eitaa logo
"ممهدین"
261 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.6هزار ویدیو
84 فایل
🕸باطل همیشه در لباس حق می آید،اما اگر استقامت ببیند باطن اصلی خود را نمایان خواهد کرد،قالوا ربنا الله ثم استقاموا مبارزه با استکبار : تقویت جبهه حق .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄═﷽═┄ 💠یکی از مقدمات معرفت نفس، شناخت بدن است؛ما باتفکر در خلقت بدن که پوسته باطن و مقدمه معرفت نفس است،می توانیم به باطن راه یابیم.
┄═﷽═┄ 💠وقتی نسیم الهی آمده و شما در یک مکان مقدس مثل مسجد و حرم مطهر یا زمان مقدس مثل وقت نماز و شب جمعه قرار می گیری، نباید از جذبه های معنوی غافل بشوی و این فرصت را از دست بدهی. 📚چلچراغ سلوک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 شیخ جعفر آقای مجتهدی در مورد هیچ یک از اولیا الهی صحبت نمی کرد ، ایشان تمام وقت خود را صرف ، ذکر و یاد حضرات معصومین علیهم السلام می کرد... 📌مشاهده کلیپ کامل این مصاحبه در لینک زیر : aparat.com/v/wv72I
🕊 روزی تو خواهی آمد 🪐الا اى اهل عالَم! 💬حضرت صادق علیه‌السلام می‌فرماید: 🕋وقتی قائم ما ظهور کند، در حالی که تکیه به دیوار «کعبه» دارد، ندا می‌دهد: 📜يا مَعْشَرَ الْخَلَائِقِ أَلَا وَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى آدَمَ وَشَيْثٍ فَهَا أَنَا ذَا آدَمُ‏ وَشَيْثٌ، أَلَا وَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى نُوحٍ وَوَلَدِهِ سَامٍ فَهَا أَنَا ذَا نُوحٌ وَسَامٌ، أَلَا وَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ فَهَا أَنَا ذَا إِبْرَاهِيمُ وَإِسْمَاعِيلُ، أَلَا وَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى مُوسَى وَيُوشَعَ فَهَا أَنَا ذَا مُوسَى وَيُوشَعُ، أَلَا وَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى عِيسَى وَشَمْعُونَ فَهَا أَنَا ذَا عِيسَى وَشَمْعُونُ، أَلَا وَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى مُحَمَّدٍ وَأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ فَهَا أَنَا ذَا مُحَمَّدٌ وَأَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ، أَلَا وَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ فَهَا أَنَا ذَا الْحَسَنُ وَالْحُسَيْنُ، أَلَا وَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ فَهَا أَنَا ذَا الْأَئِمَّةُ؛ 👈🏻 هر كس می‌خواهد آدم و شيث علیهماالسلام را ببيند، بداند كه من همان آدم و شيث علیهماالسلام هستم. 👈🏻 هر كس می‌خواهد نوح و پسرش سام علیهماالسلام را ببيند، بداند كه من همان نوح و سام علیهماالسلام هستم. 