@ostad_shojaeامانت های زندگی من 20.mp3
زمان:
حجم:
12.41M
#امانتهای_زندگی_من ۲۰ 🚇
ابزار، اشیاء، اموال و .... که؛
عمومی اَند !
یا ما حقّ دخل و تصرف در آن را نداریم؛
امانتهای خطیری هستند که؛
خیانت در آنها، سعادت دنیا و ابدیّت ما را تباه میکند.
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
15.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚شرح تفسیر سورهی حمد امام خمینی (ره) توسط استاد اصغر طاهرزاده
🕋وحدت عرفان نظری و عملی - قسمت سی و نهم
#تفسیر_سوره_حمد
📚 خلاصه بحث ↙️ 👈اگر انانیت ما در صحنه باشد، نمی توانیم الحمدللّه را ببینیم... 👈برای رؤیت حق، نباید در حجاب ماهیت و امکان باشیم. 👈اگر انسان مرگ انانیش را داشته باشد، دیگری چیزی جز حق در صحنه نمی ماند.
⏭ لینک جلسه قبلی:
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra/20413
________
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
🌷سلام و عرض ادب دوستان گرامی
روز آدینتون پر از خیر و تندرستی و یاد امام زمان باشه انشاالله🌷
✅با توجه به نیاز مبلغان وآشنایی با تبلیغ در شبه جزیره کره و آسیبهای موجود در بین قشر جوان و نوجوان و عدم آشنایی با موسیقی کره ای (کیپاپ )
سلسله مباحث استاد محمدزاده جهت توانمندی تبلیغی ارایه می گردد✅
حجة الاسلام محمدزاده
🎓 استاد زبان کرهای مدرسه عالی بنت الهدی جامعه المصطفی العالمیه و مرکز زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی العالمیه
👇
زمان:
حجم:
968.6K
🎤 توضیحات حجة الاسلام محمدزاده
🇰🇷🇰🇵 درباره تبلیغ در شبه جزیره کره
🎓 استاد زبان کرهای مدرسه عالی بنت الهدی جامعه المصطفی العالمیه و مرکز زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی العالمیه
🖇 صوت شماره ۱
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
11.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چقدر زیبا و منطقی جواب عبدالحمید رو داد.
🔺عبدالحمید:به جای موشک شکم مردم را سیر کنید.
#ذوالقعدة_الحرام
#معرفت_حضرت_قرآن
🕋معرفتِ حضرت قرآن در کلام نورانی حضرت السلطان علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة و الثناء):
✨«أَنَّ مَحْضَ الْإِسْلَامِ شَهَادَةُ .. أَنَّ جَمِيعَ مَا جَاءَ بِهِ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ .. وَ التَّصْدِيقُ بِكِتَابِهِ الصَّادِقِ الْعَزِيزِ .. وَ أَنَّهُ الْمُهَيْمِنُ عَلَى الْكُتُبِ كُلِّهَا وَ أَنَّهُ حَقٌّ مِنْ فَاتِحَتِهِ إِلَى خَاتِمَتِهِ» (۱)
◀️بخش دوم
✔️مهیمن
➖مهیمن، به معنای شاهد و ناظر (۲)؛ آنچه که بر امور دیگر رقیب و نگهبان (۳)، محیط و حاکم و غالب است و قائمیت دیگر اشیاء به وجود او باشد(۴). «وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتابِ وَ مُهَيْمِناً عَلَيْهِ..» (سوره مبارکه مائده آيه ۴۸) از آنجا که حضرت قرآن ، جوامع الکَلِم (۵) یعنی جامع جمیع کلمات الله عزوجل است ، مهیمن بر سایر کلمات الله می باشد؛ بدین معنا که:
علاوه بر اینکه شاهد و ناظر است بر مطابقت کتب انبیاء پیشین با حق و حقیقت (۶)؛ حافظ و نگهبان آنهاست در برابر تحریف و تغییر (۷)؛ یعنی آنچه از حقائق کتب پیشین کتمان شده را ظاهر و آشکار می سازد. همچنین از آنجا که حاکم و غالب بر جمیع کتب الهی است، نسخ کننده آنها می باشد؛ همانطور که حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند: «إنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَ کِتَابِیَ الْمُهَیْمِنَ عَلَی کُتُبِهِم النَّاسِخَ لَهَا» (۸). لذا مهیمن بودن حضرت قرآن دلالت دارد بر استیلاء و سیطره و سلطنت آن بر ساير کلمات الله که این هیمنة و سلطنت، به واسطه «تبیانا لکلّ شیء» بودن حضرت قرآن و کلّ علم و بسیط العلم بودن آن است.
✔️حق
➖حق (نقیض باطل) که به معنای مطابقت با واقع و درستى است، از شئون حضرت قرآن می باشد؛ چنانکه خداوند می فرماید: «و الَّذي أَوْحَيْنا إِلَيْكَ مِنَ الْكِتابِ هُوَ الْحَقُّ ..» (سوره مبارکه فاطر آیه ۳۱). آنچه که در احادیث در وصف قرآن به «أوْدِيَةُ الْحَقِّ وَ غِيطَانُهُ» (۹) بیان شده، بر معدن حق بودن آن دلالت می نماید و اینکه طالبان حق، می بایست حق را در معدن آن که قرآن است، بیابند (۱۰). همانطور که شریفه ۱۷۰ سوره مبارکه نساء تأکید می نماید « يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَكُمُ الرَّسُولُ بِالْحَقِّ مِنْ رَبِّكُمْ..»، حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله) از جانب پروردگار، «حق» را بر بندگان آورده که مقصود «ولایت امیرالکونین علی (علیه السلام)» می باشد (۱۱)؛ لذا تمام حق و کمال و بسیط آن، در بواطن حضرت قرآن نهفته است. بدین ترتیب در وصف قرآن بیان شده که «حقّاً لَا تُخْذَلُ أَعْوَانُهُ » (۱۲)؛ حقی است که یارانش را رها ننموده و نصرت می نماید.
📔 منابع 📔
(۱).عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲ ص۱۲۱؛ بحارالانوار ج ۱۰ ص۳۵۲؛ وسائل الشیعة ج ۲۷ ص۱۸۹
(۲). التوحيد (للصدوق) ؛ ص۲۰۵
(۳).منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة (خوئى) ؛ ج۲۰ ؛ ص۳۵۷
(۴). التحقيق في كلمات القرآن الكريم، ج۱۱ ص: ۲۹۰
(۵).بحار الأنوار، ج۸۹، ص: ۱۵؛ أمالي (للطوسي) ج ۲ ،ص ۹۸
(۶).تفسير الصافي ؛ ج۲ ؛ ص۴۰
(۷).تفسير الصافي ؛ ج۲ ؛ ص۴۰
(۸). الإحتجاج، ج۱، ص۵۰؛ تفسير نور الثقلين ؛ ج۱؛ ص۶۳۸
(۹).نهج البلاغه، خطبه ۱۹۶؛ بحار الأنوار ج۸۹ ص: ۲۱
(۱۰).منهاج البراعة فی شرح نهج البلاغة (خوئی)، ج ۱۲ ص۳۰۷
(۱۱). قَوْلُهُ تَعَالَى «قَدْ جاءَكُمُ الرَّسُولُ بِالْحَقِّ مِنْ رَبِّكُمْ» يَعْنِي وَلَايَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام
تفسیر القمی ج۲ ص۹۲ ؛ بحار الأنوار ج۳۶ ص۸۲
(۱۲).نهج البلاغه، خطبه ۱۹۶؛ بحار الأنوار ج۸۹ ص: ۲۱