چند نکته درباره توییت اخیر معاون محترم پارلمانی دولت
🔹اولا این نوع هزینه کردن از رهبری را اصلا به صلاح نمیدانم.
🔹ثانیا اگر منظور از چنین توییتهایی این است که رهبر انقلاب درخصوص تک تک اعضای کابینه اظهار نظر خواهند کرد قطعا خلاف واقع است و مشی ایشان ابدا در هیچ دولتی این نبوده و نخواهد بود که درباره تک تک وزرا نظر بدهند و لذا باعرض معذرت، بیان چنین مواضعی که عملا تمام مسئولیت عملکرد دولت را بر دوش رهبری میگذارد ظلم به رهبر انقلاب میدانم.
🔹ثالثا در دیداری که دو هفته قبل با رهبری داشتیم ایشان تکلیف ما را درباره رای به وزرا به صراحت اعلام کردند و شاخصهای شفاف و دقیقی را برای رای ما به وزرا ترسیم فرمودند. دوستان ما در دولت جدید، به جای آنکه سعی کنند با چنین توییتهایی ما را تحت فشار بگذارند بهتر است اگر رای ما را میخواهند همان شاخصهایی که رهبر انقلاب برای وزرا تعیین کردند را رعایت کنند تا انشاالله ما هم با طیب خاطر و با وجدان آسوده به همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد بدهیم.
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
🔺سید نصرالله :به علت برخی مسائل نمیتوان برخی فعالیت های سید محسن را بیان کرد.. سید فواد عملیاتهای استشهادی را پایهگذاری کرد
🔻 در مسئولیت هایی که داشت حتی به اندازه یک دقیقه جبهه را ترک نکرد بعد از جنگ تموز نقش اساسی در ایجاد قدرت و توانمندی حزبالله داشت.. این چیزی ست که دشمن میداند
🔻 و در عملیات طوفان الاقصی از روز اول از صبح که خبر به ما رسید از همان 7 اکتبر تا آخرین لحظات قبل از شهادتش ایشان حضور فعالانهای در عملیات داشت
🔻صبح و شب ، ظهر و شب ، سید محسن در تمامی عملیات ها حضور داشت.. می رفت و ماموریت خود را انجام میداد
🔻 به همین خاطر همواره در اداره جنگ ها نقش مهمی داشت.. همواره حضور مشاوره ای و فیزیکی داشت به شجاعت و ابتکار عمل معروف بود فرمانده متمایزی بود و نقش مهمی بود
🔻 چیزی که ایشان را از بقیه متمایز می کند این است که سید فواد از مغزهای متفکر و استراتژیست های راهبری جبهه جنگ بود.. یک تفکر استراتژی قوی ای داشت.. این در جلسات فرماندهی کاملا مشهود بود.. همواره پیشنهادهای راهگشا بیان میکرد
🔻 بعضی وقتا افکارش را برای من درباره مسلمانان و منطقه بیان می کرد.. یک عمق عالی در افکار وی بود.. همواره افق ها و تهدیدهای جنگ را میدید و هشدار میداد و برنامه ریزی می کرد.. همواره پروژه های جدیدی را بیان می کرد
🔻 در سطح فکری دارای فرهنگ دینی و معنویت بود. همواره قرآن می خواند.. در مورد موضوعات سیاسی ، اقتصادی ، موضوعات روز صحبت می کردبسیار قدرت بیان بالایی داشت.. زمانی که می خواست فکر خودش را بیان کند برای ساعت های طولانی بسیار زیبا سخن می گفت.
🔺ایشان یک استاد و یک مربی بود ، یک رهبر تمام عیار بودند.
🔹نتانیاهو خواهان آتشبس یا توقف جنگ نیست، صرف نظر از اینکه چه معاملاتی پیشنهاد میشود، زیرا او یک پروژه کنترل امنیتی در غزه دارد.
✍ صهیونیستها چه دردانه ای را زدند .
خداوند لعنتشون کنه
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیستها: بکشید ما را، ما نیز میکُشیم شما را.
✍ای جانم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ کلام جالب سید حسن نصرالله برای پاسخ کوبنده به اسرائیل به زبان فارسی: یواش یواش...
بدون برنامه اقتصادی روشن
ظریف، کابینه را چگونه میچیند؟!
🔻چینش پر ابهام و اشکال کابینه، در کنار نامعلوم بودن برنامه اقتصادی رئیسجمهور، به تردیدهای جدی در محافل رسانهای و کارشناسی دامن زده است.
🔹ابهام اصلی از آنجا ناشی میشود که برای چیدن اعضای دولت، به دو روش میتوان عمل کرد و اکنون به روش نادرست و نگرانکننده عمل میشود.
🔻روش معقول آن است که برنامه اقتصادی تعیین تکلیف شده باشد تا رئیس دولت بر اساس اقتضائات آن برنامه بتواند تیم وزرا و معاونان را بچیند.
🔹روش دوم این است که سهمخواهی و تقسیم غنائم از سوی برخی فعالان ستاد انتخاتی بر کار کارشناسی و چیدن افراد بر مبنای برنامه غلبه کند و به تیمی متناقض و ناهماهنگ منتهی شود.
🔻با عنایت به این که آقای پزشکیان چند نوبت گفته از اقتصاد سر در نمیآورد و قرار است کار را به کارشناسان بسپارد، سؤال مهم این است که انتصابات اخیر و وزرای در دست بررسی، بر مبنای کدام نقشه راه اقتصادی تعیین میشوند؟ و معاون اول، معاون اجرائی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، طبق کدام برنامه انتخاب شدهاند؟
🔹مسئله از این جهت اهمیت مضاعف مییابد که شورای موسوم به "شورای راهبری کابینه"، توسط فردی غیر ذیصلاح مانند محمدجواد ظریف، برخی محکومان امنیتی، شماری از فعالان ستاد انتخاباتی و برخی ذینفعان اقتصادی اداره شد و موضوعی که کمترین اولویت را داشت، اولویت برنامه اقتصادی و شناسایی اهل فن و معرفی آنها به رئیسجمهور بود.
🔻به همین علت هم به نظر میرسد در سه انتصاب مذکور، کمتر اولویت برنامه اقتصادی عملیاتی در نظر گرفته شده است. هم معاون اول و هم معاون اجرائی دو دهه قبل در مدیریت اجرائی حضور داشته و علاوهبر انفصال طولانی مدت، در سنین بسیار بالایی قرار دارند که توان تحرک و پویایی را از آنها میگیرد و ضمنا تخصص اقتصادی هم ندارند.
🔹در این میان کنار گذاشتن طیبنیا در حالی که گفته میشد در جتیگاه معاون اول، سکان مدیریت اقتصادی را به دست بگیرد، بر سؤالات افزوده است. او حتی به عنوان وزیر اقتصاد هم معرفی نشد و نهایتا حکم مشاور عالی (اقتصادی) گرفت و حال آن که مشاور، هیچشان اجرائی ندارد.
🔻به همین علت هم فردی مانند ظریف با وجود ادعای عدم حضور در دولت، حاضر نشد مانند طیبنیا عنوان مشاور بگیرد و برای خود، معاونت راهبردی تاسیس کرد.
🔹عجیب این که اگر چه آفای پزشکیان پس از انتخابات، نه کنفرانس مطبوعاتی داشته و نه سخنی درباره برنامه اقتصادی و برنامه تعیین وزرا گفته، ظریف عملا در موارد بسیاری به جای رئیسجمهور حرف میزند و کارسازی میکند!
🔻تصورش را بکنید مثلا در دولتهای رئیسی و روحانی و احمدینژاد و خاتمی، فرد بیمسئولیتی مانند ظریف، به جای رئیسجمهور منتخب اظهار نظر میکرد، یا چینش کابینه را در اختیار میگرفت؛ رسانهها چه برخورد انتقادی شدیدی با ماجرا میکردند؟
🔹در همین حال روزنامه اصلاح طلب آرمان احتمال میدهد که طیبنیا به خاطر نگرانی از عدم تمکین وزرا، از خیر معاون اولی گذشته است:
🔻«چرا طیبنیا به سمت معاون اولی یا مسئول تیم اقتصادی دولت منصوب نشد؟ معاونِ اولی راهگشایِ کار دولت است که حداقل اختیارِ ۷ وزارتخانه کلیدی را دارا باشد تا بتواند پاسخگوی وضعیت اقتصادی شود. در دولت فعلی، زمانی معاونتِ اقتصادی معنا و مفهوم پیدا میکند که حدود اختیارات و دخل و تصرفِ عارف و ظریف (معاون راهبردی) مشخص باشد. طبیعی است در چنین شرایطی پذیرفتن معاونتِ اقتصادی، معنا و مفهومی نداشته باشد».
🔹روزنامه جمهوری اسلامی، از دیگر روزنامههای حامی پزشکیان همنوشت: «اشتباهات بزرگی که در کمیتههای شورای راهبری دولت صورت گرفت، یکی از عوامل کُند شدن مسیر است. سهمیه دادنهای اقلیتی، قومیتی و جنسیتی، با عدالت و شایستهگزینی در تضاد هستند. علاوهبر این، فشارهای جناحی و حزبی و افراد دانهدرشت نیز مؤثر بوده و فهرست پیشنهادی را تحت تأثیر قرار دادهاند.
🔻اگر در این مرحله، معیار اصلی فقط کارائی و سلامت نفس بود، اولاً کار به سرعت پیش میرفت، ثانیاً زمینهای برای سهمیه خواهیها و طمعورزی به وجود نمیآمد. انتظار این بود که با استفاده از فرصت ۲۲ روزه میان مرحله دوم انتخابات تا تحلیف، فهرست پیشنهادی کابینه به مجلس داده شود. اما هنوز چشمانداز روشنی از حرکت به سوی استقرار دولت مشاهده نمیشود».
🔹حسین راغفر استاد دانشگاه و حامی انتخاباتی پزشکیان هم گفته است: «پزشکیان باید بداند، چینش کابینه و انتخاب معاونین، ماموریتی دشوار است. بنابراین لازم است، به هنگام تعیین وزرا و رؤسای سازمانهای مهم اقتصادی، حتما در کنار تجربه به تخصص و البته کارنامه هم توجه لازم را داشت. اینکه کسی بدون تحصیلات اقتصادی و با توصیه فردی که در دولت نفوذ دارد، به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه انتخاب شود، حتما اثرات بسیار منفی به جای خواهد گذاشت».
✍محمد ایمانی
«انتصاب همکار آکادمی اقتصاد نیروی دریایی ارتش آمریکا در سازمان برنامه و بودجه»
اولین انتصاب پورمحمدی در سازمان برنامه و بودجه، یک انتصاب عجیب از جریان لیبرال اقتصادی بود.
«محمدحسین رحمتی»، با مدرک دکتری اقتصاد از دانشگاه تگزاس، به سمت معاون هماهنگی، برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.
این انتصاب درحالیست که رحمتی، سابقه همکاری با آکادمی اقتصاد نیروی دریایی ارتش آمریکا را دارد که همانطور که در عکسها پیداست، فضایی برای آموزش اقتصاد به افسران ارتش کشور آمریکا است!
رحمتی همچنین از اعضای اصلی کنفرانس سالانه شیکاگو است که توسط بنیاد ضدانقلاب HAND با مدیریت «نوشین هاشمی»، یکی از چهرههای ضدایرانی و نزدیک به خاندان راکفلر و سیاستمدارانی مثل کلینتون و نانسی پلوسی برگزار میشود.
سکوت دستگاه امنیتی نسبت به نفوذ جریان فکری لیبرال اقتصادی و دارای سوسابقه همکاری با نهادهای امنیتی و دارای عملکرد علیه منافع ملی، در انتصابات اقتصادی دولت چهاردهم عجیب است و این مطالبه از دستگاه امنیتی به عنوان مرجع تایید استعلام امنیتی مسئولین نظام هست که از ورود این افراد جلوگیری نماید.
✍. بله
التزام به شی التزام به لوازم آن هم هست .
باش تا صبح دولتش بدمد .
9.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اپلیکیشن واتس اپ را از گوشی خود حذف کرد و از مردم ونزوئلا خواست تا از او الگوبرداری کنند و گفت که این اپلیکیشن پیام رسان توسط دشمنان برای تحریک خشونت استفاده می شود.
✍کاش بعضی از دولتمردان ما به اندازه این آدم بصیرت داشتند
✨ رد پای IMF در بحران بنگلادش
دولت بنگلادش سقوط کرده و کارشناسان و رسانههای وابسته به جریان سرمایهداری، در حال روایت همه چیز هستند به جز حقیقت ماجرا...
انرژی یک کالای کلیدی است که تغییر قیمت آن، دومینووار روی همه کالاها اثر میگذارد. به همین دلیل بود که پس از جنگ اوکراین و وقوع بحران انرژی در اروپا، کشورهای اروپایی بلافاصله تئوریهای اقتصاد بازار را کنار گذاشتند و مبالغ عظیمی یارانه به شهروندان خود پرداخت کردند تا اثر افزایش قیمتهای انرژی را تا حدودی جبران نماید. برای نمونه، سال 2022 دولت آلمان یک بسته یارانه 300 میلیارد یورویی برای صیانت از شهروندان خود در برابر افزایش قیمت انرژی اختصاص داد.
اما در همین دوران بحران، صندوق بین المللی پول یک نسخه متفاوت برای بنگلادش بحرانزده ارائه کرد. 30 ژانویه 2023 مصادف با 10 بهمن 1401 صندوق بین المللی پول اعلام کرد که در ازای یک برنامه اصلاحات اقتصادی 44 ماهه، با اعطای 4.7 میلیارد دلار وام به بنگلادش موافقت کرده است. در بیانیه IMF تصریح شده بود که این برنامه اصلاحات اقتصادی، در عین حال که موجب ثبات اقتصاد کلان و رشد پایدار اقتصادی میشود، از آسیب دیدن اقشار ضعیف جلوگیری خواهد کرد.
روز بعد خبرگزاری رویترز این وام را یک پیروزی برای شیخ حسینه نخستوزیر این کشور خواند که در سال 2024 یک انتخابات پیش رو دارد.
از جمله اصلاحات پیشنهادی صندوق بین المللی پول «معقول سازی یارانهها» بود. صندوق در نسخه خود آورده بود که «معقول سازی یارانههای انرژی منابع مالی را برای هزینههای توسعهای و اجتماعی آزاد خواهد کرد. هرچند افزایش اخیر قیمتها، قیمت بنزین را به نرخ جهانی نزدیک کرده است، اما پیش بینی می شود که یارانه های برق و گاز در سال مالی 2023 به 0.9 درصد GDP برسد. در دوران اجرای برنامه اصلاحات اقتصادی، اجرای مکانیسم تعدیل قیمت سوخت بر اساس فرمول، کمک خواهد کرد که درباره عدم پرداخت یارانه سوخت اطمینان حاصل شود. مقامات بنگلادشی همچنین گزینههای مختلف را برای کاهش تدریجی یارانههای برق و گاز در عین تقویت تور ایمنی اجتماعی (برای جلوگیری از آسیب دیدن اقشار ضعیف)، بررسی خواهند کرد». (دقت کنید که یارانه 300 میلیارد یورویی دولت آلمان، معادل 7.5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است!)
با آغاز برنامه، پروژه افزایش قیمت برق و گاز برای مردم بنگلادش کلید خورد. طبق گزارش Gas Outlook تعرفه گاز در بنگلادش طی سال 2023 میلادی 178.8 درصد افزایش یافت و روند افزایش قیمت، در سال 2024 نیز تداوم یافت.
قیمت برق نیز پس از آغاز اجرای برنامه صندوق به همین ترتیب افزایش یافت که به تعبیر دیلی استار، اثر دومینووار روی قیمت کالای اساسی داشت.
جامعه بنگلادش آماده یک جرقه بود که منفجر شود. این جرقه با اعتراضات دانشجویی به حکم دادگاه عالی بنگلادش مبنی بر احیای سهمیه 30 درصدی استخدام فرزندان افراد شرکت کننده در جنگ آزادسازی بنگلادش (که باعث جدایی پاکستان شرقی و تشکیل کشور بنگلادش در سال 1971 میلادی شد)، رقم خورد. این اعتراضات، بستری برای وقوع شورشهای اجتماعی شد و به سرنگونی دولت ختم شد. یک بار دیگر، آتش خشم ناشی از فشار اقتصادی که زیر خاکستر نهفته بود، با یک جرقه فرهنگی شعله کشید.
صندوق بین المللی پول پس از سرنگونی دولت شیخ حسینه بیانیه جالبی داده است: «عمیقا بابت تلفات جانی و جراحات وارد شده بر افراد غمگین هستیم اما به حمایت از تلاشها برای تضمین ثبات اقتصادی و تداوم رشد فراگیر ادامه خواهیم داد».
لیبرال های ایرانی در حال روایت سازی برای سرنگونی دولت بنگلادش هستند. یکی می نویسد شورش نسل Z، دیگری می نویسد اعتراض به حکومت دیکتاتوری شیخ حسینه...
یک سوال در اینجا باقی می ماند و آن اینکه چرا صندوق بین المللی پول اینهمه اصرار بر افزایش قیمت انرژی در کشورهای در حال توسعه و جهان سومی دارد. پاسخ را از گزارش 28 سپتامبر 2010 صندوق (6 مهر89) درباره اجرای هدفمندسازی یارانهها در ایران برایتان نقل میکنم: «ایران انرژی بیشتری برای صادرات خواهد داشت».
شاید بتوان گفت که سیاست کاهش مصرف انرژی با مکانیسم افزایش قیمت در کشورهای جهان سوم، حربه ای برای تامین پایدار انرژی/ مدیریت قیمت انرژی برای کشورهای پیشرفته است...
@syjebraily
✍به خوش فکری و بصیرت و شجاعت دکتر جبراییلی غبطه میخورم.
ای کاش اظهارات ایشان در نخبگان کشور و مجلس شورای اسلامی فهم شود.
از دولت کهمایوس هستیم .
چون دولت جدید دقیقا در ریا گذاری بانک جهانی دارد حرکت میکند
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی یک فقیه، فقیهی را میخواهد معرفی کند.
🔴اعلام خطر به بچه انقلابیها
⬅️ خطر بزرگی که علامه مصباح یزدی(ره) در اواخر عمر خودشان به انقلابیها هشدار دادند