👈🏻 هر كس می‌خواهد ابراهيم و اسماعيل علیهماالسلام را ببيند، بداند كه من همان ابراهيم و اسماعيل علیهماالسلام هستم. هر كس می‌خواهد موسى و يوشع علیهماالسلام را ببيند، بداند كه من همان موسى و يوشع علیهماالسلام هستم. هر كس می‌خواهد عيسى و شمعون علیهماالسلام را ببيند، بداند كه من همان عيسى و شمعون علیهماالسلام هستم. 👈🏻 هر كس می‌خواهد محمّد و اميرالمؤمنين علیهماالسلام را ببيند، بداند كه من همان محمّد و علىّ علیهماالسلام هستم. 👈🏻 هر كس می‌خواهد حسن و حسين علیهماالسلام را ببيند، بداند كه من همان حسن و حسين علیهماالسلام هستم. 🕊 هر كس می‌خواهد امامان اولاد حسين علیهم‌السلام را ببيند، بداند كه من همان ائمۀ اطهار علیهم‌السلام هستم.🕊 (مهدی موعود، ص ۱۱۵۵)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید| پرخوان نباش پرفکر باش... استاد محمدتقی فیاض‌بخش
21.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 یک خبر بزرگ است. اخبار دیگر نباید ما را از این خبر بزرگ غافل کند. ☑️ @mirbaqeri_ir
📜عقوبت کفران نعمت ✍🏻 متأسفانه ما راجزء مستحبات قرارداده ایم. شکرنعمت و شکر منعم از واجبات است. ✍🏻 کفران نعمت جزء گناهان کبیره است. جزء گناهانی است که خدا زود عقوبت می‌کند. این فرمایش پیامبر را عنایت کنید اسْرَعُ الذُّنُوبِ عُقُوبهً کُفْرانُ النِّعْمَهِ؛ کفران نعمت گناهی است که عقوبت آن سریع تر از همه گناهان است. ) ✍🏻 یعنی سریع ترین گناهی که خدا عقوبت می‌کند، کفران نعمت است. قدر سلامتی خودت را بدانید، قدر امنیت خود را، قدر عافیت خود را بدانید. قدر را بدانید، قدر نعمتهایی که خدا داده است را بدانید. اگر ندانید، «إِنَّ عَذابِی لَشَدِیدٌ عذاب خداوند شدید است. » دعا کنید که چوب کفران نعمت را به ما نزنند. ---------- ١. الأمالی للطوسی، ص۴۵۰ ؛وسائل الشیعة، ج ۱۶، ص ۳۱۲؛ بحارالانوار، ج ۶۶، ص۷۰ ۲. سورة ابراهیم، آیه ۷.
📜 وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِی لَشَدِیدٌ، و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است! 📜داستان‌های قرآن همه عبرت آموزند. («وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْیَهً کانَتْ آمِنَهً مُطْمَئِنَّهً یَأْتیها رِزْقُها رَغَداً مِنْ کُلِّ مَکانٍ فَکَفَرتْ بِأَنْعُمِ اللَّه فَأَذاقَهَا اللَّهُ لِباسَ الْجُوعِ وَالخَوفِ بِما کانُوا یَصْنَعُونَ [۱] » ✍🏻 خداوند برای آنان که کفران نعمت می‌کنند، مثلی زده است: منطقه آبادی که امن و آرام و مطمئن بود؛ و همواره روزی اش از هر جا میرسید؛ اما به نعمتهای خدا ناسپاسی کردند؛ ✍🏻 و خداوند به خاطر اعمالی که انجام میدادند، لباس گرسنگی و ترس را بر اندامشان پوشانید. ) 👈🏻 قریه ای بود که نعمت فراوان داشتند. کفران نعمت کردند. خدا باران نفرستاد، آب رودخانه خشک شد. درخت‌های آنها خشک شد. زراعت آنها خشک شد. به خفت وذلت افتادند. داستان آن مفصل است. ---------- [۱]: ۱. سوره نحل، آیه ۱۱۲.
"ممهدین"
📜 حضرت یونس (علیه السّلام) رودخانه ای رسید که با قایق آن طرف می‌رفتند. قایق کرایه ای بود. سوار قایق شد. رفت آن طرف رودخانه. پول همراه او نبود. به جای پول، نان در آورد و به قایقران داد. 👈🏻 قایقران گفت: به من پول بدهید. و نان را گرفت و به آن طرف پرتاب کرد. 👈🏻 نان در وقت خودش از طلا بیشتر ارزش دارد. پیغمبرما (صَلَی اللهُ علیه وَآلِ وَسَلَم) می‌فرماید: اَللّهُمَّ بارِکْ لَنا فِی الْخُبْزِ وَ لا تُفَرِّقْ بَیْنَنا وَ بَیْنَهُ فَلَوْ لاَ الْخُبْزُ ما صُمْنا وَ لا صَلَّیْنا وَ لا اَدَّیْنا فَرائِضَ رَبِّنا؛ [۱] 👈🏻 خدایا، به نان ما برکت ده، و میان ما و آن جدایی میفکن که اگر نان نباشد، نه میتوانیم روزه بگیریم و نه نماز بخوانیم، و نه دیگر واجبات را انجام دهیم. 👈🏻 خیلی جالب است. همه ما می‌گوییم خدایا، بین ما و پیغمبر و آل پیغمبر جدایی نینداز. پیغمبر می‌گوید: بین ما و نان جدایی نینداز. 👈🏻 و ، کافر و مسلمان و توده ای نمی شناسد. 👈🏻 یعنی اگر کفار هم قدردان نعمت باشند، خدا نعمت را زیاد می‌کند. 👈🏻 اگر مسلمانان ناشکری کنند، نعمت را از آنها می‌گیرد. ✍🏻 حضرت یونس به این قایقران نان داد و او هم نان را گرفت و پرت کرد. حضرت یونس گفت: خدایا، قدر این نعمت را به اینها بفهمان. قحطی شد، به طوری که برای یک نان التماس می‌کردند. قحطی آن چنان شدید شد که 👈🏻 دو تا زن پیش حضرت یونس آمدند. دعوا داشتند. گفت: دعوای شما برای چیست؟ گفت: ما از بی غذایی داشتیم می‌مردیم. بسیاری از فامیل‌های ما هم مرده اند. با این خانم قرار گذاشتیم که هایمان را و گوشت آنان را . اول بچه مرا کشتیم و خوردیم. الآن که نوبت این خانم شده، قبول نمی کند. 👈🏻 اینجا حضرت یونس رقت کرد. تا دل مرد خدا نامد به درد هیچ قومی را خدا رسوا نکرد گفت: خدایا، دیگر کافی است. کارد به استخوان رسیده است. خدا دوباره باران فرستاد. ---------- [۱]: ١. المحاسن، ج ۲، ۵۸۹؛ الکافی، ج ۶، ص۲۸۷؛ بحارالانوار، ج ۶۳، ص۲۷۰.
🔸من كنت مولاه فهذا علي مولاه🔸 جناب آقای حاج احمد یغمائیان نقل کردند: روزی به شیخ جعفر آقای مجتهدی عرض کردم، آیا این عید نوروزی که اینقدر مردم به آن توجّه دارند و به خاطرش مسرورند و لباس نو می پوشند، فلسفه ای هم دارد؟ ایشان فرمودند : بله آقاجان، روز عید غدیر که نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم حضرت مولا علی علیه السلام را به جانشینی خود معرفی کردند، مصادف بوده است با روز جمعه ای که اول فروردین بوده است. 📚لاله ای از ملکوت ، جلد اول ، صفحه 188 🔻منبع کلام آقای مجتهدی در فلسفه نوروز امام صادق علیه السلام فرمودند: نوروز ، روزی است که پیامبر صل الله علیه واله اصحاب خویش را امر فرمود که با علی بن ابیطالب علیه السلام با عنوان «امیرالمؤمنین»بیعت کنند(روز غدیرخم) 📚مستدرک ‏الوسائل ج :6 ص:353
فرموده‌اند: "كسی كه دو روزش مساوی است زیان كرده است." حالا كسی كه دو سالش مساوی است، چطور؟ كسی كه امسالش از پارسالش بدتر شود، چه؟ باید يک محاسبه‌ای از خودمان بكنيم و ببينيم پارسالمان بهتر از سال قبل بوده است یا خیر و عيب‌های ما در كجا بوده است؟
20.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙همان‌طور كه دستور داده‌اند که هر شبانه‌روز، خودتان را به حساب و كتاب بكشيد، باید يک مراقبه‌ای هم نسبت به سال گذشته داشته باشيم. امسال بايد در وادی حق يك قدم جلو برويم؛ عالم‌تر و متقی‌تر و خداشناس‌تر شويم و عيب‌های ما كم شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
