eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
3هزار ویدیو
184 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دست خدا ابوبکر لعنةالله‌علیه می‌گوید: «در شب هجرت از مکه به مدینه، با رسول خدا [صلی الله علیه و آله و سلّم] قصد خروج از غار را داشتیم که به‌سوی مدینه راه بیفتیم؛ در همان حال حضرت به من فرمودند: 🔻«کَفّی و کفُّ علیٍّ فی العَدلِ سواءٌ؛ دست من در عدالت هیچ تفاوتی با دست علی ندارد!»🔺 ✍️ یعنی همان‌طور که من در داد و ستدِ عالم مُلک و ملکوت دارای دستِ باز و امانت‌دار (مُجری مشیّت الهی) هستم، دستِ علی نیز دست بازِ خداست: «بل یَداهُ مَبسوطَتانِ، یُنفِقُ کَیفَ یَشاءُ!» (مائده/64) ـــــــــــــــــــــــــــــ 📚 مناقب (ابن‌مغازلی) ص 129.
▫️سنجش دقیق اعمال انسان در آخرت امیرالمومنین‌ علیه السلام : «فَلَمْ يُجْزَ فِي عَدْلِهِ وَ قِسْطِهِ يَوْمَئِذٍ خَرْقُ بَصَرٍ فِي الْهَوَاءِ وَ لَا هَمْسُ قَدَمٍ فِي الأَرْضِ إِلَّا بِحَقِّهِ»؛ در آنجا کوچک‌ترین امر در عدالت الهی نیست الّا آنکه به حق جزای آن داده می‌شود. میان جملۀ اصلی (فَلَمْ يُجْزَ فِي عَدْلِهِ وَ قِسْطِهِ ... إِلَّا بِحَقِّهِ)، چند جملۀ معترضه وجود دارد. امام می‌فرماید: آن روز به حق جزا داده می‌شود، حتی اعمالی چون: «خَرْقُ بَصَرٍ فِي الْهَوَاءِ». «خَرْق» به معنای شکافتن، «بَصَر» یعنی نگاه و «الْهَوَاءِ» فضا معنا می‌شود. 👈اگر چشم کسی در دنیا فضا را می‌درد و به هر سویی می‌نگرد، این نگاه در قیامت به عدالت جزا داده می‌شود. امام می‌خواهد بگوید کوچک‌ترین چشم دوختن هم مشمول عدالت خواهد شد. 👈«هَمْسُ قَدَمٍ فِي الأَرْضِ»؛ «هَمْس» یعنی «اَلصَّوْتُ الْخَفِیُّ»؛ صدای آرام ظریف. هنگامی که انسانی روی زمین قدم می‌گذارد، صدایی خفیف از راه رفتن او برمی‌آید که آن را «هَمْس» می‌گویند. کوچک‌ترین صدا و حرکت پا نیست الّا آنکه در روز قیامت مبتنی بر عدالت الهی محاسبه می‌شود. امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) این مسئله را هشدار داد. در محضر قرآن آموختیم که در قیامت معیار سنجش و حساب و کتاب، حق است: «الْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ» (اعراف۸) عقائد حق، گفتار حق و رفتار حق ملاک سنجش می‌شود. هر چقدر از اعمال که در این معیار حق و حقیقت می‌گنجد، وزانت دارد: «ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ» (ميزان‌های (عمل‏) او گران باشد) و هرچه ندارد باطل است: «خَفَّتْ مَوَازِينُهُ» (اعراف۹) (ميزان‌های (عمل‏) او سبك باشد). معیار هم حق است و مقیاس سنجش نیز «مثقال ذرة»: «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّۀٍ خَيْراً يَرَهُ * وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّۀٍ شَرّاً يَرَهُ‏» (زلزله۸-۷) پس هر كه هم‌وزن ذرّه‌‏ای نيكی كند (نتيجه‏) آن را خواهد ديد. و هر كه هم‌وزن ذرّه‌‏ای بدی كند (نتيجه‏) آن را خواهد ديد. گاه در فضای تاریک اتاق، خورشید می‌تابد؛ آنگاه می‌بینیم که ذره‌های بسیاری در حال حرکت‌اند. اینها ذره‌اند؛ حالا مثقال یک ذره چه مقدار است؟ آیا ما واحد سنجش این مقدار را در دنیا داریم؟ میزان سنجش در قیامت با مثقال ذره است و هیچ چیز در آن فروگذار نمی‌شود: «لَا يُغَادِرُ صَغِيرَۀً وَ لَا كَبِيرَۀً إِلَّا أَحْصَاهَا» (کهف ۴۹) (هيچ (كار) كوچك و بزرگی را فرو نگذاشته، جز اينكه همه را به حساب آورده‌است‏). هیچ شب و روزی نیست، هیچ خلوت و جلوتی نیست الّا آنکه محاسبه می‌شود. همین تعبیر امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) که می‌فرماید حتی نگاه دوخته به سمت آسمان و قدمِ برداشته‌شده بر سطح زمین جزا داده می‌شود، در آیات شریفۀ قرآن می‌خوانیم: «يَعْلَمُ خَائِنَۀَ الأَعْيُنِ وَ مَا تُخْفِي الصُّدُورُ» ( غافر۱۹) ((خدا) نگاه‌های دزدانه و آنچه را كه دل‌ها نهان می‌دارند، می‌داند). نگاه در دنیا عبارت است از یک فرآیند دیداری که توسط، عنبیه، عدسیه و شبکیه انجام می‌شود؛ اما این فقط بخش محسوسِ عمل دیدن است، پشت این نگاه، نیت آن را نمی‌بینیم؛ اینکه در پشت این نگاه خشم است یا حسادت، عداوت است یا محبت، هدف این نگاه تواضع و ادب است یا تحقیر و بدبینی، با دستگاه یا عامل سنجشی مشخص نمی‌شود. 😔 فقط خداست که می‌داند پشت نگاه انسان‌ها چیست و با همان آگاهی قدر و قیمت اعمال آنها را محاسبه می‌کند: «إِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ اللهُ» (بقره۲۸۴) (اگر آنچه در دل‌های خود داريد، آشكار يا پنهان كنيد، خداوند شما را به آن محاسبه می‌كند). عذر تقصیر خدمت آوردم که ندارم به طاعت استظهار عاصیان از گناه توبه کنند عارفان از عبادت استغفار (گلستان سعدی) هنگامی که بزرگان اینگونه می‌گویند، پس شایسته است که ما نیز چنین بگوییم: گر به محشر خطاب قهر کند انبيا را چه جاي معذرت است پرده از روي لطف گو بردار کاشقيا را اميد مغفرت است(گلستان سعدی) لقمان نیز به پسرش می‌گوید: «يَا بُنَيَّ إِنَّهَا إِنْ تَكُ مِثْقَالَ حَبَّۀٍ مِنْ خَرْدَلٍ فَتَكُنْ فِي صَخْرَۀٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللهُ إِنَّ اللهَ لَطِيفٌ خَبِيرٌ.» (لقمان۱۶) ای پسرك من، اگر (عملِ تو) هم‌وزن دانه خَردلی و در تخته‌‏سنگی يا در آسمان‌ها يا در زمين باشد، خدا آن را می‌آورد، كه خدا بس دقيق و آگاه است.‏ حساب حتی یک پَرِ کاهی در قیامت منعکس خواهد شد. دریغا، اگر هزاران‌هزار گناه باشد و انسان توبه نکند، اینجاست که باید گفت: گر مسلمانی از این است که حافظ دارد آه اگـر از پـی امـروز بـود فـردایـی (حافظ) @Mola_Amiralmomenin_as
نبضِ زمین از نقطه اے تپیدن گرفت؛ که قرار شد روزے براے قدمهاے علے ع بشکافد!
بیست و پنجم ذی القعده دحو الارض است، یعنى پهن شدن زمین از زیر کعبه به روى آب، و ازایام بسیار شریف است که رحمت خدا در آن نازل می شود، و قیام به عبادت در آن اجر بسیار دارد، و از حسن بن على وشّاء روایت شده که گفته: من کودک بودم که با پدرم در شب بیست و پنجم ماه ذو القعده، در خدمت حضرت رضا علیه السّلام شام خوردیم، حضرت(ع) فرمود: امشب حضرت ابراهیم و حضرت عیسى علیهما السلام متولّد شده اند، و زمین از زیر کعبه پهن شده، پس هر که روزش را روزه بدارد، چنان است که شصت ماه روزه داشته باشد، و در روایت دیگر است که فرمود: در این روز حضرت قائم (عج) قیام خواهد کرد
شيخ حسن بن سليمان در كتاب «محتضر» از كتاب «نوادر الحكمة» از عمّار بن ياسر نقل مى كند كه گفت: رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم فرمودند: آن شب كه به آسمانها سير داده شدم و به بالاترين مرتبه قرب پروردگار نائل آمدم از ناحيه ربوبى به من خطاب شد: يا محمّد من أحبّ خلقي إليك؟ اى محمّد ؛ محبوب‏ترين آفريده من نزد تو كيست ؟ عرض كردم: خداوندا ؛ تو داناتر هستى. فرمود: من داناترم ولى مى‏ خواهم از زبان خودت بشنوم. عرض كردم: پسر عمويم علىّ بن ابى طالب(صلوات الله علیه) فرمود: نگاه كن. همين كه نگاه كردم ديدم على صلوات الله علیه با من ايستاده و همه پرده‏ هاى آسمانى را دريده و موانع را كنار زده و سر خود را بلند كرده ‏گفتگوى ما را گوش مى ‏كند، پس بر خاك افتاده و براى خدا سجده كردم. 📚المحتضر: 107، بحار الأنوار: 383/25 ح 37، 📚📚📚القطره،ج1،ص211،ح20/113 ✅اشهدان امیرالمؤمنین علیا ولی الله ✅علی مع الحق والحق مع علی
🔰صلوات منهدم ڪنندہ گناهان است... ✨ آیت اللہ بهجت (ره): 💠 صلوات، منهدم ڪنندہ گناهان است. این روایت در ڪتاب جامع الاخبار از رسول اڪرم (ص) نقل شدہ است: ✅ هر ڪس یڪ بار بر من صلوات بفرستد، یڪ ذرہ از گناهانش باقے نمیماند.
ابوبصیر در مورد آیه " لَاَقعُدن لَهُم صِراطِک المُستَقیم " (من هم برای آنها حتما بر سر راه راست خواهم نشست)اعراف ۱۶* از امام صادق علیه السلام سوال نمود: صراطی را که ابلیس گفته مقصود چه راهی می‌باشد؟ ان حضرت فرمود: منظور از صراط مستقیم، صراط علی علیه السلام می‌باشد. 📚شواهد التنزیل ج ۱، ص ۴۳ @Mola_Amiralmimenin_as
34.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همخوانی بحر طویل ویژه عیدغدیر عیدالله الاکبر درحرم‌مطهرامام علی ابن موسی الرضا علیه السلام @Mola_Amiralmomenin_as
1_409307154.mp3
30.85M
◀️ موضوع: امیرالمومنین آینه تمام نمای حضرت حق 🎙. سخنران: سیدالطائفتین علامه طهرانی قدس الله سره ⏯. مجلس: دهم ⏰. زمان: ۶۳ دقیقه 🌸۱۴۴۱_بیعت_با_امام_زمان @Mola_Amiralmomenin_as
وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُها وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها كُلٌّ فِي كِتابٍ مُبِينٍ ۶ هود و هيچ جنبنده‌اى در زمين نيست، مگر آنكه روزى او بر خداست و او قرارگاه دائمى و جايگاه موقّت او را مى‌داند. همه در كتاب آشكارى ثبت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍رسول خدا صلی الله علیه وآله فرموند: به همانی که جانم در دست او است هرگز علی علیه السلام را به جبهه جنگی در حال رفتن ندیدم جز این که دیدم جبرئیل با هفتاد هزار فرشته در سمت راست ، و دیدم میکائیل را با هفتاد هزار فرشته در سمت چپ اوست ، و فرشته مرگ جلوی اوست؛ و ابری بر سرش سایه کند تا پیروزی رسد.  📚خصال الصدوق جلد 1 صفحه 206
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 آیت الله حق شناس هنگامی که یک زن با وضع بد از خیابان عبور میکرد☝️ 🎙 از زبان آیت الله جاودان