eitaa logo
"ممهدین"
263 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
82 فایل
🕸باطل همیشه در لباس حق می آید،اما اگر استقامت ببیند باطن اصلی خود را نمایان خواهد کرد،قالوا ربنا الله ثم استقاموا مبارزه با استکبار : تقویت جبهه حق .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قرآن را متروك گذاشتند! وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً (٣٠) 🔹"و پيامبر [درقيامت ] مى گويد: پروردگارا! همانا قوم من اين قرآن را متروك گذاشتند! " 🔷 در كافى ذيل آيه فوق از حضرت باقر عليه السّلام روايت كرده فرمود كه امير المؤمنين عليه السّلام در خطبه مفصلى ميفرمايد: من آن ذكرى هستم كه مردم از ياد برده اند و من آن سبيلى هستم كه مردم از آن منحرف شده و ايمانى ميباشم كه مردم از آن كافر گشته اند و قرآنى هستم كه متروك مانده ام و دينى ميباشم كه مورد تكذيب قرار گرفته ام. 📘تفسیر فروغ مبین جلد ٥ ص ٢٥
🔰 در فرهنگ قرآنی وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَي الْكِتَابَ وَجَعَلْنَا مَعَهُ أَخَاهُ هَارُونَ وَزِيراً (35) فَقُلْنَا اذْهَبَا إِلَي الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا فَدَمَّرْنَاهُمْ تَدْمِيراً (36) 🔷و همانا به موسى كتاب (تورات) داديم وبرادرش هارون را كمك وهمراه او قرار داديم. پس به آن دو گفتيم: (براى اتمام حجّت) به سوى قومى كه آيات مارا تكذيب كردند برويد. آنگاه آنان را (به خاطر عنادشان) به سختى قلع وقمع كرديم. 🔹تا با كتاب آسمانى اُنس نگيريم، حقّ تبليغ به ديگران را نداريم. «آتينا موسى الكتاب... اذهبا» 🔹 جانشين انبيا را نيز بايد خداوند تعيين كند. «جعلنا معه اخاه...» 🔹 در مسئوليّت هاى بزرگ، به وجود وزير وهمكار نياز است. «جعلنا معه اخاه هارون وزيرا» 🔹 در برخى از دوره ها، انبيا متعدّد بودند، ولى رهبر يكى بود. «هارون وزيرا» 🔹 در تبليغ، گاهى بايد افرادى را اعزام كرد تا با هم تبليغ كنند. «اِذهبا» 🔹 اتمام حجّت با گمراهان لازم است. «اِذهبا الى القوم الّذين كذّبوا» 🔹 انكار ولجاجت مردم، مانع لطف خداوند نيست. (پيامبر را براى هدايت آنان مى فرستد) «اذهبا الى القوم الّذين كذّبوا» 🔹 تكذيب پيامبر، تكذيب خداست. «كذّبوا بآياتنا» 🔹 نتيجه ى تكذيب حقّ، قلع و قمع شدن است. «فدمّرناهم» 🔹 نقل تاريخ و سرگذشت كفّار قبل و بيان هلاكت آنان، زمينه اى براى هشدار و نهى از منكر كفّار امروز است. «فدمّرناهم» 📘سوره فرقان، تفسیر نور
🔰اصحاب رسّ چه كسانى بودند؟ 🔸درباره ى قوم «رَسّ» در تفاسير مطالب زيادى آمده است از جمله: آنان همان قوم شعيب هستند، يا اين كه «رَسّ» شهرى است در «يمامه»، يا چاهى است در «انطاكيه» يا همان «رود ارس» است و يا غير آن، ولى در كتاب «عيون اخبار الرضا» مى خوانيم: 🔸امام رضاعليه السلام فرمود: شخصى از حضرت على عليه السلام درباره ى «اصحاب رسّ» پرسيد، امام عليه السلام پاسخ داد: بعد از طوفان نوح، درختى به نام «شاه درخت» غرس شد. مردم (اين درخت را مقدّس مى دانستند و) در اطرافش دوازده قريه بنا كردند. 🔸نام قريه ها به نام ماه هاى ايرانى بود: فروردين، ارديبهشت، خرداد تا دوازده ماه، آنان هر ماه در يكى از قريه ها جشن وعيد مى گرفتند، البتّه در قريه ى اسفند، عيدشان با شكوه تر بود و جمعيّت بيشترى جمع مى شدند. در آن مراسم جشن، درختى را آتش مى زدند و همين كه دودش بالا مى رفت به گريه و زارى مى افتادند. 🔶خداوند پيامبرى براى آنان فرستاد و آنان را ارشاد كرد، او را تكذيب كردند، پيامبرشان نفرين كرد و آن درخت مقدّسشان خشك شد. پس از آن چاه عميقى حفر كردند و پيامبر خدا را در آن افكندند و او را اين گونه به شهادت رساندند. ۱ 🔶و در نهج البلاغه مى فرمايد: «أينَ اصحابُ مدائن الرّس الّذين قَتلوا الانبياء» ----- 📙 تفسير كنزالدقائق. 📙تفسیر نور
🔰 کیست؟ زینُ العابدینَ علیه السلام :المؤمنُ یَصمُتُ لِیَسْلَمَ، ویَنْطِقُ لِیَغْنَمَ . 🔹امام زین العابدین علیه السلام :مؤمن سکوت می کند تا سالم ماند و سخن می گوید تا سود برد. 📘میزان الحکمه باب ایمان،مومن کیست
🔰 از ناسزا گویی به مردم علیٌّ علیه السلامـ لِقَنْبرٍ وقد رامَ أن یَشتِمَ شاتِمَهُ ـ: مَهْلاً یا قَنبرُ ! دَعْ شاتِمَکَ مُهانا تُرْضِ الرَّحمنَ وتُسخِطُ الشَّیطانَ وتُعاقِبُ عَدُوَّکَ ، فَوَالذی فَلَقَ الحَبَّةَ وبَرَأ النَّسَمَةَ ما أرضَی المؤمنُ رَبَّهُ بِمِثلِ الحِلْمِ ، ولا أسخَطَ الشَّیطانَ بِمِثلِ الصَّمتِ ، ولا عُوقِبَ الأحمَقُ بمِثلِ السُّکوتِ عَنهُ . 🔶امام علی علیه السلام : به قنبر ، که خواست به کسی که گفته بود ناسزا گوید ـ فرمود : 🔸آرام باش قنبر! خود را خوار و سرشکسته بگذار، تا خدای رحمان را خشنود و شیطان را ناخشنود کرده و دشمنت را کیفر داده باشی . 🔸قسم به خدایی که دانه را شکافت و خلایق را بیافرید ، مؤمن، پروردگار خود را با چیزی همانند و خشنود نکرد و شیطان را با حربه ای چون به خشم نیاورد و احمق به چیزی مانند در مقابل او مجازات نشد . 📙میزان الحکمه باب ناسزا گویی ۳۳۳۷
امام علی علیه السلام می فرمایند: ما ظفر من ظفر الاثم به 🔸 پيروز نيست آن كس كه گناه بر او چيره گشته است غررالحکم
🔶، انسان را از درك حقايق و معارف الهى باز مى دارد. «صم بكم عمى»
🔵كسى كه از عطاياى الهى در راه حقّ بهره نگيرد، همانند كسى است كه فاقد آن نعمت هاست. «صم بكم عمى»
🔰خداوند را به چه چیزی تشبیه کرده است أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصْابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ واللّهُ مُحِيطٌ بِالْكافِرِينَ (19) يا چون (گرفتاران در) بارانى تند از آسمانند كه در آن، تاريكى ها و رعد وبرقى است كه از ترس صاعقه ها وبيم مرگ، انگشتان خود را در گوشهايشان قرار مى دهند. و(لى) خداوند بر كافران احاطه دارد. 🔶خداوند، منافق را به اشخاصِ در باران مانده اى تشبيه كرده كه مشكلات بارانِ تند، شب تاريك، غرّش گوش خراش رعد، نور خيره كننده ى برق، و هراس و خوف مرگ، او را فرا گرفته است، امّا او نه براى حفظ خود از باران پناهگاهى دارد و نه براى تاريكى، نورى و نه گوشى آسوده از رعد و نه روحى آرام از مرگ. 📙سوره بقره؛ تفسیر نور
🔰عبادت، عامل تقواست. 🔸 اگر عبادتى تقوى ايجاد نكند، عبادت نيست. «اعبدوا... لعلّكم تتقون»
🔹، كتاب استدلال و احتجاج است و راهى براى وسوسه و شكّ باقى نمى گذارد. «فاتوا بسورة»
🔸 انسان گناهكار، در قيامت تجسم يافته و آتش گيرانه مى شود. «وقودها الناس»
🔰 دنيا كوردل است 🔸با توجه به نکات فوق اگر احساس كرديم كه تمدن امروزِ دنيا كوردل است، طبق وعده ی قرآن خواهيم دانست كه اين تمدن سر به سلامت نخواهد برد. 🔸از اين رو برای نجات خود و جامعه ی خود تا آن جايی كه توان داريم بايد از سيره و سنت اين تمدن فاصله بگيريم و به تمدن انبياء نزديك شويم. 🔸با دقت در متوجه می شويم يكي از خصوصيات اين تمدن است. پيروان اين تمدن، انبياء و مَشْی آن ها را تكذيب می كنند. 🔸قرآن مي فرمايد: «وَ انْ يكَذِّبُوكَ فَقَدْ كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَومُ نُوحٍ وَ عادٌ وَ ثَمْودُ...» 🔸 ای پيامبر؛ تكذيبی که از طرف قوم تو صورت مي گيرد چيز نيست، زيرا قبل از قوم تو، قوم حضرت نوح (ع) و قوم عاد - كه قوم حضرت هود (ع) باشد- و قـوم ثمـود -كه قوم حضرت صالح (ع) باشد- نيز پيامبرانشان را تكذيب می كردند. سوره حج، آيه 42 📙علل تزلزل تمدن غرب
🔰خداوند برای انسان برنامه ای نمی فرستد. می گفتند. 🔸انسان ها در طول تاريخ - چه مؤمن و چه كافر- در مورد وجود خدا مشكل نداشتند ولی كافران معتقد بودند كه خداوند برای انسان برنامه ای نمی فرستد. می گفتند: قبول نمي كنيم كه خداوند برای ما پيامبر فرستاده باشد. 🔸 اين ها نبوت را كه عامل حقيقي زندگي و سعادت انسان است، تكذيب مي كردند. قرآن در آيه مورد بحث مي فرمايد: تمدن و ملتی كه كوردل است، نبوت را به عنوان اَسراری كه به قلب نبی نازل و بر زبان او جاری می گردد و رمز صحيح زندگی كردن است، تكذيب می كند. 📙علل تزلزل تمدن غرب
🔰يكي ديگر از ويژگي هاي تمدن كوردل اين است كه از و قدرت به عنوان عامل بقاء پيروي می كند. 🔸 به عنوان نمونه لازم است توجهی به تمدن قوم نوح(ع) بكنيم. قرآن مي فرمايد: «قالَ نُوحٌ رَبِّ اِنَّهُمْ عَصَوْني وَ اتَّبَعُوا مَنْ لَمْ يزِدْهُ مالُهُ وَ وَلَدُهُ اِلاَّ خَساراً» 🔸 حضرت نوح (ع) می گويد: خداوندا ! آنان در برابر من شوريده اند و كسانی را پيروی می كنند كه مال و فرزند دارند، در حالي كه مال و فرزندشان برای آنان هيچ فايده ای ندارد. 🔸 در توصيف منکران نبوت مي فرمايد: آنان به دنبال قدرت طلب هستند كه چون بي دين اند اين مال و فرزند به نفعشان نيست.(6) 🔸 سپس در ادامه آيه مي فرمايد ما به خاطر گناهشان که پيروي از سرمايه داران بود، آن ها را غرق كرديم. البته در اسلام، صِرف سرمايه داري مذموم نيست بلكه سرمايه داري كه به پشتوانه ي سرمايه اش روبه روي پيامبران بايستد مذموم است. 👈 همان گونه كه قرآن از قول حضرت نوح (ع) مي فرمايد: اينان در مقابل من از كساني پيروی می كنند كه مال و فرزند و قدرتشان نفعی برای آنان نداشته است. بنابراين اين است كه چشم دلشان كور است و به سرمايه داران و قدرتمنداني كه به سرمايه و قدرت تكيه كرده اند، دل می بندند. 📙علل تزلزل تمدن غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدئویی تماشایی از اعزام تجهیزات نظامی و لجستیکی ارتش به مرزهای شمال غرب!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بقیه تجهیزات و نیروها هم به پلدشت در نقطه صفر مرزی با جمهوری نخجوان رسیدند.... به زودی زمان بی‌خوابی و افسردگی دشمن شروع خواهد شد... 🔴 ورود کاروان جدیدی از تیپ۲۱۶ زرهی زنجان و لشکر عظیم ۱۶ زرهی قزوین به شهرستان مرزی پلدشت ۱ کیلومتری کشور آذربایجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | حاج قاسم سلیمانی: داروی درد من شهادت است. ! بعد از تو، از دنیای ما، فقط یک حاج قاسم کم شد ولی دنیایمان خالی شد! مگر تو که بودی!؟ چه وزنی داشتی و چند نفر بودی که با رفتنت اینگونه دنیایمان سوت و کور گشت و اینطور یتیم و تنها شدیم! خدای مهربان هست، ائمه اطهار و امام زمان عزیزتر از جانمان هستند، رهبر نازنینمان هست ولی حرفمان تویی حاجی! و جای خالی تو..! جایی که بسیار خالی است و پر شدنی نیست..! و داغی که سرد شدنی نیست..! و اندوهی که فراموش شدنی نیست..! و حسرتی که تمام شدنی نیست..! و انتقام..! انتقامی سخت که لحظه شماری می کنیم برایش..! انتقام خون پاکت که در چنین شبی و در غربت بر زمین ریخت! و نابودی اسرائیل و آزادی قدس که هم آرزوی تو بود و هم انتقام ما و آرزوی ما و ان شاءالله میشود زمینه ساز رجعتت و قیام قائم علیه السلام...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آغاز رزمایش فاتحان خیبر در شمال‎غرب کشور 🔹رزمایش فاتحان خیبر نزاجا با حضور تیپ‌های زرهی، گروه توپخانه، گروه پهپاد، گروه مهندسی رزمی و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال‎غرب کشور آغاز شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرمانده نزاجا: حضور تروریست‎ها را در شمال‎غرب کشور تحمل نمی‎کنیم 🔹در زمان جنگ آذربایجان و ارمنستان، تروریست‎های داعشی به منطقه آورده شده‎اند و ما مطمئن نیستیم که این منطقه را ترک کرده‎اند. به هیچ‎وجه حضور تروریست‎ها و صهیونیست‎ها را در این منطقه برنمی‎تابیم.
یا غفور و یا رحیم_443.mp3
1.34M
◾ یا غفور و یا رحیم◾ 🎙 ⏱️ زمان: یک دقیقه و بیست و سه ثانیه 🌐 www.ostadfarahzad.com 📱 @ostadfarahzad
از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓ سؤال: آيا پوشيدن جوراب در برابر نامحرم واجب است؟ ✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: بله.
✅امام صادق علیه‌السلام فرمود: 🔹 از تواضع این است که آدمی در مجلس به قسمت پایین‌تر راضی شود، و هرکه را دید سلام کند، و بگومگو را ترک کند اگرچه بر حق باشد، و دوست نداشته باشد برای تقوایش ستایش گردد. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۷۴
◾️ شوق زیارت 🔹 زیارت، در نظر او [حضرت آیت‌الله بهجت]، عملی ظاهری و صوری نبود؛ بلکه در هنگام زیارت واقعاً در محضر زیارت‌شونده حاضر می‌شد. معتقد بود: اگر می‌خواهید زیارت، زیارتی اساسی باشد، باید قلبتان هم همان را بگوید که زبانتان می‌گوید؛ یعنی قلب هم همان چیزی را درک کند که در زیارت‌نامه قرائت می‌شود. 🔹 زیارت را با آدابش به‌جا می‌آورد و می‌فرمود: از اهمّ آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات معصومین علیهم‌السلام و مماتشان هیچ فرقی وجود ندارد؛ یعنی الآن هم امام حیّ است و حرفت را می‌شنود. 🔹 اهتمامش به امر زیارت کم‌نظیر بود. اعتقادش بود که اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار با معصومین علیهم‌السلام را در وجود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرفه به‌منزلۀ ملاقات آن‌ها و دیدار آن حضرات است. 📚 رحمت واسعه، ص١٨ (مجموعه فرمایشات حضرت آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه السلام و اصحاب و یاران آن حضرت)