22.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 سخاوت حضرت خدیجه (سلام الله علیها)
عکس مرقد مطهر حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از تخریب
عکس مرقد مطهر حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از تخریب
23.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ حضرت (سلام الله علیها) است. ✍🏻 در حقیقت اصل عنوان را این خانم گرانقدر (حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها) به خودش اختصاص داد که همه‌ی مال دنیا ، و آبرو و عِرض و حیثیت و همه‌ی آنچه که سرمایه‌ی مادّی و معنوی او بود را، به محضر مبارک جناب رسول الله در راه احیای دین اسلام و بقاء سنّت و رسالت خاتم انبیاء اِهداء کرد و مادر همه‌ی مؤمنین تا روز قیامت شد؛ 👈🏻 است نه امّ‌‌‌‌الْمسلمین! هر کسی که مؤمن باشد و تابع پیغمبر و اهل بیت پیغمبر، که عنوان مؤمن بر او اطلاق بشود این عزیز، مادر آن‌ها است. حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی)
حضرت علّامه حسن زاده آملی (ره) ✍🏻 خدای سبحان در ازای جود و سخای حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) که آنچنان دارایی کلانش را به تمام و کمال و بی‌دریغ در راه اعلاء و نشر معارف کتاب‌الله قرآن خاتم انبیاء مبذول داشته است؛ 👈🏻 دختری صاحب عصمت، مصداق و مظهر اتمّ لیلةالقدر که یازده کلام الله ناطق، از این لیلةالقدر اند و شجره طیبه طوبایی که "أصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السّماء تُؤتى اُکُلَها کُلّ حینٍ بإذن رَبّها" که همه علوم و معارف و حقایق قرآنی که شرق و غرب عالم را فرا گرفته است، همه ثمره‌ی این شجره‌ی طوبی اند؛ به او مرحمت فرموده است. 📚شرح فصّ حکمة عصمتيّة فی کلمة فاطمیّه، ص ۲۴۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 سالروز شهادت نخستین بانوی لبیک گوی رسالت، همسر گرامی خاتم الانبیاء(ص)، حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها تسلیت باد. ✍🏻 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: بعد از وفات حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه علیهماالسلام به پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله وحی شد که دیگر در مکه ناصر و یاور نداری. 📔 در محضر بهجت، ج1، ص 158
‍ ‍ 🔸سیره آیت الله علامه طباطبایی(ره) در ماه مبارک : تا صبح بیدار بودند. مقید بودند دعای سحر را با افراد خانواده بخوانند و پیش از ماه رمضان از همسایه ها اجازه می گرفتند که اگر برای سحر خواب ماندند آنها را بیدار کنند. ایشان در درس تفسیرشان فرموده بودند که من در طول عمرم تا به حال به یاد ندارم که شب های ماه رمضان را خوابیده باشم. علامه حسن زاده آملی می نویسد: وقتی به حضور شریف علامه طباطبایی(ره) تشرف حاصل کرده بودم و عرض حاجت نمودم، فرمود: آقا دعای سحر حضرت امام باقر(ع) را فراموش مکن که در آن جمال و جلال و عظمت و نور و رحمت و علم و شرف است و حرفی از حور و غلمان نیست. اگر بهشت شیرین است، بهشت آفرین شیرین تر است. روزه اش را با بوسه بر ضریح مقدس حضرت معصومه(س) افطار می کردند. پیاده به حرم مشرف می شد و ضریح مقدس را می بوسید سپس به خانه برمی گشت و غذا می خورد. شب های ماه مبارک در جاهایی که مجالس روضه بود شرکت می کرد و گاهی با تمام وجود گریه می کرد به طوری که بدنش می لرزید.
