5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
📍 پناه بردن انسان❗️
📚 #مجموعه_تفسیر_نور_مبین
📕 #تفسیر 1
🏷 سوره ناس
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
📚سه جلد از مجموعۀ معارف اسلامی با عناوین:
📓گناه شناسی
📓آثار گناه
📓پاکسازی گناه
منتشر شد.
👈#معرفی_آثار
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 طنین انداز ی آهنگ شیطان❗️
📌«مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ. الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ » اینجا «الَّذِي» توصیف است اما برای چی؟ همانطور که مرحوم طبرسی در مجمعالبیان تفسیرش میفرماید که این توصیفِ ذیالوسواس است. یعنی این آهنگساز چه میکند؟ آهنگساز موجودی است که این امواج را در صفحۀ دلها پخش میکند «الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ» این آهنگساز که شیطان است طنین انداز میکند این آهنگِ دلفریب و دلربایش را در سینههای مردم». اینجا «صدور» دارد صدر سینه که کنایه است، مراد روح است، جان است. این امواج صداییاش را و این آهنگ مرکز پخشش سینههای مردم است یعنی روح و جان انسانها است. از اینجا به دست میآید که چرا ناس را دائم پیش میکشد.
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_تفسیر_نور_مبین
📕 #تفسیر 1
🏷 سوره ناس
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
3.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
📍 طنین انداز ی آهنگ شیطان❗️
📚 #مجموعه_تفسیر_نور_مبین
📕 #تفسیر 1
🏷 سوره ناس
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 آهنگ شیطان نوسان و اضطراب روحی میآورد❗️
📌«الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ » این آهنگ دلفریب و ملایم و نرمی که آهنگساز قهّار یعنی شیطان میسازد و او را در روح و جان من پخش میکند، همین نوسانِ روحی برای من میآورد، همین اضطراب میآورد، همین اندیشههای بد میآورد، همین است. آقا خیلی قرآن دقیق است، لطیف است، عالی است. گاهی ما میبینیم بعضیها یک بُعدش را میگیرند و بعد همان را طی میکنند، ابعاد دیگرش را رسیدگی نمیکنند. ببینید چقدر لطیف تعبیر میکند! میخواهد بگوید: ای بشر بدان موجودی است که این آهنگهایی، موجهایی پخش میکند مرکز پخش او هم روح تو است و روش او هم این چنین است، به قدری این موجها لطیف است، به قدری حسابرسیده شده است، زیر و بم دارد این برای جلب روح تو است به طرف خودش. تو را میخواهد صید کند. میخواهد اندیشۀ تو را درهم بریزد، اصالت فکری را از تو بگیرد، تو را از خود بی خود کند و این هیچگاه از تو دست بردار نیست. تا جان در بدن داری تو دست به گریبان همین امواج و آهنگها هستی.
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_تفسیر_نور_مبین
📕 #تفسیر 1
🏷 سوره ناس
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
3.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
📍 آهنگ شیطان نوسان و اضطراب روحی میآورد❗️
📚 #مجموعه_تفسیر_نور_مبین
📕 #تفسیر 1
🏷 سوره ناس
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 بالاترین دلسوزی ️❗️
📌لذا بالاترین دلسوزی و نصیحت آن است که سازندۀ بُعد معنوی انسان باشد. روایتی است از امام علی(ع) که میفرماید: «أَشْفَقُ النَّاسِ عَلَیْكَ أَعْوَنُهُمْ لَكَ عَلَى صَلَاحِ نَفْسِكَ»؛ دلسوزترین مردم، مهربانترین مردم یا هر تعبیری دیگری نسبتبه تو آنکسی است که به تو بیشتر کمک میکند تا نفس خودت را اصلاح کنی. «وَ أَنْصَحُهُمْ لَكَ فِی دِینِك»1️⃣؛ آنکسی که بیش از همه برای تو در بُعد معنویات دلسوزی میکند.
