فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر شما هم فارسی را میفهمید این فیلم را ۱۰ بار ببینید
💎#روشنا_استان_اصفهان
مرجع عملیات های تبیینی فرهنگی، عملیات روانی و رسانه ای استان اصفهان
https://rubika.ir/roshanaesfahan
https://eitaa.com/roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
22.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپانه
❌#اعتراف_قاتل_در_مترو !!
من هم توی قتل شهید شریکم! اما دستگیرم نمیکنن!!!😳😭
حتما ببینید
سهم ما از این خون چیه!؟
💎#روشنا_استان_اصفهان
مرجع عملیات های تبیینی فرهنگی، عملیات روانی و رسانه ای استان اصفهان
https://rubika.ir/roshanaesfahan
https://eitaa.com/roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
36.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی قشنگه
❤️❤️❤️
جانم فدای رهبرم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/896008410C34868d6644
🌸🌸🌸
پیامبر (ص) فرمود:
❌ قبر هر روز با پنج جمله، ندا میدهد:
1. من خانه تنهایی هستم، پس انیس و همرازی به سوی من بیاورید.
2. من خانه تاریکی هستم، پس به سوی من چراغ همراه آورید.
3. من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید
4. من خانه فقر و نداری هستم، پس گنجی به همراه بیاورید
5. من خانه مارها هستم پس پادزهری با خود حمل کنید.
اما انیس، #تلاوت_قرآن میباشد،
امّا چراغ، پس نماز شب است،
اما فرش، پس عمل نیک است،
اما گنج لا اِله اِلّا الله است،
و اما پاد زهر، صدقه است.
📜 @MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما گوش کنید و در انتشار آن کوتاهی نفرمایید ، نه بخاطر بزرگواری آقا ، این مسائل برای آقای ما گذشت بسیار کوچکی است ، بلکه برای اینکه ما هم مقداری بخشنده باشیم .
رئیس پاسگاه ایرانشهری که در زمان طاغوت وقتی رهبر عزیزمان آنجا تبعید بود ، روزی سه بار ایشان را کتک می زد و فحش مادرش را می داد . تا اینکه آقا به سیستان و بلوچستان می روند و میخواهند آن فرمانده پاسگاه را ببینند
گوش کنید
ایتا
@asadabadshohda
در نشر این تصویر کوتاهی نکنید تحت هر عنوانی
35.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛎 سید دوباره گل کاشت!
سید #هاشم_الحیدری مجاهد زلال و شجاع عراقی بازهم اثبات کرد که دانش آموخته باکفایت و تربیت شده #مکتب_سلیمانی است!
سید جان خدا حفظت کنه!
✅درد وبلات بخوره تو سر #خواص بی خاصیت ما که سیب زمینی هم نیستند!!!
✅ حقا که ثابت کردی شاگرد حاج قاسم هستی.
بسیار عالی دوستان حتما ببینید👌👌👌
جهاد تبین یعنی این،
در میدان بودن ،،،،
17.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سرود جوانان سوری در استقبال از رئیسجمهور در حرم حضرت زینب(س)
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
#نکته های بیانات رهبری در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
✴️ همهی آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاههایمان انتظار داریم، در این مرد[شهید مطهری] وجود داشت :
🔅 علم داشت،
🔅 تعهّد داشت،
🔅 دقّت داشت،
🔅 پیگیری داشت،
🔅 نظم و انضباط در کار داشت.
✴️ من توصیه میکنم نوشتههای ایشان و تنظیمشدههای سخنرانیهای ایشان[شهید مطهری] را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند؛ خیلی به دردتان میخورد.
✴️ کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ #معلّممتعهّد ــ به نظر من مهمترین کار در کشور است؛ یعنی تربیت و تعلیم نونهالان کشور، یعنی ساختن آیندهی کشور.
✴️ اگر بتوانید انسان آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده، متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی تربیت کنید، بزرگترین خدمت به کشور انجام گرفته.
✳️ انتظارات از معلمین :
1⃣ شاگرد را معلّم مثل فرزند خودش بداند.
✴️ کار شما در درجهی اوّل درس دادن است، امّا در خلال هر درسی با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیّتهای انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید.
