9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ قسمی که لاریجانی زیر پا گذاشت!
🔺روایتی از ماجرای تصویب برجام و آنچه در بیت، شورای امنیت و صحن مجلس گذشت
🔺 #علیرضا_زاکانی: روز قبل از برجام از دفتر رهبری زنگ زدند و رفتم آنجا. #حجازی، مسئول دفتر رهبری، گفت آقا فرمودهاند هر کاری میخواهید انجام دهید با دبیرخانۀ شورای امنیت تفاهم کنید و به هیچ وجه مجلس نباید دچار انسداد شود.
🔺شب قبل از برجام در دبیرخانۀ شورایعالی امنیت ملی جلسهای برگزار شد و تعدادی از موافقان و مخالفان برجام حضور داشتند؛ آنجا تفاهم کردیم و دبیرخانه گفت با نظرات شما مشکلی نداریم. صبح پیش لاریجانی رفتم و موضوع را گفتم اما لاریجانی قبول نکرد گفت همان طرح قبلی را در دستور میگذارم!
🔺در روز بررسی برجام، ۲۰۰ پیشنهاد برای برجام به کمیسیون امنیت مجلس رسیده بود و طبق آییننامه باید آنها بررسی میشدند؛ اما لاریجانی برخلاف آییننامه و قسمی که یاد کرده بود، اجازۀ بررسی آنها را نداد و کار خودش را کرد و این خلاف را به نام رهبری انجام دادند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هركى گفت #برجام تصميم نظام بوده اين صحبت هاى روحانى رو بزنيد تو دهنش؛
روحانى:
خط مشى رو ر.جمهور تعيين ميكند
برنامه مديريت كشور بعهده دولت است
مردم به برنامه رأى دادند
پى نوشت:
بله مردم به لغو همه تحريم هارأى دادند تا
چرخ اقتصاد بچرخد
اما نه تحريم لغو شد نه چرخ اقتصاد چرخيد
پهلوانى
مثلث شوم حوزوی
✅به نظر می رسد یکی از اقدامات جبهه حوزه غیر انقلابی تقسیم کاری است که برای زیر سؤال بردن حوزه انقلابی صورت گرفته است. آقایان #زائری، #آقامیری و #نصیری اضلاع مثلثی هستند که هر کدام از یک روش برای عرفی کردن دین و تساهل و تسامح در آن استفاده می نمایند.
🔶زائری به عنوان نماد روحانی روشنفکر غرب زده و به ظاهر آزاد اندیش به صورت خزنده افکار مخرّب خود را در فضای مجازی مطرح می کند.
🔷 حسن آقامیری به عنوان یک #سلبریتی با سخنرانی ها و کلیپ های خود جوانان را به سمت تساهل در دین سوق می دهد.
♦️ مهدی نصیری هم که سابقاً از اصول گرایان افراطی بوده و هم اکنون مدعی نو اندیشی است، نیز با حضور در برنامه های تلویزیون و همچنین مصاحبه های خود در این رابطه فعالیت می نماید.
🔳نکته مهم این افراد، هجمه همه جانبه به حجاب به عنوان سدی برای برداشتن دیگر احکام دین است. در حقیقت این مثلث شوم حوزوی در پی ترویج علنی و رسمی دین حداقلی و تنزل شارع از خدا و اهل بیت(ع) به عرف جامعه است.
#حسین_کاظمی
#مثلث_شوم_حوزوی
#حوزه_غیر_انقلابی
#حجاب_اجباری
🔴 شادی های دولت روحانی برای مردم
🔺 کیهان در واکنش به سخنان روحانی که گفته بود بگذارید مردم شاد باشند، نوشت : آقای رئیس جمهور وقت خوبی برای شوخی نیست.
🔸 افزایش ۳۱۴ درصدی
قیمت اقلام یکی از شادی های روحانی برای مردم
🔹 آقای روحانی تاکید کرده است که «بگذارید ملت شادمان و فعال باشند»؛ در شرایطی که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی ناشی از سوءمدیریت، دست و پنجه نرم میکنند، این قبیل اظهارات، چیزی جز نمک پاشیدن بر زخم مردم نیست.
🔹 اظهارات روحانی درباره شادی مردم در حالی است که طی هفت سال گذشته بر اثر سیاستهای مبتنی بر اعتماد به غرب در دولت موسوم به تدبیر و امید سفره مردم به شدت کوچک شده است. برای مثال جدیدترین آمار وزارت صمت نشان میدهد که فقط از مهر سال گذشته تا مهر امسال یعنی طی یکسال قیمت ۸۴ کالای مورد نیاز و اساسی مردم تا ۳۱۴ درصد افزایش داشته است!
🔹 بر این اساس قیمت لپه، لوبیا قرمز، عدس، برنج هندی و برنج پاکستانی باسماتی در مهر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و بین دو تا چهار برابر شده است. همچنین قیمت ۱۳ کالا شامل چهار نوع تیر آهن با ۱۹۹ تا ۳۱۴ درصد، دو نوع میلگرد بین ۱۹۸ تا ۲۰۰ درصد و کنجاله سویای وارداتی ۲۷۴ درصد افزایش قیمت داشته است قیمت مرغ گرم نیز در خردهفروشیهای سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید!
🔹 افزایش ۱۰ برابری قیمت دلار
نرخ ارز هم طی سال جاری با افزایش ۱۰ برابری نسبت به سال ۹۲ به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید که همین مسئله نشان میدهد ارزش پول ملی در این دولت بهشدت کاهش یافته است.
🔹 انفجار ۶۰۰ درصدی قیمت مسکن در این دولت یکی دیگر از دستاوردهای ۷ ساله آقای روحانی برای مردم ایران است.
🔹 بر این اساس در حالی که متوسط قیمت مسکن در سال ۹۲ کمتر از ۴ میلیون تومان بود اما در حال حاضر این نرخ از ۲۷ میلیون تومان هم فراتر رفته و قیمت اجاره بها نیز برهمین مبنا مدام در حال گران شدن است!
🔸 افزایش ۶۴۰ درصدی قیمت پراید شادی بعدی روحانی برای مردم
🔹 مقایسه قیمت خودرو در سال ۹۲ و ۹۹ هم از افزایش بیسابقه قیمت ماشینهای داخلی در دولت حسن روحانی حکایت دارد. مثلا پراید ۱۱۱ از نرخ ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی سال ۹۲ با بیش از ۶۴۰ درصد افزایش به ۱۳۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۲۴ میلیون تومان در سال ۹۲ با ۷۷۵ درصد افزایش به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری رسید!
🔹 از سوی دیگر یکی از شاخصهایی که وضع اقتصادی مردم را نشان میدهد میزان نابرابری درآمدی است، بر اساس آمارهای ارائه شده در پیوست بودجه ۹۹، ضریبجینی در کل جامعه که در سال ۱۳۹۵، برابر 0/39 واحد بوده ، در سال ۱۳۹۶ به رقم 0/3981 واحد رسیده و در سال ۱۳۹۷ به 0/4093 واحد افزایش یافته است. این رقم در نوع خود یکی از بدترین ارقام موجود در زمینه نابرابری در سالهای پس از انقلاب میباشد. جالب اینکه افزایش ضریبجینی در طول دوره تصدیگری دولت روحانی به طور مستمر بوده و آنگونه نبوده که تنها در یکسال شرایط نابرابری تشدید شود.
🔹 سقوط قدرت خرید کارگران و کارمندان نیز یکی دیگر از مشکلات معیشتی مردم به شمار میآید. در سال گذشته نرخ تورم بالای ۴۰ درصد بوده در حالی که حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش یافت. البته تورم نقطه به نقطه تا ۵۲ درصد هم در شهریور ماه ۹۸ افزایش یافت که یک رکورد در حدود ۳۰ سال گذشته محسوب میشد .در سه سال ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ شدیدترین سقوط قدرت خرید کارمندان را شاهد بودیم بهطوری که قدرت خرید کارمندان کمتر از نصف شد!
🔹 از سوی دیگر نرخ بیکاری هم در تابستان امسال به بیش از ۱۸ درصد رسید که در نوع خود نگران کننده است!
