🔸مرز میان امید و ناامیدی
حاصل دو تصویر ساختگی ذهن ما از آینده مبهم پیش روست...
آینده خوب و روشن
و آینده بد و تاریک
نتیجه تصویر اول امید است
و دومی ناامیدی
👈این اختیار ماست که کدام را انتخاب کنیم
✅و توکل فراتر از این مرز است و موجب میشود بالا رویم و از اسارت این مرزها و فراز و فرودهای جانکاه آن رها شویم...
@momenaat
🔺جامعه ما چه تفاوتی با جوامع دیگر دارد؟
🔺چرا در ایران قوتها ضعف و ضعفها قوت نشان داده میشوند؟
🔺چرا وضعیت رسانه ما اینگونه است؟
🔺چرا رسانههای جهان نسبت به ایران رویکرد دوگانه دارند؟
💠پاسخ همهی سؤالات در این جمله کوتاه است: «ما در راه حق قدم گذاشتیم.»
🔹راهی که در آن امداد الهی هست، اما سد سبیل شیطان و موانعی که اهل باطل بر سر این راه میگذارند هم هست.
🔹همیشه قبل از شروع کارهای بزرگ و حتی کوچک به خودم و دوستانم گفتهام که به نسبت «حق» بودن کارتان، منتظر موانع و سنگ اندازیهای شیطان از زمین و آسمان باشید.
🔹جوامع باطل، امداد خدا را ندارند، اما موانع شیطان را هم ندارند چون به مسیری میروند که تزاحمی با اهداف شیطان ندارد.
🔹کافیست حکومتی داعیه حق داشته باشد، شیطان تمام تلاش خود را میکند تا آن را منحرف کند.
از درون و بیرون.
🔹مسیر ائمه و موانعش را ببینید، چه قدر مانع وجود داشت؟
👈اما ویژگی حق این است که ریشه عمیق و محکمی دارد؛، ماندگار است؛ موانع موجب قدرت بیشترش میشوند نه موجب ضعف آن.
▪️اهالی باطل پول دارند، هیاهو دارند، قدرت ظاهری دارند، رسانه دارند، اما ریشه ندارند، کف روی آباند...
▫️پن۱: کید شیطان همیشه ضعیف است. ان کید الشیطان کان ضعیفا (نساء، ۷۶)
▫️پن۲: امداد الهی نسبت به مؤمنین شرط دارد. در مورد «سنت امداد» خواهم نوشت انشاءالله
@momenaat
مؤمنات
💎«ملموس شدن آیات الهی در انقلاب اسلامی» بخش اول
🔹بعضی از آیات کریمهی الهی، گویی در طول قرنهای متمادی، یا به معنای واقعی تفسیر نشده بود و یا بهوسیلهی ما و نسلهای معمولیِ بشر فهمیده نشده بود.
🔹این آیات، در دوران انقلاب ما و در طول این ده، یازده سالِ پُرحادثه و پُرماجرا معنا شد. حق هم همین است. حوادث و شرایط خاص است که میتواند حقایق الهی را که در قالب الفاظ است، درست معنا کند.
🔹مثلاً آیات نازل شده در جنگ اُحد را نمیشود در یک زندگی عافیتآلود و عافیتآمیز، درست فهمید.
🔹آیات نازل شده در غربت نبیّاکرم (صلّیاللَّهعلیهوالهوسلّم) و اصحاب آن بزرگوار در شعب ابیطالب یا در راه مکه را نمیشود در شرایط معمولی زندگی، در خانه و در بازار و در محیط مأنوس خانوادگی، درست درک کرد؛
🔹چیز دیگری لازم است. شرایط خاصی لازم است که بسیاری از آیات معنا بشود و اگر بخواهیم درست نظر بدهیم، باید بگوییم که مجموعهی آیات الهی، با تفاسیر ائمهی معصومین (علیهمالصّلاةوالسّلام) که در ظرف انقلاب و دوران بعثت و هجرت و جهاد و شهادت - دوران برانگیختگی و زحمت و تلاش - نازل شده بود، بهتر از همیشهی تاریخ فهمیده میشود، یا قابل فهمیدهشدن است.
