پشت پرده سخنان تند و بیادبانه نخست وزیر سوئد علیه ایران چیست؟!
🔴 شروع گام به گام ایجاد تنشهای دیپلماتیک علیه ایران قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید؟ تلاش نفاق برای یک مصاحبه علیه ایران یا عملیاتی موفق علیه سرویسهای دشمن؟
🔺 اولف کریسترسون، نخستوزیر سوئد در سخنانی مدعی شد: ایران از باندهای جنایتکار سازمانیافته خشن در سوئد برای انجام حملات جدی در کشور ما استفاده میکند
پشت پرده این سخنان را میتوان در سه قسمت تحلیل کرد:
🔺 اول) اینکه این سخنان میتواند شروعی سازمان یافته برای ایجاد اجماع بینالمللی علیه ایران باشد و زمانی این گزاره قابل اعتنا خواهد بود که چنین اظهاراتی در چند روز پیش رو هم از نظر کمیت هم کیفیت افزایشی باشد و سخنان رادیکالتری علیه کشور توسط اروپایی ها یا حتی برخی کشورهای خلیج فارس زده شود.
🔺 دوم) گروه تروریسیتی منافقین همواره با پول امریکاییها و اخیرا رژیم صهیونیستی سعی در خرید افراد برای حتی انجام یک مصاحبه علیه ایران داشته است و در صورت ادامه دار نشدن این ادعا ها از طرف اروپاییها علیه ایران میتوان این سخنان را در این چهارچوب ارزیابی کرد.
🔺 سوم) نخستوزیر سوید از یک عملیات موفق ایران در جهت حفظ امنیت کشور و مقابله با شیطنتهای دشمن عصبانی است که در این صورت باید منتظر اطلاعات تکمیلی بود.
#موج_سوم
#جهاد_تبیین_روشنگری
@moj_sevom
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺بازی های آنلاین برای کودکان چه تهدیداتی دارد؟!!
1⃣ افشای اطلاعات شخصی و ارتباطات پنهان در محیط های چت بازی آنلاین
2⃣ پرداخت وجه از حساب بانکی والدین و بدون اطلاع آنها برای ارتقاء سطح بازی
3⃣ افزایش رفتارهای خشن در پی عدم توجه به رده بندی سنی در بازی های آنلاین
4⃣ اعتیاد به بازی های آنلاین و استفاده بیش از حد و بدون نظارت والدین
#موج_سوم
#بازی_آنلاین
@moj_sevom
🔻نمونههای انگارهسازی در رسانه
۱. پوشش اعتراضات اجتماعی:
- رسانهٔ الف: اعتراضات را با واژگانی مانند «مردم خواهان عدالت» و تصاویری از جمعیت عدالتخواه یا مطالبه گر توصیف میکند.
- رسانهٔ ب: همان اعتراضات را با عنوان «اغتشاشات خیابانی» و تصاویری از تخریب اموال عمومی نشان میدهد.
🔸 جهاد تبیین و ساخت روایت اول یا روایت دوم در زمان طلایی در این شرایط بسیار مهم است....
۲. گزارشهای اقتصادی:
- یک رسانه با تمرکز بر «رشد ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی»، اقتصاد را موفق جلوه میدهد.
- رسانهٔ دیگر با تأکید بر «افزایش ۳۰ درصدی تورم»، همان اقتصاد را بحرانی توصیف میکند.
۳. پوشش انتخابات:
- یک کاندیدا ممکن است در رسانههای حامی، «صلحطلب و مردمی» و در رسانههای مخالف، «ضعیف و بیبرنامه» معرفی شود.
#جنگ_نرم
#جنگ_شناختی
#موج_سوم
@moj_sevom