هدایت شده از شکر در جلسات اخلاق آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی
0728.mp3
9.89M
صوت جلسات شکر - آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی- جلسه سی و هفتم
حضرت آیتالله آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه
صوت جلسات شکر - آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی- جلسه سی و هفتم
🌹صوت #جلسات_شکر
📌آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه
🔰جلسه ۳۷
#آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله علیه
#شکر
🌹
@agamojtabatehrani
﷽
📍 پیمان خدا با پیامبر (ص) 4❗️
📌 ***رُوِیَ عَن رَسُولِ اللَّهُ صَلَّ اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ عَهِدَ إِلَيَّ فِي عَلِيٍّ بنِ أَبِیطَالِبِ عَلَیهِالسَّلَامُ عَهْداً قُلْتُ يَا رَبِّ بَيِّنْهُ لِي قَالَ اسْمَعْ قُلْتُ قَدْ سَمِعْتُ قَالَ إِنَ عَلِيّاً عَلَیهِالسَّلَامُ رَايَةُ الْهُدَى وَ إِمَامُ أَوْلِيَائِي وَ نُورُ مَنْ أَطَاعَنِي» روایت را پیغمبر اکرم نقل میفرماید.
📌میفرماید به اینکه خداوند با من یک پیمانی بست دربارۀ علی عَلَیهِالسَّلَامُ پیمان سوم: «وَ نُورُ مَنْ أَطَاعَنِي». ما در باب طاعات و عبادات میگویم به اینکه اینها نورانیت میآورند؛ یعنی کسانی را که اطاعت خدا میکنند اینها دلهاشان منور میشود، به نور الهی.
📌در اینجا آن نور را میفرماید عبارت از علی عَلَیهِالسَّلَامُ است. یعنی کسانی را که اطاعت خدا میکنند خداوند دل آنها را منور میکند به نور حب علی عَلَیهِالسَّلَامُ.
📌لذا این تعبیراتی را که در روایت هست. که خود علی عَلَیهِالسَّلَامُ هم دارد اینرا در بعضی از جملاتش. ید الله است، عین الله است، نور الله است. این هم بگذار کنارش. نور الله است.
📌 «وَ نُورُ مَنْ أَطَاعَنِي وَ هُوَ الْكَلِمَةُ الَّتِي أَلْزَمْتُهَا الْمُتَّقِينَ». علی عَلَیهِالسَّلَامُ آن کلمهای است که من خدا آن کلمه را لازم گردانیدم برای کسانی که پرهیزکار هستند.
📌 متقین معلوم میشود به اینکه اینها یک بهره وجودی از ناحیۀ خداوند پیدا میکنند؛ که این به تعبیر من حصۀ وجودی یک حصۀ وجودی معنوی است. و باز این حصۀ وجودی معنوی این نشأت میگیرد از آن وجود مقدس علی عَلَیهِالسَّلَامُ.
1️⃣امالی صدوق، ص 478 - بحارالانوار، ج38، ص104
〰️〰️〰️〰️〰️
#آقا_مجتبی_تهرانی رحمه الله علیه
#فقط_به_عشق_علی
#عید_غدیر_مبارک 🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺#غدیر
@agamojtabatehrani
nf00735332-1.mp3
2.45M
📌اگر خدا نخواهد، نمی شود‼️
آیتالله مجتبی تهرانی رحمت الله علیه
📌📌📌📌
سخنان استاد #آقا_مجتبی_تهرانی پیرامون درخواست از خداوند در برآورده شدن حاجت های کوچک و بزرگ .
#نکات_اخلاقی
@agamojtabatehrani
nf00725954-1 (1).mp3
462.4K
🔻آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه
🔅یاد خدا در همه حال
#آقا_مجتبی_تهرانی
#نکات_اخلاقی
@agamojtabatehrani
0729.mp3
11.8M
🌹صوت #جلسات_شکر
📌آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه
🔰جلسه 38
#آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله علیه
#شکر
🌹
@agamojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اخلاق اسلامی
🌺 حضرت آیتالله آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه
#نکات_اخلاقی
@agamojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 علی علیه السلام دارندۀ صفات ویژه انبیا است: ❗️
📌ابن عساکر نقل میکند که پیغمبراکرم(ص) فرمود:
📌 «مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَى آدَمَ فِی عِلْمِهِ»1️⃣؛ اگر کسی بخواهد به حضرت آدم(ع) از نظر علمش نظر کند؛
📌«وَ إِلَى نُوحٍ فِی فَهْمِهِ»؛ و به نوح در فهمش نظر کند؛
📌«وَ إِلَى إِبْرَاهِیمَ فِی حِلْمِهِ»؛ و به ابراهیم در حلمش نگاه کند؛
📌 «وَ إِلَى یحْیى بْنِ زَكَرِیا فِی زُهْدِه»؛ و به یحییبنزکریّا در زهدش نگاه کند؛
📌«وَ إِلَى مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ فِی بَطْشِهِ»؛ و به موسی در دلیریاش نگاه کند؛ «فَلْیَنْظُرْ إِلَى عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِب». پیغمبراکرم(ص) یک راه مقایسهای را پیش میگیرد. بعد کسانی را مطرح میکند که در طول تاریخ شناخته شده هستند و بعد امامعلی(ع) را اینگونه توصیف میکند.