2⃣ تشویق دانشآموزان به حضور در مراکزی است که آن مراکز برکتآفرین است، نورآفرین است، مثل مساجد، مثل هیئتها.
✴️ جوانی که با مسجد سر و کار دارد و ارتباط دارد، خیرش بیشتر به جامعه میرسد.
3⃣ یک نکته در مورد رفتار معلّم اهتمام به حضور دانشآموز در مدرسه است.
✴️ این قضیّهی کرونا و این آموزش مجازی و آموزش از راه دور واقعاً ضربه زد، یعنی اختلال ایجاد کرد در کار آموزش کشور.
✴️ شاگرد، دانشآموز، غیر از یادگیری و شنیدن درس،
🔅 احتیاج به حضور در فضای آموزشی دارد؛
🔅 احتیاج دارد به اینکه بین همسالان خود، همکاران خود، همسانان خود حضور داشته باشد؛
🔅 این همافزایی ایجاد میکند، این خیلی مهم است.
✴️ باید سعی بشود که دانشآموز در مدرسه حضور پیدا بکند؛ مدرسه موضوعیّت دارد.
4⃣ احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی را در کودکان این کشور باید زنده کنید.
✴️ مسئلهی زبان مهم است،
🔅 مسئلهی ملّیّت مهم است،
🔅 مسئلهی پرچم مهم است؛
🔅 دلبسته باید باشد.
✴️ مفاخر ملّی، سابقهی فرهنگی، عزّت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او[دانش آموز] احساس عزّت به وجود میآید.
✴️ ما این همه گذشتهی تاریخیِ پُر از حماسه و پُر از شجاعت و پُر از صفات عالیهی بشری و انسانی و اجتماعی داریم، اینها مسکوت میماند.
✴️ وقتی نظام از جامعهی معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند.
این احساس مسئولیّت [هم] در همهی ابعاد است:
🔅 فقط مسئلهی معیشت نیست،
🔅 مسئلهی تجربهآموزی است،
🔅 مسئلهی مهارتآموزی است.
✴️ دانشگاه فرهنگیان خیلی مهم است و دستگاههای تربیت معلّم کلّاً خیلی مهمّند، رسیدگی به اینها خیلی مهم است.
✴️ یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده، و آن کوچکانگاریِ این دستگاه حیاتی است.
1⃣ مطلب اوّل ما فهم اهمّیّت دستگاه حیاتی آموزشوپرورش است؛ این را همه باید بدانند.
2⃣ یک نکتهی مهم که غالباً در آموزشوپرورشِ ما از آن عبور میشود و به آن توجّه نمیشود، مسئلهی ثبات مدیریّت است.
✴️ همهی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزشوپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است.
✴️ شما که امروز روی نوجوان دارید برنامهریزی میکنید، این بایست مثلاً بیست سال دیگر یا سی سال دیگر اثرش ظاهر بشود.
3⃣ مسئلهی انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی آموزشوپرورش و نظام ساختاری آموزشوپرورش با نیازهای کشور است.
✴️ کشور به نیروی متفکّر و دانشمند احتیاج دارد؛ [امّا] به نیروی کار چطور؟ احتیاج ندارد؟ همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است، در سطح کشور، در همهی بخشها.
4⃣ آیا ما منابع انسانی خودمان را که ارزشمندتر از منابع مادّی هستند، درست داریم توزیع میکنیم؟ منابع انسانی ما همین نوجوانها و همین جوانهای ما هستند.
✴️ سیاست اصلی در آموزشوپرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آیندهی کشور باشد.
5⃣ یک نکتهی دیگر مسئلهی تحوّل در آموزشوپرورش و مسئلهی این سند تحوّلی است:
۱. اوّلاً بایستی سند تحوّل دائماً بهروزرسانی بشود.
۲. ثانیاً برای اجرای سند تحوّل یک نقشهی راه لازم است.
۳. نکتهی سوّم این است که این نقشهی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود، کمک بشود.
۴. برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند.
۵. در این نقشهی راهی که اشاره کردم، شاخصهای قابل اندازهگیری وجود داشته باشد.
۶. آموزشوپرورش به طور دائم مورد رصد قرار بگیرد که آیا تحقّق پیدا کرد، در این مسیر پیشرفت حاصل شد، انجام گرفت یا نگرفت.
ادامه در مطلب بعد⬇️⬇️⬇️
✨✨✨✨✨
@farmanevali
...ادمه ی مطلب قبل ⬇️⬇️⬇️
6⃣ یک مطلب مهمّ دیگر در مسائل آموزشوپرورش جذب معلّم است که این واقعاً سرنوشتساز است.
✴️ ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبهرو هستیم.
✴️ ظرفیّت دانشگاه فرهنگیان دو برابر هم [شود] شاید کم باشد؛ احتیاج دارد به اینکه ظرفیّتش افزایش پیدا کند، زیرساختهایش افزایش پیدا کند.
✴️ شایستگیهای حرفهای معلّم و شایستگیهای عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود؛ یعنی صرفاً [رصدِ] اوّلِ کار اهمّیّت ندارد؛ اوّلِ کار اهمّیّت دارد، لکن ادامه هم اهمّیّت دارد.
✴️ ضوابط گزینش کمرنگ نشود؛ گزینشهای در چهارچوب ضوابط یک مقدار سخت است، [امّا] نگذارند این سختی موجب بشود که این ضوابط کمرنگ بشود.
✴️ از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود.
7⃣ یک مطلب دیگری که باز این هم مهم است، مسئلهی کتابهای درسی است.
✴️ کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان.
✴️ در این زمینه که دانشآموز را سر شوق بیاورد، کیفیّت معلّم و رفتار معلّم نقش دارد، امّا کتاب میتواند نقش زیادی در این زمینه ایفا کند.
✴️ مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید.
هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی.
✴️ در کتابهای علمی، مفاخر ایرانی معرّفی بشوند.
✴️ در تاریخ علمی دنیا به وسیلهی ایرانیها کارهای بزرگی انجام گرفته؛ اینها را به جوانهایمان بگوییم؛ این تشویق میکند او را، سر شوق میآورد.
✴️ البتّه شیوهی کتابنویسی هم بایستی جذّاب باشد، بهروز باشد، مبتکرانه باشد.
✴️ بعضیها که میگویند زمانه تغییر میکند، مرادشان این است که اصول تغییر کند. اتّفاقاً اصول تغییر نمیکند؛ اصول در طول قرنهای متمادی [تغییر پیدا نمیکند].
✴️ آنچه تغییر پیدا میکند همین روبناها است؛ یکیاش همین است:
🔅 شیوهی لباس پوشیدن،
🔅 شیوهی درس خواندن،
🔅 شیوهی کتاب نوشتن،
🔅 شیوهی مقاله نوشتن،
🔅 شیوهی شعر گفتن؛
اینها تغییر پیدا میکند. کتاب را به شیوهی جدید [بنویسید].
8⃣ یک مطلب دیگر، مسئلهی برونسپاری است.
✴️ شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است.
✴️ یک مواردی یک استثناهایی دارد، مثل همین مدارسِ بهاصطلاح «غیر انتفاعی» که حالا در کشور وجود دارد؛ اینها موارد استثنائی است.
✴️ تقویت مدارس دولتی مهم است.
✴️ نباید در کشور جوری باشد که وقتی گفته میشود «مدرسهی دولتی»، اوّلین چیزی که در مقابل انسان نقش میبندد ضعف مدرسه باشد.
✴️ کسی که بنیهی مالی ندارد، بنیهی علمی هم نداشته باشد. این بیعدالتیِ محض است.
✴️ مدرسهی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهرهمند بشود.
✴️ بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، کارهای بسیار خوبی انجام میدهند؛ باید از آن ابتکارات استفاده کرد، لکن به مجموعهی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت.
9⃣ مسئلهی آخر و بسیار مهم مسئلهی امور پرورشی است.
✴️ در مدارس [از برنامههای پرورشی] خبر چندانی نیست؛ حالا یک جاهایی ممکن است در بعضی از مدارس باشد. باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد.
✴️ باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّهها را فراری نباید بدهد.
✴️ تقویت هویّت ملّی،
🔅 تقویت عشق به میهن،
🔅 تقویت پرچم ملّی،
🔅 تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.
✴️ انشاءالله هر چه زودتر تکلیف مدیریّت وزارت آموزشوپرورش هم معلوم بشود و مسئولین آموزشوپرورش هم قرص و محکم بچسبند به کار، انشاءالله کار را پیش ببرید.
✨✨✨✨✨
@farmanevali
مورد بعد خود سند هست
الان بعد یازده سال تازه رونمایی شده
نباید اجازه بدیم ده سال هم طول بکشه تا اجرایی بشه دونکته مهم یکی به روز رسانی ودیگری نقش، راه را باید به سرعت انجام داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴باز نشر سخنان قابل تامل #آیتالله_جوادی_آملی در خصوص عدم خدمات دهی به بی حجابان و بدحجابان: وقتی فردی بی حجاب و بدحجاب وارد مغازه تان می شود چه اصراری دارید جنسی به او بفروشید؟؟
♦️آنچه در نهی از منکر واجب کفاییست، تذکر لسانیست، برخورد هم با حاکمیت است. اما انزجار قلبی از گناه و ابرازش کفایی نیست، امر به معروف واجب عینیست. ملتی که امر به معروف نمی کند چه انتظاری دارد که دعایش مستجاب شکد؟؟
♦️شخصی با پوشش زننده به مغازه ما میآید بی تفاوت باشیم؟ مگر انزجار بر ما واجب نیست؟ بعد انتظار داریم دعایمان مستجاب بشود.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
🔴مسئولی که از پشت میزش بلند نمیشه از دریادار تنگسیری یاد بگیره که ۵شنبه و جمعههاشو گذاشته برای جوانها و از دستآوردهای نیرودریایی براشون میگه...
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زائران امام حسین علیه السلام حتما ببیند.
♦️ فرمانده نیروی زمینی ارتش:به زودی بلندیهای جولان را همچون ارتفاعات بازیدراز آزاد میکنیم.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه بارز یک مسؤل با عرضه و شجاع
┄┅┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┅┄┄
https://eitaa.com/dahyariarisman
🔆🔆🔆🔆🔆🔆
https://eitaa.com/joinchat/2838167836C6a6f8f0dc3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆برخورد مسئول دولتی با معترض خوزستانی
🔹در حاشیه سفر رییس جمهور به خوزستان و حضور نماینده دولت در شهرستان لالی، فردی که با ناراحتی از وضعیت مسکن مهر گله میکند با برخورد جالب این مسئول مواجه میشود.
بله فرق میکنه کی رئیس جمهور باشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اومد ثواب کنه کباب شد😅😂
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
✍نمکسرای سیاسی💼
@Ncya30_tmersad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️عجب راه کار جالبی😅😂
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
✍نمکسرای سیاسی💼
@Ncya30_tmersad313
طی بررسی میدانی مشخص شد:
۹۰٪ کسایی که با آخوندا مشکل دارند به این ۳نفر رای دادن😊
#غارغارک
🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/477167618C9fc6a36df0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا این دختر در اردوی راهیان نور بدون تبلیغ حجاب، با حجاب شد؟
https://eitaa.com/hazratzahrah/14114
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️نظر اسلام در مورد نوع پوشش در جامعه چیست؟
🔹تا آنجا که تاریخ نشان مى دهد، همیشه انسان «لباس» مى پوشیده است، ولى البته در طول تاریخ و با گذشت زمان و با تفاوت امکنه، لباس ها فوق العاده متنوع و متفاوت بوده است. در گذشته بیشتر لباس به عنوان حفظ از سرما و گرما و همچنین زینت و تجمل مورد استفاده قرار مى گرفته است، و جنبه ایمنى و حفاظت آن در درجه بعد بوده. اما در زندگى صنعتى امروز، نقش ایمنى لباس و جنبه حفاظت آن در بسیارى از رشته ها در درجه اول اهمیت قرار دارد، فضانوردان، مأموران آتش نشانى، کارگران معادن، غواصان، و بسیارى دیگر، از لباس هاى مخصوص براى حفظ خود در برابر انواع خطرها استفاده مى کنند.َ وسائل تولید لباس، در عصر ما به قدرى متنوع شده و توسعه یافته که با گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
🔹نویسنده تفسیر «المنار» در جلد هشتم در ذیل آیه ۲۶ سوره «اعراف»، چنین مى نویسد: «یکى از رؤساى کشور آلمان روزى از یک کارخانه پارچه بافى دیدن مى کرد، هنگام ورود در کارخانه گوسفندانى را به او نشان دادند که مشغول چیدن پشم از آنها بودند، پس از بازدید به هنگامى که مى خواست از کارخانه خارج شود، پارچه اى به عنوان هدیه به او دادند و به او گفتند: این پارچه از پشم همان گوسفندانى است که به هنگام ورود در برابر شما، چیده شد، یعنى یکى دو ساعت بیشتر طول نکشید که پشم از بدن گوسفند فرود آمد و پارچه جالبى براى پوشش رئیس کشور شد!». اما متأسفانه در عصر ما، جنبه هاى فرعى و حتى نامطلوب و زننده لباس به قدرى گسترش یافته که دارد فلسفه اصلى لباس را تحت الشعاع خود قرار مى دهد.
🔹لباس عاملى شده براى انواع تجمل پرستى ها، توسعه فساد، تحریک شهوات، خودنمایی، تکبر، اسراف و تبذیر و امثال آن، حتى گاه لباس هايى در میان جمعى از مردم به خصوص «جوانان غرب زده» دیده مى شود که جنبه جنون آمیز آن بر جنبه عقلانیش برترى دارد و به همه چیز شباهت دارد جز به لباس. اصولاً چنین به نظر مى رسد که کمبودهاى روانى، عاملى براى به نمایش گذاردن این گونه انواع لباس هاى عجیب و غریب است، افرادى که نمى توانند با کار چشمگیرى خود را به جامعه نشان دهند، سعى دارند با لباس هاى نامأنوس و عجیب و غریب وجود و حضور خود را در جامعه اثبات کنند. و به همین دلیل، ملاحظه مى کنیم، افراد با شخصیت و آنها که داراى عقده حقارتى نیستند، از پوشیدن این گونه لباس ها متنفرند.
🔹به هر صورت، ثروت هاى عظیمى که از طریق لباس هاى گوناگون و مُدپرستى هاى مختلف و چشم هم چشمى ها در مسأله لباس، نابود مى شود، رقم بسیار مهمى را تشکیل مى دهد که اگر صرفه جویى مى شد، بسیارى از مشکلات اجتماعى را حل مى کرد و مرهم هاى مؤثرى بر زخم هاى جانکاه جمعى از محرومان جامعه بشرى مى گذارد. مسأله مُدپرستى در لباس، نه تنها ثروت هاى زیادى را به کام خود فرو مى کشد، بلکه قسمت مهمى از وقت ها و نیروهاى انسانى را نیز بر باد مى دهد. از تاریخ زندگى پیامبر اسلام (ص) و سایر پیشوایان بزرگ استفاده مى شود که: آنها با مسأله تجمل پرستى در لباس، سخت مخالف بودند، تا آنجا که در روایتى مى خوانیم:
🔹هیأتى از مسیحیان نجران به خدمت پیامبر اسلام (ص) رسیدند در حالى که لباس هاى ابریشمین بسیار زیبا که تا آن زمان در اندام عرب ها دیده نشده بود در تن داشتند. هنگامى که به خدمت پیامبر (ص) رسیدند و سلام کردند، پیامبر (ص) پاسخ سلام آنها را نگفت، حتى حاضر نشد یک کلمه با آنها سخن بگوید. از امام علی (ع) در این باره چاره خواستند، و علت رویگردانی پیامبر (ص) را از آنها جویا شدند. حضرت فرمود: من چنین فکر مى کنم که اینها باید این لباس هاى زیبا و انگشترهاى گرانقیمت را از تن بیرون کنند، سپس خدمت پیامبر (ص) برسند، آنها چنین کردند، پیامبر (ص) سلام آنها را پاسخ داد و با آنها سخن گفت، سپس فرمود: «وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ لَقَدْ أَتَوْنِی الْمَرَّةَ الأُولى وَ إِنَّ إِبْلِیسَ لَمَعَهُم؛ [۱] سوگند به خدایى که مرا به حق فرستاده است، نخستین بار که اینها بر من وارد شدند، دیدم شیطان نیز به همراه آنها است».
پی نوشت؛
[۱] «سفنية البحار»، ج ۲، ص ۵۰۴، ماده «لبس»؛ «بحار الانوار»، ج ۲۱، ص ۳۳۷؛ «اعلام الورى»، ص ۱۲۹
📕 تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دارالکتب الإسلامیه، چاپ سی و دوم، ج ۶، ص ۱۷۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#پوشش
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار برای ایرانیان
ببینید چطور اگر قوی نباشیم از روی جنازه ما رد خواهند شد.
ـــــــــــــــــــــــ
♨️دریافت داغترین کلیپهای سیاسی
در کانال#خبرهای_داغ_سیاسی👇
@khabarsyasi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️نظر اسلام در مورد نوع پوشش در جامعه چیست؟
🔹تا آنجا که تاریخ نشان مى دهد، همیشه انسان «لباس» مى پوشیده است، ولى البته در طول تاریخ و با گذشت زمان و با تفاوت امکنه، لباس ها فوق العاده متنوع و متفاوت بوده است. در گذشته بیشتر لباس به عنوان حفظ از سرما و گرما و همچنین زینت و تجمل مورد استفاده قرار مى گرفته است، و جنبه ایمنى و حفاظت آن در درجه بعد بوده. اما در زندگى صنعتى امروز، نقش ایمنى لباس و جنبه حفاظت آن در بسیارى از رشته ها در درجه اول اهمیت قرار دارد، فضانوردان، مأموران آتش نشانى، کارگران معادن، غواصان، و بسیارى دیگر، از لباس هاى مخصوص براى حفظ خود در برابر انواع خطرها استفاده مى کنند.َ وسائل تولید لباس، در عصر ما به قدرى متنوع شده و توسعه یافته که با گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
🔹نویسنده تفسیر «المنار» در جلد هشتم در ذیل آیه ۲۶ سوره «اعراف»، چنین مى نویسد: «یکى از رؤساى کشور آلمان روزى از یک کارخانه پارچه بافى دیدن مى کرد، هنگام ورود در کارخانه گوسفندانى را به او نشان دادند که مشغول چیدن پشم از آنها بودند، پس از بازدید به هنگامى که مى خواست از کارخانه خارج شود، پارچه اى به عنوان هدیه به او دادند و به او گفتند: این پارچه از پشم همان گوسفندانى است که به هنگام ورود در برابر شما، چیده شد، یعنى یکى دو ساعت بیشتر طول نکشید که پشم از بدن گوسفند فرود آمد و پارچه جالبى براى پوشش رئیس کشور شد!». اما متأسفانه در عصر ما، جنبه هاى فرعى و حتى نامطلوب و زننده لباس به قدرى گسترش یافته که دارد فلسفه اصلى لباس را تحت الشعاع خود قرار مى دهد.
🔹لباس عاملى شده براى انواع تجمل پرستى ها، توسعه فساد، تحریک شهوات، خودنمایی، تکبر، اسراف و تبذیر و امثال آن، حتى گاه لباس هايى در میان جمعى از مردم به خصوص «جوانان غرب زده» دیده مى شود که جنبه جنون آمیز آن بر جنبه عقلانیش برترى دارد و به همه چیز شباهت دارد جز به لباس. اصولاً چنین به نظر مى رسد که کمبودهاى روانى، عاملى براى به نمایش گذاردن این گونه انواع لباس هاى عجیب و غریب است، افرادى که نمى توانند با کار چشمگیرى خود را به جامعه نشان دهند، سعى دارند با لباس هاى نامأنوس و عجیب و غریب وجود و حضور خود را در جامعه اثبات کنند. و به همین دلیل، ملاحظه مى کنیم، افراد با شخصیت و آنها که داراى عقده حقارتى نیستند، از پوشیدن این گونه لباس ها متنفرند.
🔹به هر صورت، ثروت هاى عظیمى که از طریق لباس هاى گوناگون و مُدپرستى هاى مختلف و چشم هم چشمى ها در مسأله لباس، نابود مى شود، رقم بسیار مهمى را تشکیل مى دهد که اگر صرفه جویى مى شد، بسیارى از مشکلات اجتماعى را حل مى کرد و مرهم هاى مؤثرى بر زخم هاى جانکاه جمعى از محرومان جامعه بشرى مى گذارد. مسأله مُدپرستى در لباس، نه تنها ثروت هاى زیادى را به کام خود فرو مى کشد، بلکه قسمت مهمى از وقت ها و نیروهاى انسانى را نیز بر باد مى دهد. از تاریخ زندگى پیامبر اسلام (ص) و سایر پیشوایان بزرگ استفاده مى شود که: آنها با مسأله تجمل پرستى در لباس، سخت مخالف بودند، تا آنجا که در روایتى مى خوانیم:
🔹هیأتى از مسیحیان نجران به خدمت پیامبر اسلام (ص) رسیدند در حالى که لباس هاى ابریشمین بسیار زیبا که تا آن زمان در اندام عرب ها دیده نشده بود در تن داشتند. هنگامى که به خدمت پیامبر (ص) رسیدند و سلام کردند، پیامبر (ص) پاسخ سلام آنها را نگفت، حتى حاضر نشد یک کلمه با آنها سخن بگوید. از امام علی (ع) در این باره چاره خواستند، و علت رویگردانی پیامبر (ص) را از آنها جویا شدند. حضرت فرمود: من چنین فکر مى کنم که اینها باید این لباس هاى زیبا و انگشترهاى گرانقیمت را از تن بیرون کنند، سپس خدمت پیامبر (ص) برسند، آنها چنین کردند، پیامبر (ص) سلام آنها را پاسخ داد و با آنها سخن گفت، سپس فرمود: «وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ لَقَدْ أَتَوْنِی الْمَرَّةَ الأُولى وَ إِنَّ إِبْلِیسَ لَمَعَهُم؛ [۱] سوگند به خدایى که مرا به حق فرستاده است، نخستین بار که اینها بر من وارد شدند، دیدم شیطان نیز به همراه آنها است».
پی نوشت؛
[۱] «سفنية البحار»، ج ۲، ص ۵۰۴، ماده «لبس»؛ «بحار الانوار»، ج ۲۱، ص ۳۳۷؛ «اعلام الورى»، ص ۱۲۹
📕 تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دارالکتب الإسلامیه، چاپ سی و دوم، ج ۶، ص ۱۷۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#پوشش
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️نظر اسلام در مورد نوع پوشش در جامعه چیست؟
🔹تا آنجا که تاریخ نشان مى دهد، همیشه انسان «لباس» مى پوشیده است، ولى البته در طول تاریخ و با گذشت زمان و با تفاوت امکنه، لباس ها فوق العاده متنوع و متفاوت بوده است. در گذشته بیشتر لباس به عنوان حفظ از سرما و گرما و همچنین زینت و تجمل مورد استفاده قرار مى گرفته است، و جنبه ایمنى و حفاظت آن در درجه بعد بوده. اما در زندگى صنعتى امروز، نقش ایمنى لباس و جنبه حفاظت آن در بسیارى از رشته ها در درجه اول اهمیت قرار دارد، فضانوردان، مأموران آتش نشانى، کارگران معادن، غواصان، و بسیارى دیگر، از لباس هاى مخصوص براى حفظ خود در برابر انواع خطرها استفاده مى کنند.َ وسائل تولید لباس، در عصر ما به قدرى متنوع شده و توسعه یافته که با گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
🔹نویسنده تفسیر «المنار» در جلد هشتم در ذیل آیه ۲۶ سوره «اعراف»، چنین مى نویسد: «یکى از رؤساى کشور آلمان روزى از یک کارخانه پارچه بافى دیدن مى کرد، هنگام ورود در کارخانه گوسفندانى را به او نشان دادند که مشغول چیدن پشم از آنها بودند، پس از بازدید به هنگامى که مى خواست از کارخانه خارج شود، پارچه اى به عنوان هدیه به او دادند و به او گفتند: این پارچه از پشم همان گوسفندانى است که به هنگام ورود در برابر شما، چیده شد، یعنى یکى دو ساعت بیشتر طول نکشید که پشم از بدن گوسفند فرود آمد و پارچه جالبى براى پوشش رئیس کشور شد!». اما متأسفانه در عصر ما، جنبه هاى فرعى و حتى نامطلوب و زننده لباس به قدرى گسترش یافته که دارد فلسفه اصلى لباس را تحت الشعاع خود قرار مى دهد.
🔹لباس عاملى شده براى انواع تجمل پرستى ها، توسعه فساد، تحریک شهوات، خودنمایی، تکبر، اسراف و تبذیر و امثال آن، حتى گاه لباس هايى در میان جمعى از مردم به خصوص «جوانان غرب زده» دیده مى شود که جنبه جنون آمیز آن بر جنبه عقلانیش برترى دارد و به همه چیز شباهت دارد جز به لباس. اصولاً چنین به نظر مى رسد که کمبودهاى روانى، عاملى براى به نمایش گذاردن این گونه انواع لباس هاى عجیب و غریب است، افرادى که نمى توانند با کار چشمگیرى خود را به جامعه نشان دهند، سعى دارند با لباس هاى نامأنوس و عجیب و غریب وجود و حضور خود را در جامعه اثبات کنند. و به همین دلیل، ملاحظه مى کنیم، افراد با شخصیت و آنها که داراى عقده حقارتى نیستند، از پوشیدن این گونه لباس ها متنفرند.
🔹به هر صورت، ثروت هاى عظیمى که از طریق لباس هاى گوناگون و مُدپرستى هاى مختلف و چشم هم چشمى ها در مسأله لباس، نابود مى شود، رقم بسیار مهمى را تشکیل مى دهد که اگر صرفه جویى مى شد، بسیارى از مشکلات اجتماعى را حل مى کرد و مرهم هاى مؤثرى بر زخم هاى جانکاه جمعى از محرومان جامعه بشرى مى گذارد. مسأله مُدپرستى در لباس، نه تنها ثروت هاى زیادى را به کام خود فرو مى کشد، بلکه قسمت مهمى از وقت ها و نیروهاى انسانى را نیز بر باد مى دهد. از تاریخ زندگى پیامبر اسلام (ص) و سایر پیشوایان بزرگ استفاده مى شود که: آنها با مسأله تجمل پرستى در لباس، سخت مخالف بودند، تا آنجا که در روایتى مى خوانیم:
🔹هیأتى از مسیحیان نجران به خدمت پیامبر اسلام (ص) رسیدند در حالى که لباس هاى ابریشمین بسیار زیبا که تا آن زمان در اندام عرب ها دیده نشده بود در تن داشتند. هنگامى که به خدمت پیامبر (ص) رسیدند و سلام کردند، پیامبر (ص) پاسخ سلام آنها را نگفت، حتى حاضر نشد یک کلمه با آنها سخن بگوید. از امام علی (ع) در این باره چاره خواستند، و علت رویگردانی پیامبر (ص) را از آنها جویا شدند. حضرت فرمود: من چنین فکر مى کنم که اینها باید این لباس هاى زیبا و انگشترهاى گرانقیمت را از تن بیرون کنند، سپس خدمت پیامبر (ص) برسند، آنها چنین کردند، پیامبر (ص) سلام آنها را پاسخ داد و با آنها سخن گفت، سپس فرمود: «وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ لَقَدْ أَتَوْنِی الْمَرَّةَ الأُولى وَ إِنَّ إِبْلِیسَ لَمَعَهُم؛ [۱] سوگند به خدایى که مرا به حق فرستاده است، نخستین بار که اینها بر من وارد شدند، دیدم شیطان نیز به همراه آنها است».
پی نوشت؛
[۱] «سفنية البحار»، ج ۲، ص ۵۰۴، ماده «لبس»؛ «بحار الانوار»، ج ۲۱، ص ۳۳۷؛ «اعلام الورى»، ص ۱۲۹
📕 تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دارالکتب الإسلامیه، چاپ سی و دوم، ج ۶، ص ۱۷۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#پوشش
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد