بسم الله الرحمن الرحیم
مستند داستانی کف خیابون(2)
✍ نویسنده: محمد رضا حدادپور جهرمی
«قسمت بیستم»
⛔️نقل و انتشار داستان به هیچ وجه بدون لینک کامل کانالم جایز نیست.⛔️
10. در عین ضدیت با دین و انقلاب، ژست ایران دوستی و مردم داری گرفته اند.
تا میخواستن این بخش را شروع کنند، عمار در زد و وارد شد. گفتم: «جانم عمار! چی شد؟»
عمار گفت: «حاجی من شاید بتونم با یکی از خانمای کد 22 ارتباط بگیرم و بفرستم فایل اونا ! اجازشو میدی؟»
گفتم: «متوجه منظورت نمیشم!»
گفت: «خب این چیزی که این پسره الان به ما گفته و ما شکل تقریبیشو آوردیم بیرون، چیز خاصی نداره و پرونده ای بر علیهش ثبت نشده. ینی سابقه نداره. حالا کاش فقط سابقه نداشت! و حتی سیستم میگه ده سال پیش، یه چهره مماثل با اون مرحوم شده و آدرس قبرشم داریم! اما بعیده که این، اون باشه.»
جا خوردم و گفتم: «چی میگی عمار؟»
گفت: «والا جان بچم! بذار با کد 22 ارتباط بگیرم ببینم چی میگه؟»
گفتم: «نمیدونم ... برو ... ولی ... اصلا اگه دیدی جواب اونا چیز خاصی هست و ارزششو داره، دعوتش کن بیاد بشینیم چیکار میتونیم بکنیم؟»
عمار رفت! من خیلی رفتم تو فکر! با خودم میگفتم داستان نباید اینقدر پیچیده باشه. اگه اینقدر پیچیده باشه، اشتباه محضی کردند که گزک دست من دادند و همین میشه بلای جونشون و میشه به عنوان اولین اشتباهشون ثبت کرد.
تو همین فکرا بودم که سعید چایی و گل گاو زبون آورد. همینطور که میخوردیم و فکر میکردم، مجید گفت: «حاج آقا اگه استعلام کردین و واقعا مرده بود و چیزی که این پسره گفته دروغ بوده، چیکار میکنین؟»
گفتم: «خیالتون تخت! این پسره دروغ نگفته و نمیگه. هزار تا احتمال دیگه وجود داره جز دروغگو بودن این فلک زده! میشه روی اون هزار تا احتمال کار کرد!»
وقتی چاییم تموم شد، گفتم بچه ها وارد اصل دهم بشید. اصل خیلی مهمی هست. بسم الله ... شروع کنین!
نوشته نسبتا کاملی پرینت کردن که بنظرم اگه شما هم ببینین بد نیست. متنش بدون دستکاری و فقط با حذف بعضی آمارها و دو سه تا پاراگراف محرمانه، تقدیم میکنم:
شبکه ها و کانالهای ضد انقلاب، پیش از همه، سه انگاره را علیه انقلاب اسلامی ترویج می کند:
1.حمله به ساختار سیاسی نظام
2.دعوت به نافرمانی مدنی و رفتارهای ساختارشکن علیه نظام
3.توهین به اسلام و تخریب ارزش های اسلامی
این بخش سوم، میشه گفت هدف اصلی هست و بقیه اهداف، پوشش برای عدم توجه به این هدف محسوب میشن.
وقتی جنگ جهانی دوم تموم شد، تبلیغات، به سلاح اصلی در جنگ های ایدئولوژیک بین شرق و غرب تبدیل شد و با پایان یافتن جنگ سرد، تبلیغات همچنان به عنوان سلاح اصلی در عرصه نبرد ایدئولوژیک ادامه حیات داده، اما این بار نه در مقابله با ایدئولوژی شرق، بلکه در مقابل ایدئولوژی اسلام؛ چرا که غرب معتقد است نظام اسلامی می تواند خطر بزرگی برای تمدن غرب باشد.
تحلیل تبلیغات ضدّ دین، عمل پیچیده ای است که به تحقیقات تاریخی، بررسی دقیق پیام ها و حساسیت نسبت به بازخوردهای مخاطبان نیاز دارد و درک درست از این تبلیغات، مستلزم تجزیه و تحلیل آثار دراز مدت آن است.
از آنجا که تبلیغات، تلاشی عمدی و نظام مند برای شکل دادن ادراکات، دست کاری شناخت ها و جهت دادن به رفتارها برای رسیدن به پاسخ مورد نظر مبلّغ است. شناخت ماهیت تبلیغات، نیازمند مطالعه ای طولانی مدت برای ارزیابی پیشرفت آن می باشد و تجزیه و تحلیل آن، در پاسخ به 10 مرحله مشخص خواهد شد:
1. ایدئولوژی و اهداف تبلیغات
2. بافتی که تبلیغات در آن انجام می پذیرد
3. شناخت مبلّغ
4.ساختار سازمان مجری تبلیغ
5.مخاطبان هدف تبلیغات
6.فنون یا روش های بهره برداری از رسانه ها
7.فنون یا روش های ویژه برای تأثیر حداکثری
8.واکنش مخاطبان به فنون گوناگون
9.بررسی ضدّ تبلیغ
10.ارزیابی تأثیرات
با وجود اینکه پاسخ به همه این مراحل، در به دست آوردن دید جامع نسبت به تبلیغات ضدّ دین در شبکه های اجتماعی نیاز خواهد بود، اما با توجه به محدودیت تحقیق، فقط به بررسی شماره های شش و هفت خواهیم پرداخت:
فنون یا روش های بهره برداری از شبکه های اجتماعی در تبلیغات ضدّ دین چیست؟
روش های ویژه برای به حداکثر رساندن اثر تبلیغات در این زمینه چه هستند؟
در پاسخ به سؤال اوّل باید گفت که روش های تبلیغات بسیار گسترده بوده و روز به روز از تنوع بیشتری برخوردار می شوند، و این ادعا که بتوان همه آنها را در قالب یک فهرست ارائه نمود، ناصحیح می باشد. با این حال، در بررسی روش های متداولی که در تبلیغات ضدّ دین در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند، به موارد ذیل برخورد میکنیم:
1.تخریب چهره دین و دین داران
2.ایجاد شبهه افکنی با قصد ضربه زدن
3.مبارزه با اعتقادات دینی
4.ترویج افکار الحادی در بین عموم مردم
5.تمسخر باورهای اسلامی، به خصوص شیعه
6.فراری دادن مردم از عقاید اسلامی
7. ترویج فساد جنسی
8.مسخره کردن عقاید دینی
9.ترویج تنوع طلبی و مصرف گرایی
10. فرقه های انحرافی و عرفان های دروغین
11.ترویج مسلمانی سکولار
ادامه دارد...
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
جام جهانی داشتیم
وقتي جام جهاني مد نبود
یک طرفش ما بودیم
طَرفِ دیگهاش همهی جهان...
🇮🇷"چوب الف"🇮🇱👇
@Dezrvltion
@mohsenriazi
نمایندگان بیاطلاع در صف حمایت از «FATF»!
«کریمی قدوسی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
🔹تصویب «FATF» نوعی خود تحریمی و بدتر از برجام است، در واقع برجام پلی برای اجرای این لایحه بوده است، «FATF» آمده است تا ریشه مقاومت را بخشکاند، این کنوانسیون آمده که بانکهای ما جریان مقاومت داخلی را تحریم کنند.
🔹با یقین میگویم که بسیاری از نمایندگان متن کنوانسیون «FATF» را اصلا نخواندهاند ولی چون نگاهی جناحی و حزبی دارند چشمبسته میروند پشت تریبون و در حمایت از این کنوانسیون صحبت میکنند.
🔹یکی از همین دسته از نمایندگان بعد از اینکه صحبتهای خود را در حمایت از کنوانسیون «FATF» ارائه کرد و از پشت تریبون پایین آمد، به سراغ من آمد و گفت متن این کنوانسیون را دارید به من بدهید مطالعه کنم!
🔹مجلس امروز در جایگاه خود نیست و اغلب درگیر انجام کارهای مربوط به شورای شهر، استانداری، فرمانداری و سایر ادارات است.