هدایت شده از پژوهشکده امام صادق علیه السلام
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#همدلی
🌹 با عرض سلام خدمت همشهریان گرامی
🌹 گروه جهادی شهید محسن حججی و خادم الرضا حاج قاسم سلیمانی در نظر دارد:با توجه به شرایط وخیم بیماری کرونا و مجازی بودن تدریس مدارس در نظر داریم برای دانش آموزانی که از توان مالی مناسبی برخوردار نیستند گوشی هوشمند به عنوان هدیه تهیه نماید که از درس و مدرسه عقب نمانند
🌹همشهریان عزیز در حد توانی که دارید ما را این امر خداپسندانه یاری نمایید.
🌹صمیمانه از همدلی شما عزیزان تشکر و قدردانی راداریم.
🌹 در صورت تمایل کمک به این دانش آموزان عزیز هدایای خود را به شماره حساب و شماره کارت ذیل واریز فرمایید.
💠شماره کارت گروه جهادی:
۶۰۶۳_۷۳۱۰_۴۶۱۳_۵۲۴۱
به نام:
#نورمحمد_خدادادی
مسول گروه جهادی خادم الرضا حاج قاسم سلیمانی
💠 شماره کارت
۶۰۶۳۷۳۷۰۰۴۸۷۰۶۸۷
✅بنام صندوق قرض الحسنه گروه جهادی خادم الرضا حاج قاسم سلیمانی
✅لینک کانال گروه در تلگرام
گروه جهادی خادم الرضا حاج قاسم سلیمانی
@HajQasemShazand
6.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ خاطرات تلخ برجامی!
همشون مدافع برجامن ولی وقتی ازشون میپرسه متن برجامو خوندی میگن نه! درحالیکه قوانین و تعهدنامه ها با یه تبصره ممکنه تخصیص بخوره و محدودیت ایجاد کنه!
سرنوشت من و توی ایرانی رو اینایی تعیین میکنن که واسه خرید ویلا توی ولنجک و شمال ریز تا درشت توافقنامه رو میخونن مبادا بره توی پاچشون ولی برجام رو فقط متن اصلیشو میخونن!
درست رای بده هموطن...
چرا اهل تسنن معتقدند که هنوز امام زمان علیه السلام به دنیا نیامده اند؟
تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی به اصل آمدن مهدی و قیام او اعتقاد دارند و این به سبب روایات بسیار زیادی است که از نبی اکرم(ص) در این زمینه نقل شده است که بشارت به آمدنش را داده و حتی اوصاف و ویژگی های جسمی او را نیز ذکر کرده است ـ مانند اینکه بر گونه راستش خال سیاهی دارد و بین دو دندان پیشینش فاصله است ـ و در روایات متعددی نسب آن حضرت ذکرشده است ـ مانند اینکه مهدی از اولاد علی و فاطمه و نهمین از اولاد حسین و ششمین از اولاد جعفر صادق و پنجمین از اولاد موسی بن جعفر و نام پدرش حسن است و حتی نام و کنیه آن حضرت ذکر شده است ـ مهدی همنام و هم کنیه نبی اکرم است ـ که در بخش پایانی پاسخ به این روایات اشاره خواهیم کرد وجود روایات بسیار فراوان در زمینه مهدی موعود، اعتقاد به آمدن به قیام مهدی را در آخر الزمان به عنوان عقیده ای مسلّم در میان مسلمین قرار داده است. و امّا در مورد ولادت آن حضرت میان شیعه و اکثریت اهل سنت اختلاف است. یعنی اوّلاً: اعتقاد به ولادت حضرت مهدی اختصاص به شیعه ندارد، عده ای از اهل سنت نیز قائل به ولادت آن حضرت هستند. که به عنوان نمونه موارد ذیل بیان می شود:
۱ـ محمد بن یوسف شافعی در کتاب «البیان فی اخبار صاحب الزمان» چاپ مؤسسه الهادی قم ـ ۱۳۹۹ ه.ق
وی در مقدمه کتاب می گوید «در تألیف کتاب، اخبار و روایات مربوط به مهدی صاحب الزمان را از غیر از طرق شیعه نقل نموده است هر چند آنچه که شیعه در این زمینه معتقد است و پذیرفته است صحیح و نقل آن درست است» ص ۸۶ این کتاب مشتمل بر ۲۵ فصل است که در هر فصل تنها روایاتی را که از دیدگاه اهل سنت معتبر است نقل می کند برخی از فصلهای کتاب عبارتند از:
مهدی در آخر الزمان خروج می کند ـ مهدی از نسل فاطمه زهراست ـ حضرت عیسی در آخر الزمان به او اقتدا می کند ـ نامش و کنیه اش همانند پیامبر اکرم است ـ صفات و رنگ و چهره حضرت مهدی ـ مهدی امام صالحی است که خلیفة الله است.
فصل ۲۵ کتاب در این زمینه است که مهدی از زبان غیبتش که در سراب سامراء اتفاق افتاد تاکنون زنده و باقی است و به اشکالاتی که در زمینه طول عمر حضرت و غیبت ایشان وجود دارد پاسخ می دهد. (ص ۱۴۸ همان کتاب)
۲ـ محمد بن طلحه شافعی در کتاب «مطالب السؤول فی مناقب آل الرسول» چاپ مؤسسه البلاغ بیروت سال ۱۴۱۹ ه.ق
می گوید: «مهدی منتظر در سال ۲۵۸ هجری در سامرا متولد شد. پدرش حسن بن علی بن محمد بن علی الرضا بن موسی الکاظم بن جعفر الصادق بن محمد الباقر بن علی زین العابدین بن حسین بن علی المرتضی است و امّا نامش محمد و کنیه اش ابوالقاسم و از القاب او حجت و خلف صالح و منتظر است و بعد روایاتی را از پیامبر در زمینه مهدی موعود نقل می کند مبنی بر اینکه: مهدی از نسل من و از فرزندان فاطمه و هم نام من است و در آخر الزمان قیام می کند و زمین را از عدل و داد پر می کند بعد از آنکه از ظلم و جور پر شده است و این قیام حتمی است حتی اگر یک روز از عمر دنیا بیشتر باقی نمانده باشد»، (ص ۳۱۳ ـ ۳۱۱)
و پس از ذکر این روایات آنها را بر همان ابوالقاسم محمد بن حسن بن علی... بن علی بن ابیطالب متولد ۲۵۸ تطبیق می کند و به اشکالات و شبهاتی که در این زمینه ممکن است مطرح شود پاسخ می دهد. (ص ۳۲۰ ـ ۳۱۳)
۳ـ سبط ابن جوزی حنفی در کتاب «تذکرة الخواص» چاپ مؤسسه اهل البیت بیروت سال ۱۴۰۱ ه.ق می گوید:
«حضرت حجّت مهدی، محمد بن حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی الرضا بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن
علی بن ابیطالب است کنیه او ابوعبدالله و ابوالقاسم است و اوست حضرت حجت و صاحب الزمان و قائم منتظَر» سپس از عبدالله ابن عمر روایتی نقل می کند که از رسول گرامی اسلام که «در آخر الزمان مردی از فرزندان من قیام می کند که نامش همانند نام من و کنیه اش همانند کنیه من است و زمین را از عدل و داد پر می کند پس از آنکه از ظلم و جور پر شده است»، (ص ۳۲۵ همان کتاب)
۴ـ عبدالوهاب شعرانی در کتاب «الیواقیت و الجواهر» چاپ مصر سال ۱۳۷۸ ه.ق که در بیان آراء اکابر و بزرگان علمای اهل سنّت در مسائل مختلف عقیدتی است فصلی را به وقایعی که قبل از روز رستاخیز و پایان دنیا حتما اتفاق می افتد اختصاص داده است که یکی از آن وقایع قیام حضرت مهدی است که مفصلاً پیرامون آن بحث کرده است و از قول برخی از اکابر علمای اهل سنت نقل می کند «مهدی فرزند حسن عسکری است که در نیمه شعبان سال ۲۵۵ ه.ق متولد شد و زنده باقی خواهد ماند تا با عیسی ظهور کند و اکنون که سال ۹۵۸ هجری است ۷۰۳ سال از عمر شریف او می گذرد» و نیز از قول شیخ محی الدین عربی نقل می کند که «خروج مهدی(ع) حتمی است بعد از آن که زمین از ظلم و جور پر شود به گونه ای که حتی اگر یک روز از عمر دنیا بیشتر باقی نمانده باشد حتما مهدی قیام می کند و زمین را از عدل و داد پر می کند و او از نسل پیامبر اکرم و فاطمه رضی الله عنها است و ج