✅ یکی از آیات الهی این است که اگر برای خدا کار کنید، خدا به شما کمک خواهد کرد: «ولینصرنّ اللَّه من ینصره».
✅یکی از آیات الهی این است که اگر صبر و استقامت کنید، خدا را با خود خواهید یافت: «اناللَّه معالصّابرین».
🔹نمیشود این آیات را همینطور خواند و رد شد. هر کلمهیی از کلمات این آیات، یک تجربهی زندگی و یک درس حکمت است. همینطوری نیست که بخوانیم و عبور کنیم و فکر کنیم که فهمیدهایم.
🖋منبع: درسگفتار قرآن کریم روز هفدهم | نصرت الهی، وعده ملموس خداوند در انقلاب اسلامی (بر اساس بیانات امام خامنهای حفظه الله)
📎 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20676
@momenaat
💎«ملموس شدن آیات الهی در انقلاب اسلامی» بخش دوم
🔹تا اینجا هرچه وعدهی الهی بود، درست بود و عمل شد. هرچه تحلیل براساس آیات محکمات قرآن بود، درست از آب درآمد و محقق شد.
🔹تا اینجا ما به وضوح و عیان دیدیم که یک ملت مؤمن و با خدا، وقتی همهی دنیا هم در مقابل او قرار بگیرند، اگر بایستد و صبر کند، شکست نخواهد خورد؛ این را تجربه کردیم.
🔹همیشه میگفتیم، قبل از انقلاب و اوایل انقلاب میگفتیم، در طول این ده سال بارها و بارها میگفتیم؛ اما حوادث، این گفته را برای ما عینی و ملموس کرد.
✅ما نمونهاش را در خودمان دیدیم. ما آزمودیم، تجربه کردیم که «انّ اللَّه لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا مابأنفسهم». این را ما ملت ایران آزمایش کردیم؛ این را در عمل آزمودیم. در خودمان تغییر ایجاد کردیم، خدای متعال هم اوضاع ما را تغییر داد. عجیب هم این است که اگریک قدم ما برداریم، خدا ده قدم برمیدارد. ما اندکی خودمان را تغییر دادیم، خدا مبالغی به ما کمک کرد، اوضاع ما را تغییر داد.
🖋منبع: درسگفتار قرآن کریم روز هفدهم | نصرت الهی، وعده ملموس خداوند در انقلاب اسلامی (بر اساس بیانات امام خامنهای حفظه الله
📎http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20676
@momenaat
💎«ملموس شدن آیات الهی در انقلاب اسلامی» بخش سوم
✅هر کس برای خدا کار کند، خدا هم تمام امکانات و علم و قدرت خودش و سنتهای آفرینش را در خدمت او قرار خواهد داد.
🔸«ولینصرنّ اللَّه من ینصره»؛ این جملهی عجیبی است - «ل» قسم و «ن» تأکید - حتماً خدا کسانی را که او را نصرت کنند، بدون شک نصرت خواهد کرد.
🔹خدای متعال به شما وعده داده است که اگر دین او را و راه او را و هدفهای الهی را یاری کنید، شما را یاری خواهد کرد.
✅یاری خدا به معنی یاری تمام نیروهای موجود در این طبیعت است؛ همه به کمک شما خواهند آمد؛ نیروهای ماوراء طبیعی هم به کمک شما خواهند آمد.
🔹عمل به اسلام، این است که ما حرف و وعدهی قرآن را قبول داشته باشیم، معنایش این است که وقتی قرآن میگوید «و لینصرنّ اللَّه من ینصره انّ اللَّه لقوی عزیز»، این را باور کنیم. اگر نصرت خدا کردید، «لینصرنّ اللَّه»، خدا شما را نصرت میکند. «انّ اللَّه غالب علی امره»، این را باور کنیم. این معرفت قرآنی به ما یکچنین باوری را میدهد.
🖋منبع: درسگفتار قرآن کریم روز هفدهم | نصرت الهی، وعده ملموس خداوند در انقلاب اسلامی (بر اساس بیانات امام خامنهای حفظه الله
📎http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20676
@momenaat
💎«ملموس شدن آیات الهی در انقلاب اسلامی» بخش آخر
🔹چه کارکنیم که خدا ما را یاری کند؟
این یک مسئله است.
چه کار کنیم که نصرت خدا شامل حال ما بشود؟
✅این را هم خود قرآن به ما گفته: «ان تنصروا اللَّه ینصرکم»، «ولینصرنّاللَّه من ینصره»؛ شما خدا را نصرت کنید، دین خدا را نصرت کنید، برای خدا قیام کنید، خدا شما را نصرت خواهد کرد.
✅هر جا ملتها برای دین خدا قیام کردند، نیروشان را آوردند وسط صحنه، خدای متعال آنها را نصرت کرد. و وقتی خدا آنها را نصرت کرد، دیگر هیچ کس نتوانست بر آنها غلبه پیدا کند.
🔺با نشستن، با تنبلی کردن، با توهمات دلخوش کردن، با مصالح امت اسلامی بازی کردن و هوای نفس را بر مصالح امت اسلامی ترجیح دادن، نصرت الهی خود را نشان نخواهد داد.
🔺حق تا وقتی از مردم پشتیبانی نداشته باشد، یک واقعیت ذهنی و یک حقیقت معنوی است؛ نمیشود توقع داشت در جایی تحقق و استقرار پیدا کند. اما وقتی به دنبال حق، نیروی ایمان انسانها بسیج شد و به راه افتاد، حق طبق طبیعت نظام هستی است؛ لذا تحقق پیدا میکند، و تحقق پیدا کرد.
🖋منبع: درسگفتار قرآن کریم روز هفدهم | نصرت الهی، وعده ملموس خداوند در انقلاب اسلامی (بر اساس بیانات امام خامنهای حفظه الله
📎http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20676
@momenaat
🔹تصور میکنم بخشی از ظلم ما به قرآن و دلیل دوری بسیاری از مردم از آن، ترجمههای اشتباه است.
🔹حقیقت این است که قرآن ترجمه ناپذیر است، اما حداقل میتوان آن را جوری ترجمه کرد که به مفهوم آن ظلم نشود.
🔹تا به امروز، اکثر ترجمههایی که دیدم اشکالات متعدد داشتهاند. حتی ترجمهی آقای ملکی که اخیرا رواج پیدا کرده.
🔹ترجمه برای عموم مردم خوب است. اما اهل تحقیق حتما باید عربی بدانند تا قرآن را آنگونه که هست، بفهمند.
🖋منبع متن تصویر: ده گفتار، شهید مرتضی مطهری، بخش اول تقوا
@momenaat
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه)🔹
🔸اول خانمَت!🔸
شما اگر استخری باشد و بتوانید بروید، یک مقدار از هزینههایتان صرفه جویی کنید و بروید. اما توصیه میکنم اینطور نباشد که مرد برود استخر و خانم نرود! او واجبتر از شما است. بسیاری را من دیدهام که خودشان [تفریح و استخر و ...] میروند اما برای خانوادهشان فکر نمیکنند. اول مال آنها را درست کنید. چرا؟ مگر این روایت را نداریم که وقتی چیزی می آوردید در خانه اول به خانمها و خواهرها بدهید؟ نص روایت است، معتبر است. پسر داری، دختر داری، اول به دختر بده؛ چرا این هست؟ یعنی اگر خواستی استخر بروی، اول آن را بفرست بعد اگر خودت خواستی برو.
@haerishirazi
مؤمنات
🔹بانو امالبنین یکی از بانوان تراز جهان تشیع است که میتواند الگوی مناسبی برای تمام زنان باشد. فضل و شرافت ایشان در همسری امیرالمؤمنین علیهالسلام و یا مادری ابوالفضلالعباس خلاصه نمیشود. بلکه گوهر وجودی ایشان دارای ویژگیهای منحصربهفردی بود که جایگاه همسری ولیالله و مادری علمدار کربلا بر آن فضایل افزود.
🔸طهارت نسب و شجاعت موروثی خاندان بنیکلاب که حضرت امالبنین در آن رشد یافته بود ملاک ازدواج علی علیهالسلام با ایشان بود.
🔸در روایات تاریخی آمده است:
علیبنابیطالب (ع) پس از مدتی که از شهادت بانوی دوعالم صدیقه کبری(س) گذشت، قصد ازدواج کرد و به برادر خویش، عقیلبنابیطالب که در علم «اَنساب» معروف بود و ذهن و سینهاش گنجینهای از اسرار خاندان گوناگون عرب بود، فرمود: «زنی را برای من اختیار کن که از نسل دلیرمردان عرب باشد تا با او ازدواج کنم و او برایم پسری شجاع و سوارکار به دنیا آورد». و عقیل در پاسخ برادر گفت: «با امالبنین کلابیه ازدواج کن زیرا در عرب شجاعتر از پدران و خاندان وی نیست».
فاطمه کلابیه معروف به امالبنین در خاندان با اصالت و شجاع پرورش یافت، «حزام بن خالد بن ربیعة بن وحید بن کعب بن عامر بن کلاب» پدر امالبنین است مردی شجاع و دلیر و راستگو که از صفات ویژه او اکرام به میهمان و منطق قوی اوست. تاریخ ویژگیهای این مرد بزرگ را به مناسبتهای گوناگون چون جریان خواستگاری امالبنین و ازدواج حضرت امام علی (ع) ذکر میکند.
🔸مادر بزرگوار امالبنین، «ثمامه (یا لیلی) دختر سهیل بن عامر بن جعفر بن کلاب» است که در تربیت فرزندان کوشا بوده و تاریخ از وی چهره درخشانی را به تصویر کشیده است. بینش عمیق، دوستی با فرزندان در کنار وظیفه مهم مادری و چونان معلمی دلسوز آموختن باورهای اعتقادی و مسائل مربوط به همسرداری و آداب معاشرت با دیگران ازجمله ویژگیهای خاص این بانو است.
(http://fna.ir/b32)
👈امیرالمؤمنین علیهالسلام که فاتح خیبر بودند و در شجاعت و دلاوری زبانزد عرب، این ویژگیهای شخصی خودشان را برای تربیت نسلی دلیر و شجاع کافی نمیدانستند، زیرا نسل شجاع در دامن مادری شجاع پرورش مییابد و محصول آن میشود چهار شهید که یکی قمر بنیهاشم است و سه برادر دیگر ستارگان اطراف این ماه هستند.
🔹همانگونه که امابیها حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها بهطریقاولی واجد چنین صفاتی بودند و شجره طیبه امامت از وجود ایشان منشأ میگیرد.
👈شجاعت برخلاف تصورات فرهنگی اشتباه ما، از ویژگیهای زن تراز مسلمان است و محصول وجود چنین مادرانی است که دلیرمردان تمام اعصار تربیت میشوند.
🔺 این صفات و ویژگیها در کدامیک از معیارهای ازدواج جوانان ما ظهور و بروز دارد؟
📎 http://fna.ir/b33
@momenaat
هدایت شده از روزنامه وطن امروز
🌍چگونه میتوان جامعه ساخت؟ (بخش اول)
چگونه میتوان یک جامعه پایدار و با ثبات ساخت؟
🔹میتوان از جهات گوناگون به این دو سؤال مهم و کاربردی پاسخ داد.
