نیروهای ترکیه از یک مرکز نظامی در شمال سوریه عقبنشینی کردند
روسیا الیوم:
🔹منبعی در شمال سوریه از عقبنشینی نیروهای ترکیه از یک مرکز ایست و بازرسی واقع در شهرک «تل تمر» استان الحسکه خبر داد.
🔹نیروهای ترکیه قبل از عقبنشینی از این مرکز، آن را آتش زده و تخریب کردهاند.
🔹این دومین بار طی دو هفته است که نیروهای ارتش ترکیه از مراکز ایست و بازرسی که در شمال سوریه ایجاد کردهاند، عقبنشینی میکنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وحدت چیست؟ خیانت کدام است؟
سردار سلیمانی پاسخ می دهد:
🔻در خط مقدم جنگ با دشمن نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند او دشمن نیست، دوست است.
🔻خوارج محصول ترویج همین نگاه بودند.
🔻اگر صاحب منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دو صدایی در مقابل دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده اند.
🔻کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است.
🔻ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین بردن و سرد کردن، در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 میم مثل مُدرِّس؛
❇️ نماینده واقعی مردم در مجلس این ویژگی ها را دارد (بخش اول)
◽️ #ساده_زیست:
مدرس در زمان نمایندگی مجلس در تهران دو خانه برای اجاره یافته بود، یکی دو اتاقه با اجاره ماهی سی ریال و دیگری سه اتاقه با اجاره ماهی سیوپنج ریال به وی عرضه میکنند. مدرس منزل دو اتاقه را انتخاب میکند. از او سؤال میکنند آیا مبلغ پنج ریال صرفهجویی میکنی؟ جواب میدهد:🔻
"بلی، آنچه #استقلال و آزادی و عقیده را از بین میبرد، احتیاج است. من نمی خواهم محتاج کسی باشم.
باید برنامه زندگیم را طوری تنظیم کنم که محتاج به کسی نشوم و این زبان و تند و تیزم آزاد باشد."
◽️میلسپو، مستشار مالی امریکا در ایران در کتاب «کار امریکا در ایران» می نویسد:🔻
«مشخصترین چهره و رهبر روحانیون در مجلس، مدرس میباشد که اخیراً به عنوان نایب رییس اول مجلس، انتخاب شده است. شهرت مدرس، بیشتر در این است که برای پول ارزشی قائل نیست. او در خانه سادهای زندگی میکند که جز یک قالیچه، تعدادی کتاب و یک مسند، چیز دیگری در آن وجود ندارد. لباس روحانیون را میپوشد و مردی است فاضل. در ملاقات با او محال است کسی تحت تأثیر سادگی و هوش و قدرت رهبری او قرار نگیرد ...».
◽️ مخالفت شهید مدرس با افزایش حقوق نمایندگان مجلس:🔻
«گمان میکنم ما که آمدهایم اینجا، میگوییم وکیلیم؛
ولی نیستیم.
" #ولی" آن کسی است که آنچه خودش مستقلا صلاح میداند اجرا کند.
#وکیل این است که نظر موکلین را بداند.
بنده از تمام موکلین خودم که سی کرور باشند، یکی را نمیدانم که راضی باشد حقوقتان را ۳۰۰ تومان بکنیم.
چرا؟ برای آنکه ندارند... ندارند... فقیرند... بیچیزند».
@HawzahNews
◽️ به ایشان ایراد می گیرند که چرا عبای کرباسی (نوعی پارچه درشت بافت و سنگین) می پوشید و عبای بهتری استفاده نمی کنید. ایشان میگویند هر زمانی که #ایرانی عبای بهتری درست کرد، من از همان عبا استفاده می کنم.
◽️ ایشان دیدگاهی اقتصادی داشتند که باید پایبند به قدرت اقتصادی خودمان باشیم و به هیچ عنوان به بیگانگان وابسته نباشیم؛ این شهید بزرگوار لباس، کفش، عبا و عمامه اش از تولید داخل بود.