"ممهدین"
🕊 سیره شکر 🕊 📜 یکی ازسیره‌های پیامبرصَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وتشکر و است. ✍🏻 امیرالمؤمنین درباره رسول صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ خدا فرمودند: وَلَقَدْ قَامَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ عَشْرَ سِنِینَ عَلَی أَطْرَافِ أَصَابِعِهِ حَتَّی تَوَرَّمَتْ قَدَمَاهُ وَاصْفَرَّ وَجْهُهُ رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ ده سال برای عبادت) آن قدر برروی قدم‌های خود ایستاد که قدمهایش ورم کرد و صورتش زرد شد. ✍🏻 تمام شب را به شب زنده داری می‌پرداخت، به قدری که خدا او را سرزنش نمود: ما أَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقی؛ [۱] ماقرآن رابرتو نازل نکردیم که خودرابه زحمت بیفکنی! 👈🏻 برای این که به سعادت برسد، آن قدر گریه می‌کرد که از هوش می‌رفت. می‌گفتند: یا رسول الله، مگر خداوند گناه گذشته و آینده تو را نبخشیده است؟ ✍🏻 چون خدای متعال می‌فرماید: إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا. لِیَغْفِرَ لَکَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِکَ وَمَا تَأَخَّرَ وَیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکَ [۲] ما برای تو پیروزی آشکاری فراهم ساختیم تا خداوند گناهان گذشته و آینده ای را که به تو نسبت میدادند ببخشد (و حقانیت تو را ثابت نموده) و نعمتش را بر تو تمام کند. ✍🏻 اصحاب به پیامبر گفتند: خدا نعمت را بر شما تمام کرده است. گناهان را هم که وعده داده است می‌آمرزد - 👈🏻 که البته منظور گناهان شیعیان اهل بیت است که پیغمبر نگران آن بودند. - چرا این قدر عبادت می‌کنید؟ 👈🏻 حضرت می‌فرمودند: اَفَلا اَکُونُ عَبْداً شَکُوراً [۱] 🕊 آیا بنده خدا نباشم؟🕊 ---------- [۱]: ١. سورة طه، آیه ۲. [۲]: ۲. سوره فتح، آیه ۱و ۲. [۱]: ۱. الاحتجاج، ج ۱، ص ۲۲۰؛ البرهان، ج ۳، ص ۷۴۹؛ بحارالانوار، ج ۱۰، ص۴۰
"ممهدین"
🕊 سیره شکر 🕊 📜 یکی ازسیره‌های پیامبرصَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وتشکر و #شکرگزاری است. ✍🏻 امیرال
📜 یعنی عبادت مدام به خاطر جبران گناه، یا به عنوان انجام وظیفه و امثال این‌ها نیست، ✍🏻 بلکه آدم نعمت‌های خدا را می‌بیند و بی اختیار و و و می‌کند. 👈🏻 چنان که حضرت امیر (علیه السلام) می‌فرماید: ما عَبَدْتُکَ خَوْفاً مِن عِقابِکَ وَ لا طَمَعاً فی ثَوابِکَ وَلکِنْ وَجَدْتُکَ اَهْلاً لِلْعبادَهِ فَعَبَدْتُکَ؛ [۲] من نه از روی ترس از آتشت تو را پرستش میکنم، و نه از روی طمع در بهشت، بلکه تو راشایسته عبادت و پرستش یافتم و عبادت کردم. 👈🏻 یعنی انسان اگر واقعا متوجه نعمت‌های خدای متعال شود، بی اختیار سعی می‌کند با عبادات خود، با سجده‌های خود، با حمد خود، با زبان خود، با حال خود، با افعال خود از خدای متعال تشکر کند. 👈🏻 امام سجاد (علیه السّلام) را سجاد، یا سید الساجدین و سرور سجده کننده‌ها می‌نامیدند؛ چون هر وقت یاد می‌افتادند، می‌کردند. ---------- [۲]: ۲. تفسیر الصافی، ج ۳، ص ۳۵۳، بحارالانوار، ج ۶۷، ص ۱۹۷.