لذا بالاترین درجۀ دلسوزی و نصیحت، خیرخواهی در بُعد معنوی و دینی است؛ نه اینکه نسبتبه امور مادّی خیرخواهی و نصیحت نکند، نه؛ بلکه در امور مادّی هم مؤمن باید خیرخواه و هدایتگر باشد؛ امّا این را بدانید که امور مادّی زودگذر است و آن چیزی که شاکلۀ انسان را میسازد و برای او میماند، این است که برای او در بُعد معنوی و روحیاش دلسوزی کنی و او را بسازی. بنابراین، مطلب اوّل این است که انسان همانگونه که موظّف است خود را بسازد، موظّف است که دیگران را هم بسازد و گفتیم که بحث ما در بُعد معنوی، نفسانی و الهی او است.
1️⃣غررالحکم و درر الکلم، ص 218
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_الهی
📕 #کتاب_مبانی_تربیت
🏷 جلسه سوم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
📍 بالاترین دلسوزی ️❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_الهی
📕 #کتاب_مبانی_تربیت
🏷 جلسه سوم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 دلسوزی نسبت به دیگران️❗️
📌روایتی است که جابرجُعفی از امام باقر(ع) نقل میکند که حضرت هم این روایت را از پیغمبراکرم(ص) نقل میفرماید. در روایت آمده است: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): لِیَنْصَحِ الرَّجُلُ مِنْكُمْ أَخَاهُ كَنَصِیحَتِهِ لِنَفْسِهِ»1️⃣؛ امر هم هست؛ یعنی انسان همانطور که برای خودش خیرخواه است، باید برای برادر مؤمنش همانگونه خیرخواه باشد. اینهم چگونگی اش؛ یعنی کم نگذارد.
از بس ما در بستر مادّیت قرار داریم، مجبوریم بُعد مادّی آن را هم بگوییم؛ در مسائل مادّی هم همینطور است و مسائل زیادی مطرح شده است؛ لذا به همان مقداری که نسبتبه خودت دلسوزی میکنی که به جهنّم نروی، به همان مقدار برای کسی که با او «رابطه» داری، باید بخواهی که او هم به جهنّم نرود.
1️⃣الکافی، ج 2، ص 208
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_الهی
📕 #کتاب_مبانی_تربیت
🏷 جلسه سوم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
5.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
📍 دلسوزی نسبت به دیگران️❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_الهی
📕 #کتاب_مبانی_تربیت
🏷 جلسه سوم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 محدودۀ دلسوزی️❗️
📌مطلب سوّم آنکه، محدودۀ دلسوزی باید در سه رابطه باشد: یک، «اصول اعتقادی»؛ دو، «مسائل اخلاقی»؛ سه، «مسائل عملی». در هر سه رابطه مسئولیّت دارید؛ یعنی هم از نظر «اصول اعتقادی» که همان مبانی فکری ما است و هم در «مسائل اخلاقی و نفسانی» که مباحث رذایل و فضایل اخلاقی است و هم از نظر «مسائل عملی». در هر سه رابطه باید تعهّد داشته باشید. باید احساس مسئولیّت داشته باشید.
نگاه کنید! الآن از همین جا مادۀ افتراق «مرابطۀ با دیگران» با «امربهمعروف و نهیازمنکر» مشخّص شد. مرابطۀ با دیگران بهعنوان موعظه و نصیحت، غیر از امربهمعروف و نهیازمنکر است. امربهمعروف و نهیازمنکر، فقط در یک رابطۀ «عمل» و «عَلنی» مطرح است؛ حتّی «مخفی» هم نیست. درحالیکه ابعاد «مرابطۀ با دیگران» گستردهتر است. این دو با هم خیلی افتراق دارند؛ هم از نظر مبانی فکری و اعتقادی و هم از نظر اخلاقی و ملکات نفسانی و اعمال بیرونی.
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_الهی
📕 #کتاب_مبانی_تربیت
🏷 جلسه سوم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
📍 محدودۀ دلسوزی️❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_ادب_الهی
📕 #کتاب_مبانی_تربیت
🏷 جلسه سوم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir