eitaa logo
تفسیر روایی قرآن
597 دنبال‌کننده
2 عکس
0 ویدیو
11 فایل
در این کانال مطالب مربوط به تفسیر ترتیبی آیات قرآن کریم بر اساس روایات معصومین علیهم السلام طبق کتاب مختصر البرهان و نورالثقلین بارگذاری می‌شود. ما را به دوستان معرفی کنید. آی دی مدیر کانال @Mmoradi12
مشاهده در ایتا
دانلود
۲. اخلاص سوره حمد در ایاک نعبد می‌باشد امام رضا علیه السلام فرمود: ایاک نعبد نشان رغبة و نزدیکی جستن به خدای است که نام و یادش بلند مرتبه است و بیان اخلاص در عمل برای خداوند متعالی است نه دیگری. 📚نور الثقلين، ج ۱، ص ۶۰ ، ح ۸۱. ✨ ادامه دارد کانال تفسیر روایی قرآن •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
۳. معنی کامل ایاک نعبد در کلام پیغمبر (ص) در کتاب احتجاج مرحوم طبرسی در حدیث طولانی از پیامبر (ص) روایت شده که آن حضرت رو به اصحاب کرده و فرمود: بگویید ایاک نعبد، خداوند یگانه را عبادت می‌کنیم نه مانند دهریه‌ایم که می‌گویند اشیاء آغازی نداشته و قدیم و همیشگی‌اند و نه مانند ثنویه‌ایم که معتقدند نور و ظلمت جهان را اداره و تدبیر می‌کنند و نه چون بت پرستان که می‌گویند بت‌ها خدایان ما هستند؛ پس هیچ چیز را با تو شریک نمی‌گیریم و جز تو خدای را نمی‌خوانیم، نه چون این کفار که باور ندارند و نه مانند یهود و نصاری که درباره تو می‌گویند: فرزند داری. خداوندا از تمام این نسبت‌ها برتری. 📚 احتجاج طبرسی، ج ۱، ص ۲۸. ✨ ادامه دارد ☄ کانال تفسیر روایی قرآن👇 ╔══❖•°🌺 °•❖══╗   @mokhtasarolborhan ╚══❖•°🌺 °•❖══╝
۴. ایاک نستعین نشانه‌ی دو مطلب است امام رضا (ع) فرمودند: ایاک نستعین ۱.افزون خواهی(و طلب زیاد شدن) توفیق از خداوند و عبادت او، ۲. و پایداری و دوام نعمتهای است که خداوند به او کرامت فرموده و یاری‌اش کرده است. 📚نور الثقلين، ج ۱، ص ۶۰، ح ۸۱. ✨ ادامه دارد 💥 کانال تفسیر روایی قرآن ⊰᯽⊱┈──🌺🍃❊╌──⊰᯽⊱ 🕋 @mokhtasarolborhan ⊰᯽⊱┈──🌺🍃❊╌──⊰᯽⊱
۵. ایاک نستعین بهترین جمله‌ای است که می‌توان با آن حوائج خود را از خدا خواست رسول خدا (ص) فرمودند: ...ایاک نستعین (تنها از تو یاری میخواهم) بهترین جمله‌ای است که بندگان حوائج خود را با آن می‌خواهند. 📚مجمع البیان، ج۱، ص۱۰۹. ✨ ادامه دارد 🔰با ما همراه باشید در کانال تفسیر روایی قرآن ┄┅┅✿❀❀🕊❀❀✿┅┅┄ 📚 @mokhtasarolborhan ┄┅┅✿❀❀🕊❀❀✿┅┅┄
۶.مبهوت شدن قدریه1⃣ با جمله ی ایاک نستعین عبدالملک مروان به سوی حاکم مدینه شخصی را فرستاد که امام باقر (ع) را نزدم بفرست و او را خشمگین مکن و نترسان و حاجاتش را برآور، شخصی از طایفه قدریه به شام آمده و اهل شام را جمع کرده و همه‌ی آنها را در بحث مغلوب کرده بود. عبد الملک گفت: حریف این شخص فقط محمد بن علی الباقر(ع) است. لذا نامه‌ای به حاکم مدینه نوشت که حضرت را به سویم بفرست. حاکم مدینه نامه ی عبدالملک را خدمت امام (ع)برد: امام باقر (ع) فرمود: من پیری سالخورده‌ام و نمیتوانم از شهر خارج شوم این جعفر(ع) پسرم را به جای من بفرست وقتی حضرت امام صادق (ع) نزد عبدالملک آمد به خاطر سن کم ایشان حضرت را کوچک شمرد و اکراه داشت که ایشان را به مجلس آن قدریه ببرد و می‌ترسید که نکند امام(ع) مغلوب شود و نمی‌خواست مردم شام به خاطر دشمنی که با قدریه دارند خبر آمدن حضرت را بشنوند فردا که مردم بخاطر دشمنی با آن قدریه جمع شده بودند. عبد الملک به امام صادق (ع) عرض کرد ما در بحث با این قدریه ناتوانیم و به شما نامه نوشتیم که با او بحث کنید چون کسی نمانده مگر آنکه مقابل این شخص قرار گرفته است. حضرت فرمود: خداوند ما را بس است. راوی می‌گوید: همه جمع شدند شخص قدری به امام(ع) گفت: از هر چه می‌خواهی بپرس امام (ع) فرمود: سوره‌ی حمد را بخوان قدریه خواند راوی میگوید عبدالملک به من گفت: مگر در سوره‌ی حمد چیست؟ انا للّه وانا الیه راجعون (کنایه از این که ما مغلوب شدیم). قدریه سوره‌ی حمد را خواند تا به ایاک نستعین رسید امام به او فرمود: بر روی کلمه‌ی ایاک نستعین (از تو یاری میجویم خواندنت) را قطع کن؟! اگر تو اختیار کامل داری( اختیار کامل جز عقاید قدریه میباشد) و خدا نقشی در زندگیت ندارد. بگو نیاز تو به کمک او چیست؟ اینجا بود که آنکه کفر ورزیده بود مبهوت ماند و خداوند قوم ستمکار را هدایت نمی‌کند. __________________________________ 1⃣ عقیده قدریه این است که افعال اختیاری انسان از دایره تقدیر الهی بیرون است. قدریه به کسانی اطلاق می‌شود که منکر تقدیر الهی در کارهای اختیاری انسان بودند، به عبارت دیگر خدا هیچ کاری با بنده‌اش پس از اینکه او را خلق کرد، ندارد و به خودش واگذارش کرده است. 📚تفسیر العیاشی، ج ۱، ص ۳۷. ✅ پایان نکات این آیه✅ کانال تفسیر روایی قرآن •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱. ماهیت و هویت صراط مفضل بن عمر می‌گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم صراط چیست؟ فرمود: راهی به سوی شناختن خدای بزرگ است. 📚 معانی الاخبار، ص ۳۳، ح ۱. ✨ ادامه دارد ۩ کانال تفسیر روایی قرآن ۩ ═हई @mokhtasarolborhan ईह═        ┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
۲. صراط دو نوع است امام صادق علیه السلام فرمود: صراط دوگونه است: صراط در دنیا، صراطی در آخرت؛ اما صراط در دنیا، امامی است که فرمان برداری از او واجب است، هرکس که در دنیا او را شناخت و راهنمای‌های او را به کار ببرد در آخرت از صراط که پلی بر روی جهنم است خواهد گذشت، و هر که در این دنیا امام خود را نشناسد به هنگام گذشتن از صراط آخرت قدم هایش لغزیده و در آتش خواهد افتاد. 📚معانی الاخبار، ص ۳۳، ح ۱. ✨ ادامه دارد ☄ کانال تفسیر روایی قرآن👇 ╔══❖•°🌺 °•❖══╗   @mokhtasarolborhan ╚══❖•°🌺 °•❖══╝
۳. مصادیق صراط در دنیا الف): صراط المستقیم وجود نازنین امیرالمومنین علی علیه السلام می‌باشد. (موارد بعدی در پیام های بعدی خواهد آمد ان شاء اللّه) امام صادق علیه السلام فرمود: صراط مستقیم، امیرالمومنین علی بن ابي طالب علیهما السلام می باشد. 📚معانی الاخبار، ص ۳۲، ح ۲. در حدیثی دیگر ابابصیر از امام صادق علیه السلام نقل می‌کند که ایشان در مورد قول خداوند عزوجل (اهدنا الصراط المستقیم) فرمود: منظور(از صراط) راه بوده و راه، امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) و شناخت امام است. 📚 البرهان ج ۱، ص ۱۱۷، ح ۳. ✨ ادامه دارد ✍ کانال تفسیر روایی قرآن ╭┅─────────┅╮   📿 @mokhtasarolborhan ╰┅─────────┅╯
ب): صراط المستقيم اهل بیت علیهم السلام می‌باشد. امام صادق علیه السلام فرمودند: به خدا سوگند ما اهل بیت صراط مستقیم هستیم. 📚تفسير نور الثقلين، ج ۱، ص ۶۲، ح ۸۹. و در حدیث دیگر حضرت امام سجاد علیه السلام فرمودند: درهای علم خدا و راه مستقیم ما اهل بیت هستیم. 📚معانی الاخبار، ص ۳۳، ح ۵ ثابت ثمالی از حضرت امام سجاد زین العابدین علیه السلام نقل می‌کند که ایشان فرمودند: میان خداوند عزوجل و حجت او که امام هر زمان است حجاب و مانعی وجود ندارد؛ خداوند عزوجل پیش روی حجت خود پوششی نیفکنده است. مائیم ابواب علم خدا، راه مستقیم و کانون علم او، مائیم بازگو کننده و شرح دهنده وحی خدا و استوانه‌های اصلی کاخ توحید، و مائیم جایگاه راز و اسرار نهانی او. 📚 معانی الاخبار، ص۳۵؛ ینابیع المودة ص۴۷۷. ✨ ادامه دارد 💥 کانال تفسیر روایی قرآن ⊰᯽⊱┈──🌺🍃❊╌──⊰᯽⊱ 🕋 @mokhtasarolborhan ⊰᯽⊱┈──🌺🍃❊╌──⊰᯽⊱
ج): صراط المستقیم قرآن می‌باشد در کتاب مجمع البیان مرحوم طبرسی آمده است؛ در معنی صراط المستقیم چند وجه گفته شده است، یکی از آن‌ها این است که مراد از صراط کتاب خدا است. این حدیث از پیغمبر(ص) و امیرالمومنین(ع) روایت شده است. 📚 مجمع البیان ج ۱، ص ۱۰۴. ✨ادامه دارد 🔰با ما همراه باشید در کانال تفسیر روایی قرآن ┄┅┅✿❀❀🕊❀❀✿┅┅┄ 📚 @mokhtasarolborhan ┄┅┅✿❀❀🕊❀❀✿┅┅┄
د) صراط المستقیم راه انبیا است پیغمبر صلی اللّه علیه و آله فرمود: خدا از گنج بهشت به فاتحه الکتاب بر من منت نهاد تا آنجاکه فرمود: (اهدنا الصراط المستقیم) همان راه پیامبران است. همانان که خدا بر آنان نعمت داد. 📚مجمع البیان ج ۱، ص ۱۰۴. ✨ ادامه دارد ╭┅─────────┅╮                   📿 کانال تفسیر روایی قرآن ╰┅─────────┅╯
ه) صراط المستقیم رسیدن به کمالات انسانی است امام رضا علیه السلام فرمود: اهدنا الصراط المستقیم را وقتی بنده میگوید، در واقع درخواست راهنمای به سوی کمالات و مراتب والایی که در دینش بوده و بدان نرسیده میکند و نیز چنگ زدن به ریسمان الهی است و خواهش برای افزودن در معرفت و شناخت لازم از پروردگار خویش می‌کند. 📚 من لا يحضره الفقیه، ج ۱، ص ۳۱۰، ج ۹۲۶. ✨ ادامه دارد ۩ کانال تفسیر روایی قرآن ۩ ═हई @mokhtasarolborhan ईह═        ┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
۴. صراط در آخرت الف) مدت زمان عبور از صراط آخرت امام صادق علیه السلام صراط را توصیف نمودند که: هزار سال راه سخت و بالارفتن، هزار سال پایین رفتن و سقوط و هزار سال غلطیدن است. 📚 تفسیر علی بن ابراهیم قمی، ج ۱، ص ۲۹. ✨ ادامه دارد 💥 کانال تفسیر روایی قرآن ⊰᯽⊱┈──🌺🍃❊╌──⊰᯽⊱ 🕋 @mokhtasarolborhan ⊰᯽⊱┈──🌺🍃❊╌──⊰᯽⊱
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ب) حالات عبور کنندگان از صراط آخرت از امام صادق علیه السلام پیرامون صراط پرسیدند در جواب فرمود: صراط از مو نازک‌تر از شمشیر برنده‌تر است و عده‌ای به صورت برق از آن عبور می‌کنند و عده‌ای همچون دویدن اسب از آن گذشته و عده‌ای دیگر به سان آدم پیاده از آن رد شده و عده‌ای دیگر لرزان و آویزان از آن عبور کرده که آتش عده‌ای را گرفته و عده‌ای از آنان را رها می‌کند. 📚 تفسیر علی بن ابراهیم قمی، ج ۱، ص ۲۹. 🏴🏴🏴 السلام علیک یا اباجعفر یا محمد بن علی ایها التقی الجواد علیه السلام شهادت امام جواد علیه السلام را به شیعیان جهان تسلیت عرض می‌کنیم.🏴🏴🏴 ▪️ کانال تفسیر روایی قرآن👇 ╔══❖•° 🖤°•❖══╗   @mokhtasarolborhan ╚══❖•°🖤 °•❖══╝
ج) ولایت امیرالمومنين على علیه السلام جواز عبور از صراط آخرت سعد بن طریف از امام باقر روایت میکند که پیغمبر مکرم محمد مصطفی (ص) به امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) فرمود: ای علی! هر گاه روز قیامت به پا گردد من و تو و جبرئیل بر صراط می‌نشینیم و حق عبور از آنجا به کسی داده نمی‌شود مگر اینکه برگه‌ی عبوری داشته باشد که تبرئه و رهایی او به خاطر ولایت تو در آن ثبت گردیده باشد. 📚 معانی الاخبار، ص ۳۶، ح ۶. __________________________________ ✍ طبق روایت فوق و روایات که در ذیل تفسیر اهدنا الصراط المستقيم ذكر شد؛ مشخص می‌شود که تنها راه عبور از پل صراط و نجات از آتش جهنم تسلیم محض در مقابل امر پروردگار است و این امر مهم محقق نمیشود مگر با پذیرش ولایت امیر المومنین علی بن ابی طالب (ع) که ادامه ی راه نبوت می‌باشد که اگر ولایت امیر المومنین علی(ع) را نپذیریم اصلا تسلیم امر پروردگار نخواهیم شد هر چند اهل تمام خوبی ها و حسنات و تمام واجبات اسلام باشیم. ✅ پایان نکات این آیه ✅ کانال تفسیر روایی قرآن •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تفسیر روایی قرآن
مختصرالبرهان ونورالثقلین جلد اول .pdf
7.83M
🔸 فایل پی دی اف کتاب تفسیر مختصر البرهان و نورالثقلین جلد اول (مطالب این کانال برگرفته شده از این کتاب می‌باشد). ✍ تفسیر روایی قرآن مجید_ سوره حمد و سوره بقره آیات ۱ تا ۹۰ 📌 جهت دریافت و تهیه کتاب(نسخه فیزیکی) به آی دی زیر پیام بدهید👇 @Mmoradi12 ╭┅─────────┅╮   📿 کانال تفسیر روایی قرآن ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از تفسیر روایی قرآن
✍ با توجه به حجم بالای مطالب از این به بعد برای جلو گیری از طولانی بودن پیام‌ها، به متن فارسی احادیث اکتفا می‌نماییم. در صورتی که هر کدام از بزرگواران به متن عربی هر حدیثی نیاز داشتند به ادمین مراجعه بفرمایند. 📌 @Mmoradi12 💥 کانال تفسیر روایی قرآن ⊰᯽⊱┈──🌺🍃❊╌──⊰᯽⊱ 🕋 @mokhtasarolborhan ⊰᯽⊱┈──🌺🍃❊╌──⊰᯽⊱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱. منظور از "نعمت" در "صراط الذين انعمت عليهم" الف): منظور از نعمت اهل بیت عليهم السلام است. خثیمه جعفی از امام باقر علیه السلام نقل میکند که حضرت فرمود: ما راه روشن و صراط مستقیم به سوی خداوند هستیم و ما نعمت خدا بر خلق اوئیم. عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ خَيْثَمَةَ الْجُعْفِي عَنْ أَبِي جَعْفَرِ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ نَحْنُ جَنْبُ اللَّهِ وَ نَحْنُ صَفْوَتُهُ وَ نَحْنُ حَوْزَتُهُ وَ نَحْنُ مُسْتَوْدَعُ مَوَارِيثِ الْأَنْبِيَاءِ وَ نَحْنُ أَمَنَاءُ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَ نَحْنُ حُجَجُ اللَّهِ وَ نَحْنُ أَرْكَانُ الْإِيمَانِ وَ نَحْنُ دَعَائِمُ الْإِسْلَامِ وَ نَحْنُ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ نَحْنُ مَنْ بِنَا يُفْتَحُ وَ بِنَا يُخْتَم وَ نَحْنُ أَئمة الْهُدَى وَ نَحْنُ مَصَابِيحُ الدُّجَى وَ نَحْنُ مَنَارُ الْهُدَى وَ نَحْنُ السَّابِقُونَ وَ نَحْنُ الْآخِرُونَ وَ نَحْنُ الْعَلَمُ الْمَرْفُوعُ لِلْخَلْقِ مَنْ تَمَسَّكَ بِنَا لَحِقَ وَ مَنْ تَأَخَّرَ عَنَّا غَرِقَ وَنَحْنُ قَادَةُ الْغُرِ الْمُحَجَّلِينَ وَ نَحْنُ خِيَرَةُ اللَّهِ وَ نَحْنُ الطَّرِيقُ الْوَاضِحُ وَالصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ نَحْنُ مِنْ نِعْمَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى خَلْقِهِ وَ نَحْنُ الْمِنْهَاجُ وَ نَحْنُ مَعْدِنُ النُّبُوَّةِ وَ نَحْنُ مَوْضِعُ الرِّسَالَةِ وَ نَحْنُ الَّذِينَ إِلَيْنَا تَخْتَلِفُ الْمَلَائِكَةُ وَ نَحْنُ السرَاجُ لِمَنِ اسْتَضَاءَ بِنَا وَ نَحْنُ السَّبِيلُ لِمَنِ اقْتَدَى بِنَا وَ نَحْنُ الهُدَاةُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ نَحْنُ عُرَى الْإِسْلَامِ وَ نَحْنُ الْجُسُورُ وَ الْقَنَاطِرُ مَنْ مَضَى عَلَيْهَا لَمْ يُسْبَقُ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا مُحِقَ وَ نَحْنُ السَّنَامُ الْأَعْظَمُ وَ نَحْنُ الَّذِينَ بِنَا يُنْزِلُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الرَّحْمَةَ وَ بِنَا يُسْقَوْنَ الْغَيْثَ وَنَحْنُ الَّذِينَ بِنَا يُصْرَفُ عَنْكُمُ الْعَذَابُ فَمَنْ عَرَفْنَا وَ أَبْصَرَنَا وَ عَرَفَ حَقَّنَا وَأَخَذَ بِأَمْرِنَا فَهُوَ مِنَّا وَإِلَيْنَا. 📚 كمال الدين و تمام النعمه، ج ۱، ص ۲۰۵، ح ۲۰. ✨ ادامه دارد 🔰با ما همراه باشید در کانال تفسیر روایی قرآن ┄┅┅✿❀❀🕊❀❀✿┅┅┄ 📚 @mokhtasarolborhan ┄┅┅✿❀❀🕊❀❀✿┅┅┄
ب): منظور از نعمت تصدیق ولایت اهل بیت علیهم السلام است. يوسف بن محمد و علی بن محمد سیار به نقل از پدرانشان از امام حسن عسکری روایت کرده اند که در تفسیر صراط الذین انعمت علیهم چنین فرمود: یعنی بگو ما را به راه کسانی راهنمایی کن که آنان را به نعمت دین و فرمانبرداری خودت کامیاب نموده‌ای و اینها همان کسانی هستند که خداوند عزوجل فرموده است. ومن يطع الله والرسول فاولئك مع الذين انعم الله عليهم من النبيين و الصديقين والشهدا و الصالحين و حسن اولئك رفيقا (نساء ۷۱) سپس امام فرمود: این نعمت ثروت دنیا و تندرستی نیست گرچه تمامی اینها از نعمت‌های آشکار خداوند است، مگر نمی بینی گاهی کافران بی‌دین هم دارای این نعمت‌ها هستند! ولی شما را تشویق نفرموده که دعا کنید تا راه آنان را به شما نشان دهد. بلکه فقط دستور داده شده که بخواهید به راه کسانی هدایت شوید که نعمت ایمان و تصدیق پیامبر خدا و ولایت خاندان پاکیزه و اصحاب نیکو کار و منتجب او به آنان عطا گشته است. 📚نور الثقلين، ج ۱، ص ۶۸، ح ۱۰۲. ✨ ادامه دارد ☄ کانال تفسیر روایی قرآن👇 ╔══❖•°🌺 °•❖══╗   @mokhtasarolborhan ╚══❖•°🌺 °•❖══╝
۲. منظور از انعمت عليهم(نعمت بر آن ها داده شده) در صراط الذين انعمت عليهم چه کسانی هستند الف) منظور پیغمبر(ص) و اهل بیت (ع) می‌باشد حنان بن سدیر از حضرت امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: خداوند عزوجل در سوره حمد فرموده است: صراط الذین انعمت عليهم، مقصود(از کسانی که به آن‌ها نعمت داده شده) محمد و ذریه پاک او می‌باشد. 📚نور الثقلين، ج ۱، ص ۶۸، ح ۱۰۱. ✨ ادامه دارد کانال تفسیر روایی قرآن •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🌑 شهادت امام محمد باقر علیه السلام بر عموم شیعیان تسلیت باد. 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ب): منظور از انعمت علیهم، شیعیان امیرالمومنین علیه السلام می‌باشد محمد بن حسین از قول پدرش از جدش نقل کرده است که پیامبر خدا (ص) درباره سخن خداوند صراط الذین انعمت عليهم فرمود: شیعیان علی کسانی هستند که ولایت حضرت علی بن ابی طالب بر آنان ارزانی شده است. خداوند عز و جل بر آنان غضب نمی کند و گمراه نمی شوند. 📚نور الثقلين، ج ۱، ص ۶۸، ج ۱۰۳. _________________________________ م: از مجموعه‌ی این روایت و روایت قبلی برداشت میشود که منظور از انعمت علیهم (کسانی که به آنها نعمت داده شده است) حضرت رسول مکرم و اهل بیت پاک و مطهر او می‌باشد. بدیهی است شیعیانی که از این ذوات مقدس و نورانی تبعیت میکنند و قدم جای قدوم پر نور آنان میگذارند نیز در زمره نعمت داده شدگان قرار میگیرند و نعمت پذیرش ولایت بالاترین موهبتی میباشد که خداوند آن را به شیعیان ارزانی داشته است. وای به حال کسانی که خود را از این نعمت محروم ساخته و خود را در زمره مسلمان می‌دانند در حالی که روزی ده مرتبه میگویند صراط الذین انعمت عليهم. چه سخن زیبای بر زبان جاری میکنند و چه رویه ی بدی پیش گرفته‌اند. ✨ ادامه دارد ۩ کانال تفسیر روایی قرآن ۩ ═हई @mokhtasarolborhan ईह═        ┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