بیشتر بخوانید:👇
http://hawzahnews.com/news/886618
🔻میم مثل مُدرِّس؛
نماینده واقعی مردم در مجلس این ویژگی ها را دارد (بخش دوم)
◽️ #عدم_وابستگی مدرس به دستگاههای قدرت و ثروت او را به چنین جایگاهی رساند.
مدرس خود میگوید:
«من ده رییسالوزرا و چهل، پنجاه وزیر را دیدم و رد کردم، اگر هر کدام از اینها در مجلس مدعی شد که مدرس یک توقعاتی از من کرده است، آن شخص خیلی مرد است. یک کاغذ در هیچ کابینه ندارم. هیچ تقاضایی از کسی نکردهام».
◽️ یک روز وقتی که مدرّس از مجلس به خانه بازگشت، عدّهای از مردم به منزل مدرّس ریخته با سر و صدای زیاد گفتند:
«آقا! این چه لایحهای بود که امروز تصویب شد؟ خلاف مصلحت است».
مدرّس پاسخ داد:
«اگر بیست رأس اسب و الاغ و یک آدم را در مجلسی جمع کنند و از آنها بپرسند که ناهار چه میخورید، جواب چه میدهند؟
همه گفتند: «جو»
مدرّس گفت:
«آن یک نفر هم ناچار است سکوت کند. این وکلایی که شما انتخاب کردهاید، شعورشان همین است. بروید #آدم انتخاب کنید».
◽️ او در پیامی که درباره "مخالفت خود با طرح تغییر سلطنت از قاجار به پهلوی" توسط رحیمزاده صفوی برای احمدشاه در فرانسه میفرستد، به او یادآور میشود که این موضع در جهت حمایت از شاه قاجار نیست بلکه #استقلال و تمامیت ارضی کشور را در خطر میبیند و عنوان میدارد: «اگر هدف فقط تغییر شاه بود من هم به مبارزه نمیپرداختم».
◽️ سید عبدالباقی مدرس:
در دومین روز اقامت خود در خواف به آقا گفتم:
«نمیشد کاری کنید که از این زندان بیغوله رهایی یابید؟»
آقا فرمودند: «چرا خیلی هم آسان است. همین یک ماه پیش رضاخان به وسیله مأموران پیغام داده بود که من دخالت در سیاست نکنم و به عتبات بروم و آنجا ساکن شوم.
گفتم: به رضاخان بگویید مدرس گفت من وظیفه خود را دخالت در سیاست میدانم.
اینجا هم جای خوبی است و به من خوش میگذرد. تو را هم روزی انگلیسیها کنارت گذاشته و به جایی پرتاب میکنند.
اگر قدرت داشتی و توانستی، بیا همین جا (خواف).
هرچه باشد بهتر از تبعیدگاهها و زندانهای خارج از ایران است.
ولی من میدانم که من در وطنم به قتل میرسم و تو در #غربت، در سرزمین بیگانه خواهی مرد».
متنکامل:👇
hawzahnews.com/news/886621
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
🚨سخنگوی دولت اصلاحات:
🔻اصلاحطلبی برای مردم ارج و قربی ندارد. خواستههایی که اصلاحطلبان مطرح میکنند با اقشار مختلف همخوانی ندارد.
✍ چیز عجیبی نیست اقای سخنگو، اصلاحطلبی که با خوی اشرافی گری عجین شده معلوم است که خواستههایی مطابق همه اقشار جامعه ندارد.
💢ما نیز در #انتخابات به مانند شما که دردمان را نمیفهمید، رأی نمیدهیم.
#مجلس_قوی
#سرطان_اصلاحات
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
✅ خواندن این متن را از دست ندهید !
✍محمد عبدالهی
🔰روحانی در روزهای گذشته روحانی با تکرار ماجرای دیوارکشی برای بار چندم به دوقطبی سازی انتخاباتی روی آورد تا بلکه ازین طریق آراء سوخته جریان غربگرا را احیا کند.
🔰 به راستی چرا آقای روحانی اصرار بر ساختن دوقطبی های پر ابهام دارد؟
برای پاسخ به این چرایی دو مقدمه لازم است :
1️⃣واژه سازي و یا همان جنگ کلیدواژه ها، شیوه نوینی از ابعاد مبارزه نرم و نبرد رسانه ای است.
در این روش جریان ها یا شخصیت های سیاسی با «بمباران واژه ها»، درصدد تاثیرگذاری بر افکار عمومی و شکل دادن یک "دنیای فکری" متفاوت برای بخشی از توده های مردم هستند. یکی از مهمترین تکنیک های این راهبرد رسانه ای، تکنیک «دوقطبی سازی»است که به انگیزه ها و دلایل مختلفی دنبال می شود.
2️⃣قطب بندی هایی که بیان می شود، اغلب ساختگی و القایی هستند، بر اساس واقعیتهای جامعه شکل نگرفته اند و گاه حتی وجود خارجی ندارند. دوقطبی هایی چون:
قطب بندی و تقسیم جامعه و فعالان سیاسی به تندرو / میانه رو (طبیعتا میانه روی تعریف روشنی در شرع و جمهوری اسلامی دارد وچه بسا بر اساس تعریف این جریان ها حضرت امام را باید سرلیست فهرست افراطی ها بدانیم !)
تقسیم جامعه به اعتدالیون / افراطیون (و یا حتی تکفیری ها / عقلا! ) / تقسیم جامعه به موافقان و مخالفان تحریم (طبیعتا کسی موافق تحریم نیست)/ تقسیم جامعه به طرفداران جنگ با دنیا و طرفداران تعامل با دنیا (طبیعتا جنگ با دنیا طالبی ندارد) / تقسیم جامعه به طرفداران رابطه با امریکا و مخالفان آن!
🔰 اما هدف از دوقطبی سازی چیست و این تکنیک روانی چه فایده هایی دارد؟
1️⃣اول آن که ، برساختن دوقطبی های عامدانه، سبب می شود تا قطبی که طرف مدعی در آن قرار می گیرد، نسبت به رقیب، برتر باشد. این دوقطبی های کاذب با لحاظ نوعی «مهندسی هوشمندانه »به گونه ای طراحی می شوند که پیشاپیش کفه خودشان سنگین تر باشد.
به عنوان نمونه، واژه هایی همچون افراط گرایان، بی شناسنامه ها، جاهل ها، احساساتی ها و... که دولت و اصلاح طلبان برای منتقدان خود برساخته، همگی به این صورت طراحی شده اند که قطب دولت، رویایی و مطلوب و مطبوع و قطب مخالف، غیرمطلوب و دهشتناک و نامطبوع تصویر شود.
2️⃣گروه های سیاسی می توانند «ضعف اجتماعی و خلاء کارکردی » خود را پشت دوقطبی سازی ها و تقابل سازی ها پنهان کنند. تکنیک ایجاد «حواس پرتی جمعی » در این مرحله به کار گرفته می شود .
3️⃣ مدافعان و طراحان دو قطبی سازی، بیش از آنکه برنامه ای برای اداره کشور داشته باشند، بر رویکرد نفی و نقد قطب مقابل تأکید دارند و بنابراین، دولت ها با این سیاست، علاوه بر فرار از پاسخگویی به مطالبات اجتماعی واقعی، جبهه رقیب را به عنوان عامل ناکارآمدی، عنصر سنگانداز و اخلالگر معرفی می کنند تا از خود رفع اتهام کنند.