🔸چند هفته پیش از نمایندگان لیست امید تهران شنیدم که میگفتند «مقاومت و حزبالله را رها کنید»؛ این نمایندگان هنوز نفهمیدهاند که تأمین امنیت امت اسلامی ایران در گرو تأمین امنیت همسایگان ایران است.
fna.ir/bmpb0z
@Farsna
@mohsenriazi
قربانیان جام جهانی 2018
هر بار در هنگام جام جهانی و المپیک وقتی حواس ها پرت است جنایتکاران دست به جنایت میزنند و قربانیان جام جهانی ۲۰۱۸ مردم یمن هستند،با لشکرکشی گسترده سعودی و امارات و... به شهر الحديدة یمن جان میلیونها انسان بیگناه و گرسنه و قحطی زده در خطر است هرچند تاکنون نقشه هایشان نقش بر آب شده
@Afsaran.ir
@mohsenriazi
بسم الله الرحمن الرحیم
مستند داستانی کف خیابون(2)
✍ نویسنده: محمد رضا حدادپور جهرمی
«قسمت بیست و یکم»
⛔️ نقل و انتشار داستان به هیچ وجه بدون لینک کامل کانالم جایز نیست. ⛔️
از اینا که بگذریم، به صورت پایه ای روش های دیگری را نیز می توان نام برد که مبلّغان ضدّ اسلام از آن برای هر چه بیشتر کردن شیوه های تبلیغاتشان استفاده می کنند. این روش ها عبارت اند از:
1. تمایلات مخاطبان: تبلیغات، زمانی تأثیر بسیاری دارند که هم راستا با نظرات، باورها و تمایلات مخاطب باشند. به همین دلیل، در تبلیغات ضدّ دین به این مسئله اهمیت زیادی داده می شود؛ چرا که پیام هایی که ظاهر حمایتی دارند، خیلی مؤثرتر از پیام هایی هستند که حالت انتقادی دارند.
2. اعتبار منبع: هنگامی که یک منبع در انتقال یک پیام مورد قبول قرار بگیرد، به تبع آن، خود آن پیام نیز مورد قبول قرار خواهد گرفت؛ زیرا افراد گرایش دارند اطلاعات و آگاهی هایشان را از منابعی به دست بیاورند که به آن اعتماد دارند.
در تبلیغات ضدّ دین، مبلّغان ضدّ دین در مواجهه با مخاطبان از اعتبار برخوردار نیستند. به همین دلیل، سعی می کنند با انتساب پیام های تبلیغی شان به منابعی که مورد اعتماد و وثوق هستند، پذیرش پیام ضدّ دینی شان را تضمین نمایند. متأسفانه، تعداد کمی از مخاطبان هستند که هوشمندانه در برخورد با چنین پیام هایی در مورد صحت آن اقدام به تحقیق می نمایند.
3. رهبران افکار: رهبران فکری، افرادی هستند که در جوامع شناخته شده، الگو و معتبر هستند. یکی از شیوه های مؤثر در تبلیغات ضدّ اسلام، نشان دادن مخالفت چهره های شناخته شده و معتبر بین مردم نسبت به برخی از ارزش ها یا هنجارهای اسلامی است؛ به عنوان مثال، برخورد نامناسب برخی از چهره های شناخته شده سینمایی نسبت به مسئله عفاف و حجاب در اثر بخشی به هجمه های مبلّغان ضدّ اسلام اثر بسیاری داشته است؛ چنان که در جریان اتفاقاتی که در خصوص عریان شدن یکی از بازیگران زن در خارج از کشور اتفاق افتاد، دستگاه تبلیغات ضدّ اسلامی با تمام امکانات از این مسئله برای ترویج اباحه گری و ضربه زدن به ارزش های حجاب و عفاف بهره برد.
4. تماس مستقیم و چهره به چهره: در تبلیغات ضدّ اسلام در شبکه های اجتماعی، تنها به تولید و انتشار و بازنشر محتوای ضدّ اسلامی اکتفاء نشده و برای هر چه بیشتر نمودن تأثیرات این تبلیغات، مبلّغان ضدّ دین اقدام به برقراری ارتباط با مخاطبان خود از طریق گفت و گوی تحت وب نموده و حتی با ایشان در ظاهر ارتباط عاطفی برقرار می نمایند.
5. ایجاد هنجارهای گروهی: از دیگر روش های پُر اثر کردن تبلیغات ضدّ دین، تشکیل گروه های دوستی و برقرار ساختن یک سری هنجارهای ضدّ دینی در این گروه هاست؛ به عنوان مثال، در برخی از گروه های دوستی، انتشار تصاویر مستهجن بدون اشکال شمرده شده، به کاربردن الفاظ رکیک نسبت به دیگران و حتی اعضاء گروه مجاز شمرده شده و دفاع از مقدسات، تابو شمرده می شود. با شکل گیری چنین فضایی، مبلّغان با سوء استفاده از هنجارهای این گروه ها، به مقدسات حمله نموده و بدترین نوع تأثیرات را بر اعضای گروه می گذارند.
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
6. تشویق: دستگاه تبلیغات ضدّ دین، نه تنها خود به تولید و انتشار و بازنشر محتوای ضدّ دینی مبادرت می ورزد، بلکه دیگر کاربران شبکه های اجتماعی را نیز نسبت به تولید، انتشار و بازنشر محتوای ضدّ دینی تحریک، تهییج و تشویق می نماید. چنین رفتاری، ضمن اینکه مبلّغان ضدّ دین را در پیگیری اهدافشان کمک می نماید، برای مخفی ماندن برنامه ها و شناخته نشدن رهبری این حرکات پوشش به وجود می آورد. مبلّغان، حتی از تهدید نیز برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند.
7. تکرار: از نظر منطقی، تکرار یک ادعاء هرگز نمی تواند جانشین دلیل و برهان برای آن شود؛ اما باید پذیرفت که تکرار، از نظر روانی موجب این احساس در مخاطب می شود که گویا دلیل این ادعاء در جای دیگری عرضه شده و مقبول هم واقع شده است. تکرار، مخاطب را خسته کرده، باعث تسلیم شدن او می شود.
8. توجه به کاربرد زبان: کاربرد زبان در تبلیغات ضدّ اسلام، بسیار گسترده است و از به کاربردن واژه های منفی در مورد دین شروع شده و تا انتشار رمان هایی مثل آیات شیطانی که قصد تخریب و تمسخر ارکان دین را دارند، ادامه پیدا می کند. تولید پیام با زبانی که برای مخاطب ملموس تر و نزدیک تر به فهم وی باشد نیز در تبلیغات ضدّ اسلام، بسیار پُرکاربرد است.
9. موسیقی و هنر: موسیقی و هنر، قالب هایی هستند که پیام ها را ماندگار می کنند. شاید کمتر کسی فراموش کرده باشد که در همین سال های اخیر، انتشار یک ترانه که در آن به یکی از ائمه معصومین توهین می شد، چه بلوایی را در شبکه های اجتماعی بر پا نمود و موجب حمله بیشتر مبلّغان ضدّ دین در توهین آشکار به حضرات معصومین شد.
10. طنز: از قدیم مرسوم بوده که وقتی بناست چیز ناخوشایندی را به خورد کسی بدهند، آن را شیرین می کنند. طنز، این ظرفیت را در تبلیغات به وجود آورده که هر پیامی، هرچند به شدت ضدّ دین باشد، شنیده شده و مورد پذیرش قرار گرفته و با سرعت بسیار بالا منتشر شود.
مبلّغ ضدّ دین در قالب طنز هر مطلبی را که تولید بکند، دیگر مجبور نیست که در مورد آن نگرانی بابت توضیح خواستن یا انتقاد مخاطب داشته باشد؛ چرا که زبان طنز معمولاً برای همه قابل پذیرش و شیرین است.
11.برانگیختن احساسات: برانگیختن احساسات، راهکاری ساده برای بیشتر نمودن دامنه اثر پیام های تبلیغات ضدّ اسلامی است. پیام هایی حاوی ظلم به مخاطبان به سبب رفتار دین داران، ایجاد یأس و ناامیدی از حکومت اسلامی، برخورد خشن و بی منطق دین و مانند آن، از همین روش برای مؤثرتر کردن تبلیغات بهره می برند.
✔️ پایان نوشتار سعید و مجید!
خب این مطالب را از عمد نوشتم و همینطور که در طول دیگر پرونده ها با روحیاتم آشنا شدین، قصدم اطاله کلام و صفحه پر کردن نیست. لذا اجازه بدید که دو تا نکته را بگم و رد بشیم:
اولا یه مامور امنیتی خوب باید بلد باشه و هنر اینو داشته باشه که در مسائل سخت افزاری پروندش حل نشه و با یه چشمش، حواسش به مسائل تئوریک و بروز مربوط به پروندش باشه. که بعضی از اون مسائل باید به صورت صریح و بعضی دیگه باید به صورت تلویحی و در متن پرونده بیان بشه.
ثانیا دونستن مسائل مربوط به سواد تئوریک اصل موضوع پرونده، اینقدر که بر پیشبرد مهره ها و هل دادن تصمیمات اثرگذار هست، انواع تفتیش و تعقیب و گریز و عملیات های متعدد اثر نداره و حتی حال و جون نیروها را میگیره. بخاطر همین، شدیدا معتقدم که:
اول دانش!
دوم ایمنی!
سوم کار!
ادامه دارد...
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
@mohsenriazi