eitaa logo
"ممهدین"
249 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
86 فایل
🕸باطل همیشه در لباس حق می آید،اما اگر استقامت ببیند باطن اصلی خود را نمایان خواهد کرد،قالوا ربنا الله ثم استقاموا مبارزه با استکبار : تقویت جبهه حق .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 چقدر در این ایام غربت غزه و رشادت حزب الله لبنان و انصار الله یمن و حماس، جای مرحوم حاج نادر خالی است، « نادر رسانه » که تلویزیون را به رسانه‌ای نادر تبدیل می کرد. 📸 عکس مربوط به حاشیه‌ی جشنواره عمار در دی ماه ۱۳۹۲ است: آقایان مرحوم حاج نادر، قزوه، و عباسی، در محضر آیت الله میرباقری .
💬 آیت الله حائری شیرازی ✍🏻 ما آرزو داریم روزی برسد که با مردم آمریکا زیر یک سقف عبادت کنیم 👈🏻 درسی که واقعۀ عاشورا و کربلا به ما میدهد این است: ای انسان، اگر در عاشورا حق و باطل را شناختی، به خودت رجوع کن و حسین خودت را بشناس و از او تبعیت کن. حسینِ تو حقگویی و درستکاری توست. حسینِ تو نور و عقل توست. 👈🏻 درسی که عاشورا به ما میدهد این است که یزید درون خود را بشناسیم و یزید بیرون عصر خود را هم شناسایی کنیم. اگر امثال بوش (رییس جمهور امریکا) کار یزید را میکنند، ما آنچه بر یزید آماده کرده ایم، از او دریغ نکنیم. کسانی که مرگ بر یزید میگویند، امروز مرگ بر آمریکا هم میگویند. منظور از مرگ بر آمریکا هم رژیم آمریکا است، نه مردم آمریکا. 👈🏻 ما آرزو داریم روزی برسد که با مردم آمریکا زیر یک سقف عبادت کنیم و آن روز دور نخواهد بود. 📔کتاب آئینه تمام نما/فصل 2، درسهای عاشورا/ صفحه 65 ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ صلوات الله علیه
۰۴۲۰-۲ وضعیت.jpg
1.12M
فایل وضعیت
✍🏻 هرکس کاری را با اعتقاد بر اینکه به اسرائیل زیانی می‌رساند انجام دهد، آن کار فی‌سبیل‌الله است. 📚 السیرة و المسیرة، ج٣، ص۴۴۶.
✍🏻 تکلیف در قیام سیدالشهدا 👈🏻 سید الشهداء (علیه‌السلام) تکلیف این طور می‌دانست که باید قیام بکند و خونش را بدهد تا اینکه این ملت را اصلاح کند، تا اینکه این عَلَم یزید را بخواباند و همین طور هم کرد و تمام شد. خونش را داد و خون اولادش را داد و همه چیزهای خودش را داد در راه، برای اسلام. ۱۳۵۷/۰۸/۰۳ (رحمة‌الله‌علیه)
✍🏻 جلوگیری از ظلم و فساد 👈🏻 سید الشهدا (علیه‌السلام) همه عمرش را و همه زندگی‌اش را برای رفع منکر و جلوگیری از حکومت ظلم و جلوگیری از مفاسدی که حکومت‌ها در دنیا ایجاد کردند، صرف کرد. حضرت صاحب ارواحنا فداه هم که تشریف می‌آورند برای همین معناست. ۱۳۶۷/۰۱/۱۰ (رحمة‌الله‌علیه)
کربلا نبرد اسلام و کفر عدالت و ظلم ▫️ در جریان کربلا وجود مبارک می گوید اسلام حق است، باید «إلی یوم القیامه» بماند و محور نگهداری و خلافت و ولایتش ما اهل بیت هستیم؛ اما یزید می گفت که کفر حق است، اسلام ـ معاذالله ـ باطل است و حکمران من هستم. سخن از اسلام نبود، سخن از نفی اسلام بود! ▫️ وقتی دین باشد، حق در برابر باطل است، صدق در برابر کذب است، عدل در برابر ظلم است، اعتدال و تفاهم اقتصادی در قبال تکاثر است، کوثر در مقابل تکاثر است، خیر در مقابل شرّ است، حَسن در مقابل قبیح است.
🕊
آزادی و آزادگی در مکتب حسینی

✍🏻 این مکتبِ آزاد و آزادگی و این فرهنگ آزاد و آزادگی، می ‌دهد، آن وقت حسین بن علی فریاد می‌ زند: «أَلَا وَ إِنَّ الدَّعِی ابْنَ الدَّعِی‏»؛ ما نه از صَلَّت هراسناک هستیم و نه به ذلّت تن در می‌ دهیم؛ نه از سیف مسلول هراسناک هستیم و نه به بَردگی رضایت می‌ دهیم. کاری که بنی ‌امیه و اطرافیان آنها کردند، این است که گرفتند، آن وقت شدند سخنگوی مکتب! ▫️ این مکتبِ اسیر، درس اسارت می‌ دهد نه درس آزادگی! وجود مبارک حضرت امیر فرمود ما مکتب را آزاد کردیم. بعد از رحلت و شهادت وجود مبارک حضرت امیر، دوباره همین مکتبِ آزادشده را به اسارت در آوردند؛ اموی دوباره همین فرهنگ را به بَردگی کشید. ▫️ جناب از حکمای بزرگ و سِتُرگ ایران اسلامی است؛ او معاصر مرحوم بوعلی است که رفت و آمدهای فکری داشتند، سؤال‌ ها و جواب ‌هایی داشتند. ایشان در تحقیق ماللهند نقل می ‌کند که بت‌های مُرصّعِ سلاطین بت‌پرست کشورهای فتح شده را، معاویه به عنوان صادرات کشور اسلامی، به کشور هند می ‌فروخت؛ معاویه شده بت ‌فروش! 👈🏻 از نزدیک می ‌بیند که همان جاهلیت است که برگشت. سخن در این نبود که من بیعت نمی ‌کنم ولو شهید بشوم، سخن در این است که اسلامِ بَرده‌ شده را من باید آزاد بکنم و کرد. ▫️ کسی از وجود مبارک امام سجّاد سؤال کرد که در صحنه کربلا چه کسی پیروز شد، فرمود ما! فرمود: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِمْ»؛ ما رفتیم را زنده کردیم، را زنده کردیم، را زنده کردیم، را زنده کردیم و برگشتیم؛ ما پیروز شدیم! انسان اگر اینها را خوب بحث کند و بررسی کند، تنها هم که در منزل نشسته است می ‌ریزد! ▫️ اینکه وجود مبارک حضرت فرمود من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم، این ذیل آن است که «أَ لَا تَرَوْنَ أَنَّ الْحَقَّ لَا یعْمَلُ بِهِ وَ أَنَّ الْبَاطِلَ لَا یتَنَاهَی عَنْهُ». مهم‌ترین حق، همان ﴿ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ﴾؛ آن «لَا یعْمَلُ بِهِ»! آن است که رخت بربست و در ذیل رخت بر بستن توحید، جریان امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده است. ▫️ فرمود وضع این است که الآن جاهلیت دارد بر می ‌گردد؛ خلیفه مسلمین که جای پیغمبر را اشغال کرده است شده بت‌فروش! بعد فرمود این‌جا فقط خون لازم است؛ کسی گفت من اسب می ‌دهم، زره می ‌دهم، سپر می ‌دهم، شمشیر و نیزه می ‌دهم، فرمود اینها به درد ما نمی ‌خورد، ما خون می‌ خواهیم! ▫️ ما در چه می‌ خوانیم؟ می ‌گوییم: «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلَالَة»؛ همان دو کاری که پیغمبر داشت: که ـ ﴿یعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحِكْمَةَ﴾ بود (یک). ـ ﴿وَ یزَكِّیهِمْ﴾ بود (دو). حسین بن علی هم خون داد، تا هم را، هم را، هم را ریشه ‌کن کند. ▫️ فرمود کسانی می ‌توانند در نهضت من شرکت کنند که خون بدهند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ»؛ سخن از بذل مال نیست! «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَی لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْیرْحَلْ مَعَنَا»؛ ـ آن کسی که از ترسِ جهنم می‌ رود، نیست، ـ آن که به امید بهشت می ‌رود، او نیست، ـ آن ‌که «لقاء الله» را می ‌طلبد و بخش پایانی سوره مبارکه «قمر» به انتظار اوست که ﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیكٍ مُقْتَدِرٍ﴾، او حسینی است! 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1395/07/19
📜 انقلاب اسلامی می‌تواند در "صنعت" در جهان حرفِ اول را بزند. 💬 استاد سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی: ✍🏻 «باورِ این‌که آلمان‌ها قوم برترند، صنعت آن‌ها را آن‌قدر بالا برد که نصف دنیا را گرفتند! اگر شما هم "آن تلاشی که در جبهه می‌داد" را نظام‌مند کنید تا برای صنعت هم ایثار کند، در صنعت هم حرف اول را خواهید زد! من آرمان‌گراییِ اسلامی را در همه ابعاد قطعاً بسیار شدیدتر از آرمان‌گرایی آلمان می‌دانم. در مقنّن کردنِ نظامِ فلسفی حتماً قوی‌تر می‌دانم. در فلسفه حرکت، حرف اسلام بی‌شک بالاتر از حرف هگل است. نظام مناسکِ پرورشی اسلام هم از مناسک پرورشی آلمان قطعاً قوی‌تر است. در ارتباط با حقایق عالم هم حرف و فعل آن‌ها به عُجْبِ ملی، یعنی به شیطان و انانیتِ نفس، بازمی‌گردد. انانیت انسان، قدرتش کمتر از حقایقی است که به دستِ ائمه طاهرین (علیهم‌السلام) است. اگر شدتِ این‌ها پشت‌سرِ تولید، نظام‌مند شود، تولید ناخالص ملی قطعاً تولید ناخالص رشدآور می‌شود.» ✍🏻 «همان‌گونه که غیرتِ آلمانی توانست اختراع بزرگ تحویل دهد، متقابلاً ما انگیزش اسلامی و انقلابی را برای اختراع مادی، اساس قرار می‌دهیم. [در این صورت] حتماً در ارتباطات و کلیه وسایل، از‌ آن‌ها پیشرفته‌تر خواهیم شد. شما باید کارآمدیِ برتر تحویل دهید. اگر کارآمدیِ برتر را تحویل دادید دیگر اسمش را هواپیما بگذارید یا چیز دیگر فرقی ندارد. باید سرعتِ حمل و نقل شما از‌ آن‌ها بالاتر باشد.» (۱۳‌۷۸)
✍🏻
سیاستِ بی دین
▫️ آنها كه فكر می ‌كردند سیاست از دین جداست، همین كه وارد بخش های سیاسی شدند ـ معاذ الله ـ از دین فاصله می‌ گیرند؛ ولی آنها كه بر این باورند كه سیاست از دین جدا نیست، خطوط كلی سیاسی را دین بیان می ‌كند و یك سیاست مدارِ مجتهد می ‌تواند فروعی را از این اصول استنباط بكند، هرگز سیاست‌بازی نمی‌ كنند بلكه سیاستمدار خواهند بود و هر چه سیاستشان عمیق‌ تر شد دیانتشان نیز بیشتر می ‌شود. ▫️ آنها كه فكر می ‌كردند دین از سیاست جداست نظیر علمای وهابیت و مانند آنها، غافل از آن بودند كه این ، هیچ اثری ندارد! آنها خیال كردند با این فكر باطل كه دین از سیاست جداست، سیاست‌بازان قهار هم می ‌گویند سیاست از دین جداست؛ ولی غافل از اینكه اینها از این طرف گفتند دین از سیاست جداست اما آنها از آن طرف گفتند سیاست از دین جدا نیست، لذا سیاست‌بازان، متدینین ساده لوح را وادار كردند تا مطابق آنچه آنها می ‌خواهند عمل كنند و بسیاری از علما را وادار كردند تا مطابق آنچه آنها می ‌خواهند فتوا بدهند. ▫️ بنابراین می‌ شود از این طرف بگویند دین از سیاست جداست و از آن طرف سیاست بگوید من از تو جدا نیستم! یعنی یك آتش‌بس یك طرفه است. الآن علمای سوء وهابیت حجاز می ‌گویند ما كاری با سیاست نداریم اما حاكمان عربستان كه نمی ‌گویند ما كاری با دین نداریم، بلکه به علمای دینی خودشان می‌ گویند طوری از قرآن و روایات بفهمید كه نظام سعودی را حفظ بكند، طرزی فتوا بدهید كه ما برائت از مشركین را منع كنیم، طرزی فتوا بدهید كه حاجیان خیال كنند دین كاری با سیاست ندارد. 👈🏻 می‌ بینید این آتش بس، یك جانبه است؛ یعنی اینها خلع سلاح شدند گفتند دین كاری با سیاست ندارد ولی سیاست‌بازان گفتند سیاست، با دین كار دارد. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1373/03/23
آزادی و آزادگی در مکتب حسینی ✍🏻 فرمود کسانی می ‌توانند در نهضت من شرکت کنند که خون بدهند؛ سخن از بذل مال نیست! «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَی لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْیرْحَلْ مَعَنَا». ـ آن کسی که از ترسِ جهنم می‌ رود، کربلایی ناب نیست. ـ آن که به امید بهشت می ‌رود، او حسینی محض نیست. 👈🏻 آن ‌که را می ‌طلبد و بخش پایانی سوره مبارکه «قمر» به انتظار اوست که ﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیكٍ مُقْتَدِرٍ﴾، او حسینی است!
20.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞
ویژه برنامه حماسه و حکمت حسینی

▪️ جلسه پنجم: تأثیر مال حرام بر اندیشه و اخلاق در مکتب امام حسین (علیه السلام)