eitaa logo
"ممهدین"
250 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
86 فایل
🕸باطل همیشه در لباس حق می آید،اما اگر استقامت ببیند باطن اصلی خود را نمایان خواهد کرد،قالوا ربنا الله ثم استقاموا مبارزه با استکبار : تقویت جبهه حق .
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد حاج شیخ حسین انصاریان می فرمودند: زمانی که من در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل بودم بعضی از روزها علامه طباطبایی را می دیدم که به درس یا به حرم مطهر مشرّف می شوند. روزی از روزها دیدم شخصی در کنار پیاده رو به ایشان رسید و از معظم له سوالاتی می کند، کنجکاو شدم و من هم ایستادم و به سوال و جواب های این مرد از علامه گوش کردم. یکی از سوالات آن شخص این بود که آقا می شود بفرمائید از چه راه هایی به این مقام و مرتبه رسیده اید تا ما هم اگر بتوانیم و توفیق داشته باشیم از شما درس گرفته و آن مسیر ها را طیّ کنیم؟ علامه طباطبائی بدون در نظر گرفتن وضع و موقعیت و شخصیت و جا و محل، بسیار آرام و بی آلایش در همان کنار خیابان و در کنار پیاده رو به ایشان رو کردند و فرمودند: راه های زیادی بود و هست ولی از میان این راه ها آنچه برایم بسیار قابل اهمیت است و بیشتر به آنها اهتمام می ورزم و افتخار می کنم و مطمئنم از همه بهتر و برایم مشهود و معلوم است دو راه است، یکی با اخلاص و مدام و دیگری 💔 علیه السلام. لذا بارها دیده می‌شد که علامه به مجالس روضه اباعبدالله الحسین علیه السلام زیاد می رفتند و زیاد گریه می کردند تا جایی که از گریه و حالت بکاء ایشان دیگران نیز متأثر و گریان اشک بار می شدند.
🔰: 🔹بدون امام هیچ راهی به باز نیست .
💌 🌹 شهـــید احمد علی نیری: 🔸خوشا به حال کسانی که شناختند وجود خویشتن را در این دنیا و عمل می کنند به وظایف خود به امید تزکیه نفس و ترفیع درجه و لذت عبادت و خشوع قلب.
🌷 امام خمینی(ره) : ✳️ زنده نگه داشتن این عید ( غدیر خم ) ، نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود. اینها خوب است ؛ اما مسئله این نیست. ✅ مسئله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم.
اگر کسی گناه و معصیت را‌ به طور کامل ترک کند، محال است دریچه های رسیدن به مقامات عالیه به رویش باز نشود. خود ترک معصیت رساننده انسان است.
🔰 اقدام بی حساب 🔹تو مى‏‌توانى بدون اين وسعت نظر و بدون اين طرح و بدون اين آگاهى و بصيرت، رشته‏‌اى را انتخاب كنى و به خياطى و گل‏دوزى و يا خانه ‏دارى و همسردارى و يا پزشكى و مهندسى و يا معلّمى و تربيت مشغول شوى و در هر چه كه پيش آمد و اتفاق افتاد، آرام بگيرى. ولى گاهى حساب مى‏‌كنى كه تو در جامعه‏‌اى هستى، در كشورى هستى و اين كشور نيازها دارد و منافع و امكانات چشمگير و وسوسه‏ انگيز دارد. و اين امكانات، قدرت‏ها و ابرقدرت‏ها را وسوسه مى‏‌كند و به دوستى و دشمنى مى‏‌كشاند. 🔹 دوستى آن‏ها به ‏خاطر دست يافتن است و دشمنى آن‏ها به‏ خاطر شكستن موانع. پس تو نمى‏ توانى در اين جامعه‏ ى مرتبط و كشتى بزرگ، بى ‏حساب و كتاب از دوستى‏ ها و دشمنى‏‌ها و نقطه ضعف‏هاى خود و دشمن خود اقدام كنى؛ چون كسى كه بى‏ حساب به آب مى‏‌زند، غرق مى‌شود و نصيب گرداب‏ها مى‏‌گردد؛ چون خوبى‏ هايش در جاى خود نمى ‏نشيند. درست مثل اين‏كه تو يك انبار بنزين را، همين‏طور آتش بزنى، كه انفجار و حرارت دارد، امّا حركت و حاصلى ندارد. ولى چند قطره بنزين، اگر در جاى خود سوخت، كارساز و مفيد خواهد بود. ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸توصیۀ امیرالمؤمنین در مورد انتخاب مسئولان در دورۀ جدید🔸 علی (ع) وقتی که می‌خواهد وزیر ایده‌آل را به مالک معرفی کند، اول بدترین وزیر را معرفی می‌کند و می‌گوید: «إِنَّ شَرَّ وُزَرَائِكَ مَنْ كَانَ لِلْأَشْرَارِ قَبْلَكَ وَزِيراً»؛ بدترین وزرای تو آن کسی است که قبل از تو وزیر اشرار بوده؛ یعنی آن کسی که سابقۀ وزارت در زمان اشرار را دارد، بدترینِ وزراست؛ چون در دوره‌ای که اشرار بر سر کار بوده‌اند، وزرات آنان را تجربه کرده است. جامعۀ نو هم گاهی از این مشکلات دارد؛ چون آن کسی که یک دوره‌ای این برنامه‌ها را دیده و کم و زیاد‌ها را فهمیده و در سطح عالی فرصت عمل داشته، فردی قابل انطباق با فاسد‌ها بوده؛ اما کسی برای حکومت بعدی قابل اعتماد است که نمی‌توانسته خودش را با حکومت فاسد تطبیق بدهد و چون به او مجال و فرصت تجربۀ این مسائل را نداده‌اند، طبعاً است. هر انقلابی با این کمبود افراد جامع و باتجربه مواجه می‌شود و این چیزی است که باید در عمل برطرف بشود و لطماتش تحمل شود تا انقلاب بتواند افراد خودش را بسازد. از این جهت علی (ع) به مالک می‌گوید: نگاه نکن که اینها سابقۀ وزارت داشته‌اند و چون سابقه‌دارترند، از چم و خم مقررات و قوانین آگاه‌اند و راه‌ها را می‌شناسند و روش عبور از مسائل را می‌دانند و طبیعت مردم را می‌شناسند و می‌توان با آنها حکومت را اداره کرد. نه؛ این بلدچی‌ها را انتخاب نکن؛ چون اگرچه اینها راه را بلدند، اما کسی که توانست در دورۀ قبل حتی در حد سکوت با آنها هماهنگ بشود، می‌تواند قبول کند که تو را هم بفروشد.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸خطر تحلیل های سیاسیِ مقطعی و ساعت به ساعت!🔸 در زندان که بودیم هر وقت می‌خواستیم درباره توحید با اینها صحبت کنیم، می‌گفتند: «به ما دستور داده اند که نکنید، فقط کنید»! بحث ایدئولوژیک یعنی بحث پایه‌ای، اساسی؛ اما بحث سیاسی یعنی مقطعی، لحظه‌ای، نزدیک را نگاه کردن. هی به اینها گفتند «بحث سیاسی کن»، « نگاه کن»، « کن». این جوری شد که زمین خوردند! نگاه به نزدیک کردند؛ لذا تعادلشان حفظ نشد و . شما در [تحلیل مسائل] انقلاب، نگاه به دور بکنید. «ای وای چه صف نانی ...» این نگاه به نزدیک کردن است! ضد انقلاب هی نگاه به نزدیک می‌کنند، می‌گویند «صفِ نان»، «»، «صف این»، «صف آن». شما دور را نگاه کن، آن روز را نگاه کن که دشمن بالاخره بفهمد محاصره اقتصادی کارگر نیست و بگوید «ولش کن آقا»، بعد دروازه‌ها را باز بگذارند. آن وقت دیگر نه از صف خبری است، نه ... وضع اینجا از جاهای دیگر خواهد شد. نگاه به آینده‌اش بکن.
637884882217110823.mp3
29.79M
🔸سخنرانی حجت الاسلام فاطمی نیا حقیقت انسان چیست؟
صحیفه کامله سجادیه، نمونه کامل قرآن صاعد است و از بزرگترین مناجات عرفانی در خلوتگاه انس است که دست ما کوتاه از نیل به برکات آن است؛ آن کتابی است الهی که از سرچشمه نوراللَّه نشأت گرفته و طریقه سلوک اولیای بزرگ و اوصیای عظیم الشأن را به اصحاب خلوتگاه الهی می‏ آموزد. 📚 صحیفه امام ج۲۱ص۲۰۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️پیامبر صلی الله علیه وآله: 🔸محبت علی بن ابیطالب علیهماالسلام درختی است که ریشه‌اش در بهشت است و شاخه‌هایش در دنیاست. هرکس از امّت من، در دنیا به شاخه‌ای از شاخه‌های آن درخت بیاویزد (سرانجام) او را بهشتی خواهد کرد. و دشمنی با علی، درختی است که ریشه‌اش در جهنم و شاخه‌هایش در دنیاست. هرکس به شاخه ای از شاخه‌های آن درخت بیاویزد (سرانجام) او را جهنمی خواهد کرد. 📚 بحارالانوار ج۴۰، ص ۴۶ 📚 الروضة لإبن شاذان ج۱، ص۱۵۷. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✋نشر دهیم ...