🔸جامعه مجموعهای از انسانهاست که میتوانند به دلایل گوناگون گرد هم آیند، برای رفع نیازها، از سر ترس و امید و پناه همدیگر شدن و دلایل متعدد دیگر.
🔸اما اگر از افق بالاتر و از منظر یک جامعهساز نگاه کنیم، بنای یک جامعه را میتوان بر چند امر گذاشت:
◽️۱- هوس و امیال مردم: جامعهای که غرب ساخته بر هوس و نفس اماره انسانها سوار است. هوس مبنای گردهم هم آمدن و پیوستگی ظاهری جامعه است. قانون هم برآمده از همین امیال است و عرف و خواست جمعی، تبدیل به قرارداد اجتماعی میشود.
▫️به عنوان مثال روند انقلاب جنسی در جوامع غربی به جایی رسیده که همجنسبازی قانونی میشود. قانونی برآمده از هوس و نفس اماره جمعی.
◽️۲- رعب و ترس: مبنای جوامع دیکتاتوری و سلطنتی بر رعب و ترس سوار است. با ابزار ترس انسجام اجتماعی موقتی رقم میزنند. با قوانین سخت و غیر منعطف و با اقدامهای ظالمانه مردم را مجبور به همراهی و تبعیت میکنند، به گونهای که هیچ کسی معترض نشود و مخالفتی نکند.
▫️جوامع پادشاهی قدیم و دیکتاتوریها از این جنس بودند.
اقدامات ساواک قبل از انقلاب و خاموش کردن اعتراضات مردم، حاصل این سبک از جامعهسازی و حکومت بود.
آنچه مارگارت اتوود در داستان ندیمه نوشته نیز، نوع بسیار اغراق شده از حکومت مبتنی بر رعب و ترس است که تصویر شده است.
@momenaat
🌍چگونه میتوان جامعه ساخت؟ (بخش دوم)
✅نوع سوم جامعه سازی، ساخت جامعه بر محور «ولی» و «ولایت» است و عامل پیوستگی و انسجام آن «حُبّ» است.
🔹ولایت همیشه توأم با محبت است و این محبت است که اطاعت از روی طوع و رغبت را به همراه خود میآورد.
🔹روی دیگر این تولّی، تبرّی است و بغض نسبت به طاغوت، کفر و باطل.
🔹نمود این محبت را در ولایتمداری مردم ایران میبینیم و بغض را در دشمنی با شیطان بزرگ آمریکا.
🔹اگر تشییع شهید ما بسیار باشکوه بود،
اگر مردم ما تاکنون پای انقلاب ایستادهاند، اگر هر سال برای جشن انقلاب به خیابانها میآیند، به دلیل «عنصر حُب»ّ بر محور «ولایت» است.
✅اگر عنصر محبت در جامعهای مبنا و پایه انسجام اجتماعی نباشد، ثبات آن در طول زمان مخدوش خواهد شد.
🔹این در تمام جوامع مصداق دارد، از جامعهی کوچک خانواده تا جوامع بزرگ و ملتهای گوناگون.
🔸خداوند در «خانواده» به عنوان جامعه کوچک ولایتمحور، مودت که محبت مسئولانه است را جعل میکند تا ضامن ثبات آن خانواده باشد. اگر این محبت حفظ شد و باقی ماند، آن خانواده پیدار میماند و رشد میکند.
🔸اما اگر مبنای تشکیل خانواده میل و هوس و منافع شخصی بود، برای ثبات آن تضمینی وجود ندارد.
🔸خانواده دیکتاتوری که ترس بر آن حاکم است نیز اینگونه است و ثباتی نخواهد داشت.
💎هل الدین الا الحب و البغض
@momenaat
هدایت شده از روزنامهدیواری حق
#لحیم_دل
حسین قدیانی: یکوقتهایی #خدا قوری و کتری آدم را محتاج چند تا لحیم میکند که تو، چند محله آنطرفتر، در کنج «بازارچهی سیداسماعیل» با یک سماورساز قدیمی آشنا شوی که بعد از نیمساعت وررفتن با شعلهی آتش و کلی چفت و بست و زحمت و مرارت و حرارت و گرمکن و سردکن، دستآخر بگوید؛ «۱۲ هزار تومان!» همهاش ۱۲ هزار تومان!
▪️ امروز چقدر کاسبی کردین؟!
تا الان همین!
▪️ تا شب هم که چیزی نمانده!
بله خب! همین الان دکان را میبندم! زن و بچه هم از #آدم سهم دارند!
▪️ دیروز چقدر درآوردین؟!
دیروز که #جمعه بود اما پنجشنبه ۲۵ هزار تومان!
▪️ دخل چهارشنبه؟!
ناراحت نشوی جوان! این همه که اما سئوال میپرسی، یعنی خیلی باور نداری روزی دست خداست! نقل ۱۲ هزار تومان و ۱۲ میلیون تومان و این حرفها نیست! خدا روزی را میرساند! مهم #برکت_مال آدم است و اینکه #حلال باشد و برایش واقعا #زحمت کشیده باشی! #عرق ریخته باشی! در کسب، اگر #مشتری راضی باشد، خدا به مال کم، برکت زیاد میدهد و اگر نه، مال زیاد را میخواهم چه کنم، وقتی یک ریالش را هم نمیتوانم با خودم ببرم داخل قبر؟! از خدا #پنهان نیست؛ از شما چه پنهان که ۲۰ هزار و پانصد تومان، چهارشنبه کاسبی کردم! خدا را شکر! به محاسبهی من و تو باشد، حتی پول اجارهی این #دکان هم نباید دربیاید اما درمیآید، چرا که به محاسبهی من و تو نیست! به محاسبهی خداست!
▪️عذر میخوام! تحصیلاتتون چیه؟!
دیپلم!
▪️میدونی چیه حاجآقا! فکر میکنم این #قوری و #کتری بهونه بود تا خدا، من رو با شما #آشنا کند!
این رو هم اشتباه میکنی! این قوری و این کتری و من و تو، همه و همه بهونهایم تا اون بالایی، بهتر شناخته شه! و درستتر عبادت شه! الساعه برو سر کوچه، راست بگیر برو حرم آقا! بشین با خدا #خلوت کن! من فقط لحیم قوری و کتری رو بلدم! «لحیم دل» کار خودشه! بسمالله...
#حسین_قدیانی
@haghdaily
https://www.instagram.com/p/B8HNQgcB4dwV3bhQnmAydws0zpUe5AZHNoXug40/?igshid=5nduyxfo7wzc
✨بسم الله النّور✨
🌿🌸شجره طیبه ولایت🌸🌿
🌸 در ذیل آیهی شریفه 24 و 25 سوره مبارکه ابراهیم در منابع روایی مختلف، روایتی زیبا با مفهومی عمیق آمده است.
🌿سأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ تُؤْتِي أُكُلَها كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّها فَقَالَ الشَّجَرَةُ رَسُولُ اللَّهِ نَسَبُهُ ثَابِتٌ فِي بَنِي هَاشِمٍ وَ فَرْعُ الشَّجَرَةِ عَلِيٌّ وَ عُنْصُرُ الشَّجَرَةِ فَاطِمَةُ وَ أَغْصَانُهَا الْأَئِمَّةُ وَ وَرَقُهَا الشِّيعَةُ وَ إِنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ لَيَمُوتُ فَتَسْقُطُ مِنْهَا وَرَقَةٌ وَ إِنَّ الْمَوْلُودَ مِنْهُمْ لَيُولَدُ فَتُورِقُ وَرَقَةً قَالَ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَوْلُهُ تَعَالَى تُؤْتِي أُكُلَها كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّها قَالَ هُوَ مَا يَخْرُجُ مِنَ الْإِمَامِ مِنَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ فِي كُلِّ سَنَةٍ إِلَى شِيعَتِهِ.
🌿فردی از امام باقر علیهالسلام درباره آیات سوره ابراهیم سؤال میکند. حضرت میگویند، شجره رسولالله (صلواتاللهعلیه) است که نسب ایشان در بنیهاشم ثابتشده، تنه درخت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) و عنصر آن فاطمه (سلامالله علیها)، شاخههای آن ائمه (علیهمالسلام) و برگهای آن شیعیاناند...
🌸شجره طیبه، شجره ولایت رسولالله است که عنصر آن فاطمه (سلامالله علیها) است. واژه «عنصر» در عربی، به معنای «اصل»، «اصل حسب» و «اصل نسب» آمده است. یعنی اساس شجرة طیبه، زمین مطهر وجود حضرت زهراست.
🌿آیه 58 سوره اعراف، آیهی دیگری است که با قرار گرفتن کنار آیه «شجرة طیبه» مفهوم را روشنتر میکند. خداوند در این آیه، میفرماید:
«وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذِي خَبُثَ لاَ يَخْرُجُ إِلاَّ نَکِداً کَذٰلِکَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَشْکُرُونَ»
و زمين پاك، گياهش به اذن پروردگارش برمىآيد ; و آن [زمينى] كه ناپاك [و نامناسب] است [گياهش] جز اندك و بىفايده برنمىآيد . اینگونه ، آيات [خود] را براى گروهى كه شكر مىگزارند ، گونهگون بيان مىكنيم .
🌸بنا بر نظر برخی مفسرین، بلد طیب و خبیث زناناند که از زمین وجود آنها نبات پاک و یا ناپاک میروید. با این توضیح، «عنصر الشجره»، «بلد طیب» وجود حضرت «عصمة الله الکبری» است که شجرهی طیبهی ولایت از آن منشأ میگیرد.
🌿🌸میلاد سیده نساء العامین، اُمّ الائمه، حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلامالله علیها) بر شما مبارک.
@momenaat
هدایت شده از نشانه
🇮🇷انتخابات یک محکی برای خودتان است که ببینید آیا میخواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان؟ یا برای اسلام؟
❌اگر برای خودتان باشد شیطانی است.
🖊 #امام_خمینی رحمتاللهعلیه
📆 ۴بهمن١٣۵٩
🌐 دریافت فایلهای باکیفیت neshane.org
#نشانه؛ فرصتی برای "تهذیب نفس"
🆔 @neshane_org
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
بسم الله الرحمن الرحیم.
اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین.
بهدنبال مراجعۀ مکرّر مردمِ حوزۀ انتخابیه تهران، بر اساس تعهد دینی و انقلابیِ خود و با یاد امام و شهدا، بهخصوص شهید قاسم سلیمانی عزیز، پس از بررسیهای فراوان و ارزیابیهای گوناگون، امضاکنندگان زیر برای تحقق #مجلس_قوی و کارآمد، به لیست «وحدت شورای ائتلاف» رأی خواهند داد.
روشن است نسبت به تعداد دیگری از کاندیداهای محترم نظر مثبت وجود دارد که محدودیتهای موجود، ما را وادار به چنین جمعبندی دشواری نمود.
حوادث تلخ و شیرین زیادی را مردم ما با سربلندی پشت سر نهادهاند که انتخابات دوم اسفندماه نیز به توفیق الهی یکی از همین روزهای خدایی خواهد شد.
و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم.
سید محمدمهدی میرباقری
محمد حاج ابوالقاسم دولابی
علیرضا پناهیان
مسعود عالی
ناصر رفیعی
محمدمهدی ماندگاری
محمدرضا برادران
محمدرضا عابدینی
سید حسین مومنی
احسان بیآزار تهرانی
حسین جوشقانیان
حامد کاشانی
رضا محمدی
سید ابراهیم حسینی اراکی
علی سرلک
نادر طالبزاده
محمدحسین رجبی دوانی
حجتالله عبدالملکی
سید یاسر جبرائیلی
#لیست_وحدت
☑️ @mirbaqeri_ir
🔹انتخاب امتحان ماست، اما پیش از این، امتحان مسئولین ماست و این روزها بیش از پیش میفهمم که الناس علی دین ملوکهم چه معنایی دارد.
🔹فضای این دوره از انتخابات تقریبا با آغاز ثبت نام کاندیداها گرم شد و تا به امروز این فضا ادامه پیدا کرد و حالا که به نقطه جوش رسیده است.
🔹در این فضا اتفاقات گوناگونی رخ داد که همه میدانیم، رد صلاحیتها و تأییدهایی صورت گرفت که برای مردم سؤال ایجاد کرد، ولی مسئولین ما هنوز به این بلوغ نرسیدهاند که باید این ابهامات برای مردم برطرف شود.
🔹جناح اصلاحات با توجه به افرادی که در تأیید صلاحیت نهایی اعلام شدند و از دست رفتن پایگاه مردمیشان در طول سالهای اخیر، خود را شکست خورده دیدند و به آن اعتراف هم کردند.
🔹در مقابل جناح اصولگرا چه کردند؟
با رقم زدن یک شگفتانه تفرقه برانگیز در تهیه لیستها با معیارهای منفعتطلبانه و سهم خواهی شده، جناح مقابل را شجاع کرده و بارقه امید برای پیروزی را برایشان هدیه دادند.
🔹اگر در ابتدا حضرات اصولگرا بر اساس معیارهای انقلابی افراد را انتخاب میکردند و به یک لیست واحد محکم قابل دفاع با افرادی که سابقه روشن و معلوم دارند میرسیدند، زمین بازی انتخابات به راحتی برای انقلابیها بود.
اما چه شد؟
با انتشار لیستهای ضعیف و غیر قابل دفاع، زمین بازی را مثل انتخاباتهای چند دوره قبل به اصلاحطلبان (افسادطلبان) تقدیم کردیم!
آنها هم با توجه به شرایط موجود از فرصت استفاده کردند و به لیست واحد رسیدند.
🔹حضرات تصمیم گیرنده ظاهرا اصولگرا، در نهایت به این نتیجه رسیدند که اگر به لیست واحد نرسند شکست قطعی است و مجبور شدند یک لیست واحد را معرفی کنند. لیستی که همه افراد آن برای انقلابیها قابل دفاع نیست. به دلیل این که مردم ما سالهاست از اسامی جناحی اصولگرا و اصلاحطلب گذشتهاند.
زیرا در حقیقت فقط دو جناح داریم، جناح انقلابی بر مدار حق و ولایت فقیه و غیر انقلابی بر مدار ولایت طاغوت غرب و شیطان بزرگ آمریکا.
🔹با توجه به این توصیفات و اقدام حضرات اصولگرا و تقدیم کردن زمین بازی به اصلاحات، ما برای پیروزی ناچاریم به مقابله و رأی به لیست واحد.
و این امتحان سخت ماست برای دفع افسد به فاسد.
👈ایدهآل این بود که لیست واحد محکم انقلابی ارائه میشد و انتخاب برای مردم آسان و حجت تمام. حالا که این طور نشده ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم فارق از این که مسئولین درست عمل کردند یا خیر.
▫️پ.ن ۱: در مورد این که به همه لیست رای بدهید یا افرادی را حذف کنید انتخاب با خود شماست. بزرگان ما بر لیست واحد تأکید کردند.
🔴پ.ن ۲: اگر نظرتان با این متن تغییر کرد یا خیر، هر انتخابی داشته باشید به عهده خود شماست نه نویسنده این مطلب. انتخاب شخصی من نیز بر عهده خودم هست.
▫️پ.ن ۳: احتمال این که انتخابات به دور دوم بکشد هست.
⛔️کپی متن ممنوع⛔️
@momenaat