4️⃣آنها در سایه غیریت سازی، می توانند در یک زمان واحد ، هم نقش حاکم و هم نقش اپوزیسیون را در نظام بازی کنند و عملا قصور و تقصیرهای خود را بر دوش مخالفان خود بیندازند. این موضوع، زمانی خطرناک تر می شود که دولتها در مقاطع تعیین کننده ای مثل انتخابات، گرایش های رادیکال تر و انتقادی تری از خود بروز داده و به ضد خود بدل می شوند. دقیقا از همین روست که اغلب دولت ها در سال های پایانی مسئولیت خود، ناگهان تغییر رویه داده و از آرمان ها و وعده های اولیه خود فاصله می گیرند. موضوعی که گاه تحت عنوان "عملگرایی" و حتی "عاقل شدن" تعبیر می شود، حال آنکه چیزی جز نوعی جرزنی سیاسی و فرار از مسئولیت و پاسخگویی، نیست. آنها در حقیقت، با فرافکنی و بر هم زدن قواعد بازی، تلاش می کنند مطالبات عمومی از خود را به سایر ارکان حاکمیت منتقل کنند تا خود را در منظر افکار عمومی، تطهیر نمایند.
5️⃣در فضاي دوقطبي مردم نمي توانند به راحتي تصميمات سیاسی درستی بگيرند، ضمن آنکه گنجاندن مشرب های مختلف فکری و سیاسی در دو قالب تنگ و نارسای سیاسی، آنها را دلزده و از حضور درعرصه سياسي كشور دور مي كند.
⭕️طبق نظر سنجی اخیر دانشگاه تهران، 40 درصد از افرادی که اعلام کردند رای نمی دهند، گفته اند در صورتی که در انتخابات شرکت کنند، به اصلاح طلبان رای خواهند داد. روحانی و اصلاح طلبان دقیقا با هدف احیای این آراء است که به دوقطبی سازی روی آورده اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حفظ و تقویت نظام
💠 بوی عطـــر عجیبی داشت. هر وقت اسم عطرش را میپرسیدم سربالا جواب میداد وقتی شهید شد در وصیت نامه.اش نوشته بود:
«بخدا قسم هیچگاه به خودم عطر نزدم هر وقت میخواستم معطر بشوم از ته دل میگفتم: "یاحسین(علیه السلام) "
#شهید_احمد_طاهری
هدایت شده از 『مُهجَة』
دعای روز پنجشنبه
null
الْحَمْدُ للهِ الَّذِی أَذْهَبَ اللَّیْلَ مُظْلِما بِقُدْرَتِهِ وَ جَاءَ بِالنَّهَارِ مُبْصِرا بِرَحْمَتِهِ وَ کَسَانِی ضِیَاءَهُ وَ أَنَا فِی نِعْمَتِهِ اللهُمَّ فَکَمَا أَبْقَیْتَنِی لَهُ فَأَبْقِنِی لِأَمْثَالِهِ وَ صَلِّ عَلَی النَّبِیِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ لا تَفْجَعْنِی فِیهِ وَ فِی غَیْرِهِ مِنَ اللَّیَالِی وَ الْأَیَّامِ بِارْتِکَابِ الْمَحَارِمِ وَ اکْتِسَابِ الْمَآثِمِ وَ ارْزُقْنِی خَیْرَهُ وَ خَیْرَ مَا فِیهِ وَ خَیْرَ مَا بَعْدَهُ وَ اصْرِفْ عَنِّی شَرَّهُ وَ شَرَّ مَا فِیهِ وَ شَرَّ مَا بَعْدَهُ اللهُمَّ إِنِّی بِذِمَّةِ الْإِسْلامِ أَتَوَسَّلُ إِلَیْکَ وَ بِحُرْمَةِ الْقُرْآنِ أَعْتَمِدُ عَلَیْکَ وَ بِمُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَی صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ أَسْتَشْفِعُ لَدَیْکَ،
