنده میگفتند :
ایوب برو منتظریم برگردی؛
ولی اون گفت : من میبینم که برگشتنی نیستم منتظرم نباشید ...
کسی باور نکرد ...
اما سحرگاه ، بعد از همه عبادتهایی که اون شب توی اون خونه با پروردگار خودش انجام داد ، برنگشتنش رو به همه دوستانش ثابت کرد ...
🕊۱۷ آذر ماه سالروز شهادت شهید مدافع حرم " ایوب رحیم پور " گرامی باد.
#صلوات
#شهدای_مدافع_حرم
@mohebinlroghaye
🚩 #فـاطمیــهـ
📜 متن شماره « ۱۰ »
✏ مراحل غصب فدک 👇👇
*مرحله چهارم* 👈 *جعل حدیث و شهادت عایشه و حفصه*
یکی از پیشبینیهای خلیفه اول و خلیفه دوم درباره فدک، آمادهسازی مدرکی جعلی برای اقدام شان بود. برای این منظور از مطرح کردن جنبههای معنوی استفاده کردند که انبیا دِرهم و دیناری باقی نمی گذارند و فقط علم و حکمت از خود به یادگار میگذارند ، و نتیجه گرفتند که هر چیزی از اموال دنیا از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) باقی بماند قابل تملک نیست و صدقه است . این حدیث جعلی به صورت جمله *(( نحن معاشر الانبیا لا نورث... ))* مطرح شد که قابل سوءاستفاده غاصبین باشد.
در جایی که اصحاب پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) حضور داشتند و زمان زیادی هم نگذشته بود که فراموش کرده باشند، نسبت دادن چنین دروغ بزرگی به ساحت قدسی نبوی احتیاج به زمینهسازی داشت.
به همین جهت کسی جز مجموعه ی داخلی خود پیدا نکردند و شاهد ماجرا عایشه و حفصه به عنوان دو همسر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)در نظر گرفتند .
مشکلی که هنوز باقی بود شهادت دادن دو زن بود که به جای یک مرد حساب می شد و ارزش آن هنگامی بود که یک مرد دیگر نیز به آن شهادت دهد ، ولی هیچ کس حاضر به چنین شهادتی و نسبت دروغی به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نشد.
لذا یک عرب بیابانی از قبیله بنی نصر به نام مالک ابن اوس بن حدثان پیدا کردند که سابقه ی این شخص با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مشخص نبود تا بتواند مطلبی را بر آن حضرت نسبت دهد.
به این عرب بیابانی هم- با مشکلات زیادی- این حدیث جعلی را یاد دادند و برایش تکرار کردند که بتواند نظر مردم شهادت دهد و تعداد شاهد آن را تکمیل کند. بسیار جالب است که در کتب تاریخ تصریح شده که با حضور آن همه اصحاب پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) احدی جز آن اعرابی و این دو زن پیدا نشد به مطلب مورد نظرشان شهادت دهد.
📖📕📚 بحارالانوار ج۲۹ ص ۱۳۴،۵۶،۱۹۰/ کتاب سلیم ج۲ ص۶۴۹
🔺 @mohebinalroghaye