eitaa logo
سید محمدمحسن دعایی
516 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.8هزار ویدیو
125 فایل
صفحه رسمی حجه‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمحسن دعایی 🔷با استعانت از خداوند متعال و ولی اعظم او این صفحه در تداوم ایده پردازی برای مجلس طراز جمهوری اسلامی، به ارایه دیدگاههای حجه الاسلام والمسلمین سید محمدمحسن دعایی میپردازد . تمدن #مجلس_تمدن_ساز #تمدن
مشاهده در ایتا
دانلود
12.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🔺امت اسلام، چگونه می‌تواند روی پای خود بایستد؟ رشید بن عیسی سیاستمدار الجزایری: باید این عناصر قدرت، مثل ایران، حزب الله و حماس، در همه جا تکثیر شوند. این عناصر امید بخش، نماد ایمان، تحمل سختی‌ها، کوتاه نیامدن در مقابل دشمنان و اعتماد به نفس هستند. ما هم انسان هستیم، نباید از انسان دیگر بترسیم! جامعه باید عناصر قدرت را تقویت کند. به ایران نگاه کنید! به آسمان‌ها رسیده است، در علوم مختلف پیشرفت کرده، و به همه‌ی دانش‌ها دست یافته است. اخیرا برای زیارت امام رضا به مشهد رفتم، و "می‌خواستم سرویس بهداشتی حرم امام رضا علیه السلام را تمیز کنم، ایرانی‌ها خندیدند و گفتند: باید ۶ ماه در نوبت باشی! آنها خادمی را نشانم دادن که فرمانده‌ی سپاه پاسداران بود، ولی در گمنامی، بین دو هزار نفر، جارو کشی می‌کرد، او در حال کشتن نفس خود بود!! برای من، رهبر یا فرمانده‌ای را پیدا کنید، که اینگونه متواضع باشد، خود را ذلیل کند و برود مسجدی را جارو بزند؛ آن وقت، می‌توانیم به خودمان امیدوار شویم!! مجری: خوب است که وزرا و مقامات ما هم این را بدانند.csab ┄┅═✧☫✧═┅┄
گرفتن از ندارها و دادن به داراها؟! 🔹مرحوم آیت الله حائری شیرازی: محمد‌ بن‌ سنان از امام رضا (ع) علت تحریم ربا را سؤال کرد. چنین جواب فرمودند که "ربا موجب فراموشی کارهای نیک، نابودی اموال، تمایل مردم به سود، تعطیل كسب و کار، و ترک قرض‌الحسنه و احسان است‌‌؛ و این فساد و ستم و نابودی اموال را به دنبال دارد". پیداست که تحریم حضرت، برای جلوگیری از تعطیلی کسب و کار و تعطیلی قرض‌الحسنه بوده است؛ همین‌ که ما الآن دچارش هستیم! آیا قرض توأم با بهره که وام‌دهنده به‌وسیلۀ آن دارا می‌شود کار خیر و معروف است؟ ما با این سیستم بانکداریمان قبول کرده‌ایم که از ندار بگیریم و به دارا بدهیم تا فاصلۀ آنها روز به روز بیشتر شود! 🔹 پی‌نوشت: اخیرا طی جلسه‌ای با یکی از مدیران ارشد بانکی متوجه شدم که تسهیلات و اعتباراتی که صرفا یکی از فروشگاه‌های بزرگ از مجموع بانکهای استان قم طی سالهای اخیر دریافت کرده است حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده است! یعنی بالغ بر ۲ برابر کل بودجه مصوب امسال استان قم!! 🔹 آثار تورمی این نوع تسهیلات کلان و تاثیرش بر کوچکتر شدن سفره مستضعفان به کنار؛ اما انصافا در چنین شرایطی که اصحاب قدرت و ثروت به راحتی و با انواع رانتهای سیاسی و غیر سیاسی و با سفارش فلان نماینده و بهمان مسئول، هزاران میلیارد تومان برای رونق و تثبیت امپراطوری‌های اقتصادی‌شان از بانکها وام می‌گیرند ولی همزمان، صدها هزار نفر در صف وام ازدواج و وام فرزندآوری و ... معطل چندرغازی هستند که قانونا حقشان است اگر گرفتن از ندار و دادن به دارا نیست پس چیست؟! بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ایران، ایران امام رضاست ... ▪️ اساسی‌ترین آرزوی ملت ایران ▪️ از زبان رهبر عزیز انقلاب ▪️ در کنار مضجع نورانی حضرت رضا علیه‌السلام 🆔 @TawhidSchool_ir