دش حسین بن علی بن ابیطالب است و پدرش حسن عسکری فرزند علی النقی فرزند محمد التقی فرزند علی الرضا فرزند موسی الکاظم فرزند جعفر الصادق فرزند محمد الباقر فرزند زین العابدین علی فرزند حسین فرزند امام علی ابن ابیطالب رضیالله عنه است اسمش اسم رسول خداست و چهره اش شبیه رسول خداست و...»، (همان کتاب، ج ۲، ص ۱۴۳)
به ذکر همین چند نمونه بسنده می کنیم برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید به ۱ـ کفایة الموحدین طبرسی ۲ـ کشف الاستار حسین بن محمد تقی موزی ۳ـ الامام المهدی سید محمدکاظم قزوینی
ثانیا: عدم اعتقاد بسیاری از اهل سنت به ولادت حضرت مهدی(ع) علل دارد از جمله:
۱ـ مخفی بودن ولادت آن حضرت
آمدن مهدی موعود از همان زمان نبی اکرم و صدر اسلام امری مسلم و شایع و مورد توجه مسلمین است. سلاطین و حاکمان وقت هم از آن اخبار بی اطلاع نبودند و شنیده بودند که مهدی موعود از نسل فاطمه و حسین به وجود می آید و حکومت ستمکاران به دستش منقرض می گردد و تمام زمین را از حکومت حق خود و عدل و داد پر خواهد کرد بویژه روایات متعددی که از را نهمین از فرزندان حسین(ع) معرفی می کرد، لذا از پیدایش و ظهور او در بیم و هراس بودند و در صدد بودند هر گونه که شده این خطر را از حکومت خود دفع کنند به همین جهت خانه های بنی هاشم به ویژه خانه امام حسن عسکری(ع) به شدت تحت کنترل و مراقبت مأموران مخفی و علنی دولت عباسی قرار داشت. معتمد عباسی به عده ای از زنان قابله مأموریت سری داده بود که در خانه های بنی هاشم به ویژه خانه امام حسن عسکری رفت و آمد نمایند و مراتب را گزارش دهند تا هنگامی که به امام حسن عسکری(ع) سم خورانید و حضرت در بستر بیماری و شهادت قرار گرفت به گروهی از مأموران خویش مأموریت داد که دایما و روز و شب مراقب خانه آن حضرت باشند و با شهادت امام عسکری دستور داد خانه آن حضرت را تفتیش و بازرسی کنند و گروهی از زنان قابله را فرستاد تا تمام کنیزان آن حضرت را معاینه کنند و اگر آبستنی در بین آنان دیده شد بازداشت کنند. حتی به خانه امام عسکری(ع) هم اکتفا نکرد و دستور داد تمام خانه های شهر را با کمال دقت بازرسی و کنترل کنند، (ارشاد مفید، اعلام الوری طبرسی، اصول کافی کلینی)
یعنی مسأله ولادت حضرت مهدی(ع) شبیه ولادت حضرت موسی است که فرعون تمام زنان باردار را کشت تا از ولادت او جلوگیری کند. امّا به اراده و خواست خداوند حضرت موسی در دامان فرعون بزرگ شد.
مسأله ولادت حضرت مهدی نیز به خاطر وضعیت سخت آن زمان مخفی بود و در حدود پنج سال قبل پایان عمر حضرت امام عسکری یعنی در سال ۲۵۵ ه.ق در شب نیمه شعبان در حالی که تا روز قبل آثار حمل در مادر حضرت مهدی ظاهر نبود، به دنیا آمد و در طول این مدت پنج سال امام عسکری، این فرزند را تنها به خواص و معتمدین از شیعیان خود نشان می داد و او را امام و حجت بعد از خود معرفی می کرد.
با این وضعیت، طبیعی است، اهل سنّت که از اهل بیت پیامبر فاصله گرفته بودند از ولادت آن حضرت مطلع نشوند هر چند بنابر روایات رسیده از نبی اکرم، حضرت مهدی از اولاد حسن عسکری و نهمین فرزند از نسل امام حسین(ع) معرفی شده بود.
۲ـ اجتناب از برخی لوازم احتمالی پذیرش ولادت حضرت مهدی(ع)
گفتیم روایاتی که در زمینه مهدی موعود آمده بسیار زیاد و از نظر مضمون بسیار متنوع است در روایات بسیاری از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که تعداد ائمه و خلفای بعد از من دوازده نفر است ـ مجموع روایات شیعه و سنی در این زمینه ۹۲۵ حدیث است ـ و در روایات کثیری از همین روایات تصریح شده به نام دوازده نفر و این که اولشان علی و آخرشان مهدی موعود است و اینکه نه نفر از آنان از نسل حسین(ع) هستند و در تعدادی از این روایات تمام دوازده نفر نامشان یک به یک ذکر شده است همچنین در روایات متعددی آمده است که: مهدی از اولاد علی است (۲۱۴ حدیث) مهدی از اولاد فاطمه است (۱۹۲ حدیث) مهدی نهمین از اولاد حسین است (۱۴۸ حدیث) مهدی از اولاد محمد باقر است (۱۰۳ حدیث)، مهدی ششمین اولاد جعفر صادق است (۹۹ حدیث) و... و این که مهدی فرزند حسن عسکری است (۱۴۵ حدیث)، نام پدر مهدی حسن است (۱۴۸ حدیث)، که برای اطلاع تفصیلی مراجعه کنید به کتاب منتخب الاثر آیت الله صافی که این احادیث را به تفصیل با ذکر منابع و مصادر شیعی و سنّی آن نقل کرده است.
با توجه به این احادیثی که درزمینه مهدی موعود وجود دارد، چنین به نظر می رسد که پذیرش ولادت حضرت مهدی از امام حسن عسکری(ع) توابعی دارد که تأئید عقیده شیعه در امامت و خلافت بلا فصل علی(ع) و یازده فرزندش می باشد و اگر اهل سنت آن را بپذیرند می بایست خود را به زحمت و تکلّف انداخته و به گونه ای در صدد توجیه بر آیند یعنی هر چند پذیرش ولادت حضرت مهدی به طور حتم و لزوم منتهی به پذیرش نظر شیعه در مسأله خلافت و امامت نمی شود ـ هم چنان که در بخش نخست پاسخ پذیرش عده ای از اهل سنت را نقل کردیم ـ لکن اهل سنت را در مقابل انبوهی از روایات قرار می دهد که باید خو
د را به زحمت و مشقت در جهت توجیه آن روایات بیاندازند. لذا از اصل، ولادت آن حضرت را منکر می شوند ـ که در بخش قبل توضیح دادیم اساسا برای اهل سنت که از اهل سنت که از اهل بیت فاصله گرفته بودند ولادت حضرت مخفی بوده است هر چند روایات آنان را به فرزندی برای امام عسکری راهنمایی می کند و به همین دلیل خلیفه عباسی در جستجوی فرزند امام حسن عسکری بوده است.
برای آگاهی بیشتر ر.ک: امام مهدی و اهل سنت، سید هادی خسروشاهی، انتشارات اطلاعات.
@HajQasemShazand
@kelavehmsqjame
@enklabisazend
۷۶.docx
12.5K
🌠🍁
🍁
🌀#یادداشت
🌐نسخه word
✅موضوع: سخنان ضدایرانی اردوغان؛ لزوم پاسخ به آنکارا و باکو
🔹-🔸🌹🔹-🔸
🔻جمهوری اسلامی ایران بر سر تمامیت ارضی خود با کسی شوخی ندارد.
🔹احترام به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و رعایت حسن همجواری از طرف همسایگان
🔺پاسخی درخور از جانب دستگاه دیپلماسی و مقامات دولتی ایران به باکو و آنکارا
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#آذربایجان
#اردوغان