سپاس خدای را که شب تاریک را با قدرت خود برد و روز روشن را به رحمتش آورد و لباس پرفروغ آن را درحالیکه قرین نعمتش بودم بر تن من کرد، خدایا! همچنانکه مرا برای این روز نگاه داشتی برای امثال آن نیز پابرجا بدار و بر پیامبر اسلام محمّد و خاندان او درود فرست و مرا در این روز و شبها و روزهای دیگر به فاجعه انجام گناهان مبتلا مساز، خیر این روز و و خیر آنچه در آن است، و خیر بعد از این روز را روزیام گردان و شرّ این روز و شرّ آنچه در آن است و شرّ بعد از آن را از من دور ساز. خدایا! من با گردن نهادن به دین اسلام به سوی تو وسیله میجویم و با حرمت نهادن به قران بر تو اعتماد میکنم، و دوستی محمّد، بنده برگزیده است که (درود خدا بر او و خاندانش باد) نزد تو شفاعت میطلبم
هدایت شده از 『مُهجَة』
دعای روز پنجشنبه
null
فَاعْرِفِ اللهُمَّ ذِمَّتِیَ الَّتِی رَجَوْتُ بِهَا قَضَاءَ حَاجَتِی یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ اللهُمَّ اقْضِ لِی فِی الْخَمِیسِ خَمْسا لا یَتَّسِعُ لَهَا اِلّا کَرَمُکَ وَ لا یُطِیقُهَا اِلّا نِعَمُکَ سَلامَةً أَقْوَی بِهَا عَلَی طَاعَتِکَ وَ عِبَادَةً أَسْتَحِقُّ بِهَا جَزِیلَ مَثُوبَتِکَ وَ سَعَةً فِی الْحَالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلالِ وَ أَنْ تُؤْمِنَنِی فِی مَوَاقِفِ الْخَوْفِ بِأَمْنِکَ وَ تَجْعَلَنِی مِنْ طَوَارِقِ الْهُمُومِ وَ الْغُمُومِ فِی حِصْنِکَ وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْ تَوَسُّلِی بِهِ شَافِعا یَوْمَ الْقِیَامَةِ نَافِعا إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ
پس بار خدایا پیمانی که روا شدن حاجتم را به آن امید بستهام به حساب اور، ای مهربانترین مهربانان! بار خدایا در روز پنجشنبه پنج حاجت مرا برطرف نما، که آنها را جز کرم تو گنجایش و جز نعمتهای تو طاقت ندارد: سلامتی که با آن برای انجام طاعتت نیرو گیرم و عبادتی که با آن سزاوار پاداش فراوان تو گردم، و گشایشی در حال، من با روزی حلال و اینکه به من با امن خویش در هنگامههای ترس امنیت دهی، و از هر غم و اندوه کوبنده در دژ استوار خویش پناهم دهی، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و چارهجوییام را بوسیله او شفیع سودمندی برایم در روز قیامت قرار ده، به یقین تو مهربانترین مهربانانی
هدایت شده از 『مُهجَة』
زیارت امام حسن عسگری(ع) در روز پنجشنبه
null
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللهِ وَ خَالِصَتَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثَ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِینَ صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ وَ عَلَی آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ أَنَا مَوْلًی لَکَ وَ لِآلِ بَیْتِکَ وَ هَذَا یَوْمُکَ وَ هُوَ یَوْمُ الْخَمِیسِ وَ أَنَا ضَیْفُکَ فِیهِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکَ فِیهِ فَأَحْسِنْ ضِیَافَتِی وَ إِجَارَتِی بِحَقِّ آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.
سلام بر تو ای ولیّ خدا، سلام بر تو ای حجّت حق و بنده پاک خدا، سلام بر تو ای پیشوای مؤمنان، و وارث پیامبران، و برهان محکم پروردگار جهانیان، درود خدا بر تو و اهل بیت پاکیزه و پاکت باد، ای سرور من یا ابا محمّد حسن بن علی، من دلبسته تو و اهل بیت توام، این روز روز پنجشنبه و روز توست و من در آن میهمان و پناهنده به توام، پس به نیکی پذیرایم باش و پناهم ده، به حق خاندان پاکیزه و پاکت