1️⃣ بحارالأنوار، ج 39، ص 35
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #عید_غدیر_مبارک
📖 #فقط_به_عشق_علی
📝 #غدیر
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
0730.mp3
10.57M
🌹صوت #جلسات_شکر
📌آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه
🔰جلسه ۳۹
آخرین جلسه
#آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله علیه
#شکر
🌹
@agamojtabatehrani
📌رابطه ادب و عقل
📌یک دسته از روایات ما ادب و عقل را با یکدیگر مرتبط دانسته و به رابطه مستقیم آن ها بر یکدیگر اشاره دارد:
🔘"لَا اَدَبَ لِمَنْ لَا عَقْلَ لَهُ "
کسی که عقل ندارد، بی ادب است.
🔘"اَلاَدَبُ فی الاِنسانِ کَشَجَرةٍ اَصلُها العَقلُ"
ادب در انسان مانند درختی است که ریشه اش عقل است.
📚منبع:
ادب الهی؛ کتاب یکم- تادیب نفس به معنی الاعم، ص 54
مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره)
#نکات_اخلاقی
@agamojtabatehrani
﷽
📍 علی علیه السلام دارندۀ صفات ویژه انبیا است: ❗️
📌ابن عساکر نقل میکند که پیغمبراکرم(ص) فرمود:
📌 «مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَى آدَمَ فِی عِلْمِهِ»1️⃣؛ اگر کسی بخواهد به حضرت آدم(ع) از نظر علمش نظر کند؛
📌«وَ إِلَى نُوحٍ فِی فَهْمِهِ»؛ و به نوح در فهمش نظر کند؛
📌«وَ إِلَى إِبْرَاهِیمَ فِی حِلْمِهِ»؛ و به ابراهیم در حلمش نگاه کند؛
📌 «وَ إِلَى یحْیى بْنِ زَكَرِیا فِی زُهْدِه»؛ و به یحییبنزکریّا در زهدش نگاه کند؛
📌«وَ إِلَى مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ فِی بَطْشِهِ»؛ و به موسی در دلیریاش نگاه کند؛ «فَلْیَنْظُرْ إِلَى عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِب». پیغمبراکرم(ص) یک راه مقایسهای را پیش میگیرد. بعد کسانی را مطرح میکند که در طول تاریخ شناخته شده هستند و بعد امامعلی(ع) را اینگونه توصیف میکند.
1️⃣ بحارالأنوار، ج 39، ص 35
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #عید_غدیر_مبارک
📖 #فقط_به_عشق_علی
📝 #غدیر
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
﷽
📍 پیامبر را به وزیرش تأیید کردم❗️
📌 موطن اول: روایتی است که وصایای پیغمبراکرم(ص) به امامعلی(ع) است. در سند اینطور است. امام صادق(ع) از امام باقر(ع)، ایشان از پدر بزرگوارشان زین العابدین(ع)، زین العابدین(ع) از امام حسین(ع)، ایشان هم از امامعلی(ع) و ایشان هم از پیغمبراکرم(ص).
🔰 سلسلۀ سند از امام صادق(ع) شروع میشود تا پیغمبر(ص) میرسد. وصایای مفصّلی است؛ شاید حدود پانزده، شانزده صفحه است.
💠 «یَا عَلِیُ إِنِّی رَأَیْتُ اسْمَكَ مَقْرُوناً بِاسْمِی فِی أَرْبَعَةِ مَوَاطِنَ»1️⃣؛ یا علی! من دیدم اسمِ تو در چهار موطن قرینِ اسم من بود،
🔷 «فَآنَسْتُ بِالنَّظَرِ إِلَیْهِ»؛ من با نگاه به این موطنها مأنوس شدم، «إِنِّی لَمَّا بَلَغْتُ بَیْتَ الْمَقْدِسِ فِی مَعَارِجِی إِلَى السَّمَاءِ وَجَدْتُ عَلَى صَخْرَتِهَا»؛ در شبی که به معراج میرفتم، وقتی به بیت المقدّس رسیدم، این جملات را بر صخرۀ آن یافتم.
🔷«لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ أَیدْتُهُ بِوَزِیرِهِ وَ نَصَرْتُهُ بِوَزِیرِهِ»؛ نیست خدایی غیر از خدای یکتا و محمّد پیامبر اوست و منِ خدا، او را به وزیرش تأیید کردم و به وزیرش نصرت کردم. «فَقُلْتُ لِجَبْرَئِیلَ مَنْ وَزِیرِی»؛ پس من از جبرائیل(ع) سؤال کردم: وزیرم کیست؟
📌 «فَقَالَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ»؛ توجّه کنید! این مسئله برای معراج است؛ میدانید که زمان معراج تا زمان غدیر چندین سال است.
1️⃣ بحارالأنوار، ج 74، ص 60
2. سورۀمبارکۀإسراء، آیۀ 1
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #عید_غدیر
📖 #عید_غدیر_مبارک
📝 جلسه نهم
#آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله علیه
@agamojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 پیامبر را به وزیرش تأیید کردم❗️
📚 #فقط_به_عشق_علی
📕 #عید_غدیر
📖 #عید_غدیر_مبارک 🌹🌺
📝 جلسه نهم
🎞 #كليپ_تصويرى
#آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله علیه
@agamojtabatehrani
﷽
📍 پیامبر را به سبب وزیرش یاری کردم❗️
📌 موطن دوم:
«فَلَمَّا انْتَهَیْتُ إِلَى سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى»؛ پس وقتی از بیت المقدّس به سدرةالمنتهی عروج کردم، «وَجَدْتُ مَكْتُوباً عَلَیْهَا»؛ در آنجا دیدم که این جمله نگاشته شده است؛
📌«إِنِّی أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا وَحْدِی مُحَمَّدٌ صَفْوَتِی مِنْ خَلْقِی أَیَّدْتُهُ بِوَزِیرِهِ وَ نَصَرْتُهُ بِوَزِیرِهِ»؛ او را به وزیرش تأییدش کردم، یاری اش کردم و به سبب او نصرتش کردم.
📌«فَقُلْتُ لِجَبْرَئِیلَ(س) مَنْ وَزِیرِی»؛ پس باز از او سؤال کردم که وزیر من کیست؟ «فَقَالَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ»؛ جواب داد: علی بن ابیطالب. «فَلَمَّا جَاوَزْتُ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى انْتَهَیْتُ إِلَى عَرْشِ رَبِّ الْعَالَمِین جَلَّ جَلَالُهُ»؛ وقتی از سدرةالمنتهی گذشتم و به عرش رسیدم،
📌 «فَوَجَدْتُ مَكْتُوباً عَلَى قَوَائِمِهِ»؛ در آنجا دیدم که بر پایه های عرش نگاشته است: «إِنِّی أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا وَحْدِی- مُحَمَّدٌ حَبِیبِی أَیَّدْتُهُ بِوَزِیرِهِ وَ نَصَرْتُهُ بِوَزِیرِهِ»1️⃣. اینجا جلسه ای نیست که بتوانم این روایت و آن مطالبی را که در روایت هست، معنا کنم.
📌فقط مختصر اشاراتی در حدّ معمول میکنم.
اوّل رسول الله است؛
دوّم صفوةالله است؛
سوم، حبیب الله است.
1️⃣ بحارالأنوار، ج 74، ص 60
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #غدیر
📖 #عید_غدیر_مبارک
📝 جلسه نهم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 پیامبر را به سبب وزیرش یاری کردم ❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #فقط_حيدر_اميرالمومنين_است
📕 #عید_غدیر_مبارک
📖 #غدیر
📝 جلسه نهم
🎞 #كليپ_تصويرى
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
﷽
📍 موطن سوم؛ جبرئیل راه ندارد. ❗️
📌در موطن اوّل حضرت جبرائیل(ع) بود و در موطن دوّم هم بود. در موطن سوّم نیست. چرا؟ چون جبرائیل(ع) نمی تواند از موطن سوّم عبور کند؛ بهتعبیر اهلش عقل فعّال است. جبرائیل(ع) تا سدرةالمنتهی رفت؛ امّا به عرش میتواند برود و برسد؟ خیر؛ او نمی تواند برود؛ لذا شب معراج پیغمبر(ص) به جبرائیل(ع) می فرمایند: بیا بالا برویم. گفت: «لَوْ دَنَوْتُ أَنْمُلَةً لَاحْتَرَقَت»1️⃣ ؛ تو برو؛ من دیگر نمی توانم بیایم.
اگر یک سر انگشت برتر پرم
فروغ تجلّی بســــــــــــــــــوزد پرم
📌پیغمبراکرم(ص) از سدرةالمنتهی عبور کرد و به عرش رسید که جبرئیل(ع) نتوانست برود؛ لذا موطن سوم، دیگر هیچ سؤال نیست؛ چون از جبرئیل(ع) خبری نیست.
📌مطلب دیگر این است که در موطن اوّل از حضرت جبرائیل(ع) سؤال می کند که وزیر من کیست؟ او هم جواب می دهد: علی بن ابیطالب(ع). موطن دوّم می رسد. دوباره سؤال می کند: وزیر من کیست؟ می گوید: علی بن ابیطالب(ع). در موطن سوّم می بینیم اصلاً از جبرائیل(ع) خبری نیست. چطور شد در اینجا دیگر از حضرت جبرائیل(ع) خبری نیست؟ دیگر سؤال نکرد. مثل اینکه سؤالها تمام می شود. پیغمبر(ص) سؤال نداشته یا جبرئیل(ع) نبوده است؟ حالا من عرض کنم که جبرئیل(ع) نبوده است.
و امّا موطن سوّم، وقتی وارد می شود، دیگر سیر، سیرِ عقلانی نیست؛ چون جبرئیل(ع) هم نتوانست بالا بیاید.
📌 اینجا است که دارد با دل میرود. حبیب الله است. این توصیف را که می کند، مربوط به دل و قلب است؛ این سیر، سیرِ قلبی است که پیغمبر(ص) دارد می کند، با قلب است. عقل دیگر در اینجا راه ندارد. قلب سیر کرد.
📌در نتیجه اینکه مسئلۀ غدیر یک مسئلۀ خلافت ظاهری نیست؛ انعکاسی است از آنچه در ذات الله گذشته است. از سدرةالمنتهی گذشته است تا به پایین بیاید.ما نمی توانیم این حرفها را ادراک کنیم. پیغمبراکرم(ص) در غدیر آنچه را در ذات دیده بود، اظهار کرد.
1️⃣ بحارالأنوار، ج 18، ص 382
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #عید_غدیر
📖 #لبیک_یا_خامنهای
📝 جلسه نهم
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 موطن سوم؛ جبرئیل راه ندارد. ❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #غدیر
📖 #عید_غدیر
📝 جلسه نهم
🎞 #كليپ_تصويرى
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
﷽
📍 حب علی پشتوانۀ تمام اعمال نیک؛ نماز، روزه، انفاق و... است❗️
📌در مورد محبّت نسبت به قربیٰ، سه جهت از ناحیۀ خدا در نظر گرفته شده است:
یک؛ گفتیم محبّت مربوط به کار دل است و در بین کارکِرد ابعاد وجودی انسان در قیامت، آنچه نقش ارزندهتری دارد، قلب اوست.
📌محبّت، خودش حسنه است؛ چون کارکِرد قلب است و مورد پسند خداست، همانطور که نماز خواندن، فعل جوارحی مورد پسند خداست و حسنه است، این کارکِرد دل؛ یعنی حبّ امام علی(ع) هم حسنه میشود.
📌یعنی اگر کسی حبّ امام علی(ع) نداشته باشد، نمازش مقبول نیست؛ لذا این حسنه پشتوانۀ جمیع حسناتی است که در مرتبۀ پایینتر از ابعاد وجودی از ما صادر میشود، مثل نماز، روزه، حج، انفاق مالی و غیر مالی، زکات و امثال اینها، بدون محبّت امام علی(ع) حسنه نیست.
📌 در حقیقت این حسنه، تک حسنهای است که پشتوانۀ جمیع حسناتی است که در مرتبۀ اعمال از انسان صادر میشود. در این معنی در نظر فقها هیچ اختلافی نیست.
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #دفتر_دوم
📖 #غدیر
📝 جلسه نهم
#آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله علیه
@agamojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 حب علی پشتوانۀ تمام اعمال نیک؛ نماز، روزه، انفاق و... است❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #دفتر_دوم
📖 #غدیر
📝 جلسه نهم
🎞 #كليپ_تصويرى
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
📌وقتی که پیامبر مودب به آداب الهی شد، امر دین و امت را خدا به او داد
📌امام صادق علیه السلام فرمودند:
☀️"إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّبَ نَبِيَّهُ فَأَحْسَنَ أَدَبَهُ"
خداوند پیغمبرش را ادب کرد؛ و او را به نحو احسن ادب فرمود.
☀️"فَلَمَّا أَكْمَلَ لَهُ الْأَدَبَ قَال"
وقتی پیغمبر اکرم به کمال ادب رسید و مودب به آداب الهیه شد، به او خطاب کرد:
☀️" إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ ثُمَّ فَوَّضَ إِلَيْهِ أَمْرَ الدِّينِ وَ الْأُمَّةِ لِيَسُوسَ عِبَادَهُ"
تو صاحب بهترین اخلاق هستی.
📌بعد از آن وقتی که مودب به آداب الهی شد، امر دین و امت را به او تفویض کرد.
اینجا بود که حضرت در راس جایگاه حکومت اسلام قرار گرفت و حاکم جامعه اسلامی شد.
📚منبع:
#ادب الهی؛ کتاب یکم- تادیب نفس به معنی الاعم، ص 44 و 45
مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره)
#آقا_مجتبی_تهرانی
#نکات_اخلاقی
@agamojtabatehrani
﷽
🌀کسی که فاقد ولایت است، امتثال به حبل الله ندارد.
📌 امام هفتم صلوات الله علیه در ذیل آیه شریفه «وَ اعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمِیعاً» می فرماید:
«عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام حَبْلُ اللَّهِ الْمَتِينُ».
«وَ اعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ أی وَ اعتَصِمُوا بِعَلِیٍّ علیهالسلام» مراد از حبل الله علی (علیه السلام) است.
🔷امام باقر «صلوات الله علیه» می فرمایند: «قال آلُ مُحَمَّدٍ صلوات الله علیهم هُمْ حَبْلُ اللَّهِ الْمَتِينُ الَّذِي أُمِرَ بِالِاعْتِصَامِ بِهِ فَقَالَ وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»
🔷خداوند برای تمسک به ریسمان الهی امر کردند، مراد از ریسمان الهی فرزندان پیغمبر است.
🔷زمانی امتثال محقق می شود که همراه با ولایت علی (علیه السلام) باشد. اگر ولایت نباشد، از اعتصام خبری نیست، سیر و سلوک معنوی هم نخواهد بود. کسی که فاقد ولایت است، امتثال به حبل الله ندارد.
〰〰〰〰〰
🌸#میلاد_امام_موسی_کاظم علیه السلام مبارک باد🌸
#آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله علیه
@agamojtabatehrani
﷽
📍 حب علی خوب را زیبا و بازدارنده زشتی است: ❗️
📌محبّت پیروساز است
📌 در مورد محبّت نسبت به قربیٰ، سه جهت از ناحیۀ خدا در نظر گرفته شده است:
دو؛ این نقش اثباتی این حسنه قلبی بود. نقش دیگر این حسنه، نقش بازدارنده نسبت به سیئات دارد؛ یعنی از یک طرف به اعمالی که پیکرهاش زیباست، زیبایی حقیقی میدهد و از طرفی، نقش بازدارندگی دارد نسبت به اعمال زشت. چرا؟
📌 این را مکّرر در بحثهایم گفتهام که محبّت پیروساز است. هر چه انسان محبّتش نسبت به شخصی بیشتر باشد، از او بیشتر تبعیّت میکند و در پی کسب رضای اوست و آنچه را که او خوشش نمیآید، کنار میگذارد.
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #دفتر_دوم
📖 #جلد چهارم
📝 جلسه نهم
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 حب علی خوب را زیبا و بازدارنده زشتی است: ❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_نبوی
📕 #دفتر_دوم
📖 #جلد چهارم
📝 جلسه نهم
🎞 #كليپ_تصويرى
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani
11734528_-212635.mp3
1.23M
🌸 #میلاد_امام_موسی_کاظم علیه السلام مبارک باد🌸
🔊 #کلیپ_صوتی
⏱زمان 1:53
🔋حجم : 1.16 MB
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله علیه
#یا_باب_الحوائج 🌺🌺🌺
@agamojtabatehrani
📕 #كتاب_حاج_آقا_مجتبى
📗 #گزيده_خاطرات
👈راوی: حجّة الاسلام هاشمی نژاد
🏞 #پوستر
#آقا_مجتبی_تهرانی
@agamojtabatehrani