eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
3.2هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
2.8هزار ویدیو
4.3هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan @NHTaheriارتباط با ادمین :»
مشاهده در ایتا
دانلود
‌تـ❤️ـو بگو ... وسعت این ... فاصله ها را چه کنم؟ 🌾ای گرفتار بیابان ... نگرانم بخدا ... 🥀سلام آقای مظلومم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زندگی به سبک اربعین.pdf
حجم: 749.2K
🔖منبر مکتوب 🔖 👌پنج جلسه منبر مکتوب ویژه اربعین با عنوان «اربعین شروعی برای زندگی تازه» 🔹عناوین پنج جلسه منبر مکتوب اربعین ▫️| جلسه اول | «زیارت اربعین تفریح یا تکلیف؟!» ▫️| جلسه دوم | «هم دلی؛ در زیارت اربعین» ▫️| جلسه سوم |«مهم ترین حرکت به سوی ظهور» ▫️| جلسه چهارم | «تمرین ظهور در زیارت اربعین» ▫️| جلسه پنجم | «چگونه زائران اربعین، یاوران امام‌زمان(عج) می‌شوند؟» ▫️| خشاب اضافه| «چند عبارت کوتاه به همراه ترجمه عربی برای تشکر از مردم عراق» زندگی به سبک اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴❇️🏴❇️🏴 ❇️ 🏴 ا❁﷽❁ا ✨«وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا » {ما به بنى‌اسرائيل در كتاب آسمانى اعلام‌ كرديم كه دوبار در زمين فساد خواهيد كرد و برترى‌جويى بزرگى خواهيد نمود} (سوره مبارکه اسراء آيه ۴) ا┅═✧❁🏴❁✧═┅ا 🔳شریفه چهارم سوره مبارکه اسراء که در حقیقت و بطن معنا در خطاب به امت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌باشد «المخاطبة لبني إسرائيل و المعنى لأمة محمد صلی الله علیه و اله» (۱) مطابق فرمایش حضرت مبیّن الوحی امام جعفر صادق (علیه السلام) ، در فراز ابتدایی، به دو مصیبت عظیم اشاره می‌نماید؛ مصائبی که از آنها به «افساد فی الارض» تعبیر شده است: یکی مصیبت شهادت أميرالمؤمنين علی (علیه السلام) و دیگری مصیبت مجروح شدن و نیزه خوردن امام حسن مجتبی (علیه السلام): ▫️ «وَ قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ» قَالَ قَتْلُ عَلِیِّ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ علیه السلام وَ طَعْنُ الْحَسَنِ علیه السلام (۲) ✔️حقیقت افساد فی الارض، عدوات و دشمنی و انکار ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) است که پایه و اساس آن در جریان سقیفه ملعونة گذاشته شد «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ ..» (سوره مبارکه روم آيه ۴۱): ذَاکَ وَ اللَّهِ حِینَ قَالَتِ الْأَنْصَارُ مِنَّا أَمِیرٌ وَ مِنْکُمْ أَمِیرٌ (۳) و بعد از آن در دوران حکومت بنی امیه ملعون ادامه یافت: الْمُفْسِدِينَ فِي الْأَرْضِ‏ حبتر و زريق، و أصحابهما (۴). ◀️مکرها و حیله های گوناگون معاویه ملعون که سبب شد مردم با وجود بیعت با امام حسن مجتبی (علیه السلام) در ابتدای دوران امامتشان، در مدت زمان اندکی، با امام (علیه السلام) دشمنی کرده و از بیعت و سپاه حضرت خارج شده و به سپاه معاویه بپیوندند و در نهایت سبط اکبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را مجروح سازند، از مصادیق اعظمِ افساد فی الارض می باشد. ⏪نقل است پس از شهادت مولی الموحدین أميرالمؤمنين علی (علیه السلام)، امام حسن مجتبی (علیه السلام) در صبح بیست و یکم ماه مبارک رمضان، بر منبر مسجد خطبه ای در فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) خواندند که در نتیجه آن، چهل هزار نفر با ایشان بیعت نمودند (۵). هنگامی که این خبر به معاویه ملعون در شام رسید، جاسوسانی را به عراق فرستاد تا کارها را بر امام (علیه السلام) تباه ساخته و در امور فساد نمایند: ليُفْسِدَا عَلَى الْحَسَنِ علیه السلام الْأُمُورَ (۶).امام مجتبی (علیه السلام) نیز پس از خنثی نمودن این حیله، در نامه ای به آن ملعون نوشتند: ➖«همانا تو مردان را پنهانى براى نيرنگ زدن و غافلگير كردن ميفرستی و جاسوسان مي گمارى! گويا خواهان جنگ هستى! بزودى آن را ديدار خواهى كرد! » (۷) ✔️پس از آن نیز امام مجتبی (علیه السلام) ، چندین نامه به وی ارسال نمودند که مضمون همه آنها، شایسته بودن آن حضرت به خلافت و رد لیاقت و شایستگی معاویه ملعون بود. در نهایت آن لعین به جهت غلبه بر امام حسن مجتبی (علیه السلام) لشکری را به سوی عراق فرستاد ؛ امام (علیه السلام) نیز مردم را به جهاد فراخواندند که البته با سستی و اهمال و کندی مردم مواجه شد؛ در میان آنان که دعوت امام را اجابت کردند ، تنها عده قلیلی از شیعیان حقیقی امیرالمومنین علی (علیه السلام) بودند و بقیه در زمره شکاکان و متزلزلان و خوارج و... (۸