eitaa logo
ملاصدرای سیاسی
269 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
4.2هزار ویدیو
41 فایل
«سیاست ما عین دیانت ماست» کانال روبیکا: https://rubika.ir/mollasadrasyasi
مشاهده در ایتا
دانلود
این را به جوانترها میگویم، قصه دست دادن و لبخند حدادعادل را یادتان هست؟ دیدید چه رگ گردنی بیرون زده بود و غیرتی شده بودند برای انقلاب اسلامی؟ خاتمی بی آبرو است اما از خودتان بپرسید آن بزرگواران چرا الان سکوت کرده اند؟ رفقا!خیلی از این دعواها ولو با استدلالهای به ظاهر حزب اللهی، پشتش یک جنگ قدرته، همین
حضور زنان مکشفه در هیاتها این که ورود کشف حجاب کنندگان به هیاتها تضعیف جایگاه شریعت و فقه است، حرف ناقص و خطایی است. بله رها کردن ظاهر و شریعت به نیت حفظ باطن و سلوک، یک انحراف سابقه دار است که ریشه در اندیشه جهله صوفیه دارد. اما بین چنین رها کردنی که به دلیل عدم اهتمام به فقه و شریعت رخ میدهد با رها کردن ظواهر به دلیل وجود «رویکرد تربیتی» باید تفاوت گذاشت. وظیفه اصلی مربیان و رهبران اجتماعی نیز توجه به همین مراحل است. حاکمیت الهی اساسا جوهره ای به شدت سلوکی و تربیتی دارد. اینکه رهبران الهی مراحلی را برای رشد جامعه در نظر میگیرند و هر زمان نکته ای را پر رنگ میکنند از این جهت است. حالا این مهم است که مساله حجاب به عنوان یک امر اجتماعی و در این مختصات تاریخی که قرار داریم چه میزان اهمیت دارد و مورد اهتمام است. بدون داشتن نگاه سیاسی اجتماعی نمیتوانیم پاسخ درستی بدهیم و هیاتهای پس از انقلاب به این بلوغ نیز دست یافته اند. هیات محیط با ارزشی است که فضای معنوی و روابط دو سویه ولایی را در خدمت «اصلاح امت جدی» قرار میدهد. اگر آنچه مقدم بر امر به معروف و نهی از منکر است، شکل گیری بستر ولایی و «رابطه دو طرفه ولایی» است. و اگر فن آوری هیات و اردوهای راهیان نور و جهادی از این جهت موفق است،خصوصا برای کسانی که از سر جهل و غفلت خطا میکنند. اما همانطور که اگر قرار باشد صورت هیات از یک محیط معنوی و پر از غیرت دینی تبدیل شود به یک محیط بی رگ و بی غیرت، عملا هیات کار کرد خود را از دست میدهد. همینطور است اگر هیاتها به امر کلان اجتماعی و سیاسی بی تفاوت باشند.بین پدیده اجتماعی در حال توسعه و امر فردی موردی باید تفاوت گذاشت. وقتی یک پدیده در حال فراگیری و همه گیری است باید در مقابلش به گونه دیگری برخورد کرد. کشف حجاب کنندگان چه بدانند چه ندانند، قصه گسترش کشف حجاب در حال مدد دادن به جبهه دشمن است و لذا حرام سیاسی است. در مورد حرامهای سیاسی ماجرا همیشه متفاوت است و قرار نیست هیاتها کمک کننده به برنامه دشمن باشند. نباید چهره هیات از صورت یک جمع مومنانه که پذیرش خطاکاران را از سر کرامت و بلوغ معنوی اش انجام میدهد، تبدیل شود به چهره ای کم غیرت یا بی توجه به شریعت و امر کلان اجتماعی یا طرح امام و طرح دشمن. خلاصه آنکه نباید ایده ما تک خطی باشد. هم زمینه حضور و رشد و تربیت را باید حفظ کرد هم مراقب آن بستر سیاسی اجتماعی بود و جمع این دو نکته در هر هیات میتواند باعث بروز ایده های بلوغ دهنده زیادی برای هیاتها باشد.
💡فناوری هیئت در نسبت با مشارکت بانوان بی حجاب 🖊مهدی افراز 🔷 "از لاک جیغ تا خدا" عنوان برنامه ای بود که از سال 93 تولید و روی آنتن صداوسیما پخش می شد، محتوای عمده اش مروری بر نحوه تحول و سپس گرایش صدها نفر از دختران جوان به حجاب بود. چند سال پیش از تهیه کننده زحمت کش این برنامه در مورد زمینه اصلی تغییر رفتار این بانوان سوال کردم، با صراحت و با استناد به روایت سوژه ها، در 90 درصد موارد؛ دو عامل محوری را اسباب گرایش این دختران به حجاب می دانست. 🔶این دو عامل نه مطالعه کتاب نظام حقوق زن در اسلام استاد مطهری، نه مشاهده مستند ایکسونامی و انقلاب جنسی، نه آشنایی با فتاوای مراجع در حوزه پوشش، نه شرکت در جلسات الگوی زن سوم در دانشگاه، نه حضور در جلسات مشاوره سبک زندگی کانون فرهنگی مساجد، نه توصیه ها و خواهش های خانوادگی، بلکه "حضور در هیئت امام حسین ع" و "شرکت در کاروان های راهیان نور" به عنوان دو عامل منحصربفردی بوده اند که اسباب گرایش این افراد را به حجاب فراهم آورده اند. بسترهایی که لزوما هیچ دلالت مستقیمی به موضوع حجاب ندارند ولی مشخصا موجب تغییر شدید در سبک پوشش این افراد شده اند. 🔷در این دو فناوری اجتماعی چه محرّک مشترکی برای تحول در سبک پوشش وجود دارد؟ این دو فناوری در کدام نقطه تاثیر وارد نظام حساسیت انسان می شوند؟ به نظر می رسد کانونی ترین نقطه ای که از رهگذر حضور و مشارکت در این الگوها مورد اصابت قرار گرفته است؛ مقوله تحول در معنای زندگی یا به زبان بهتر "تحول در معنای حیات" این افراد است. 🔶وجه کارکردی مشترک هیئت و کاروان راهیان نور، ملاقات با جنبه قدسی انسان یعنی شهید است. شهید صراطی است که در کرانه اش من برتر، من جذاب، من استعلایی و من جاودانه انسان ایستاده است، شهید نمودی از معنای متفاوتِ انسان و پهنه ای برای ورود بشر به جهانی است که موطن وجودی اوست. سیدالشهدا ع در کسوت سیادت و در قله آن استقرار یافته و سایر شهدا در دامنه آن. این ملاقات انسان را نه ذهناً که وجوداً در دوراهی من انسانی- من حیوانی، من ملکوتی – من ناسوتی، من مافوق – من مادون، من باقی– من هالک قرار میدهد. انسان در این دو فناوری با خود برترش مواجه و رسیدن به آن را تمنّا می‌ کند. ادامه 🔽🔽
🔷این مواجهه چه اثری بر انتخاب نوع پوشش دارد؟ وقتی سقف استقرار انسان در ساحت طبیعت و جسمیت خود باشد، تمام توجهش به "نازل ترین بعد وجودی اش" یعنی بدن خواهد بود. اگر این التماس در بستر یک جامعه بازاری با صورت سرمایه داری هم محقق شود که يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ شده و بدن را به مثابه یک کالا وارد میدان تولید – توزیع – مصرف خواهد کرد. ملاقات با شهید، معنای زندگی انسان و غایت بودنش را بر سر دوراهی قرار داده و افق هایش را جابجا می کند، وقتی این دگرگونی رقم خورد رویکرد انسان در تعامل با درون و بیرون خویش از جمله بدن هم تغییر خواهد کرد و نتیجه اش تغییر در سبک مدیریت بدن و پوشش است. 🔶حال با در نظر داشتن چنین استعدادی در این فناوری ها و در زمانه ای که با کمبود الگوهای معنابخش به زندگی شهروندان برای ارتقای سبک پوشش مواجه هستیم، آیا ایجاد ممانعت از حضور بانوان بی حجاب در این مراسمات هوشمندانه است؟ 🔷پاسخ به این پرسش دشوار ولی تامل در آن لازم است. اگر سیر تطور تصوّف و مناسکش در ایران را در پنج قرن گذشته مورد بازخوانی قرار دهیم، احیاناً ملاک های روشن تری برای قضاوت خواهیم داشت. مناسک متصوفانه از زمانی که به بهانه های مختلف دامان خود را از تقید به شریعت و فقه خالی کردند همزمان از جوهره و اثربخشی خود خارج شده و رفته رفته در جامعه ایران به انزوا کشیده شدند. در واقع مناسک معنوی به عنوان یک فناوری اجتماعی، ذات و جوهره شان به آداب و شرایطی گره خورده است که چارچوب آن در شریعت مشخص شده و هرزمان که از محدوده آن خارج شود دچار انقلاب در ذات خواهند شد حتی اگر صورت و فرم خود را نیز حفظ کرده باشند. تأثیر و دخالت در قلوب که کارویژه اساسی این فناوری هاست امری است که تدبیر آن لزوما در اختیار صاحب شریعت است که تاکید دارد؛ أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِه، پس تقید به شریعت شرط تأثیر این مناسک است و اساساً تشیع از رهگذر ایجاد همگرایی میان شریعت و طریقت توانست پاسدار واقعی حقیقت و مسیری برای دستیابی انسان به آن باقی بماند. 🔶اگر ایجاد تحول در قلوب عموم جامعه من جمله بانوان بی حجاب را کارکرد هیئت بدانیم، در این دوره باید تلاش کنیم که به هر هنر و ابتکاری بستر را برای "حضور مؤثر" این افراد مهیا نمائیم اما حضور مؤثر لازمه اش در وجه جمع میان جوهره و کارکرد است. لذا اگر توانستیم با ابتکاراتی زمینه حضور این بانوان را در ضمن تقید به حداقل های فقهی فراهم آوریم موفق شدیم این محافل را در ضمن کارآمدی بسط دهیم، اما در صورت تزاحم و عدم توفیق در ایجاد شرایط، عقل به حفظ جوهره و ذات این فناوری ها یعنی "حراست از موجودیت متشرعانه هیئت" حکم خواهد کرد، عقلانیتی که در موضوع کیفیت ورود بانوان به حرم های اهل بیت نیز در ادوار مختلف کارآمدی خود را نشان داده است... علی مهدیان
49.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️یکبار برای همیشه ببینید| مهسا امینی کشته شد یا فوت؟ 📌تیرخلاص به یاوه‌گویی‌های پدر و هواداران 📌افشای اسنادی از دروغ‌های که احتمالا اولین بار است می‌بینید 📌علت اصلی موضوع کشف‌حجاب‌ها و تحلیل مختصر سناریوی جنگ شناختی با 📌شخصیت رمزآلود مهسا چگونه بود که رسانه‌های شیطان روی آن موج‌سواری کردند؟ 🎙به‌روایت محمد جوانی ✍آنقدر این کلیپ را در مجازی و حقیقی انتشار دهید تا بساط مرده‌خواری سیاسی در سالگرد مهسا محدودتر شود
✅ دولت در سایه 🔸 در حال حاضر در نظامهای پارلمانی انگلیس و برخی کشورهای دیگر جهان، احزاب مخالف با تشکیل یک به اصطلاح "دولت سایه" وزرا و مسئولان دولت احتمالی خود را منصوب می‌کنند. معمولا اعضای کابینه دولت در سایه ضمن زیر نظر قرار دادن عملکرد دولت حزب حاکم، خود را به عنوان یک نیروی سیاسی آماده برای به دست گرفتن قدرت نیز مطرح می‌سازند. 🔹دولت سایه در اصطلاح سیاسی نوعی هیات دولت روی کار نیامده است که در انتظار برای در دست گرفتن کنترل دولت در واکنش به یک حادثه قرار دارد. در دهه‌های اخیر در نظام‌های پارلمانی چند کشور جهان اغلب حزبی که بعد از برگزاری انتخابات سراسری در جایگاه دوم قرار می‌گیرد به عنوان بزرگترین حزب مخالف مطرح شده و خود را "دولت سایه" می‌نامد.
🔺مارک هلر معتقد است که نظام بین الملل آینده به دلایل زیر، به مانند وضع کنونی، دربرخی ابعاد مهم، ناگزیر چند قطبی خواهد بود و در واقع به شکل هژمونی محدود و یا یک هژمون با محدودیتهای خاص خود عمل خواهد کرد: - محدودیتهای ناشی از افکار عمومی، مجالس قانونگذاری داخلی و بازیگران خارجی - تنوع تهدیدات و بازیگران موثر در عرصه تهدیدزایی - ضرورت همکاری سایر دولتها برای مقابله با تهدیداتی مانند تروریسم - ناتوانی نظامی آمریکا در برخورد با عوامل ریشه ای تهدیدات.
866.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴شرایط وحشتناک در اسراییل🔞 💥 گروهی از معترضان شهرک‌نشین در جریان تظاهرات علیه اصلاحات قضایی توسط یک خودرو زیر گرفته شدند. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔆 اقدام زیبای نخست وزیر عراق السودانی نخست وزیر عراق، سفارت سوئد را به مرکز تعلیم قرآن تحویل داد http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💥آرایش جنگی در برابر قرآن قاسم روانبخش 💥این روزها برخی کشورهای اروپایی که‌ در داشتن آمار جرم و جنایت مقام اول دنیا را دارند در یک اقدامی زشت‌ و موهن به آتش زدن قرآن روی آورده اند. به دنبال این اقدام زشت، مسلمانان جهان بپاخاسته آن را محکوم‌ کرده اند و هم چنان این محکومیت ادامه دارد. در ایران نیز علاوه‌ بر تظاهرات مردمي در سرتاسر کشور دولت‌ انقلابی نیز اقدامات‌ خوب و مناسبي از جمله‌ نپذیرفتن سفیر جدید سوئد و عدم اعزام سفیر جديد به سوئد، صورت گرفته است مردم و دولت عراق نیز با حمله به سفارت سوئد و اخراج سفیر این کشور اقدام در خوری انجام داده اند ولی دولت های ديگر کشور های اسلامی حساسیت چنداني جز محکوميت به صورت یک بيانيه انجام نداده اند این درحالیست که این کشورها مانند دانمارک هم چنان به این دشمنی‌ها ادامه می دهند! 🔆از بيانيه امام‌ خامنه‌ای چنین استفاده می شود که این تحرکات زشت یک آرايش جنگي جدید جهان غرب علیه کل جهان اسلام است و در شرایط جنگي این گونه اقدامات انفعالی در حد احضار سفیر و تذکر به او یا صدور بیانیه در محکومیت کافی نیست . باید همه جهان اسلام بپاخیزند و از کیان اسلام و قرآن کریم دفاع کنند.در شرایط جنگي کشورهای اسلامی باید اتاق جنگ واحدی تشکیل دهند و تصمیم واحدی دراین رابطه اتّخاذ کنند. ✍ادامه در پست بعدی👇👇
ادامه‌ی پست قبلی 👇👇 🔆 بهترین سازمانی که می تواند فرماندهی این جنگ را به عهده بگيرد سازمان کنفرانس اسلامی است. ایران با کمک‌ چند کشور دیگر از جمله‌ عربستان سعودی پیشنهاد تشکيل جلسه اضطراری را مطرح کنند. صرف تشکيل این نشست، موجب بازدارندگی می شود.ولی اگر در این جلسه‌ تصمیم بگیرند که همه کشورهای اسلامی ارتباط سیاسی اقتصادي خودشان را با این کشورها قطع کنند، درس عبرتی برای آنها خواهد شد. چنانچه کنفرانس اسلامی پیشنهاد تشکیل این اجلاس ویژه را نپذیرند خوب است ايران جلسه‌ اضطراری را با عنوان دفاع از ناموس قرآن کریم تشکيل دهد و از دیگر دولت های اسلامی نیز دعوت به عمل آورد. بی تردید بسياري از دولت‌ها از این پیشنهاد استقبال خواهند کرد.و هر دولتی که استقبال نکند در برابر ملت خودش رسوا خواهد شد. 🔆وزارت‌ خارجه با رایزنی های سياسی فرهنگی نیز می تواند ادیان ابراهیمی را نیز در این جنگ فرهنگی همراه سازد باید به رهبران آنها تفهیم شود که چنانچه این گونه‌ اقدامات‌ باب شود، فردا دامن ديگر کتب آسمانی را هم خواهد گرفت. و هیچ بعید نیست که تورات و انجیل نیز در فردای نه چندان دور بدست همین سکولارها و لائیک های جهان غرب سوزانده شوند. ✍ادامه در پست بعدی👇👇
بخش پایانی 👇👇 🔆درباره علل چنین اقدام زشتی می توان به‌ برخی از آنها اشاره کرد. ۱. خطری که‌ از سوی اسلام احساس می کنند اسلام در حال گسترش و رشد حيرت آوري است که غربی ها را به شدت نگران‌ کرده است. فکر می کنند با این گونه اقدامات می توانند جلوی رشد سریع آن را بگیرند. ولی این گونه‌ اقدامات نتیجه عکس خواهد داد و به رشد و گسترش بیشتر اسلام خوهد انجامید. ۲.این اقدامات از سوی امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم جهانی طراحی شده است که به دنبال مهار دین و یکتاپرستی در جهان هستند آن ها این‌گونه می پنداشتند که کار دین تمام است و دوران علم و تجربه فرارسیده است 🔆آنها با انقلاب اسلامي، امروز همه معادله های خود را ابطال شده می بينند از این رو در صدد انتقام از اسلام برآمده اند! ولی باید بداند با این گونه اقدامات زشت بر سرعت گرایش مردم مغرب زمين به اسلام خواهند افزود و مرگ سکولاریسم را شتاب خواهند داد. ۳. احتمال می رود که این گونه‌ تحرکات از سوی مجامع صهیونیستی به منظور ایجاد اختلاف ميان اسلام مسیحیت طراحی شده باشد آنها می خواهند با راه اندازی جنگ های ديني ميان اسلام و مسیحیت، خود را پیروز میدان قرار دهند. بحمدالله جمهوری اسلامی نسبت به این توطئه هوشیار بوده و هست و نخواهد گذاشت که چنین اتفاقی بیفتد. 🔆به هرحال دشمن باید بداند از این گونه اقدامات‌، طرفی نخواهد بست و روز به روز اسلام محمدی بيشتر به جهان معرفی خواهد شد و تاج و تخت آنها را نابود خواهد کرد. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f