🔸 ✨إنَّ أحَبَّ الاَعمالِ إلَى اللّه ِ تَعـالى سَبعَةٌ: اِشْباعُ جُوْعَةِ مُؤمِنٍ، وَ تَنـفيسُ كُرْبَتِهِ، وَ قَضاءُ دينِهِ، وَ إنَّ مَن يَفعَلُ ذلِكَ لَقَليلٌ 💭محبوبترين كارها در نزد خداى تعالى هفت چيز است، از جمله: گرسنگى مؤمنى را سير كند،اندوه غمزده اى را برطرف سازد، قرض بدهكارى را بپردازد. كسانى كه اين گونه رفتار كنند، اندكند. 🍃امام باقر(ع) جامع الاحاديث، ص 183، بحارالانوار، ج 74، ص369 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
🔴 بزرگ ترین دایرة المعارف سیره اهل بیت (ع) 🔹 «موسوعة سيرة أهل‌البيت علیهم‌السلام»، اثر علامه شیخ باقر شریف القرشی، موسوعه‏‌ای است شامل زندگانی پیامبر اسلام(ص) و تمام امامان(ع) و اهل‏ بیت پیامبر(ص) که در آن، کلیه شئون اخلاقی، اجتماعی، عبادی و عرفانی و تاریخ زندگی آنها مورد شرح و بررسی قرار گرفته و سیره آنان معرفی شده است. 🔰 برای دانلود رایگان این اثر سترگ می توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید: 🔅 جلد ۱ (پیامبر اکرم) 👈🏻 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4362) 🔅 جلد ۲ (پیامبر اکرم) 👈🏻 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4363) 🔅 جلد ۳ (امام علی) 👈🏻 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4364) 🔅 جلد ۴ (امام علی) 👈🏻 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4365) 🔅 جلد ۵ (امام علی) 👈🏻 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4366) 🔅 جلد ۶ (امام علی) 👈🏼 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4367) 🔅 جلد ۷ (امام علی) 👈🏼 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4368) 🔅 جلد ۸ (امام علی) 👈🏼 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4369) 🔅 جلد ۹ (حضرت زهرا) 👈🏼 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4370) 🔅 جلد ۱۰ (امام حسن) 👈🏼 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4371) 🔅 جلد ۱۱ (امام حسن) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4372) 🔅 جلد ۱۲ (امام حسین) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4373) 🔅 جلد ۱۳ (امام حسین) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4374) 🔅 جلد ۱۴ (امام حسین) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4375) 🔅 جلد ۱۵ (امام سجاد) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4376) 🔅 جلد ۱۶ (امام سجاد) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4377) 🔅 جلد ۱۷ (امام باقر) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4378) 🔅 جلد ۱۸ (امام باقر) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4379) 🔅 جلد ۱۹ (امام صادق) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4380) 🔅 جلد ۲۰ (امام صادق) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4381) 🔅 جلد ۲۱ (امام صادق) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4382) 🔅 جلد ۲۲ (امام صادق) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4383) 🔅 جلد ۲۳ (امام صادق) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4384) 🔅 جلد ۲۴ (امام صادق) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4385) 🔅 جلد ۲۵ (امام صادق) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4386) 🔅 جلد ۲۶ (امام صادق) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4387) 🔅 جلد ۲۷ (امام صادق) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4388) 🔅 جلد ۲۸ (امام کاظم) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4389) 🔅 جلد ۲۹ (امام کاظم) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4390) 🔅 جلد ۳۰ (امام رضا) 👈🏿 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4391) 🔅 جلد ۳۱ (امام رضا) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4392) 🔅جلد ۳۲ (امام جواد) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4393) 🔅 جلد ۳۳ (امام هادی) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4394) 🔅 جلد ۳۴ (امام حسن عسکری) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4395) 🔅 جلد ۳۵ (امام مهدی) 👈🏾 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4396) 🔅 جلد ۳۶ (حضرت زینب) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4397) 🔅 جلد ۳۷ (حضرت اباالفضل) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4398) 🔅 جلد ۳‌۸ (حضرت مسلم) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4399) 🔅 جلد ۳۹ (زید بن علی) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4400) 🔅 جلد ۴۰ (اخلاق پیامبر و اهل بیت) 👈🏽 دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/4401) ♻️ در انتشار فضائل اهل بیت علیهم السلام شما هم سهیم باشید ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید (https://eitaa.com/joinchat/1207435498Ca5c37f18b3) 🆔 @tasnim_pdf 🆔 eitaa.com/eisavim 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
🔻پشت‌صحنۀ طرح وفاق ملّی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روشن است که آقای پزشکیان با ذهنیّتِ تهی از خلاقیّت و طرح و تدبیر به میدان انتخابات وارد شد و گفتارهای انتخاباتی‌اش، عامه‌پسند و غیرعالمانه بودند؛ همچنان‌که اکنون نیز ایشان داشتۀ نظری و مفهومی ندارد و سخن نو و مبدعانه برای ایشان، در حد امر ممتنع است. چندی که گذشت، اصحاب اصلاحات به صحنه آمدند و کوشیدند از گوشه‌‌وکنار سخنان ایشان، یک معنا را برجسته سازند و متناسب با آن، مفهوم و اصطلاحی را از علوم انسانی برگیرند و آن را بر جایگاه نظریۀ دولت او بنشانند تا قدری از ابهام و خلاء و سرگردانی بکاهند. این اصطلاح، دولت وفاق ملّی بود. در واقع، این اصطلاح در متن مواجهات و کنشگری‌ها متوّلد شد و پیشینی و طراحی‌شده نبود و این خود نشان می‌دهد که تدبیر و تقدیر، به تصادف و اتّفاق وانهاده شده است. ۲. این نظر در نسبت با مفهومی شکل گرفته که پیش از این صورت‌بندی شده بود: یکسان‌سازی و خالص‌سازی و حاکمیّت یکدست. ادعای نیروهای سکولار این بود که نظام به سوی حذف و طرد و انکار رفته و دیگری‌های را از صحنۀ بازیِ سیاسی رانده و روند انتخابات نیز از رقابت، فاصله گرفته است. آنها با تکرار پُربسامد این تفسیر، توانستند ذهنیّت‌ها را وادار به تسلیم در برابر خویش کنند و حس انفعال به وجود بیاورند. واقعیّت سیاسی، این بود که نیروهای اعتدال و اصلاحات در متن بازیِ سیاسیِ مبتنی بر رقابت جدّی و انتخاب مردم، از قدرت سیاسی دور افتادند و نظر مردم به سوی جریان مقابل آنها معطوف شد، اما این تغییر وزن اجتماعی و چرخش مردم، به پای حاکمیّت نوشته شد و از آن به عنوان خالص‌سازی یاد شد. این یعنی شکست اجتماعی‌شان را به صورتی معنا کردند که در این میان، حاکمیّت دچار شرمندگی و انفعال شود؛ چنان‌که گویا حقی از آنها تضییع شده است. ۳. پشت مفهوم وفاق ملّی، این پیش‌فرض نهفته است که جامعۀ ایران، گرفتار پراکندگی و تضاد درونی شده و میان حاکمیّت و مردم نیز، فاصله و گسست رخ داده و این وضع به بحران رسیده و اینک باید برای علاج آن، دولت وفاق ملّی بنا کرد؛ به این معنی که باید همه را وارد بازی کرد و مطرودان و محذوفان را صاحب نقش نمود. براین‌اساس، چند شکاف اجتماعی در نظر گرفته شد: شکاف قومیّتی، شکاف سیاسی، شکاف مذهبی و شکاف جنسیّتی. در این طرح، این‌گونه تصویرسازی شد که این شکاف‌ها در جامعۀ ایران، بسیار فعّال و خطرناک شده‌اند و نظام در حال سقوط اجتماعی است و اگر زودتر دستی نجنباند، آشوب و عصیان دیگری از راه خواهد رسید. این در حالی بود که شکاف‌های یادشده، غیرفعّال بودند و جامعه، چنین حسی نداشت که این شکاف‌ها، آزاردهنده هستند، اما بازی روایت‌پردازیِ وارونه، کار خویش را کرد و ذهنیّت جامعه، دستخوش تغییر شد. به بیان دیگر، روایت توانست حس محرومیّت را در جامعه ایجاد کند و جامعه، حس واقعی و روزمرّۀ خویش را کنار بگذارد و تسلیم روایت‌های روشنفکرمآبانه و سکولار شود. نیروهای پیشرانِ داستانِ روایت، قادرند چنین تأثیری بر جامعه بگذارند و به این واسطه، بسیج اجتماعی ایجاد کنند. جامعه نیز طوطی‌وار و رعیّت‌مآب، تمکین می‌کند و تفکّر مستقل را به کناری می‌اندازد. سیاست، این‌چنین برده و بندۀ روایت شده و جامعه نیز در این حد، مغلوب و مسحور خواصی شده است که فن روایت را می‌دانند و دست تصرّف به سوی واقعیّت دراز می‌کنند. ۴. اتّفاقی که اکنون در عمل رخ داده است، به‌صحنه‌آوردن نیروهایی است که منتقد حاکمیّت بوده‌اند و مخالفت خویش را نیز از جمله در ماجرای اغتشاشات اخیر، نشان داده‌اند. وفاق ملّی، این‌گونه ترجمه شده است که باید دیگریِ حاکمیّت، میدان‌دار و مدّعی شود و به عرصۀ سیاستِ رسمی، پا بگذارد. در واقع، آنچه که رخ داده است، نه وفاق است و نه ملّی. وفاق نیست، چون نیروهای سیاسیِ زاویه‌دار، از جنس گفتمان انقلاب نیستند که وفاق با آنها معنا داشته باشد، بلکه اینان نیروهایی هستند متمایل به لیبرالیسمِ مذهبی که می‌خواهند در برابر نظریۀ نظام انقلابی بایستند و نظام را از انقلاب، تهی سازند. وفاق با اینان، به‌حتم عمل‌گرایانه و بی‌سرانجام است و نه فکری و هویّتی. مسأله، سفرۀ قدرت سیاسی است که باید اینان نیز بر سر آن بنشینند و از آن لقمه‌های چرب‌وشیرین برگیرند. همچنین این وفاق، ملّی نیز نیست؛ چون از واقعیّت‌های جامعه حکایت نمی‌کند و فقط منافع پاره‌ای از نیروهای سیاسیِ دگراندیش و مسأله‌دار را دربرمی‌گیرد. پس غرض، بازیابی یک لایۀ سیاسی در قدرت رسمی است؛ لایه‌ای که دیروز برای تحریک جامعه در برابر نظام، فتنه‌انگیزی کرد و امروز که طمع مقام و منزلت دارد، از وفاق سخن می‌گوید. ✍صد درصد با نظر جناب جمشیدی موافقت دارم .
♨️ بیسوادی یا تخریب از روی علم؟ 🔹 یک بررسی ساده در گزارش نشان می‌دهد که این بدهی از نوع تضمین به بانک مرکزی برای حق عضویت صندوق بین‌ المللی پول است و اینطور نیست که این یک بدهی بار شده بر روی دوش دولت باشد. 🔹این بدهی در واقع «هیچ گونه آثار منفی پولی ندارد» و از نوع بدهی‌های ناشی از چاپ اوراق یا از نوع بدهی‌های دولت به بانک مرکزی برای هزینه‌های دولت نمی‌باشد. 🔹 اما خوب اینکه از انتظار داشته باشیم این موارد را متوجه شود، انتظار بیجایی است. ✍خداوند لعنت های خود بر این مهاجری نازل کند که به صورت مستمر با اخبار تحریف شده جریان ولایی کشور را لجن مال میکند .
✅ قابل توجه مومنین عزیز اولا شام غریبان، زمان تبریک نیست. ثانیا هیچ دلیلی برای تبریک ربیع الاول نداریم ثالثا طبق برخی از نقل ها در همین روزها به خانه ی حضرت زهرا حمله کردند. هنگامی که امیر المؤمنین (علیه السّلام) متوجه غسل و کفن و دفن پیامبر (صلّی الله علیه وآله) شد و غاصبین خلافت در سقیفه بودند، در شب چهارشنبه که اول ربیع الاول بود بدن مبارک آن حضرت را دفن فرمود و طبق وصیت پیامبر (صلّی الله علیه وآله) متوجه جمع آوری قرآن شد. آن حضرت فرموده بودند: علی جان، تا سه روز از خانه خارج مشو و قرآن را جمع آوری کن... .(۱) در این ایام، سه بار به منزل آن حضرت هجوم آوردند: بار اول در روز اول ربیع بود که برای بیعت آمدند و آن حضرت فرمود که قسم یاد کرده‌ام که تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بیرون نیایم و آنان بازگشتند. پس از آن امیر المؤمنین شبها صدیقه طاهره وحسنین (علیهم السّلام) را بر در منازل اصحاب می‌بردند وطلب یاری می‌نمودند.(۲) بار دوم هفت روز بعد از دفن پیامبر (صلّی الله علیه وآله) بود که زبیر وعده‌ای دیگر در منزل امیر المؤمنین (علیه السّلام) جمع شده بودند. آن روز زبیر شمشیر کشید تا ثانی را بکشد.(۳) بار سوم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن در منزل و ضرب و جرح صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و کشتن حضرت محسن (علیه السّلام)، امیر المؤمنین (علیه السّلام) را با دست بسته بیرون بردند. رهبری به این ماجرا اشاره کردند: شکّی نیست كه بعد از رحلت پيامبر يك جمعى كه در رأس آنها فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) بوده، تلاش ميكرده است. در همان روزهاى اوّل در ماجراى خانه و آتش گرفتن درِ خانه، مجروح شده و بعد در عين حال اين را ادامه داده و به مسجد رفته و سخنرانى كرده و در معرض افكار و انظار مسلمانان آن زمان قرار گرفته. دختر پيغمبر، يك دختر جوان ۱۸ ساله، توى مسجد در مقابل انبوه مهاجرين و انصار، آن سخنرانى عجيب را كه كلمه به كلمه‌اش ضبط شده و موجود است در تاريخ، در اسناد ما ايراد كرده است. پس حداقل اگر محزون نمیشویم، در ایام حزن اهلبیت, اظهار شادی نکنیم‌. یاعلی... ـــــــــــــــــــــ ۱. تفسیر فرات: ص ۳۹۸. در توحید صدوق: ص ۷۳ هفت روز ودر امالی طوسی: ج ۱، ص ۲۶۳ نه روز است. ۲. کتاب سلیم بن قیس: ص ۱۲۸. احتجاج: ص ۷۵، ۱۹۰. ۳.توحید صدوق: ص ۷۳. احتجاج: ج ۱، ص ۱۱۱ ۹۵. بحار الانوار: ج ۲۸، ص ۳۲۱. ۴. کتاب سلیم بن قیس: ص ۲۴۹ ۸۲. الکوکب الدری: ج ۱، ص ۱۹۴. الجمل: ص ۱۱۷. کامل ابن اثیر: ج ۲، ص ۳۲۶. تاریخ طبری: ج ۳، ص ۲۰۳. ✔️ |
نظام سازی برای حجاب و عفاف .pdf
5.36M
📚گزارش راهبردی با موضوع: نظام سازی برای حجاب و عفاف/۲۲۵ صفحه ❓ارائه مشورت به ائمه جمعه، ستاد امر به معروف و دولت درباره حجاب و عفاف ❓بررسی و درایه در اصطلاح جلباب ❓بیان چهار فایده راهبردی حجاب و عفاف ❓تبیین پنج زیرساخت برای ارتقای حجاب و عفاف 🔈صوت نشست مرتبط: https://eitaa.com/olgou4/5737 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei