eitaa logo
موکب آنلاین با ولایت تا ظهور
3.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
15.3هزار ویدیو
358 فایل
✍موکب و ایستگاه صلواتی شبانه روزی آنلاین ❣معارف قرآن و عترت، منبر دیجیتال در فضای مجازی ❣جهاد تبیین هم افزایی بصیرت دینی سیاسی فرهنگی 💯 انتشار مطالب با نام خودتان هم بلامانع و صدقه جاریه است💝 💌ارتباط با خادم کانال؛ @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
` السَّلَامُ‌عَلَی‌مِیزَانِ‌الْأَعْمَالِ‌وَ‌مُقَلِّبِ‌الْأَحْوَال..
4_5879507050777546322.mp3
8.96M
آروم آروم میری بابا حیدر😭
21.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز نوزدهم 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه
🔸آیا امام علی(ع) قاتل خویش را بیدار کرد؟ 🔻و آیا از خاک محراب بر زخم سر ریخت؟ مرحوم آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی می‌گوید: "اما درمورد مثال دیگر كه چرا ما بحث كرده‌ايم و گفته‌ايم: «امام علی(ع) شب 19 رمضان ابن ملجم را از خواب بيدار نكردند که بفرمايند: بلند شو! مي‌دانم چه چیزی در زیر جامه خود پنهان کرده‌ای ـ یعنی شمشیرـ ، اين قضیه يك بحث پيش پاافتاده‌اي نيست. يك مسأله اصولي و بنيادي است، زیرا اگر اين ماجرا حقيقت داشته باشد به عصمت امام ضربه مي‌زند؛ به دلیل این‌که اگر علي(ع) قاتلش را از خواب بيدار كند يعني اقدام به خودكشي، و اين برخلاف اصول فقهي و اعتقادي ماست. عمل حضرت امير(ع) بايد براي ما الگو باشد كه ما از آن پيروي كنيم. حضرت علی قطعاً عملي خلاف شرع انجام نمي‌دهند به اين‌صورت كه قاتل را بيدار كرده بگويد من آمده‌ام توي مسجد پاشو و بگوید می‌دانم چه چیزی زیر لباست پنهان کرده‌ای! و ديگر این‌که، برخلاف بهداشت، امام خاك‌هاي زمين را برداشته روي زخم تازه سرشان بريزند! در عوض این‌که نگذارند خون‌ريزي كند و روي آن را به قول امروزي‌ها پانسمان كنند. اين عمل نمي‌تواند الگو باشد. اين عمل و خطايي كه به امام(ع) نسبت داده‌اند گمراه‌كننده است. حالا وظيفة ما چيست؟ وظيفة ما اين است كه اين قسمت تاريخ حضرت علي(ع) را از اين افسانه‌هاي گمراه‌كننده نجات دهيم و در این راه بايد تحقيق كنيم" مرحوم صالحی نجف‌آبادی از جهت سندی هم این دو شایعه را مورد کنکاش دقیق قرار داده است. در مقاله‌ای در سال 1345 با عنوان "آیا علی قاتل خود را بیدار کرد؟" به تبار شناسی این دو نکته می‌پردازد. وی از قرن دوم، که در طبقات ابن سعد ماجرای ضربت خوردن بیان شده تا قرن چهاردم، قرن به قرن نام 25 منبع تاریخی را ذکر می کند که در این منابع تاریخی اثری از بیدار کردن قاتل و ریختن خاک بر زخم فرق از ناحیه علی(ع) وجود ندارد. این دو نکته اولین بار در کتاب ضعیف تاریخی ابن اعثم کوفی ذکر شده، پس از آن در کتاب مجهول المؤلف و التاریخ دیگری درج و توسط علامه مجلسی به عنوان یک داستان طفیلی بدون اعتماد به آن در بحار ج42 نقل می شود. در ادامه، مؤلف ناسخ التواریخ این دو شایعه را از ابن اعثم و بحار می گیرد و با قدری اصلاح، در این کتاب رایج شده میان ایرانیان، درج می کند. بنابر این این دو نکته (بیدار کردن ابن ملجم و ریختن خاک محراب بر زخم سر خود) از زمان انتشار ناسخ التواریخ شهرت یافت و در کتب تاریخی و مشهور مورد قبول اهل سنت و شیعه وجود ندارد. مرحوم شیخ عباس قمی هم گرچه همان قول غیر موثق و مشهور را در منتهی الامال آورده اما در کتاب تتمه المنتهی این نقل را باطل و همان مطلبی که صاحب طبقات ابن سعد در قرن دوم (هم عصر امام رضا(ع)) نوشته، پذیرفته و نوشته است. (منابع: شوکران اندیشه،خاطرات صالحی نجف آبادی مجتبی لطفی، کویر/ مجموعه مقالات،صالحی نجف آبادی، ایران فردا) @HOWZAVIAN 🆔@Dailynotes20
⭕️حضرت رضا و حضرت معصومه علیهماالسّلام با هم اتحاد و اتصال دارند 🔹 و علیهماالسّلام با هم اتحاد و اتصال دارند، بلکه همه نور واحدند؛ لذا انسان به هر کدام که متوسل شود، از دیگری جواب می‌گیرد. 📕در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۷۳ منبع: وبسایت‌ مرکز تنظیم‌ ونشر آثار ‌آیت‌ الله‌ العظمی‌ بهجت (ره)
انسان شناسی 99.mp3
11.79M
۹۹ ▪️انسانِ طبیعی، که قادر است مسیر کمال را طی کند، نشانه‌هایی دارد! ☜ نشانه‌هایی که اگر در کسی نباشد؛ باید بداند که برای او طی مسیر کمال، ممکن نبوده و او در حد زندگی حیوانی، محدود مانده و بدون رسیدن به باطن انسانی، از دنیا خواهد رفت.
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هر روز یک آیه راجع به امام عصر(عج) 🔵 جزء نوزدهم 🌕 نفرین پیامبر اکرم علیه السلام بر مخالفین حضرت مهدی ارواحنافداه