12.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نشانه های دوران قبل از ظهور
💠 دکتر رفیعی
✍️ استاد رفیعی در این ویدیو به تعدادی از نشانه های دوران قبل از ظهور امام زمان (عج) بر اساس روایات اشاره فرمودند.
#امام_زمان
#نیمه_شعبان
#میلاد_امام_زمان
#ماه_شعبان
✅ با منبرهای عالی همیشه پای درس علما باشید
#نماز_شب
💠علامه طباطبایی(ره):
🔸نوافل نوری دارد که انسان را به انجام واجبات بلکه به ترک محرمات میکشاند، لذا از آثار مثبت آن نباید غافل بود و نباید خود را از آن محروم ساخت.
🔸ببینید یک روز که به نماز شب موفق میشوید با شبی که موفق نمی شوید چه قدر فرق دارد؟!
🔸ملاحظه نمایید شبی که به نماز شب موفق میشوید، چه قدر در انجام کارهای خیر موفق هستید و کار ها در آن روز برای شما روبه راه است ، به خلاف شبی که موفق به نماز شب نشده اید ، که به هر کاری دست میزنید و به هر چیز که رو میآورید میبینید که به بن بست میخورد.
📚در محضر علامه طباطبایی ص 381
#نماز_شب_را_به_نیت_ظهور_میخوانیم
نکته تفسیری صفحه ۱۰۰:
شرکت در مجلس گناه، ممنوع!:
خداوند در آیه ی 68 سوره ی انعام به پیامبر و مسلمانان چنین دستور داد: «هرگاه کسانی را دیدی که آیات ما را به مسخره می گیرند، از آنان روی گردان تا سخن دیگری بگویند.» پس از این دستور، برخی از مسلمانان ظاهری که ایمان حقیقی نداشتند، در مجالس یهودیان مدینه شرکت می کردند و به یاوهگوییهای آنان در مورد قرآن و پیامبر(ص)گوش میکردند. خداوند در این آیه ـ که بعد از آیه ی 68 سوره ی انعام نازل شده ـ دوباره بر آن دستور تأکید کرده و چنین افرادی را سرزنش نموده است. بر اساس این آیات، حضور در مجالسی که آیات و دستورهای خدا مسخره می شود، ممنوع است و گناه شرکت در چنین مجالسی، مانند گناه کسانیست که آیات خدا را مسخره می کنند.
در همه ی زمانها، افراد لاابالی و بی ایمانی بوده و هستند که بدون ترس از خدا و مجازات هایش، سخنان و نشانه های او را به باد مسخره می گیرند و بدین وسیله سعی می کنند دین خدا را در چشمان مردم کوچک کنند. به فرموده ی قرآن، اگر ما نتوانیم با این افراد مقابله کنیم، وظیفه داریم که از کنار آنان برخیزیم و به سخنان کفرآمیزشان گوش نکنیم. امام صادق علیه السلام در این باره فرموده است: «برای انسان باایمان شایسته نیست که در مجلسی حاضر شود که نافرمانی خدا در آن صورت می گیرد و او نمی تواند آن را تغییر دهد.»[1] در روایت دیگری از همان امام می خوانیم: «منظور از این دستور این است که اگر شنیدی کسی حق را انکار می کند و آن را دروغ می شمرد و سخنان ناروا در مورد امامان می گوید، از کنار او برخیزی و با او ننشینی؛ هر که می خواهد باشد.»[2] همچنین پیشوایان معصوم، ما را از حضور در مجلسی که در آن از فرد باایمانی غیبت می شود، نهی کرده اند.[3] بر اساس فرمایش امامان، در چنین مجالسی، شیاطین حضور می یابند و لعنت خدا بر اهل آن مجلس نازل می شود. پس اگر کسی نمیتواند آن را ترک کند، وظیفه دارد دستکم در دل خود از سخنان پلید و آلودهای که در آن محفل گفته می شود، بیزاری بجوید و در قلب خود آن مطالب زشت را انکار کند[4]. ترک مجلس گناه، دو اثر مهم دارد: 1ـ انسان مؤمن را از آلودگی به گناهان دور می کند؛ 2ـ کسانی را که مشغول گناه هستند، متوجّه خطا و اشتباهشان می کند؛ چرا که حضور در مجلس گناهکاران، به معنای تأیید کارهای ایشان و تشویق آنان به ادامه ی گناه است، و ترک آن، نوعی اعلام نارضایتی از اعمال و گفتارشان است.
[1] - کنزالدقائق، ج 4، ص 352
[2] - تفسیر عیاشی، ج 1، ص 282
[3] - تفسیر قمی، ج 1، ص 204
[4] - کنزالدقائق، ج 4، ص 351
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عذاب شدید الهی
🔸علامه حسنزاده آملی
🌸🌸🌸 کلامکم نور
✅عن فاطمة الزهراء عليها السلام:
ما يَصْنَعُ الصّائِمُ بِصِيامِهِ اِذا لَمْ يَصُنْ لِسانَهُ وَ سَمْعَهُ وَ بَصَرَهُ وَ جَوارِحَهُ.
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرمایند:
روزه دار اگر زبان و گوش و چشم و اندامش را حفـظ نـكند روزه او به چـه كارش آيـد؟
دعائم الاسلام 1: 268.
✅قال الإمام عليّ عليه السلام:
اِجتَنِب مُصاحَبَةَ الكَذّابِ ، فَإِنِ اضطُرِرتَ إلَيهِ فَلا تُصَدِّقهُ ، و لا تُعلِمهُ أنَّكَ تُكَذِّبُهُ ؛ فَإِنَّهُ يَنتَقِلُ عَن وُدِّكَ و لا يَنتَقِلُ عَن طَبعِهِ .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
از مصاحبت دروغگو بپرهيز . اگر هم بدان ناگزير شدى ، او را تصديق مكن و به او مگو كه تكذيبش مى كنى ؛ چرا كه از دوستى تو دست مى كشد ؛ امّا از طبيعتش دست نمى كشد .
غرر الحكم : 2416 .
✅قال الإمام عليّ عليه السلام:
الحاسِدُ يُظهِرُ وُدَّهُ في أقوالِهِ ، و يُخفي بُغضَهُ في أفعالِهِ ؛ فَلَهُ اسمُ الصَّديقِ و صِفَةُ العَدُوِّ .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
حسود ، دوستى اش را در گفتارش آشكار مى كند و دشمنى خود را در كردارش نهان مى سازد . پس نامِ دوست را دارد و صفت دشمن را .
غرر الحكم : 2105 .
✅قال الإمام عليّ عليه السلام:
كُلُّ مَوَدَّةٍ عَقَدَهَا الطَّمَعُ حَلَّهَا اليَأسُ .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
هر دوستى اى كه طمعْ پديدش آرد ، نوميدى از ميانش مى برد .
تنبيه الخواطر : 1 / 72 .
✅قال الإمام عليّ عليه السلام:
مَن أحَبَّكَ لِشَيءٍ مَلَّكَ عِندَ انقِضائِهِ .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
هركه تو را براى چيزى دوست بدارد ، با برآورده شدنش تو را ملول خواهد ساخت .
شرح نهج البلاغة : 20 / 323 / 709 .
✅قال الإمام عليّ عليه السلام:
مَن وادَّكَ لِأَمرٍ وَلّى عِندَ انقِضائِهِ .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
هركه براى كارى با تو دوستى كند ، با برآورده شدنش از تو روى خواهد گرداند .
غرر الحكم: 8552 .