eitaa logo
سید محمدمحسن دعایی
518 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.9هزار ویدیو
126 فایل
صفحه رسمی حجه‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمحسن دعایی 🔷با استعانت از خداوند متعال و ولی اعظم او این صفحه در تداوم ایده پردازی برای مجلس طراز جمهوری اسلامی، به ارایه دیدگاههای حجه الاسلام والمسلمین سید محمدمحسن دعایی میپردازد . تمدن #مجلس_تمدن_ساز #تمدن
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍امیرالمؤمنین عليه السلام: چه سزاوار است كه انسان لحظاتى براى خود داشته باشد كه هيچ بازدارنده اى، او را از آن لحظه ها باز ندارد! 📚غررالحكم حدیث9684
چطور شد که اینطور شد؟!🤔 ☘ 🔴شاید ۲۰ سال پیش کسی به مخیله‌اش هم نمی رسید روزی در خیابانهای شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سالها مردم شاید آنها را در سالن های عروسی هم نمی دیدند... دخترانی بزک کرده با موهای پف کرده و بیرون ریخته و مانتوهایی کوتاه و تنگ و شلوارهایی تنگتر! این روند ۲۰ سال طول کشید تا به اینجا رسید. استعمار، صبر و حوصله زیادی دارد، بر عکس بعضی از ماها... ⬅️اولین کار، گرفتن چادر بود از زنان ما... گفتند چادر حجاب برتر است و می‌شود برتر نبود! بین خوب و خوب ‌تر، خوب را هم انتخاب کنی به جایی بر نمی‌خورد .می‌شود مانتوی گشاد و مقنعه بزرگ پوشید و با حجاب بود... حرف قابل قبولی بود؛ کسی نمی‌تواست به این حرف اعتراض کند، حتی اهالی مذهب. ⬅️ گام دوم گرفتن مقنعه بود... می‌شود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوّع دارد هم حجاب است. یادم‌ می آید روسری‌هایی بود با ضلع بیشتر از یک متر که تا کمر خانمها هم می‌رسید... خوب البته روسری مثل مقنعه نبود گاهی مو بیرون می‌زد. ⬅️ در فیلمهای سینمایی هی مدل گذاشتن، زن های هنرپیشه مدل شدن و به تبع آن دختران جوان هم از آن ها یاد می‌گرفتند. ⬅️چشمان ما متوجّه این آب رفتن نمیشد و به قدری این کار را کردندکه چشم ما عادت می‌کرد. ⬅️ مانند بچه‌ای که جلوی چشم پدر و مادرش بزرگ می‌شود و قد می‌کشد و والدینش حس نمی‌کنند اما دیگران که کمتر او را می‌بینند و چشمانشان عادت نکرده، متوجه رشد هفتگی او می‌شوند... ما عادت کردیم به روسری‌هایی که هر روز آب می‌رفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضا توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز و پیراهن راحت نامیدشان تا مانتو... ⬅️ به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند بی‌حجابی معضل فرهنگی است، برای حل آن باید کار فرهنگی کرد... سال ها گذشت و لباس ها آب رفت و کار فرهنگی در زمینه عفت و حجاب مشاهده نشد. برعکسش، فراوان کار‌های ضد فرهنگ در کوبیدن حجاب و عفت و حیا و غیرت در فیلمهای سینمایی و مجلات و برنامه‌های عمومی یافت می‌شد...❎ ⬅️ امسال هم مد پوشش خانمها تغییر کرده است، پوشیدن ساق شلواری (ساپورت) به جای شلوار... یعنی دیگر شلوار جین تنگ هم نه! ساق شلواری! و بدون تردید در یکی دو سال آینده این کنار می رود و برخی را .......... ⬅️ یعنی پس از آنکه چادر، مقنعه، مانتو و روسری از زنان گرفته شد، حالا رفته‌اند سراغ شلوار! چشمهای ما هنوز عادت نکرده‌اند... اگر به این هم عادت کنیم سرنوشت چادر و مانتو و روسری در انتظار این ساپورت هم هست... خدایی نکرده اینها هم روز به روز نازکتر و کوتاهتر می‌شود و ما عادت می‌کنیم.... آن وقت... نمی‌دانم بعدش سراغ چه خواهند رفت... 🌺 حیرت آور است !! ✅همه ی جهان حجاب دارد: 👈کره زمین دارای پوشش است... 👈 میوه‌های تر وتازه دارای پوششه 👈شمشیر نیز داخل غلافش حفظ میشود 👈قلم بدون پوشش جوهرش خشک میشود و فایده اش از بین میرود و زیر پا انداخته میشود برای اینکه پوشش آن از بین رفته 👈سیب هم اگر پوسته اش گرفته شود و رها شود فاسد میشود... و.. 🔹در تعجبم از مردی که ماشینش را از ترس خط و خش افتادن چادر می پوشاند؛ اما دختر یا همسر و یا خواهر خود را بدون پوشش رها میکند!!! 🔴اما خطابم با توست بانو! این چادر تا برسد بدست تو هم از کوچه های مدینه گذشته هم از کربلا هم از بازار شام...! چادرت را در آغوش بگیر و بگو برایت روضه بخواند همه را از نزدیک دیده است... ☘ نشر دهید... تا شاید غیرت های از دست رفته تکانی بخورند...
سلام و نور عرض ادب یک نکته ازاین معنی که می‌خواهم بگویم نه تعریضی است بر نشراین فقره توسط برادر عزیزم حاج آقا میر جلیلی، نه تغافل نسبت به کاستی هایمان درشیوه انتقال مفاهیم بویژه ضعف درتولیدات رسانه ای. من هم نه مجتهد هستم که بخواهم فتوایی بدهم نه جامعه شناسی که بتواند نظریه پردازی کند. تنها بعنوان یک سرباز کف میدان سوالی دارم از خودمان، از بزرگانمان، از حوزه علمیه که مسئول مستقیم تولید نرم‌افزار های دین بلسان قوم هستند، چه کسی ناظر وناظم بر اینگونه کارهاست؟ درستی، نادرستی، مشروع و نامشروع بودن فرم این تولیدات با تم مذهبی را چه کسی تایید یا رد می‌کند؟ علماء ما نسبتشان با حوادث نوپدید فرهنگی چیست؟ سربازان کف میدان دین وفرهنگ و افسران جوان این میدان ازکجا باید خط بگیرند؟ روز به روز بر تولیدات رسانه ای حوزه کودک و نوجوان با مضامین دینی افزوده می‌شود اما متأسفانه بدون فرمت های اجتهاد شده از متن دین وباالگو برداری از قالب و فرمِ اسلامِ مزجیِ ترکیه ای، پاکستانی، و غرب زده. بازهم عرض میکنم دارم سوال میپرسم و جواب این سوال ها از نان شب واجب تراست. یکی دوتا ازهمین تولیدات را همینجا نشانتان میدهم و پیشاپیش از محضرهمه اساتید عذرخواهی میکنم تمنا دارم مقایسه بفرمایید وببینید این راهی که می‌رویم آیا به همان ترکستان (ترکیه) نیست؟ الآن ورژن کودکانه ونوجوانانه اش را داریم کپی میکنیم باهمین دست فرمان به زودی ورژن جوانان با جنسیت دخترانه اش راهم رونمایی خواهیم کرد. حقیر اعتراض کردم که چرا حوزه علمیه خواهران ما بایدگروه سرود داشته باشد و دربرابر جمعیت مختلط زن ومرد دریک همایش اجرا داشته باشد اما جوابی که شنیدم نه تنها فقیهانه نبود بلکه کاملا غیر عُرفی هم بود.. بگذریم. واقعا نمی‌دانم به کجا داریم می‌رویم آن هم چنین شتابان. نمی‌خواهم بگویم کارنباید تولید شود میخواهم بگویم چرا کسی به این عرصه ورود عالمانه نمیکند؟ لطفا به این چندنمونه توجه بفرمایید.
في حديثِ المِعراجِ : يا أحمدُ ، اجعَلْ هَمَّكَ هَمّا واحِدا ، فاجعَلْ لِسانَكَ لِسانا واحِدا ، و اجعَلْ بَدَنَكَ حَيّا ، لا تَغفُلْ عنّي ،من يَغفلْ عنّي لا اُبالِي بأيِّ وادٍ هَلَكَ در حديث معراج آمده است : اى احمد! اهتمامت را يكى كن و زبانت را يك زبان ساز و بدنت را زنده بدار و از من غافل مباش،هر كه ازمن غافل باشد، اهمّيتى ندهم كه در كدام وادى هلاك شود. 📚بحارالأنوار ج۶ ص ۲۸ حدیث ۷۷
💥 غفلت تئوریک در تدوین کتب دانشگاهی 📚 نگاهی به یک کتاب نامناسب سازمان سمت در حوزه ادبیات 1⃣ بعد از ، مسألهٔ مهم بازنگری در علوم انسانی دانشگاه‌ها مطرح گردید و به منظور پیشبرد این امر «سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها» (سمت) تأسیس شد. 2⃣ بنا به آنچه خود می‌گوید، این سازمان تأسیس شده تا در چارچوب اهداف انقلاب فرهنگی، اقدم به «بازنگری منابع درسی موجود و تدوین منابع مبنایی و علمی و معتبر و مستند با در نظر گرفتن دیدگاه اسلامی در مبانی و مسائل این علوم» نماید. 3⃣ بنابراین کتاب‌های تألیفی سمت باید فارغ از آلودگی به مضامینِ سکولاریستی، مدرنیستی روشنفکرانه و فارغ از هر نوع تبلیغ ایدئولوژی‌ها و مضامین باشند. 4⃣ ضمن ارج‌نهادن به زحمات مسئولان محترم سمت، معتقدیم که برخی کتب سمت در حوزه‌های «زبان و ادبیات فارسی»، «تاریخ»، «علوم سیاسی»، «بین‌الملل»، و «هنر» به لحاظ محتوا و جهت فکری حاکم بر آن‌ها متأسفانه مبتنی بر اهداف سمت نبوده و با کمال تأسف مروّج رویکردهای لیبرالیستی و آراء اومانیستی و دیدگاه‌های غلط گردیده‌اند. 5⃣ به‌نظر می‌رسد در گروه‌های آموزشی «زبان و ادب فارسی»، «علوم سیاسی»، «تاریخ» و «بین‌الملل» نگرش و جریان فکری‌ای حاکم است که حساسیّت چندانی نسبت به مرزبندی با روشنفکری سکولار، لیبرالیسم و آراء مروّج ناسیونالیسم باستان‌گرا و نظایر این‌ها ندارد. به‌عنوان نمونه یک کتاب از گروه «زبان و ادب فارسی» را مورد بررسی قرار می‌دهیم: 👈 کتاب ؛ از مشروطیت تا انقلاب اسلامی، نوشتهٔ 6⃣ در این کتاب از چهره‌های روشنفکر ضد اسلام و بعضاً و مروّج ستایش شده و در ارائهٔ مباحث مربوط به زندگینامه و افکار ایشان، به وجوه منفی افکار و اعمال آن‌ها هیچ اشاره‌ای نگردیده است، بدین‌ترتیب تصویری که از این اشخاص در ذهن جوانان دانشجو نقش می‌بندد، تصویری مثبت است. 🔸 اسامی برخی از این افراد: 👈 میرزا ملکم‌خان / میرزا آقاخان کرمانی / حسن پیرنیا / محمدعلی جمال‌زاده / ابراهیم پورداوود / صادق هدایت / پرویز ناتل خانلری / سعید نفیسی / صادق چوبک / ابراهیم گلستان / غلامحسین ساعدی / هوشنگ گلشیری / ایرج پزشک‌زاد / ذبیح‌الله صفا ✍️ نویسنده: شهریار زرشناس ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
در پروژه ، یکی از حوزه های دانشی مهم که می بایست مورد توجه قرار بگیرد، حوزه دانشی علم است. در این حوزه دانشی می بایست نظریه حکمرانی ولایی تولید گردد تا دیگر حوزه های دانشی از جمله فلسفه و بخصوص مهندسی و عمل بتوانند از آن بهره ببرند. بعنوان مثال سوالاتی که در این حوزه قابل طرح کردن است، شامل: ادامه....👇👇👇 @raveshetamadoni
مغتنم است دقت بفرمایید
🔴آن‌چه اصلاح‌طلبان باید از ثابتی بیاموزند ✍محمدرضا مهاجر ▪️امیرحسین ثابتی در حالی با نزدیک ۵۰۰ هزار رای به عنوان نفر دوم از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس می‌شود که در میان منتخبین مجلس دوازدهم جوانترین نماینده خواهد بود. ▪️صرف نظر از این‌که بی‌توجهی بی‌سابقه مردم تهران منجر به رای آوری او و شرکای سیاسی وی شد، باید به نکاتی توجه کرد که منجر به رسیدن او به صندلی سبز بهارستان شد. ۱- امیرحسین ثابتی بیش از یک سال است که به صورت پیوسته به مدارس می‌رود. با نوجوانان صحبت می‌کند، برای آنان سخنرانی می‌کند، پای حرفشان می‌نشیند و ایده‌هایش را تبلیغ می‌کند. ▪️او سرمایه آینده سیاسی خود را در میان نوجوانان تهرانی از حاشیه شهر تا بالای شهر جستجو می‌کند و سعی می‌کند برای خود و آرمان‌هایش در آینده نیرویی دست و پا کند که تا سال‌ها می‌توانند گرد او جمع شوند. ▪️کدام‌یک از چهره‌های شاخص میانه‌رو یا اصلاح‌طلب را سراغ دارید که در طول دو دهه گذشته چنین کاری کرده باشند؟ ۲- امیرحسین ثابتی بدون لکنت و مداهنه بر پیشینیان جناح سیاسی که از آن برمی‌خاست شورید. بر آن‌ها تاخت و به باد نقدشان گرفت. بارها در مصاحبه‌های مختلفش، توییت‌ها و نوشته‌هایش نقدهای علنی را بر بزرگان اصولگرا وارد کرد . اگرچه در بین جوانان اصولگرا او اولین و تنها کسی نبود که چنین روشی را پیش گرفت اما شاید یکی از شاخص‌ترین افرادی بود که چنین کرد. ▪️او درگیر کلیشه‌های رسمی مرید و مرادی با "جناح راستی"‌ها نشد و حرفش را زد. تا آن‌جا که تنها چند روز مانده به روز رای گیری در نوشته‌ای حدادعادل، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، را "عالیجناب" و "پدرخوانده جریان اصولگرایان" خطاب کرد. ▪️کسی از نیروهای تحول‌خواه را می‌شناسید که تعارف و تملق را با پیشکسوتان کنار گذاشته باشد و درباره اختلاف نظرهایی که با نسل پیشینی خود دارد به صورت شفاف صحبت کرده باشد؟ ۳- امیرحسین ثابتی کار و شغل مورد علاقه‌اش را ساخت. حضوری و مجازی کتاب فروخت. از این محل، درآمد کسب کرد و از آن مهم‌تر تلاش کرد که تفکری که هوادار آن است را گسترش بدهد و جماعت "ارزشی-انقلابی" را به وسیله کتاب گرد هم آورد. او به صورت پیوسته کتاب‌هایی را تبلیغ می‌کرد که موید ایده‌هایش بود و آن‌ها را به فروش می‌رساند. ۴- امیرحسین ثابتی، هر چند که با روابط و بر اساس سوابقش در بسیج و ... آنتن زنده شبکه افق را گرفته بود و مجری پربیننده‌ترین برنامه این شبکه، جهان‌آرا، بود اما از جلوی دوربین موبایل رفتن و ساختن یک برنامه اینترنتی زیر استانداردهای فنی نیز صرف نظر نکرد. ▪️ثابتی بیش از ۹۰ قسمت برنامه‌ای را با عنوان "حافظه تاریخی ایرانی" ساخت و در آن از نگاه خود به موضوعات سیاسی-تاریخی معاصر ایران پرداخت و این برنامه را در اینترنت توزیع کرد. ▪️او می‌توانست به حضور در آنتن پرمخاطب صداوسیما بسنده کند اما محتوایی که خارج از توان استانداردهای معمول صداوسیما بود را بیرون از صداوسیما و با میل خودش ساخت و پخش کرد. ▪️ به این چند موردی که نوشتم حتما می‌شود موارد دیگری هم اضافه کرد. مواردی که باعث موفقیت چشمگیر ثابتی در انتخابات مجلس دوازدهم شد. 🔴 👇 @bidariymelat
🌸چه کسی این افراد را برای خبرگان و مجلس انتخاب می‌کند؟؟؟!!!❗️ در جمهوری‌اسلامی، برادرخانم رهبر ایران(آقای خجسته)، کاندیدای انتخابات مجلس می‌شود ولی رأی نمی‌آورد و از ورود به مجلس باز می‌ماند. رئیس سابق قوه‌قضاییه و منصوب رهبری به ریاست مهم‌ترین مجمع نظام، کاندید خبرگان می‌شود ولی مردم با سرانگشتان خود او را کنار میزنند و می گویند برای خبرگان تو را نمی‌خواهیم؛ او از ورود به خبرگان باز می‌ماند. در تهران فرزند شهید مطهری و در کرمان برادر شهید باهنر، توسط مردم از رقابت حذف می‌شوند. در خوزستان، مردم پای دوازده نماینده از هجده نماینده خود ، از مجلس قطع می‌کنند و نیروهای جدید جایشان می‌گذارند. در گیلان، مردم به معاون رئیس‌جمهور سابق که رئیس‌سابق مجلس برای تبلیغش ویدیو منتشر کرده، رای نمی‌دهند و او را راهی خانه‌اش در تهران می‌کنند. مردم انگشت توی استامپ می‌زنند و نماینده متخلفی " شايد سبزوار" که انگشت بر چهره سرباز نواخته‌بود را کنار می‌گذارند. اینجا مردم، قدرتمندترین و ریشه‌دارترين مهره‌های سیاسی کشور را طی کمتر از بیست‌وچهار ساعت رای‌گیری، حذف و نیروهای تازه‌نفس مورد نظر خود را برجای میگذارند. اینجا مردم از بستگان رهبری گرفته تا فرزندان شهدا و حتی بعضی علما را از فیلتر رای خود رد می‌کنند. بگذار هرچه می‌خواهند بگویند. من هنوز پای این جمهوری‌اسلامی که در آن انگشتان مردم سرنوشت حکمرانان را تعیین می‌کند ایستاده‌ام. ✍️ سالاری دینی