Hekmat 073.mp3
10.26M
💧🔸💧
🔸💧
💧
💧قال امیرالمؤمنین علیه السلام:
مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً، [فَعَلَيْهِ أَنْ يَبْدَأَ] فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ؛ وَ لْيَكُنْ تَأْدِيبُهُ بِسِيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسَانِهِ؛ وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا، أَحَقُّ بِالْإِجْلَالِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ. (نهج البلاغه، حکمت۷۳)
🔸هر كه خود را پيشواى مردم قراردهد، بايد كه پيش از ادب كردن ديگران به ادب كردن خود پردازد و بايد كه ادب كردن ديگران به كردار باشد، نه به گفتار. كسى كه آموزگار و ادب كننده خويش است، سزاوارتر به تعظيم است، از آنكه آموزگار و ادب كننده مردم است.
شرح حکمت👇👇
🔸منظور از امام: اینجا عام است و شامل هر کسی است که، تربیت و مدیریت تربیتی دیگران را بر عهده دارد.
🔹اولویت تربیت مدیر و مربی قبل از تربیت دیگران: قرآن: « أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚأَفَلَا تَعْقِلُونَ»(بقره،۴۴)
🔸لزوم هماهنگی زبان و عمل در تربیت: موعظه که از زبان بلند شود به گوش می رسد، ولی از دل که بلند شود بر دل می نشیند.
🔹دو نوع آموزش: مستقیم و خودآگاه (مدرسه و مکتب)؛ غیرمستقیم و ناخودآگاه(مثل عملکرد رفتار پدر و مادر ومعلم، که به شدت در دل و جان متربی نافذ است.
🔸اثر تخریبی عالم بدون عمل: تضعیف باورهاو ایجاد شک؛ فساد مردم(درصورت انجام عمل خلاف)؛ «اذا فَسَدَ الْعالِمُ فَسَدَ الْعالَم»
🔹مذمت قرآن: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ»
#شرح_حکمت_نهج_البلاغه
#استاد_نظافت
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
011سوره نور ۱۲ آیه ۲۲.m4a
9.03M
💠زندگی از جنس نور
تفسیر سوره ی نور (۱۱)
🔸🔹حجت الاسلام والمسلمین فقیهی
#تفسیر
#سوره_نور
#ماه_رمضان
🦋🍃🦋
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra🦋🍃🦋
35.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️جلسه یازدهم تجوید
❇️استاد علی قاسمی
🌐لينك ورود به دوره آموزش قرائت قرآن (گام یازدهم)
http://online.jz.ac.ir/rvsewu0o3hdc/
#آموزش_قرائت
🦋🍃🦋
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
202030_1566150317.mp3
13M
❁﷽❁
🔸در محضر صحیفه سجادیه
شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه
🎤 استاد محترم حجت الاسلام والمسلمین کفیل زیدعزه
از ویژه برنامه های اداره مبلغان با همکاری اداره قرآن و حدیث جامعهالزهرا سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان
🎙 استاد محترم حجت الاسلام والمسلمین کفیل زیدعزه
✅ موضوع: جلسه پنجم شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه
🕖 مدت: ۱۳ دقیقه
🔷 اعوذ بک... من مُتَابَعَةِ الْهَوَى وَ مُخَالَفَةِ الْهُدَی
🔸مخالفت هدی یعنی مخالفت با سخن خدا و معصومین علیهم السلام
🔸مخالفت با هدی شقاوت و ضلالت همراه دارد.
#در_محضر_صحیفه_سجادیه #شرح_دعای_هشتم_صحیفه_سجادیه
#ماه_رمضان
┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈
زبان را بایستی قفل و بند زد
🦋قَال رَسول الله صلّی الله علیه و آله:
يَا أَبَا ذَرٍّ كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا يَسْمَع. مکارم الاخلاق ص ۴۶۷
🦋ای اباذر، مرد را بس است در دروغ به هر چیزی که می شنود و می گوید.
کافی است در کاذب بودن انسان اینکه هر چه را شنید، نقل کند. این ضابطه ی عجیبی است.
🦋... اشکالاتی که ما در فضاهای مغشوش و آشفته ی سیاسی در کشور می بینیم، بسیاری اوقات ناشی از همین است که یک حرفی را می شنویم بعد بدون تحقیق از صحت و سقم آن را نقل می کنیم. گاهی مستند می کنیم و گاهی هم مستند نمی نماییم. معمولا نیز انسان در مقام نقل اگر آن حرف طبق میلش باشد، چیزی اضافه می کند. نتیجه این می شود که یک مومنی بدون دلیل متهم می گردد.
🦋زبان را بایستی قفل و بند زد. بنابراین گرچه حرف که مستند به قول غیر است خودش فی نفسه و علی حده کذب نشود، اما در مجموع حرف هایی که انسان از دیگران نقل می کند، قطعا کذبی وجود دارد و این خیلی خطرناک است.
🦋شرح حدیث مقام معظم رهبری حفظه الله، درس خارج.
(به نقل از کتاب مکارم ولایت، ص۳۱۳)